Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 8. dec 2018, 09:34

Det er helt normalt, og for de fleste babyer optimalt, at man begrænser deres kontakt til alle mulige. Det skal man ikke undskylde for - hvis folk ikke forstår det, er de ikke særlig forstående, eller har ingen børn, eller har været heldige kun at få robuste unger.

Min datter kunne slet ikke håndtere det, og kan stadig egentlig ikke håndtere det, hvis det ikke er folk hun kender godt.

Min søn derimod virker til at være ret ligeglad. Han er snart 7 uger, og har endnu ikke oplevet en skrigetur eller overstimulering.

Men jeg ville stadig synes det var mærkeligt, hvis nogen havde taget hamop uden at spørge. Synes det giver sig selv, at man lige spørger.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 8. dec 2018, 10:22

Jeg tror også at det er der filmen knækker for mig, hvorfor ikke lige nævne det? Jeg stod 20 skridt væk. Det er ikke fordi jeg vil have at folk skal spørge hver gang, folk der tidligere har fået lov til at holde hende, ville jeg ikke have undret mig over. Jeg synes bare at det virker en smule som at omgås mine grænser fordi hun ikke syntes at det er gået hurtigt nok. Sådan lidt "det er bedre at bede om tilgivelse end tilladelse"-agtigt. Og det får mig til at reagere fordi det er hendes behov og ikke Zoes som hun agerer på. Hvis jeg eks. Havde været på toilettet og ikke bare kunne komme, og Z begyndte at græde/skrige så havde jeg ikke haft noget problem med det, men hun lå bare og møffede og jeg var i rummet ved siden af. Igen, hvis hun havde spurgt havde jeg nok sagt ja, men pointen er at hun ikke spurgte/informerede mig. Og når jeg har været så stringent med hvem der holder hende, virkede det enormt grænseoverskridende at komme ind og så sad hun med hende.

Det var faktisk ikke fordi jeg var besidderisk, det er fordi jeg føler at hun bevidst undgik at spørge fordi hun var i tvivl om mit svar/troede at jeg ville sige nej og hun øjnede en undskyldning for at tage Z op. Det var rart at få afklaret. Jeg var egentlig i tvivl om hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde. Jeg har arbejdet ret meget med at markere mine grænser, og er blevet meget bedre til det efter jeg blev gravid. Når jeg så har meldt ud at hun skal skærmes og folk så ikke respekterer det, så reagerer jeg på det, især fordi det potentielt kunne være skidt for Zoe.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. dec 2018, 10:59

Men der er ikke til at vide at regler eller grænser er nødvendige før de bliver overtrådt og man kan reflektere over det der skete.

Som ny mor er alt nyt og var jeg førstegangsmor ville jeg også være usikker over situationen, som 2. gangs er jeg klar over at det kan ske. Men jeg ville som 2. gangs være ret wtf over det. For det er, i min verden, bare ikke noget man gør uden at have clearet det. Jeg forstår slet ikke at man bare tager en baby op og slet ikke når moderen er få skridt derfra.
6
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 8. dec 2018, 19:53

Jeg var også blevet overrasket over, at min veninde havde taget min baby op uden at spørge mig.

Vi oplevede det en gang, og det var min mands kusine på 14 år - og selvom jeg ikke skældte ud, kunne hun vist godt fornemme, at det skulle hun ikke gøre igen.

Jeg ville aldrig selv tage en møffende baby op uden det er aftalt - slet ikke med moren (eller faren) så tæt på.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 8. dec 2018, 20:23

Da Max var 3 uger gammel tog min svigermor ham op, mens han sov. Det gjorde hun så efter jeg havde sagt: "du skal ikke vække ham", og hvor jeg gentog det mens hun tog ham op. Hun syntes han havde sovet længe, og troede ikke jeg mente det. What? :stoned:

Hun er heldigvis sød, min svigermor, så jeg lader den fare :rulle:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 8. dec 2018, 21:50

Sangius skrev:Da Max var 3 uger gammel tog min svigermor ham op, mens han sov. Det gjorde hun så efter jeg havde sagt: "du skal ikke vække ham", og hvor jeg gentog det mens hun tog ham op. Hun syntes han havde sovet længe, og troede ikke jeg mente det. What? :stoned:

Hun er heldigvis sød, min svigermor, så jeg lader den fare :rulle:

:8: Man må aldrig vække en sovende baby med vilje uden at have fået lov. Det troede jeg var almen viden..... :rulle:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 9. dec 2018, 08:02

Jeg siger altid til mine gæster om det er ok at han vågner (hvis han har sovet længe og der snart er spisetid) eller om han skal have lov at sove. Han er ikke sart med lyd, så man kan sagtens snakke i samme rum som ham, men skal han sove, skal der ikke pilles ved min baby. Det er svært nok i forvejen, den søvn.

Jeg har vist nogle eksemplariske gæster, synes alle har været så søde til at tage noget med, blive kort og opføre sig respektfuldt overfor min nye situation.

Og min mor :lun: Hun handler, laver mad, støvsuger, bærer skrald ned, vasker mit sengetøj og er bare en stjerne - og elsker sit lille barnebarn :lun: KÆMPE hjælp, når man er alene og har fået kejsersnit!
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 9. dec 2018, 10:49

Hvad serverer I for mødregruppen? Jeg får besøg på tirsdag nemlig. Det eneste jeg har planlagt lige nu er cookies, da jeg har dej frosset ned. Hos de andre har vi fået boller og franskbrød samt en varm ret en enkelt gang.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 9. dec 2018, 10:57

Mi55y skrev:Hvad serverer I for mødregruppen? Jeg får besøg på tirsdag nemlig. Det eneste jeg har planlagt lige nu er cookies, da jeg har dej frosset ned. Hos de andre har vi fået boller og franskbrød samt en varm ret en enkelt gang.


Måske lidt frugt også. Også te og kaffe. Er stor tilhænger af ikke at få det gejlet op så det er en byrde at have dem på besøg.
2
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 9. dec 2018, 11:13

Kaffe, chokolade, frisk frugt, brød.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 9. dec 2018, 11:32

Jeg har lige bestilt en masse varer hjem fra Helsam (det gør jeg med jævne mellemrum - vitaminer, the, raw barer med mere).
Troede så jeg havde bestilt D-dråber med Biogaia i, men det er ren Biogaia, jeg har fået klikket hjem :rulle:

Ville I bare give Biogaia og købe D-dråber adskilt? Det gjorde man jo før i tiden :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 9. dec 2018, 11:34

Med hensyn til mødregruppe er min ikke startet, men jeg ved på forhånd, at jeg ikke gider stå på hovedet. Så the, kaffe, måske lidt kold saft og så noget (købt) brød, evt. lidt frugt. Ikke noget fancy.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 9. dec 2018, 11:46

Mi55y skrev:Hvad serverer I for mødregruppen? Jeg får besøg på tirsdag nemlig. Det eneste jeg har planlagt lige nu er cookies, da jeg har dej frosset ned. Hos de andre har vi fået boller og franskbrød samt en varm ret en enkelt gang.


Vi havde altid lidt grønt i stænger. Og så bagte vi boller, gerne med ex spinat og skinkestrimler eller lignende i, så skal man ikke prøve at smøre en bolle og putte pålæg på, hvis man har en baby der kun gider at være på armen.
Men i begge mine mg'er blev man hurtigt enige om, at man gjorde det man kunne overskue, og kunne man ikke overskue noget, var det også fint at skrive rundt om morgenen inden man mødtes, og så tog alle lidt med.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. dec 2018, 12:10

Depeche_Mama skrev:Jeg har lige bestilt en masse varer hjem fra Helsam (det gør jeg med jævne mellemrum - vitaminer, the, raw barer med mere).
Troede så jeg havde bestilt D-dråber med Biogaia i, men det er ren Biogaia, jeg har fået klikket hjem :rulle:

Ville I bare give Biogaia og købe D-dråber adskilt? Det gjorde man jo før i tiden :)

Jeg må sige at jeg aldrig ville bruge biogaia :genert: Den har kun en stamme og vil ikke gøre den store forskel. Men du kan sagtens give det seperat, D og BG for sig.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 9. dec 2018, 12:31

FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg har lige bestilt en masse varer hjem fra Helsam (det gør jeg med jævne mellemrum - vitaminer, the, raw barer med mere).
Troede så jeg havde bestilt D-dråber med Biogaia i, men det er ren Biogaia, jeg har fået klikket hjem :rulle:

Ville I bare give Biogaia og købe D-dråber adskilt? Det gjorde man jo før i tiden :)

Jeg må sige at jeg aldrig ville bruge biogaia :genert: Den har kun en stamme og vil ikke gøre den store forskel. Men du kan sagtens give det seperat, D og BG for sig.


Jeg tænkte at starte med Biogaia og derefter gå over til en af dem med flere stammer - for at vænne maven gradvis til det?
Gav slet ikke noget til den ældste, det er først senere, vi er blevet obs på det.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Forældre"