Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 20. nov 2018, 06:06

Men der skal ikke være nogen tvivl om at hvis jeg har en fornemmelse af at hun synes (og viser) at babybio er for meget så går vi igen :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 20. nov 2018, 06:49

Zonta skrev:Åh altså, alt det her underretnings-fis og hvad der nu følger med det hænger mig LANGT ud af halsen. Beklager det lange indlæg... :genert:

Vi skulle have haft møde med socialrådgiveren i dag, men hun var blevet kaldt ud til noget akut (spørgsmål: hvad kan være grund til det på børne/unge-området?), så det nåede vi ikke. I morgen skal vi til møde med familiebehandlerne, hvor vi skal snakke graviditet, fødsel og de første knap 4 måneder af Johans liv. På onsdag skulle Johan og jeg have været til samspil med en familiebehandler, men jeg spurgte om vi kunne udskyde det, for vi har også et møde med socialrådgiveren på fredag. Jeg synes 4 møder med offentlige instanser på én uge er lige i overkanten.

Vi havde besøg af den nye sundhedsplejerske i torsdags (man bliver tilknyttet en af dem fra familiehuset i stedet for den man startede med) og vi har virkelig begge to efterhånden fået indtrykket af, at sundhedsplejerske er til for at finde fejl og de er ikke til at betro sig til. Det er så ærgerligt. Hun sagde, at Johan ikke er alderssvarende i sin kontakt - hvilket giver god mening eftersom han har været bagud fra start - det tager jo noget tid at indhente, men hun har jo ikke set hvor meget han har udviklet sig den seneste måneds tid. Desuden bemærkede hun overfor os, at han ikke griber ud efter legetøj - igen giver det god mening, for vores sidste SP bad os om at skrue drastisk ned for legetøj fordi han skulle lære kontakt med mennesker og ansigter. I øvrigt synes hun også lige vi skulle have besøg af en fys for at tjekke om han er spændt i kroppen pga. sin favoritside - OG så syntes hun da også lige vi skulle have en læge til at kigge på hans vejrtrækning. Han er hulbrystet (ligesom sin far) og sygeplejerskerne på barselsgangen var i tvivl om han havde indtrækninger, men vi havde en børnelæge til at kigge på ham og han blev frikendt. Men SP synes han trækker vejret meget overfladisk, åbenbart :rulle:
Nå, men hun spørger så om vi vil have et gavekort til en babypakke fra Mødrehjælpen. Jeg troede det var lidt i stil med de andre babypakker. Da jeg går ned og henter det, og så får jeg udleveret en startpakke... Som i ALT hvad man skal bruge til at starte op med en nyfødt... I str. 56?! Efter en hurtig googling, står der i Mødrehjælpens eget materiale: "Formålet er at yde hjælp til gravide og børnefamilier, der er i særlig sårbare situationer..." Ej men come on?!?! Er det virkelig for meget at forlange, at sundhedsplejersken som minimum ved hvad det er hun giver? :nerve: Vores dreng er altså 68 cm og knap 8 kg og vi er ikke i en særlig sårbar situation.... Hun kan jo se hvordan vi bor og hvad han har på af tøj. Jeg går selvfølgelig ned og leverer den tilbage.
Vores første SP tog jo med til partshøring uden at ane hvad hendes rolle var og hendes "undskyldning" var, at "hun jo aldrig havde været med til sådan et møde før.". Ej, men så må du da finde ud af det inden mødet?! :forvirret: Kan det virkelig være rigtigt med så stor mangel på professionalisme fra to forskellige SP'er?
I øvrigt har jeg også fundet ud af, at det er normal procedure, at hvis et barn scorer over cut off grænsen i en ADBB-screening (screening for social kontakt inkl. øjenkontakt), så skal den gentages efter 7-14 dage for at se om det bare var forbigående. Vores gamle SP mente, at fordi jeg fortalte hvordan jeg havde det (og jeg har måske været for ærlig og lydt lidt for meget ude at skide), så var det vigtigere at lave underretningen med det samme fremfor at gentage screeningen. Det samme med screeningen for fødselsdepression. Det stod heller ikke så slemt til, som hun fik det til at lyde.

Nå, men derudover så er det eneste, der sådan for alvor er sat i gang, det de kalder samspil. Det er mig, Johan og en familiebehandler i samme rum i 1½ times tid, hvor hun observerer hvordan jeg interagerer med ham og kommer med gode råd og kommentarer, hvis der er noget at kommentere på. Det jeg har fået ud af dét er, at jeg har fået bekræftet, at han ikke er så tydelig i sine signaler, at han er svær at regulere og at jeg syntes de første par måneder var svære, fordi jeg syntes det var svært at danne en relation med en baby, som ikke kan hverken bu eller bæ. Det er snart to måneder siden underretningen blev lavet og jeg synes det hele er lidt til grin - underretningen blev jo lavet fordi der skulle ske noget hurtigt!
Og ja, jeg har stadig dage hvor jeg synes det hele er lidt noget skidt og jeg kan godt græde engang imellem af en blanding af frustation, træthed og afmagt, men det tror jeg altså er ret normalt, når man er helt nybagt mor. Samtidig bliver det hele også bedre og bedre og jeg synes jo han er vildt dejlig når han smiler og griner til os. Alt i alt er jeg nok bare en slow-starter-mor og det gik desværre lidt udover ham i starten, men jeg er så meget kommet efter det og han udvikler sig så fint nu.

Åååh altså, jeg ville så gerne kunne gå 4 måneder tilbage og sidde og glo min baby i øjnene til de trillede ud af hovedet, så vi havde sluppet for alt det her lort :boo: :træt3:


Skrev et langt svar til dig i nat, men debatten fuckede Up, og jeg orkede ikke skrive det forfra.
Har sendt dig grønt.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. nov 2018, 06:58

"Bare" fordi man er præmatur betyder det ikke nødvendigvis, at man er sensitiv i forhold til overstimulering.
Jeg synes du skal gøre det du har lyst til, og være opmærksom på Zoes reaktion. Hun er stadig så lille, at den manglende reaktion lige så vel kan være at hun bare ikke helt er "vågnet op" endnu, hvis det giver mening.
Msnge babyer kan sove fra alt de første uger, og sover fint i barnevogn osv. Men når de bliver lidt mere bevidste, vil de pludselig kun sove hos mor, og reagerer på alt og intet.
Så synes du skal leve som du vil, og så ellers bare holde øje. Du skal nok opdage det hvis hun reagerer ♡

Max bliver 4 uger i morgen, og har nu ramt den der fase, hvor han helst ligger i arm hele tiden. Godt man har vikler :D
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 20. nov 2018, 09:34

Sangius skrev:"Bare" fordi man er præmatur betyder det ikke nødvendigvis, at man er sensitiv i forhold til overstimulering.
Jeg synes du skal gøre det du har lyst til, og være opmærksom på Zoes reaktion. Hun er stadig så lille, at den manglende reaktion lige så vel kan være at hun bare ikke helt er "vågnet op" endnu, hvis det giver mening.
Msnge babyer kan sove fra alt de første uger, og sover fint i barnevogn osv. Men når de bliver lidt mere bevidste, vil de pludselig kun sove hos mor, og reagerer på alt og intet.
Så synes du skal leve som du vil, og så ellers bare holde øje. Du skal nok opdage det hvis hun reagerer ♡

Max bliver 4 uger i morgen, og har nu ramt den der fase, hvor han helst ligger i arm hele tiden. Godt man har vikler :D


Hun har så absolut dage hvor det eneste der dur er at ligge hos mor - jeg kan godt mærke at der er kommet en del mere af hende! Shit det er tungt. Jeg skal også i gang med viklen men vi skal først til undersøgelse af hendes hofter på Hvidovre i morgen, så vi ved hvordan hun kan/må ligge uden at gøre skade. Men har en aftale med sundhedsplejersken om at øve viklen på fredag når hun kommer.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 20. nov 2018, 12:13

Moxy-lady skrev:Men der skal ikke være nogen tvivl om at hvis jeg har en fornemmelse af at hun synes (og viser) at babybio er for meget så går vi igen :)



Det er jeg slet ikke i tvivl om. :kys: Og sådan vsr det ikke ment.

Vores reagerede ved at i starten græd hun lidt om natten og ellers sov hun bare ikke, når hun var overstimuleret. Senere reagerede hun ved at græde i situationen. En tur i bio ville have slået hende helt ud, men som Sangius siger er børn jo ikke ens og måske kan Zoe godt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. nov 2018, 14:25

Moxy-lady skrev:
Sangius skrev:"Bare" fordi man er præmatur betyder det ikke nødvendigvis, at man er sensitiv i forhold til overstimulering.
Jeg synes du skal gøre det du har lyst til, og være opmærksom på Zoes reaktion. Hun er stadig så lille, at den manglende reaktion lige så vel kan være at hun bare ikke helt er "vågnet op" endnu, hvis det giver mening.
Msnge babyer kan sove fra alt de første uger, og sover fint i barnevogn osv. Men når de bliver lidt mere bevidste, vil de pludselig kun sove hos mor, og reagerer på alt og intet.
Så synes du skal leve som du vil, og så ellers bare holde øje. Du skal nok opdage det hvis hun reagerer ♡

Max bliver 4 uger i morgen, og har nu ramt den der fase, hvor han helst ligger i arm hele tiden. Godt man har vikler :D


Hun har så absolut dage hvor det eneste der dur er at ligge hos mor - jeg kan godt mærke at der er kommet en del mere af hende! Shit det er tungt. Jeg skal også i gang med viklen men vi skal først til undersøgelse af hendes hofter på Hvidovre i morgen, så vi ved hvordan hun kan/må ligge uden at gøre skade. Men har en aftale med sundhedsplejersken om at øve viklen på fredag når hun kommer.


Hvad er det for en undersøgelse af hofter? Her var det bare lægen der tjekkede det :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 20. nov 2018, 14:45

Sangius skrev:
Moxy-lady skrev:
Sangius skrev:"Bare" fordi man er præmatur betyder det ikke nødvendigvis, at man er sensitiv i forhold til overstimulering.
Jeg synes du skal gøre det du har lyst til, og være opmærksom på Zoes reaktion. Hun er stadig så lille, at den manglende reaktion lige så vel kan være at hun bare ikke helt er "vågnet op" endnu, hvis det giver mening.
Msnge babyer kan sove fra alt de første uger, og sover fint i barnevogn osv. Men når de bliver lidt mere bevidste, vil de pludselig kun sove hos mor, og reagerer på alt og intet.
Så synes du skal leve som du vil, og så ellers bare holde øje. Du skal nok opdage det hvis hun reagerer ♡

Max bliver 4 uger i morgen, og har nu ramt den der fase, hvor han helst ligger i arm hele tiden. Godt man har vikler :D


Hun har så absolut dage hvor det eneste der dur er at ligge hos mor - jeg kan godt mærke at der er kommet en del mere af hende! Shit det er tungt. Jeg skal også i gang med viklen men vi skal først til undersøgelse af hendes hofter på Hvidovre i morgen, så vi ved hvordan hun kan/må ligge uden at gøre skade. Men har en aftale med sundhedsplejersken om at øve viklen på fredag når hun kommer.


Hvad er det for en undersøgelse af hofter? Her var det bare lægen der tjekkede det :gruble:


Gætter på det er grundet sædefødsel. Min dreng fik i hvert fald ultralydsscannet sine hofter.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 20. nov 2018, 15:43

Præcis.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 20. nov 2018, 21:48

Kloge debat-læge-panel :D vejled mig i min færd

Zoe har I øvrigt døjet med tynd mave (men stadig ekstremt meget luft i maven og mavekneb) den sidste uges tid. Jeg spurgte lægen i går, og hun mente ikke at det var noget der skulle handles på lige nu. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg synes om det - sundhedsplejersken sagde netop at jeg skulle snakke med lægen om det hvis det stadig var aktuelt mandag (i går). Altså hun spiser og tager på som hun skal, og der er masser af bleer med både det ene og det andet. Skal jeg bare se tiden an, eller skal jeg bede om at de kigger på hende igen?

Derudover så er jeg pludselig begyndt at bløde...? Jeg har lige siden fødslen haft blodigt slim, i forskellige mængder. Har ikke haft klumper eller noget som andre ellers snakker om. De seneste par uger har det været minimalt hvad der har været, og jeg er faktisk stoppet med at bruge indlæg af nogen art, da det som regel er blevet taget af papiret når jeg har været på toilettet. I forgårs havde jeg sex for første gang efter fødslen, og selvom det nev lidt i starten gik det hurtigt over og jeg havde ingen blødninger efterfølgende. Indtil i dag hvor jeg har måtte tage (tyndt) trusseindlæg i, det er ikke slim, det er "rigtigt" blod, selvom det ikke er så meget af det. Det er dog mere eller mindre gået i sig selv igen. Er det reaktion efter sex, er det mens eller er det noget helt 3 tror I?
0
My world 12-10-18 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 21. nov 2018, 05:40

Zonta skrev:
Vi skulle have haft møde med socialrådgiveren i dag, men hun var blevet kaldt ud til noget akut (spørgsmål: hvad kan være grund til det på børne/unge-området?)


Fx en tvangsfjernelse. Da min mor var nyuddannet socialrådgiver, var en del af hendes job blandt andet at rykke akut ud til den slags.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 21. nov 2018, 05:41

Moxy, jeg ville tage det afslappet med både Zoes mave og din blødning. Ift. sidstnævnte er det også relativt hurtigt at være i gang igen, så det kan sagtens skabe lidt irritation i slimhinderne, ville jeg tænke.

Hvis maven stadig driller torsdag/fredag, ville jeg nok give læge og/eller SP et kald :) Men i og med, at hun trives, spiser og 'leverer' ville jeg ikke være så bekymret :kys:
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. nov 2018, 06:04

Sangius skrev:
Moxy-lady skrev:
Sangius skrev:"Bare" fordi man er præmatur betyder det ikke nødvendigvis, at man er sensitiv i forhold til overstimulering.
Jeg synes du skal gøre det du har lyst til, og være opmærksom på Zoes reaktion. Hun er stadig så lille, at den manglende reaktion lige så vel kan være at hun bare ikke helt er "vågnet op" endnu, hvis det giver mening.
Msnge babyer kan sove fra alt de første uger, og sover fint i barnevogn osv. Men når de bliver lidt mere bevidste, vil de pludselig kun sove hos mor, og reagerer på alt og intet.
Så synes du skal leve som du vil, og så ellers bare holde øje. Du skal nok opdage det hvis hun reagerer ♡

Max bliver 4 uger i morgen, og har nu ramt den der fase, hvor han helst ligger i arm hele tiden. Godt man har vikler :D


Hun har så absolut dage hvor det eneste der dur er at ligge hos mor - jeg kan godt mærke at der er kommet en del mere af hende! Shit det er tungt. Jeg skal også i gang med viklen men vi skal først til undersøgelse af hendes hofter på Hvidovre i morgen, så vi ved hvordan hun kan/må ligge uden at gøre skade. Men har en aftale med sundhedsplejersken om at øve viklen på fredag når hun kommer.


Hvad er det for en undersøgelse af hofter? Her var det bare lægen der tjekkede det :gruble:

Vi var også til ultralydsscanning af hofterne, fordi de klikkede efter fødslen. Heldigvis var der ikke noget. Det er under 2% af dem der bliver scannet, der rent faktisk har hofteskred :)
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. nov 2018, 09:35

Og i øvrigt, tak til dem, der lige har opklaret akutte socialrådgiver-tilfælde :D Jeg var såmænd ikke tvivlende overfor det, men jeg kunne bare ikke helt finde ud af hvad der kunne være akut på dét område :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 23. nov 2018, 09:52

Hvad er jeres tips til at få baby til at sove lur om dagen? Hun vil kun falde i søvn på mig ifm amning og vågner så snart, jeg lægger hende fra mig. Hun sover under 10 timer i døgnet, hvis ikke jeg har mulighed for at ligge på sofaen med hende i armene, og skriger meget af dagen pga træthed.

Følgende inkl diverse kombinationer heraf er afprøvet:
Barnevogn
Lift
Slyngevugge
Voksipose
Dynesvøb
White noise
Mørkt rum
Mors seng sammen med mor
Bilen
Ringslynge
Bæresele

I går fik jeg hende for første gang til at sove i bæreselen, men kun fordi robotstøvsugeren kørte samtidig. Hun sov en time.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. nov 2018, 09:57

Jeg ville sidde i sofaen med hende, hvis hun vil sove på den måde. Så ville jeg se en god serie i tv eller stene på fb og debatten.
2

Tilbage til "Forældre"