Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 6. nov 2018, 16:15

Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Minipiller kan influere mælkeproduktion, bare lige så du har det i mente hvis og såfremt gråd og minipiller passer sammen med hvornår de to ting startede.

Hvordan er maven hos hende?

Det er det, jeg lige kom i tanke om. Jeg startede med dem tirsdag, og dagsgråden og pylretheden startede fredag, så der kan måske være noget om det.

Maven er ok, tror vi. Altså bortset fra at vi nu er på 3. døgn uden afføring. Der er masser af våde bleer, men de er kridhvide.


oh... Ja det kan der sagtens. P-piller er som regel værre i den sammenhæng og mange oplever ikke problemer med minipiller. Men tommelfingerreglen er at vente til min. 6 mdr før man begynder på et hormonpræparat når man ammer.

En læge ville nok korse sig hvis du stoppede fra den ene dag til den anden med dem, men det ville jeg helt sikkert gøre.

Med maven tænkte jeg at det kunne være at hun reagerede på noget i din kost, men hvis hun ikke virker til at have ondt som sådan, så ville jeg afvente. Med mindre at du indtager vanvittigt meget mælkebaseret mad/drikke.

Tak :kys: Det er nok smart at vente lidt med dem. Det er ikke fordi vi ligefrem har overskud til sex alligevel med den her skrigeballon :lol:

Kosten er ikke meget mælkebaseret, og hendes afføring har altid været rigelig og regelmæssig - undtagen lige de få dage vi var syge.


Sygdom kan jo også sagtens gå i mælken... Der kan være mange grunde.
Vores knægt havde kolik det første år. Pyyyyh!
Kraniosakral virker i øvrigt, og en del læger anbefaler det også gerne....
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 6. nov 2018, 17:06

antibiotika kan også påvirke mælken, og babys tarmflora.
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 6. nov 2018, 17:11

Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Minipiller kan influere mælkeproduktion, bare lige så du har det i mente hvis og såfremt gråd og minipiller passer sammen med hvornår de to ting startede.

Hvordan er maven hos hende?

Det er det, jeg lige kom i tanke om. Jeg startede med dem tirsdag, og dagsgråden og pylretheden startede fredag, så der kan måske være noget om det.

Maven er ok, tror vi. Altså bortset fra at vi nu er på 3. døgn uden afføring. Der er masser af våde bleer, men de er kridhvide.


oh... Ja det kan der sagtens. P-piller er som regel værre i den sammenhæng og mange oplever ikke problemer med minipiller. Men tommelfingerreglen er at vente til min. 6 mdr før man begynder på et hormonpræparat når man ammer.

En læge ville nok korse sig hvis du stoppede fra den ene dag til den anden med dem, men det ville jeg helt sikkert gøre.

Med maven tænkte jeg at det kunne være at hun reagerede på noget i din kost, men hvis hun ikke virker til at have ondt som sådan, så ville jeg afvente. Med mindre at du indtager vanvittigt meget mælkebaseret mad/drikke.

Tak :kys: Det er nok smart at vente lidt med dem. Det er ikke fordi vi ligefrem har overskud til sex alligevel med den her skrigeballon :lol:

Kosten er ikke meget mælkebaseret, og hendes afføring har altid været rigelig og regelmæssig - undtagen lige de få dage vi var syge.


Sygdom kan jo også sagtens gå i mælken... Der kan være mange grunde.
Vores knægt havde kolik det første år. Pyyyyh!
Kraniosakral virker i øvrigt, og en del læger anbefaler det også gerne....

Vil også gerne slå et slag for kraniosakral. Vores led ikke af kolik, men døjede lidt med maven, og det hjalp helt klart
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 6. nov 2018, 17:27

Indtil videre har vi ikke haft de store grædeture i dag. Dem, der har været, har kunnet klares med en tur på brystet eller i viklen. Så da hun begyndte at græde her til aften smed jeg hende i viklen, sang tre sange og nu sover hun. Kryds fingre for at det fortsætter.
10
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 6. nov 2018, 17:56

Neenah skrev:Indtil videre har vi ikke haft de store grædeture i dag. Dem, der har været, har kunnet klares med en tur på brystet eller i viklen. Så da hun begyndte at græde her til aften smed jeg hende i viklen, sang tre sange og nu sover hun. Kryds fingre for at det fortsætter.


Det kan jo også være så simpelt som behov for tryghed og nærhed :lun: Og hvor gammel er det, hun er? Når de bliver mere bevidste, kan der også komme øget skrigeture, fordi det er svært at fordøje indtryk.

Og som andre skriver - det ER hårdt, og du gør det så godt :kys: man er bare Så udkørt som nybagt forælder, og livet er vendt på hovedet. Det er normalt, at det ikke bare er lyserødt!!!!
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 6. nov 2018, 18:41

Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Indtil videre har vi ikke haft de store grædeture i dag. Dem, der har været, har kunnet klares med en tur på brystet eller i viklen. Så da hun begyndte at græde her til aften smed jeg hende i viklen, sang tre sange og nu sover hun. Kryds fingre for at det fortsætter.


Det kan jo også være så simpelt som behov for tryghed og nærhed :lun: Og hvor gammel er det, hun er? Når de bliver mere bevidste, kan der også komme øget skrigeture, fordi det er svært at fordøje indtryk.

Og som andre skriver - det ER hårdt, og du gør det så godt :kys: man er bare Så udkørt som nybagt forælder, og livet er vendt på hovedet. Det er normalt, at det ikke bare er lyserødt!!!!

Det ville give mening, hvis så bare hun holdt op ved at blive ammet, vugget og trøstet. Men når hun først begynder er det mega svært at få hende til at stoppe igen.

Hun er 10 uger. Jeg ville kunne forstå det hvis der var mange indtryk, men de sidste par dage har vi bare været herhjemme.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 6. nov 2018, 20:23

Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Indtil videre har vi ikke haft de store grædeture i dag. Dem, der har været, har kunnet klares med en tur på brystet eller i viklen. Så da hun begyndte at græde her til aften smed jeg hende i viklen, sang tre sange og nu sover hun. Kryds fingre for at det fortsætter.


Det kan jo også være så simpelt som behov for tryghed og nærhed :lun: Og hvor gammel er det, hun er? Når de bliver mere bevidste, kan der også komme øget skrigeture, fordi det er svært at fordøje indtryk.

Og som andre skriver - det ER hårdt, og du gør det så godt :kys: man er bare Så udkørt som nybagt forælder, og livet er vendt på hovedet. Det er normalt, at det ikke bare er lyserødt!!!!

Det ville give mening, hvis så bare hun holdt op ved at blive ammet, vugget og trøstet. Men når hun først begynder er det mega svært at få hende til at stoppe igen.

Hun er 10 uger. Jeg ville kunne forstå det hvis der var mange indtryk, men de sidste par dage har vi bare været herhjemme.


Tænk lige på alle de indtryk, en lille baby modtager - og med den alder, hun har, begynder synet og de vågne perioder jo for alvor at ændre sig. Samtidig ligger der vist også noget appetitspring her... Så det kan sagtens være voldsomt overhovedet at være til, for sådan en bette prut. Vi skulle være meget obs på, hvor længe vores søn var vågen i den alder, ellers blev han overstimuleret - også hjemme. Så det var sådan noget med amning - skiftes - ligge lidt på maven og snakke, måske kigge på lidt legetøj - og så putte ham igen. Han havde voldsomt meget brug for, at vi var obs på, hvor lange hans vågne stræk var.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 6. nov 2018, 20:57

Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Indtil videre har vi ikke haft de store grædeture i dag. Dem, der har været, har kunnet klares med en tur på brystet eller i viklen. Så da hun begyndte at græde her til aften smed jeg hende i viklen, sang tre sange og nu sover hun. Kryds fingre for at det fortsætter.


Det kan jo også være så simpelt som behov for tryghed og nærhed :lun: Og hvor gammel er det, hun er? Når de bliver mere bevidste, kan der også komme øget skrigeture, fordi det er svært at fordøje indtryk.

Og som andre skriver - det ER hårdt, og du gør det så godt :kys: man er bare Så udkørt som nybagt forælder, og livet er vendt på hovedet. Det er normalt, at det ikke bare er lyserødt!!!!

Det ville give mening, hvis så bare hun holdt op ved at blive ammet, vugget og trøstet. Men når hun først begynder er det mega svært at få hende til at stoppe igen.

Hun er 10 uger. Jeg ville kunne forstå det hvis der var mange indtryk, men de sidste par dage har vi bare været herhjemme.


Tænk lige på alle de indtryk, en lille baby modtager - og med den alder, hun har, begynder synet og de vågne perioder jo for alvor at ændre sig. Samtidig ligger der vist også noget appetitspring her... Så det kan sagtens være voldsomt overhovedet at være til, for sådan en bette prut. Vi skulle være meget obs på, hvor længe vores søn var vågen i den alder, ellers blev han overstimuleret - også hjemme. Så det var sådan noget med amning - skiftes - ligge lidt på maven og snakke, måske kigge på lidt legetøj - og så putte ham igen. Han havde voldsomt meget brug for, at vi var obs på, hvor lange hans vågne stræk var.


Samme herhjemme. Baby K kunne ikke være vågen i meget mere end en time ad gangen på det tidspunkt, og hvis vi ikke fik hende puttet i tide, endte det ofte i gråd og skrigeture. Så det kan sagtens være sådan noget :)
3
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 7. nov 2018, 16:13

Jeg tror, vi har taget hul på første tigerspring herhjemme. Hun er i hvert fald ulykkelig næsten hele tiden, når hun ikke lige sover eller har et bryst i munden. Til gengæld har jeg fået det første rigtige smil fra hende! :love:

20181104_142738-980x2016.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 7. nov 2018, 17:07

Jeg var i Kvickly uden baby. Stod og kiggede på varer i delikatessen. Og opdager pludselig at jeg står og kører indkøbskurven stille og roligt frem og tilbage, som var det barnevognen.
7
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 7. nov 2018, 17:21

Joe skrev:Jeg var i Kvickly uden baby. Stod og kiggede på varer i delikatessen. Og opdager pludselig at jeg står og kører indkøbskurven stille og roligt frem og tilbage, som var det barnevognen.


Jeg bruger mere vikle end barnevogn. Det resulterer så i stedet i, at jeg står og svajer og hopper hver gang jeg står stille, som om jeg tripper over noget :lol:
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 7. nov 2018, 19:56

Vi var til stimulastik.... Altså vildt når ens baby er næsten dobbelt så stor som alle de andre. Og der kun er 2 dages aldersforskel. Ikke noget At sige til at armene bliver trætte.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2018, 20:05

Joe skrev:Jeg var i Kvickly uden baby. Stod og kiggede på varer i delikatessen. Og opdager pludselig at jeg står og kører indkøbskurven stille og roligt frem og tilbage, som var det barnevognen.


Den tror jeg vi er virkelig mange, der har lavet :-D
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 7. nov 2018, 20:56

Joe skrev:Jeg var i Kvickly uden baby. Stod og kiggede på varer i delikatessen. Og opdager pludselig at jeg står og kører indkøbskurven stille og roligt frem og tilbage, som var det barnevognen.


Jeg vågnede i forgårs med min dyne i armene og liggende ved babsen :lol: jeg nåede lige at gå i panik fordi jeg ikke kunne finde Zoe inde i dynen, men hun lå trygt og godt i vuggen og sov :D
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 7. nov 2018, 21:15

Herhjemme er lillebror vokset 2 cm og taget cm 200 gram på siden fødslen for 2 uger siden. Så han har toppet 4 kg nu.
Han er dygtig til at holde sit hoved, og han blev igen rost for den gode øjenkontakt.
Han vil til babsen ca hver 3. time, og det er helt uvant for mig. Storesøster ville nok hver time til hver anden i månedsvis, så jeg kan mærke jeg nogle gange går og tripper lidt, fordi jeg føler det er evigheder siden han sidst tog en tår.

Vi har købt cykeltrailer med en infantsling til, og i dag cyklede jeg med begge børn i traileren ned til dagplejen :D
Det fungerer rigtig fint, så det prøver vi igen i morgen, hvor jeg står alene med afleveringen for første gang. Wish me luck :lol:
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"