Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 221
Likede indlæg: 2013

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 4. nov 2018, 16:04

billiebean skrev:Her går det udmærket med T. Hun er en lille sveskemus (..andre der også har 10000 kælenavne til bebsen??)

Vi bøvler lidt i forholdet. Havde mandens forældre på besøg i 12 dage. De tog hjem i tirsdags. Jeg overlevede men det var benhårdt. Og i fredags ville han så ud og drikke et par øl med nogle kolleger. Og det kunne jeg bare ikke overskue at all. Og nu har det været dårlig stemning siden. Og sådan clasher vores behov og ønsker bare ofte i den her periode. Han vil ud og jeg er låst fast herhjemme.

Jeg ville nok tage en snak om, at lige nu, når barnet er helt lille, så er man bare mere låst og du har også brug for noget aflastning.

Herhjemme er det kun selvskrevet, at min mand "må" tage på job - resten drøfter vi. F.eks. 2 x fodbold om ugen, fredags-fyraftensøl, aften med vennerne, overnatninger osv. F.eks. passer udendørs fodbold tirsdag aften kl. 19.00 ret skidt ind i vores dage, mens den træning søndag morgen kl. 8 for det meste er fin. Måske vil nogen synes jeg er en snerpe, men så må det være sådan. Vi har fået et barn og dermed må prioriteringerne også ændres. Selvfølgelig er der stadig plads til at have et socialt liv med andre, men bare i begrænset omfang i forhold til før :)
5
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 582
Likede indlæg: 12485

Indlægaf Sangius » 4. nov 2018, 17:11

Jeg sagde altså fra, da min mand ville ud en hel dag med vennerne her kort efter fødslen. Han ville ellers arrangere at hans mor kom og hjalp med at passe, men kunne slet ikke rumme det.

De mænd må altså være klar på at give lidt af friheden op, på linje med os mødre, som mister næsten al frihed i en tid.
1
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 134
Likede indlæg: 2021

Indlægaf twinkle » 4. nov 2018, 17:58

Jeg har også sagt fra. Op til flere gange. Første gang var Benjamin vel knapt to uger, og min mand ville germe ud og drikke øl med vennerne. Lad mig bare sige, at det ønske og min post-graviditets-hormonhærgede hjerne var en dårlig kombi, for satan jeg blev vred. Og hysterisk.

Anden gang havde han tre aftenvagter på en uge = først hjemme 23.30, og så syntes han også at han skulle være væk fra 18-21 to yderligere aftener efter arbejde fra 7-15, fordi han ville til fodboldtræning. Bare nej.
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 541
Likede indlæg: 4088

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. nov 2018, 05:58

Har syet er legetæppe til min veninde som også er gravid. Har brugt det jeg havde fra da min søn var baby....synes ikke at det er ret stort. 85x75. Det tænkte jeg ikke over dengang egentlig, aå ved ikke hvorfor jeg synes at det er småt nu :gruble:

Hsr nogle af jer købt den slags og hvad er størrelse mon på det?
0
/Dullen
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 336
Likede indlæg: 3387

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 14:31

Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 5. nov 2018, 14:38

Neenah skrev:Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.

:kram: :ae:

Kan ikke huske om I har prøvet vikler, slyngevugge og White noise? Det er noget af det, der har virket nogenlunde herhjemme.
Tror I det er kolik? Det lyder virkelig hårdt! :(
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 14:43

Zonta skrev:
Neenah skrev:Efter barnedåben i lørdags er vores aftenskrigeri nu også blevet en dagsting. For pokker, hvor er det hårdt.

Kan ikke huske om I har prøvet vikler, slyngevugge og White noise? Det er noget af det, der har virket nogenlunde herhjemme.

Vikle virker mere eller mindre hver gang - i hvert fald kombineret med at sidde og hoppe i den. Jeg synes bare det er træls at skulle tvinge hende i søvn hver gang hun skriger.

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad kolik dækker over - men hvis jeg skulle skyde på noget tror jeg nærmere hun er sulten. Så nu prøver jeg at lægge hende til inden hun melder sig.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 5. nov 2018, 15:13

Neenah skrev:
Zonta skrev:

Vikle virker mere eller mindre hver gang - i hvert fald kombineret med at sidde og hoppe i den. Jeg synes bare det er træls at skulle tvinge hende i søvn hver gang hun skriger.

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad kolik dækker over - men hvis jeg skulle skyde på noget tror jeg nærmere hun er sulten. Så nu prøver jeg at lægge hende til inden hun melder sig.

Den helt officielle definition er vist uforklarlig, langvarig gråd i minimum 3 timer om dagen, 3 dage om ugen i 3 måneder uden at barnet kan trøstes.

Har I haft hende til kiropraktor eller osteopat og få hende tjekket for spændinger og låsninger?
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 15:26

Zonta skrev:
Neenah skrev:
Zonta skrev:

Den helt officielle definition er vist uforklarlig, langvarig gråd i minimum 3 timer om dagen, 3 dage om ugen i 3 måneder uden at barnet kan trøstes.

Har I haft hende til kiropraktor eller osteopat og få hende tjekket for spændinger og låsninger?

Vi har haft hende til kiropraktor - alt var i skønneste orden. Jeg overvejer en kraniosakralterapeut, men min mand mener ikke sådan noget virker.

Hun græder heldigvis ikke i tre timer om dagen - nok kun halvanden til to, men det er mindst 6 dage om ugen, og hun har gjort det i fem uger nu.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 445
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6641

Indlægaf Mi55y » 5. nov 2018, 15:43

Neenah, hvs I vil prøve kræfter med en slyngevugge/hoppevugge, så har coop en på medlemstilbud lige nu - den har vi købt, men den er ikke ankommet endnu. Obs på at man skal købe ophæng ved siden af.

https://shopping.coop.dk/vare/amazonas- ... 6WEALw_wcB
1
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 445
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6641

Indlægaf Mi55y » 5. nov 2018, 16:36

Spørgsmål angående barsel: min kæreste holdte påbegyndt uge plus to hele ugers barsel. Nu har vi fået brev om, at hans arbejde har søgt refusion for alle dagene og ikke kun de 14 dage, som vi havde regnet med. Vil det sige, at han nu har påbegyndt forældreorloven, og at mit arbejde så ikke vil kunne få refusion fra i morgen, når jeg tager hul på forældreorloven? I dette link står der nemlig, at den der holder først, får refusionen.

https://indberet.virk.dk/barseldk/refus ... a-refusion
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1976

Indlægaf billiebean » 5. nov 2018, 17:25

Så fik vi vist løst op for hårknuden herhjemme. Vi er bare begge to pressede over det nye liv og de sidste par uger og kommer så til at krybe tilbage i nogle uskønne reaktionsmønstre.

Jeg tror vi prøver at tage til parterapeut når vi kan få det arrangeret, og vi lige er kommet os.

Nå det var ikke babyrelateret. Men kan tilføje at vores tur i svømmeren gik rigtig fint også selvom t lagde ud med at skide sig selv op under armhulen. Utroligt hvor lort kan nå hen på en baby.
7
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 5. nov 2018, 17:45

Så var det min tur til breakdown. Nogle gange ville jeg ønske vi ikke havde fået det barn :(
0
Sorenspige
Kort karma: 364
Likede indlæg: 2075

Indlægaf Sorenspige » 5. nov 2018, 18:10

Neenah skrev:Så var det min tur til breakdown. Nogle gange ville jeg ønske vi ikke havde fået det barn :(

:ae:. Det er du bestemt ikke den først, der har tænkt. Er det skrigeriet og usikkerheden, der gør det? Det er så benhårdt og kan tage glæden ud af det meste.

Er det en generel følelse eller bare lige her og nu?

Jeg lover dig, at det bliver både bedre og sjovere :kys:.
0
Sorenspige
Kort karma: 364
Likede indlæg: 2075

Indlægaf Sorenspige » 5. nov 2018, 18:11

Mi55y skrev:Spørgsmål angående barsel: min kæreste holdte påbegyndt uge plus to hele ugers barsel. Nu har vi fået brev om, at hans arbejde har søgt refusion for alle dagene og ikke kun de 14 dage, som vi havde regnet med. Vil det sige, at han nu har påbegyndt forældreorloven, og at mit arbejde så ikke vil kunne få refusion fra i morgen, når jeg tager hul på forældreorloven? I dette link står der nemlig, at den der holder først, får refusionen.

https://indberet.virk.dk/barseldk/refus ... a-refusion

Hvordan kan det være, at han holdt mere end de 14 dage? Kan han evt. få lov at holde nogle af dagene som ferie i stedet for?
0

Tilbage til "Forældre"