Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 29. okt 2018, 08:05

AgentPixie skrev:
Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Det viste sig at Matilda har haft lidt hård mave. Hun fyldte tre bleer i eftermiddags med noget kit-lignende og meget fast afføring, og hun har haft rigeligt med tisbleer hele dagen. Så vi synes egentlig hun er godt på vej tilbage, selvom hun har sovet rigtig meget i dag også.

Hun spiste dog et rimeligt stort måltid her til aften, og pludselig kastede hun bare det hele op i babynesten - der var en strøm af mælk og det var over det hele. Så faldt hun i søvn igen. Vi ringede til lægevagten igen, men de mente ikke der var noget at komme efter, når hun var fint hydreret.

Det virker bare som om hun har ret ondt, når hun skal pølle, så jeg tager hende nok med til lægen i morgen. Alt i alt er det bare en lidt utryg situation, og det er ikke meget vi ser til vores glade, smilende baby i de her dage.


Er hun flaskebarn, Neenah?
For hun kan jo godt have noget allergi overfor mælken så. Har nogen af jer allergier - for så kan ens barn være dobbeltdisponeret allergiker, og har brug for højthydroliseret (mener jeg, det hedder) modermælkserstatning, hvilket I skal have på recept.


Hun bliver fuldammet, så det har ikke noget med mme at gøre :/

Det kan ikke være noget du spriser eller drikker?


Jeg tror det ikke. Hun startede dagen med igen at kaste op, og min mand har gjort det samme hele natten, så vi er vist bare ramt af en gedigen omgangssyge.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 29. okt 2018, 08:22

Neenah skrev:
AgentPixie skrev:
Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Det viste sig at Matilda har haft lidt hård mave. Hun fyldte tre bleer i eftermiddags med noget kit-lignende og meget fast afføring, og hun har haft rigeligt med tisbleer hele dagen. Så vi synes egentlig hun er godt på vej tilbage, selvom hun har sovet rigtig meget i dag også.

Hun spiste dog et rimeligt stort måltid her til aften, og pludselig kastede hun bare det hele op i babynesten - der var en strøm af mælk og det var over det hele. Så faldt hun i søvn igen. Vi ringede til lægevagten igen, men de mente ikke der var noget at komme efter, når hun var fint hydreret.

Det virker bare som om hun har ret ondt, når hun skal pølle, så jeg tager hende nok med til lægen i morgen. Alt i alt er det bare en lidt utryg situation, og det er ikke meget vi ser til vores glade, smilende baby i de her dage.


Er hun flaskebarn, Neenah?
For hun kan jo godt have noget allergi overfor mælken så. Har nogen af jer allergier - for så kan ens barn være dobbeltdisponeret allergiker, og har brug for højthydroliseret (mener jeg, det hedder) modermælkserstatning, hvilket I skal have på recept.


Hun bliver fuldammet, så det har ikke noget med mme at gøre :/

Det kan ikke være noget du spriser eller drikker?


Jeg tror det ikke. Hun startede dagen med igen at kaste op, og min mand har gjort det samme hele natten, så vi er vist bare ramt af en gedigen omgangssyge.

Øv :/ god bedring med dem. Husk væske :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 29. okt 2018, 08:35

Hvad gør man når baby kaster op? Hun har brækket sig to gange i dag allerede, og vil forståeligt nok ikke rigtig ammes. Desuden kastede hun også op et par gange lørdag. Hun er ikke ukontaktbar eller sløv, men sover meget. Vi har en tid hos lægen i morgen.

Giver man vand? Hvordan? Hvornår bliver det farligt at hun ikke kan holde mad i sig? Hun er 2 måneder i dag.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 29. okt 2018, 08:41

Du kan prøve kogt afkølet vand, evt med lidt sukker i. Hun må selvfølgelig ikke få for meget, der skal jo også være plads til mælken :)
Tænker 1 tsk vand ad gangen er passende, til I skal til lægen.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 29. okt 2018, 09:33

Ååååh tumlingealderens glæder! :shock:

Min datter er 2 år og 2 måneder. Hun har altid været et dejligt nemt barn - indtil nu. Hun har de vildeste humørsvningninger, der overgår enhver hormonramt højgravid kvinde :tie:
I går var der kæmpe ballade fordi hun gerne ville have kage istedet for aftensmad. Hun kastede sig rundt I hele lejligheden, frem og tilbage og I et kæææmpe hyl. Ved puttetid gad hun ikke at sove, og mente bestemt vi skulle lege med modelervoks :rulle: Hele seancen om igen.
I morges gik det ud over far, da han formaste sig til at give hende overtøj på, så de kunne komme I vuggestue.
Det vildeste er bare, at hun kan komme så langt ud, og så på et splitsekund vende, og være den sødeste lille pige. Jeg fatter det ikke :panik:

Heldigvis er der så mange andre gode ting ved denne alder, men hold nu op det kan give mig grå hår!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 29. okt 2018, 14:42

Så har SP været her til første besøg, her nu hvor Max er 5 dage.
Ja, vi er landet på navnet Max nu :D

Hun siger at han har ualmindelig god kontakt, og har stærke nakkemuskler. Han har taget 20 gram på siden fødslen, og vejer nu 3840. Han har ikke lige læst, at babyer taber sig efter fødslen :D

Jeg er helt stolt af min lille basse, det et godt nok en anden oplevelse end sidst. Han græder sjældent, og melder fint når han er sulten.

Nu må vi se, håber hans milde sind holder ♡
12
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 29. okt 2018, 14:52

I får lige et lille flash af flødekinden her:

20181029_155113.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
28
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 29. okt 2018, 15:39

Far har første dag tilbage på job i dag. Det går sådan set fint med at være alene - bortset fra at hun kun vil sove på mig. Har forsøgt at lægge hende fra mig 3 gange, hvor jeg lige nåede på toilet og måske at hente lidt vand, før hun vågnede. Har forsøgt at svøbe, vugge og white noise uden held. Håber godt nok snart, det går over!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 29. okt 2018, 15:46

Mi55y skrev:Far har første dag tilbage på job i dag. Det går sådan set fint med at være alene - bortset fra at hun kun vil sove på mig. Har forsøgt at lægge hende fra mig 3 gange, hvor jeg lige nåede på toilet og måske at hente lidt vand, før hun vågnede. Har forsøgt at svøbe, vugge og white noise uden held. Håber godt nok snart, det går over!


Hvis det ikke går over, kan jeg kun anbefale en bæresele eller en vikle :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 29. okt 2018, 15:51

Sangius skrev:
Mi55y skrev:Far har første dag tilbage på job i dag. Det går sådan set fint med at være alene - bortset fra at hun kun vil sove på mig. Har forsøgt at lægge hende fra mig 3 gange, hvor jeg lige nåede på toilet og måske at hente lidt vand, før hun vågnede. Har forsøgt at svøbe, vugge og white noise uden held. Håber godt nok snart, det går over!


Hvis det ikke går over, kan jeg kun anbefale en bæresele eller en vikle :)


Forsøgte bæresele i dag, og det var ikke et hit! :/ Må give det et forsøg mere i morgen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mani » 29. okt 2018, 15:55

Mi55y skrev:Far har første dag tilbage på job i dag. Det går sådan set fint med at være alene - bortset fra at hun kun vil sove på mig. Har forsøgt at lægge hende fra mig 3 gange, hvor jeg lige nåede på toilet og måske at hente lidt vand, før hun vågnede. Har forsøgt at svøbe, vugge og white noise uden held. Håber godt nok snart, det går over!

Sådan var vores yngste. Jeg overlevede ved at sove lur med ham på maven + bruge vikle og bæresele. Det var til tider hårdt, men gav også en helt utrolig nærhed.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 29. okt 2018, 16:04

Baby T er blevet målt og vejet af sp i dag. 6.6 kg og 66 cm. Vægten er helt gennemsnitlig - på højden sprænger hun næsten kurven. Hun er 4 måneder på fredag. Kan mærke at det faktisk først er nu jeg er ved at slippe skrækken fra ammeopstarten og frygten for at hun ikke tager nok på.
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 29. okt 2018, 19:21

Jeg lagde ham lige på maven på sofaen her til aften. Han øffer lidt, det er jo hårdt for de små, og så efter et minuts tid, vender han sig rundt på siden, ligger og pruster lidt, og så om på ryggen :nerve:

Altså hvad foregår der? Flytter han hjemmefra om lidt? :8: :lol:

Det var nok ikke med vilje, og sofapuden hælder også en lille smule ned mod ryglænet. Men alligevel. Synes sgu det er lidt vildt :D
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 29. okt 2018, 19:46

Jeg har forladt min baby :shock: :ad!:

Altså kun i 3 kvarter, men alligevel. Hun fik mad og en ren numse og blev deponeret hos sygeplejerskerne og så tog jeg ellers tøj på og gik på jagt efter noget mad og gik en tur i Føtex, det er det vildeste jeg har gjort i 2 uger :lol:
Ej, det var megafedt at komme udenfor og blive blæst lidt igennem, og ren luksus at gå og handle det jeg gerne ville have. Så nu har jeg købt skrabere og skal som minimum barberes under armene! Det bliver så vildt! :banan: og så fik jeg også købt lidt slik og nogle gulerødder.

Da jeg gik tilbage kunne jeg godt mærke at der ikke var nogen der skulle forsøge at forsinke mig, og jeg nåede ikke at smide overtøjet før jeg hentede hende igen. Hun havde selvfølgelig overhovedet ikke været vågen! Nu har jeg fået lidt mad og er klar til næste runde amning og udmalkning. Vi sulter hende pt, så hun får ikke supplerende mad i sonden mellem 9-21,for at se om vi kan få hende til at spise fulde måltider hos mig. De første 2 måltider (kl 12 og kl 15) spiste hun ikke fuldt ud, men faldt i søvn efter ca 10-15 minutter og en kontrol vejning før kl 12 måltidet viste at hun på sådan en seance spiser ca 2 ml pr minut. Men efter en hård kamp kl 18 og masser af tålmodighed spiste hun samlet set 30 minutter, selvom hun faldt en del i søvn undervejs, så tror jeg næsten at hun fik et fuldt måltid (50 ml).
Hun har i øvrigt taget så fint på, og vejer nu 2485 g - altså 320 g mere end ved fødslen. Man kan også godt se at folderne er fyldt mere ud :lun:
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 29. okt 2018, 20:01

Fooooor satan, mit barn er en prøvelse under måltider. Han hyler, skriger, kaster med maden. Og det er ligemeget om han selv spiser, eller bliver madet. Dramaqueen :rulle:

Nå, men Benjamin var en hel dag i dagplejen i dag, og det gik så fint. Han var lidt sur da min mand gik fra dagplejen, men ellers tog han da lige en middagslur på tre timer - fra 11.30 - 14.30 :8: han var åbenbart hysterisk da han skulle puttes, så dagplejemor gjorde det, at hun tog ham op og lod ham lege lidt, mens hun puttede de andre. Da de så sov prøvede hun at putte igen, og så gik det helt fint. Jeg får lidt en følelse af, at vores barn har nogle seriøse diva-nøkker.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Forældre"