Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. okt 2018, 18:44

Joe skrev:Jeg har fødselsdag, og har lige fået en enkelt drink. Første siden januar. Kæft, det kan mærkes.
(Jeg deltidsammer og mine bryster er først på job igen om 12 timers tid.)


Du kan sagtens drikke lidt og amme ♡

Det er virkelig, virkelig lidt der går i mælken - så selvom du drak dig til en promille på 2, og ammede når den var lige i toppen, så er der stadig kun 0,2% alkohol i mælken, altså mindre end i en cider eller alkoholfri øl.

Vil dog fraråde at amme med en promille på 2, men det er nok mest fordi man ikke bør holde sit barn i den tilstand :lol:
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 18. okt 2018, 20:56

Nøj jeg synes at det her "mad hver 3. Time" trækker tænder ud. Det betyder i praksis at der går halvanden time mellem spisetid på at pusle hende, at amme ud og ligge hud mod hud. Især det der malkning tager hårdt på mig, og det glipper en gang i mellem fordi jeg simpelthen falder i søvn eller har andre ting at skulle i perioden. Og fordi jeg ikke bare kan falde i søvn på kommando så betyder det at jeg ikke får særlig meget søvn andet end 40 minutter der og 10 minutter der. Jeg er godt nok færdig efterhånden. Og jeg føler mig så røvet når jeg så ikke har fået malket ud til hende. Jeg ville så meget hellere bare malke i 2 timer og så have nok til at give hende til alle måltider. Men jeg synes ikke rigtigt at der kommer mere, selvom jeg pumper længere tid, kan det passe?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. okt 2018, 21:32

Moxy-lady skrev:Nøj jeg synes at det her "mad hver 3. Time" trækker tænder ud. Det betyder i praksis at der går halvanden time mellem spisetid på at pusle hende, at amme ud og ligge hud mod hud. Især det der malkning tager hårdt på mig, og det glipper en gang i mellem fordi jeg simpelthen falder i søvn eller har andre ting at skulle i perioden. Og fordi jeg ikke bare kan falde i søvn på kommando så betyder det at jeg ikke får særlig meget søvn andet end 40 minutter der og 10 minutter der. Jeg er godt nok færdig efterhånden. Og jeg føler mig så røvet når jeg så ikke har fået malket ud til hende. Jeg ville så meget hellere bare malke i 2 timer og så have nok til at give hende til alle måltider. Men jeg synes ikke rigtigt at der kommer mere, selvom jeg pumper længere tid, kan det passe?

Det er så pisse hamrende hårdt! Vi kørte med det i 3 uger og jeg var ved at blive fuldstændig sindssyg.
Du må endelig ikke have dårlig samvittighed. Du gør dit allerbedste og ingen er i tvivl om hvor højt du elsker Zoe :kram:
Altså hvis du tømmer brystet når du pumper, så er der jo ikke mere. Jeg kan ikke huske - var din mælk løbet til?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 18. okt 2018, 21:43

Zonta skrev:
Moxy-lady skrev:Nøj jeg synes at det her "mad hver 3. Time" trækker tænder ud. Det betyder i praksis at der går halvanden time mellem spisetid på at pusle hende, at amme ud og ligge hud mod hud. Især det der malkning tager hårdt på mig, og det glipper en gang i mellem fordi jeg simpelthen falder i søvn eller har andre ting at skulle i perioden. Og fordi jeg ikke bare kan falde i søvn på kommando så betyder det at jeg ikke får særlig meget søvn andet end 40 minutter der og 10 minutter der. Jeg er godt nok færdig efterhånden. Og jeg føler mig så røvet når jeg så ikke har fået malket ud til hende. Jeg ville så meget hellere bare malke i 2 timer og så have nok til at give hende til alle måltider. Men jeg synes ikke rigtigt at der kommer mere, selvom jeg pumper længere tid, kan det passe?

Det er så pisse hamrende hårdt! Vi kørte med det i 3 uger og jeg var ved at blive fuldstændig sindssyg.
Du må endelig ikke have dårlig samvittighed. Du gør dit allerbedste og ingen er i tvivl om hvor højt du elsker Zoe :kram:
Altså hvis du tømmer brystet når du pumper, så er der jo ikke mere. Jeg kan ikke huske - var din mælk løbet til?

Det... Tror jeg ikke? Altså jeg producerer omkring 40-50 ml samlet hver 3. Time, så det er den vel ikke? Aner faktisk ikke helt hvad det betyder :genert:

Jeg tror bare at jeg skal træne mig i at sidde med den helvedesmaskine i 15 min og så slut.

Tak, det betyder virkelig meget! Det er bare virkelig svært at føle at man vælger sig selv fremfor sit barn (malkning < søvn). Og så har hun ikke bare en 6.sans,men en 7. 8. Og 9. Sans for hvornår jeg har tænkt mig at sove.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 18. okt 2018, 22:16

Pas på dig selv, Moxy. Jeg fandt hurtigt ud af at det er malkning ikke gav ret meget mere ved at sidde der længere end 10 minutter, så det var det jeg gjorde. Og så sprang jeg det over om natten fordi jeg havde brug for søvn. Der sker ikke noget ved at skippe en enkelt gang :kys:
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 18. okt 2018, 22:30

Jeg skipper kl 3 malkningen hver nat, ellers tror jeg at jeg kortslutter,og sygeplejersken tager sig af mad og ren ble der også. Det er fantastisk! Jeg håber virkelig på 3-4 timer i nat. Men ja, jeg må sætte en tidsbegrænsning på ammedimsen, og så vil jeg gerne finde en måde at sove sammen med hende i løbet af dagen. Har gjort det nogle gange uden at det var med vilje, og det rykker altså - hun har kontakten og er som regel rimeligt rolig, og jeg får et kvarters søvn. Jeg vil bare gerne have at det sker under mere kontrollerede forhold, så jeg er sikker på at hun ligger ordentligt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 19. okt 2018, 00:27

Moxy-lady skrev:
Zonta skrev:
Moxy-lady skrev:Nøj jeg synes at det her "mad hver 3. Time" trækker tænder ud. Det betyder i praksis at der går halvanden time mellem spisetid på at pusle hende, at amme ud og ligge hud mod hud. Især det der malkning tager hårdt på mig, og det glipper en gang i mellem fordi jeg simpelthen falder i søvn eller har andre ting at skulle i perioden. Og fordi jeg ikke bare kan falde i søvn på kommando så betyder det at jeg ikke får særlig meget søvn andet end 40 minutter der og 10 minutter der. Jeg er godt nok færdig efterhånden. Og jeg føler mig så røvet når jeg så ikke har fået malket ud til hende. Jeg ville så meget hellere bare malke i 2 timer og så have nok til at give hende til alle måltider. Men jeg synes ikke rigtigt at der kommer mere, selvom jeg pumper længere tid, kan det passe?

Det er så pisse hamrende hårdt! Vi kørte med det i 3 uger og jeg var ved at blive fuldstændig sindssyg.
Du må endelig ikke have dårlig samvittighed. Du gør dit allerbedste og ingen er i tvivl om hvor højt du elsker Zoe :kram:
Altså hvis du tømmer brystet når du pumper, så er der jo ikke mere. Jeg kan ikke huske - var din mælk løbet til?

Det... Tror jeg ikke? Altså jeg producerer omkring 40-50 ml samlet hver 3. Time, så det er den vel ikke? Aner faktisk ikke helt hvad det betyder :genert:

Jeg tror bare at jeg skal træne mig i at sidde med den helvedesmaskine i 15 min og så slut.

Tak, det betyder virkelig meget! Det er bare virkelig svært at føle at man vælger sig selv fremfor sit barn (malkning < søvn). Og så har hun ikke bare en 6.sans,men en 7. 8. Og 9. Sans for hvornår jeg har tænkt mig at sove.

Inden din mælk løber til, vil den, du har (råmælk), typisk være lidt gullig. Når mælken løber til, overtager den "normale" mælk som oftest er mere hvidlig. Det kan typisk mærkes ved at brysterne bliver sindssygt spændte, og man ligner tit én, der har fået et dårligt boob job. Jeg havde ondt helt ud i overarmene og op ad halsen og kunne slet ikke samle armene foran kroppen. Du vil også kunne se, at mælken, du pumper ud, skiller, hvis den kommer på køl. Det er fordi det vandede, der slukker tørsten, kommer først og til sidst den fede mælk, som hun tager på af. Du burde ikke være i tvivl når det sker, men jeg aner ikke om det for nogen sker mere stille og roligt :D

Du skal lige have vendt din tankegang lidt. Du vælger dit barn fremfor dig selv ved f.eks. at droppe kl. 3-pumpningen. For DU får mere overskud og det kan Zoe mærke. Vi gjorde præcis det samme da vi var indlagt på opfordring fra personalet. Og som Neenah siger - pas rigtig godt på dig selv. Det er så skide hamrende hårdt, det her baby-noget og man (læs: jeg) er ofte ved at gå ud af mit gode skind over ting, der sker. Og især når din kæreste så måske ikke er så meget værd (undskyld min ligefremhed), så står du med en stor byrde på dine skuldre.
5
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. okt 2018, 00:35

Jeg mærkede aldrig mælken løbe til - men fuldammede i 8-9 måneder. Den bedste indikation man har på om der er mælk, er om barnet sutter, synker og har våde bleer.
Malkemaskinen er slet ikke så effektiv som baby. Nogle kvinder oplever kun at kunne pumpe få ml, selvom dd fuldammer. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2018, 02:18

Men 40-50 ml er vel også en meget passende mængde for hvad en præmatur baby på omkring 2,5 kg spiser, er det ikke? I starten er det jo ikke de store mængder.
3
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 19. okt 2018, 05:58

Nøj en skodnat. Har slet ikke sovet pga at jeg for første gang skulle sove alene med T. Det er ellers min mand, der tager nætterne, da han ikke påvirkes meget af natteroderi. Det var for meget og jeg var helt angst og kunne ikke give slip på tankerne. Så nu ved jeg ikke lige hvordan jeg kommer igennem dagen alene også.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 19. okt 2018, 06:46

Sangius skrev:Jeg mærkede aldrig mælken løbe til - men fuldammede i 8-9 måneder. Den bedste indikation man har på om der er mælk, er om barnet sutter, synker og har våde bleer.
Malkemaskinen er slet ikke så effektiv som baby. Nogle kvinder oplever kun at kunne pumpe få ml, selvom dd fuldammer. :)


Masser af våde bleer :) jeg malker kun for at få mælken til at løbe til, og fordi vi skal have styr på (ca) hvor meget hun får at spise. Hun ligger og ammer samtidig med at hun får det jeg har pumpet ud i sonden, så hun får en del mere end det hun "skal". Generelt set haf hun en rigtig god appetit og er gået op før tid, på trods af det ekstra hun får ved amning og tidsplanen er også rykket en time fordi hun melder sig før. Alt i alt tror jeg at det fungerer super med mad/appetit. Hun havde da også taget på i forgårs, og det tror jeg at hun har igen i dag når hun skal vejes. Men hun bliver som regel hurtigt træt ved amning, især i løbet ah dagen falder hun i søvn efter 5 minutters tid, og resten forgår sporadisk selvom jeg aktiverer hende,så det er rart med sonden der giver hende hvad hun har brug for.

Jeg ammer stort set hvad hun skal have ved hvert måltid, men det er jo lidt op og ned, og i går faldt jeg i søvn efter min bror var taget hjem, så der fik jeg slet ikke malket, og så får hun ammemælk som alternativ.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. okt 2018, 06:50

Moxy-lady skrev:
Sangius skrev:Jeg mærkede aldrig mælken løbe til - men fuldammede i 8-9 måneder. Den bedste indikation man har på om der er mælk, er om barnet sutter, synker og har våde bleer.
Malkemaskinen er slet ikke så effektiv som baby. Nogle kvinder oplever kun at kunne pumpe få ml, selvom dd fuldammer. :)


Masser af våde bleer :) jeg malker kun for at få mælken til at løbe til, og fordi vi skal have styr på (ca) hvor meget hun får at spise. Hun ligger og ammer samtidig med at hun får det jeg har pumpet ud i sonden, så hun får en del mere end det hun "skal". Generelt set haf hun en rigtig god appetit og er gået op før tid, på trods af det ekstra hun får ved amning og tidsplanen er også rykket en time fordi hun melder sig før. Alt i alt tror jeg at det fungerer super med mad/appetit. Hun havde da også taget på i forgårs, og det tror jeg at hun har igen i dag når hun skal vejes. Men hun bliver som regel hurtigt træt ved amning, især i løbet ah dagen falder hun i søvn efter 5 minutters tid, og resten forgår sporadisk selvom jeg aktiverer hende,så det er rart med sonden der giver hende hvad hun har brug for.

Jeg ammer stort set hvad hun skal have ved hvert måltid, men det er jo lidt op og ned, og i går faldt jeg i søvn efter min bror var taget hjem, så der fik jeg slet ikke malket, og så får hun ammemælk som alternativ.


Det lyder helt som vores start. Stille og roligt trappede vi sonden ud, og efter små 14 dage kunne hun klare sig uden.
Jeg skulle dog stadig pumpe ud i løbet af dagen og gerne en enkelt gang eller to om natten, for at holde produktionen oppe, nu hun var en bette skid.
Men efter en måneds tid kunne jeg også trappe ud af det, og amningen fungerede fint efter det - for min datter i hvert fald, jeg var meget plaget af Raynauds syndrom hvilket gjorde ret ondt, men baby tog på. Det forsvandt heldigvis også :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 19. okt 2018, 06:55

Vi har i øvrigt haft en dejlig nat :lun: hun fik mad kl 23.30 og lå hos mig i 3 kvarter der. Herefter malkede jeg i 15 minutter og havde så problemer med at falde i søvn, og sov kl 1.30 tror jeg. Kl 2.15 vækkede damen mig fordi hun var sulten, goddammit! Og da sygeplejersken kom for at give mad lå jeg og ammede hende, så de varmede mælk for mig og jeg gav hende den og lagde hende rimeligt hurtigt tilbage i vuggen. Kl 5 vækkede hun mig igen, og vi gentog proceduren, og da sygeplejersken kom ind denne gang aftalte vi at hun tog hende med ud til dem i en times tid, så det gjorde de. Jeg vågnede lige kort da de kom ind med hende, men ellers vågnede jeg først her 7.30 og så fik hun ren numse og mad igen. Nu ligger hun og snorksover hos mig, og jeg prøver at tage mig sammen til at lægge hende fra mig og få ammet lidt ud. Men jeg er rimeligt frisk, og regner med at cat nappe lidt i løbet af dagen. I dag kommer svigerfar og farmor/oldemor. Vi har aftalt kl 10.30, og det passer helt elendigt med hendes nye spiseskema, men jeg gider ikke rykke det, kan jeg mærke. Det må gå som det går, og så håber jeg at de kun er her i kort tid.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 19. okt 2018, 07:00

billiebean skrev:Nøj en skodnat. Har slet ikke sovet pga at jeg for første gang skulle sove alene med T. Det er ellers min mand, der tager nætterne, da han ikke påvirkes meget af natteroderi. Det var for meget og jeg var helt angst og kunne ikke give slip på tankerne. Så nu ved jeg ikke lige hvordan jeg kommer igennem dagen alene også.


Årh nej, BB, det lyder hårdt! Er der ikke nogen der kan komme i løbet af dagen og være der lidt? Man kan jo næsten blive sindssyg på forhånd over sådan en dag. Hvor længe er det din kæreste er væk? (kan godt huske at du har skrevet det, jeg har bare været optaget af mine egne problemer - egoist, I know! :D
0
My world 12-10-18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2018, 09:34

I nat har Luna vågnet 10 gange, lavt sat. Hun har kun kunne sove med brystet i munden, ammede, gav selv slip og trillede væk, 5 minutter efter vågnede hun og græd ulykkeligt, ammerede igen osv. osv. Jeg er SÅ træt! Hun har generelt sovet dårligt de sidste dage, jeg tror det er en kombination af at hun er i pasning efter ferie, og at de der hjørnetænder stadig driller. Hun nægter vuggen som ellers plejer at være en redning når hun vågner ofte.. Manden sov på kontoret for at få lidt søvn, og han tog hende så i morges så jeg kunne sove. Er vågnet for en times tid siden, med den ondeste kvalme, så frygter allerede at skulle hente datteren om 3-4 timers tid...
0

Tilbage til "Forældre"