Debattens mødregruppe

Shmartiesh
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1110

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 12. feb 2018, 17:01

JoyNips skrev:Gad godt vide, hvad de putter i vandet nede i vuggeren... mit afkom blev lagt til at sove 11.33 og er ikke vågnet endnu... Jeg ville ellers have hentet kl 14. Nu ser jeg Harry Potter og spiser fastelavnsboller i stedet.

God prioritering :afro:
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2776

Indlægaf Ficus » 13. feb 2018, 21:02

Jeg skal til møde på mit arbejde i morgen og jeg glæder mig overhovedet ikke. Skal snakke med min chef, som er startet mens jeg har været væk, for første gang. Der har bare været så mange problemer med sygedagpenge, løn under barsel og overgangen til barselsdagpengene, at jeg ikke rigtig magter det. Ja faktisk er jeg pissesur og håber lidt på at de er nogle røvhuller som normalt, tilbyder mig noget lort og jeg så kan tage det som en opsigelse og pudse fagforeningen på dem....
0
godtnavn
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3570

Indlægaf godtnavn » 14. feb 2018, 18:21

Hvordan gik mødet ficus?

Jeg har en prøve i morgen, en af dem der skal bestås, og jeg har ikke sovet den sidste uge føler jeg, Luna har været syg og mine søvnstræk har været på 1-2 timer af gangen, desværre dur kæresten slet ikke om natten i følge Luna. Jeg sidder med en opgave jeg skal lave inden prøven og jeg forstår ingenting, sikkert fordi jeg er alt alt for træt. I morgen er så også første dag hvor jeg er på uni 9½ time, dvs. jeg stort set ikke ser luna når jeg også lægger transport oveni tiden. Jeg har ondt i maven over det og det påvirker nok min koncentration. Øv! I aften skal jeg have lavet opgaven færdig, ellers dumper jeg, og så skal i morgen ellers bare overstås. Glæder mig til weekend!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 387
Likede indlæg: 3423

Indlægaf Danseprinsesse » 14. feb 2018, 19:52

Min dreng har fået lagt dræn i ørerne i dag. Det har han klaret så fint med sund skepsis og sit sædvanlige gå-på-mod.
Så snart den værste narkosetåge havde lagt sig, skulle han bare ud og gå på nogle trapper!
Inden operationen øvede han sig i at lægge aben i narkose, så han var ikke bange for masken, da den skulle på.

Der var en masse “glue” i begge ører, så ørelægen mente, det var en rigtig god beslutning at operere. Nu er vi spændte på, om vi kommer til at mærke nogen forskel på ham.

Den tapre kaptajn:
317B077C-6082-4805-920E-CDF7C0DAEDD3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 813
Likede indlæg: 5506

Indlægaf Bøtte » 14. feb 2018, 20:06

V faldt ned på hovedet fra vores seng og græd og hyperventilerede. så hun besvimede tilsidst. :(

Selv om S er besvimet flere gange (affektkramper), så vænner jeg mig bare aldrig til det. Synes det er så modbydeligt.

Så hende og jeg var lige en tur ved vl, hun skulle lige tjekkes. Heldigvis var der intet, men vi skal vække hende i nat.
0
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 14. feb 2018, 20:10

Bøtte skrev:V faldt ned på hovedet fra vores seng og græd og hyperventilerede. så hun besvimede tilsidst. :(

Selv om S er besvimet flere gange (affektkramper), så vænner jeg mig bare aldrig til det. Synes det er så modbydeligt.

Så hende og jeg var lige en tur ved vl, hun skulle lige tjekkes. Heldigvis var der intet, men vi skal vække hende i nat.

Ej hvor ubehageligt :trist: håber hun er ok :kram:

God bedring til jer andres børn også  :kys:
0
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 14. feb 2018, 20:18

Vi fandt ud af i går at J nok ikke var forstoppet som lægen mente. Movicol havde ingen effekt, andet end endnu hyppigere tynde afføringer. Hun er ikke generet af de mange afføringer eller en evt. Forstoppelse så vi synes ikke vi ville slåsse med det mere.
Og den eneste grund til at lægen mener hun er forstoppet, er fordi kurven knækkede og hun mente så hun spiste mindre, hvilket jeg prøvede at forklare ikke var tilfældet. Men hun afbrød i ny og næ som hun nu lystede :rulle:
Jeg skal i hvert fald have fat i vores shp i næste uge. Hun har selvf. Ferie lige nu.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 14. feb 2018, 22:05

Shmartiesh skrev:
Bøtte skrev:V faldt ned på hovedet fra vores seng og græd og hyperventilerede. så hun besvimede tilsidst. :(

Ej hvor ubehageligt :trist: håber hun er ok :kram:

God bedring til jer andres børn også  :kys:

Det var mega ubehageligt, jeg kunne bare se hvordan hun blev mere og mere slap, fordi hendes vejrtrækning var så overfladisk.
Heldigvis var hun allerede helt ok, mens vi sad og ventede hos vl.
Hun kunne charme et helt venteværelse og alle damer på 50 + med kort hår og briller (som mormor) delte hun legetøj ud til. :lol:
Nu har vi lige haft vækket hende første gang og det gik heldigvis fint.
2
godtnavn
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3570

Indlægaf godtnavn » 14. feb 2018, 23:06

Godt hun er helt god igen Bøtte, det må være så ubehageligt, jeg tror du har ret i at man aldrig vænner sig til det selvom man har prøvet det før. Krydser fingre for det var en engangsforestilling :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 16. feb 2018, 17:43

Jeg har været sygemeldt i dag efter et mindre indgreb i går.
Så jeg var heldigvis tæt på, da de ringede fra vuggestuen - normalt er jeg 1,5 time væk.
Knud var faldet, havde slået hovedet ned i hjørnet på en trækasse og han havde fået en dyb flænge over det ene bryn.
Han blev limet på skadestuen, hvor han var faldet i søvn i mine arme. Derefter var vi til observation på Børneafdelingen. Hospitalsklovnen kom netop forbi med rigelige mængder sæbebobler, så alle undersøgelserne blev overstået helt uden tårer.
Efter lidt mad var han helt sig selv, så det gik vist ikke værre end det grimme sår, heldigvis.

Jeg er til gengæld rest mast nu. :mellow:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 18. feb 2018, 07:06

Danseprinsesse skrev:Jeg har været sygemeldt i dag efter et mindre indgreb i går.
Så jeg var heldigvis tæt på, da de ringede fra vuggestuen - normalt er jeg 1,5 time væk.
Knud var faldet, havde slået hovedet ned i hjørnet på en trækasse og han havde fået en dyb flænge over det ene bryn.
Han blev limet på skadestuen, hvor han var faldet i søvn i mine arme. Derefter var vi til observation på Børneafdelingen. Hospitalsklovnen kom netop forbi med rigelige mængder sæbebobler, så alle undersøgelserne blev overstået helt uden tårer.
Efter lidt mad var han helt sig selv, så det gik vist ikke værre end det grimme sår, heldigvis.

Puha en grim oplevelse. :( Kan godt forstå du er mast nu. Det er så modbydeligt, når de slår hovedet.

Godt han er ok igen :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 19. feb 2018, 11:24

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har været sygemeldt i dag efter et mindre indgreb i går.

Puha en grim oplevelse. :( Kan godt forstå du er mast nu. Det er så modbydeligt, når de slår hovedet.

Godt han er ok igen :kys:

Ja, det er skræmmende, når det er hovedet.

Tak, han virker til at have det helt fint, der har ikke været nogen anledning til bekymring. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 19. feb 2018, 12:41

Jeg ved ikke helt, om det er et tilfælde, og jeg vil også meget nødigt jinxe det - men siden drænanlæggelse har vi ikke givet sutteflaske om natten længere, så i en alder af 19 mdr. sover han (noget der ligner) endelig igennem!

Hans sprog er også eksploderet fuldstændig siden operationen. Han har hele tiden "snakket" en del og sagt mange forskellige ord, men nu kan jeg slet ikke følge med længere. Han snakker nonstop, og i går begyndte han at sætte to ord sammen for første gang.
Nøj, jeg synes, han bliver stor lige pludselig. :lun:
7
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4085

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 13:39

Dejligt at drænet har haft en god effekt, dp :gogo:
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4085

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 13:47

Min mand har startet sin barsel. Og så er lille A begyndt at sove igennem - så typisk :rulle: :lol:
Hun får flaske kl 19, kommer i seng kl 19.30 og sover så uafbrudt til 7.30 :klap: Endelig!! Begynder at føle mig normal søvnmæssigt igen.

Det betyder så også at jeg er stoppet med at amme, da hun kun fik om natten. Det er lidt underligt, men egentlig også meget rart.

Jeg starter på arbejde om en uge :/ Har det virkelig stramt med det.

Vi var nede og besøge den kommende dp. Hun virkede heldigvis rigtig sød og hun har tre børn hvoraf den ene er en pige på Agnes alder. A fik leget og hygget sig og hilste glad på dp og de andre børn. Der faldt lidt en sten fra mit hjerte for har haft så ondt i maven over pasningsituationen. Er så småt ved at vænne mig til at symbiosen er slut :( men sådan er det jo, ens børn bliver store.
0

Tilbage til "Forældre"