Debattens mødregruppe

JoyNips
Indlæg: 12122
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34090

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 23. apr 2024, 19:48

godtnavn skrev:
Rapfisk skrev:
godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt :genert: Først er det lokale vi har holdt de andre dåb i ikke ledigt på dagen, så vi ved ikke hvor den skal holdes, vi kan undersøge om festlokalet her hvor vi bor er ledigt, men det er ikke et særlig rart lokale, og det er 2½ km fra kirken, hvilket er et stykke når der er flere små børn til dåben og det er i København så de fleste ville skulle gå fra kirke til lokalet. Alternativt er der et stort lokale tæt på kirken (har dog endnu ikke tjekket om det er ledigt) men det er meget stort og jeg er bange for at det vil virke tomt når vi ikke er mange, det vil kræve en del at pynte op, og det er også dyrt.

Ellers kunne vi kigge efter en café men tænker det bliver dyrt, der kommer ikke til at kunne pyntes som vi vil og det bliver svært at finde et sted der er egnet (vegetarisk, mulighed for vegansk). Den løsning bliver nok alt for dyr og upersonlig selvom det ville være nemt, men har ikke så mange tusind at bruge på en dåb, det meste af opsparingen ryger allerede på barslen.

Jeg er slet ikke klar til at tage den slags beslutninger, men jeg er bange for at venter vi for længe er alt lejet ud så må nok hellere beslutte mig snart.

Hvor i København er det? Måske kan debathjernen hjælpe


Østerbro, tæt på Trianglen :)
Vi har store familier så selvom vi nærmest ikke inviterer venner og holder os til allertætteste familie så bliver vi en del (hvis der ikke kommer mange afbud) så derfor tænkte vi festlokale versionen ville være den mest overkommelige prismæssigt.


Vi holdt navngivning på Livingstone i sin tid. Det fungerede skidegodt. Tror det kostede os omkring 5000.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Oak123
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Oak123 » 23. apr 2024, 19:49

godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt


Når der er børn med til er arrangement, kan det godt være en fordel med et stort lokale, da der så kan indrettes børne halløj i den ene ende. Men lidt legetøj, spil, dansegulv og tegne ting (evt. stor dug på gulvet til at tegne på) eller hvad der kunne give mening.
Og måske der kan pyntes forskelligt ved bordene og i børne enden, så der bruges flest kræfter på pynt tæt på bordene.
3
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 23. apr 2024, 19:57

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:
Rapfisk skrev:
godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt :genert: Først er det lokale vi har holdt de andre dåb i ikke ledigt på dagen, så vi ved ikke hvor den skal holdes, vi kan undersøge om festlokalet her hvor vi bor er ledigt, men det er ikke et særlig rart lokale, og det er 2½ km fra kirken, hvilket er et stykke når der er flere små børn til dåben og det er i København så de fleste ville skulle gå fra kirke til lokalet. Alternativt er der et stort lokale tæt på kirken (har dog endnu ikke tjekket om det er ledigt) men det er meget stort og jeg er bange for at det vil virke tomt når vi ikke er mange, det vil kræve en del at pynte op, og det er også dyrt.

Ellers kunne vi kigge efter en café men tænker det bliver dyrt, der kommer ikke til at kunne pyntes som vi vil og det bliver svært at finde et sted der er egnet (vegetarisk, mulighed for vegansk). Den løsning bliver nok alt for dyr og upersonlig selvom det ville være nemt, men har ikke så mange tusind at bruge på en dåb, det meste af opsparingen ryger allerede på barslen.

Jeg er slet ikke klar til at tage den slags beslutninger, men jeg er bange for at venter vi for længe er alt lejet ud så må nok hellere beslutte mig snart.

Hvor i København er det? Måske kan debathjernen hjælpe


Østerbro, tæt på Trianglen :)
Vi har store familier så selvom vi nærmest ikke inviterer venner og holder os til allertætteste familie så bliver vi en del (hvis der ikke kommer mange afbud) så derfor tænkte vi festlokale versionen ville være den mest overkommelige prismæssigt.


Vi holdt navngivning på Livingstone i sin tid. Det fungerede skidegodt. Tror det kostede os omkring 5000.


Deres menu ser ret lækker ud. Men der står desværre at de kun kan have selskaber på op til 30 personer, så det bliver for småt, ellers et godt bud!
0
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 23. apr 2024, 19:59

Oak123 skrev:
godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt


Når der er børn med til er arrangement, kan det godt være en fordel med et stort lokale, da der så kan indrettes børne halløj i den ene ende. Men lidt legetøj, spil, dansegulv og tegne ting (evt. stor dug på gulvet til at tegne på) eller hvad der kunne give mening.
Og måske der kan pyntes forskelligt ved bordene og i børne enden, så der bruges flest kræfter på pynt tæt på bordene.


Egentlig enig, men det her lokale er kæmpe, sådan plads til flere hundrede mennesker til fest, så det vil virke meget tomt med kun omkirng 60 personer (minus de afbud der sikkert kommer). Medmindre vi lejer en hoppeborg som manden foreslog, men der er vidst noget med budgettet når vi også ville skulle smide så mange penge efter bare lokalet :lol:
1
Oak123
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Oak123 » 23. apr 2024, 20:04

godtnavn skrev:
Oak123 skrev:
godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt


Når der er børn med til er arrangement, kan det godt være en fordel med et stort lokale, da der så kan indrettes børne halløj i den ene ende. Men lidt legetøj, spil, dansegulv og tegne ting (evt. stor dug på gulvet til at tegne på) eller hvad der kunne give mening.
Og måske der kan pyntes forskelligt ved bordene og i børne enden, så der bruges flest kræfter på pynt tæt på bordene.


Egentlig enig, men det her lokale er kæmpe, sådan plads til flere hundrede mennesker til fest, så det vil virke meget tomt med kun omkirng 60 personer (minus de afbud der sikkert kommer). Medmindre vi lejer en hoppeborg som manden foreslog, men der er vidst noget med budgettet når vi også ville skulle smide så mange penge efter bare lokalet :lol:


Hoppeborg lyder som en god ide :klap: Hvis ikke man skulle tænke økonomi.
Og ellers en cykelbane til diverse køretøjer børn måtte have.
1
Hattie
Indlæg: 430
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 30
Likede indlæg: 501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Hattie » 23. apr 2024, 20:15

godtnavn skrev:
Hattie skrev:Vi har fundet en lokal indisk restaurant, hvor vi får indisk buffet und alles. De sørger for alt, vi må også komme med eget pynt, som de vil pynte op for os(vi bruger nu bare det, som de har i forvejen) samt henter kagen fra bageren osv for os. De har også tilbudt at køre gaver hjem for os, hvis vi er til fods.
Prisen er også ret fornuftig, så ligger der noget ala det i nærheden af jer?


Gæstelisten som er skåret ret meget ind til benet er bare på 60, så selv et billigt sted ender jo ret dyrt. Fandens at vores forældre har fået så mange børn at vi ikke kan holde noget småt og betaleligt :genert:



Vi har 90 på gæstelisten, så jeg kender følelsen med at finde noget, der både er til at betale og også er ordentligt. :D


Regner dog med, at der vil være afbud, så vi ender på 60-70 stykker.
0
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 23. apr 2024, 20:20

Hattie skrev:
godtnavn skrev:
Hattie skrev:Vi har fundet en lokal indisk restaurant, hvor vi får indisk buffet und alles. De sørger for alt, vi må også komme med eget pynt, som de vil pynte op for os(vi bruger nu bare det, som de har i forvejen) samt henter kagen fra bageren osv for os. De har også tilbudt at køre gaver hjem for os, hvis vi er til fods.
Prisen er også ret fornuftig, så ligger der noget ala det i nærheden af jer?


Gæstelisten som er skåret ret meget ind til benet er bare på 60, så selv et billigt sted ender jo ret dyrt. Fandens at vores forældre har fået så mange børn at vi ikke kan holde noget småt og betaleligt :genert:



Vi har 90 på gæstelisten, så jeg kender følelsen med at finde noget, der både er til at betale og også er ordentligt. :D


Regner dog med, at der vil være afbud, så vi ender på 60-70 stykker.


Vi har virkelig mange vi ikke har inviteret med, vi har vitterlig kun taget aller allernærmeste familie og kun enkelte venner. Så regner ikke med voldsomt mange afbud, men nok nogle, sidst vi holdt dåb kom der 5 afbud.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7814
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11579

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 23. apr 2024, 20:31

godtnavn skrev:
Hattie skrev:Vi har fundet en lokal indisk restaurant, hvor vi får indisk buffet und alles. De sørger for alt, vi må også komme med eget pynt, som de vil pynte op for os(vi bruger nu bare det, som de har i forvejen) samt henter kagen fra bageren osv for os. De har også tilbudt at køre gaver hjem for os, hvis vi er til fods.
Prisen er også ret fornuftig, så ligger der noget ala det i nærheden af jer?


Gæstelisten som er skåret ret meget ind til benet er bare på 60, så selv et billigt sted ender jo ret dyrt. Fandens at vores forældre har fået så mange børn at vi ikke kan holde noget småt og betaleligt :genert:

Jeg ved godt at et bryllup ikke er det samme som en dåb, men vi havde også indisk buffet til omkring 60 mennesker. Det endte på omkring 7000 kroner, og der var rigeligt! Også til dagen efter. :lol2:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Lys
Indlæg: 5925
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10664

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 23. apr 2024, 20:33

godtnavn skrev:
Rapfisk skrev:
godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt :genert: Først er det lokale vi har holdt de andre dåb i ikke ledigt på dagen, så vi ved ikke hvor den skal holdes, vi kan undersøge om festlokalet her hvor vi bor er ledigt, men det er ikke et særlig rart lokale, og det er 2½ km fra kirken, hvilket er et stykke når der er flere små børn til dåben og det er i København så de fleste ville skulle gå fra kirke til lokalet. Alternativt er der et stort lokale tæt på kirken (har dog endnu ikke tjekket om det er ledigt) men det er meget stort og jeg er bange for at det vil virke tomt når vi ikke er mange, det vil kræve en del at pynte op, og det er også dyrt.

Ellers kunne vi kigge efter en café men tænker det bliver dyrt, der kommer ikke til at kunne pyntes som vi vil og det bliver svært at finde et sted der er egnet (vegetarisk, mulighed for vegansk). Den løsning bliver nok alt for dyr og upersonlig selvom det ville være nemt, men har ikke så mange tusind at bruge på en dåb, det meste af opsparingen ryger allerede på barslen.

Jeg er slet ikke klar til at tage den slags beslutninger, men jeg er bange for at venter vi for længe er alt lejet ud så må nok hellere beslutte mig snart.

Hvor i København er det? Måske kan debathjernen hjælpe


Østerbro, tæt på Trianglen :)
Vi har store familier så selvom vi nærmest ikke inviterer venner og holder os til allertætteste familie så bliver vi en del (hvis der ikke kommer mange afbud) så derfor tænkte vi festlokale versionen ville være den mest overkommelige prismæssigt.


Hvad med Østerbrohuset? Eller et af de andre af kommunens lokaler? Du kan finde dem via bookbyen.dk
0
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 26. apr 2024, 09:55

Vi endte med at booke festlokalet her hvor vi bor, jeg synes ikke det er optimalt, men omvendt så havde jeg brug for at vide vi havde et lokale, finder vi noget bedre kan vi stadig nå at afbestille det noget tid endnu.

Tilgengæld har jeg i dag den vildeste respekt for stort set alle andre mødre, de fleste mænd har jo kun 2 ugers barsel i starten, dvs. det ville være mandens sidste barseldag i dag, det ville jeg slet slet ikke være klar til! Synes de første 2 uger her har været hårde selvom lillebror er relativ nem, har været 5 gange på hospitalet for tjek af begyndede gulsot (som heldigvis faldt), 2 gange sundhedsplejerske, jeg har scoret mig en gang slem brystbetændelse og er på penicillin og lillebror har derfor fået maveproblemer og skriger amok. Oveni er den 4 årige blevet syg med hoste og høj feber.

Næste uge skal vi en tur til tjek med den 4 årige på hospitalet med hendes hud, børnene har fri onsdag da det er 1. maj, jeg ville slet ikke være klar til at stå med det hele selv allerede. Så er så glad for at min mand tager nogle måneder og ikke kun 2 uger.
1

Tilbage til "Forældre"