Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2023, 13:17

Nu skal brugeren spørges om AULA, hvad er din oplevelse, er du tilfreds bruger, eller har du helt opgivet systemet?

https://www.computerworld.dk/art/285166 ... e-loesning
0
Do as I say! :whip:
abcd
Indlæg: 6332
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10342

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf abcd » 22. nov 2023, 13:33

Jeg synes systemet som sådan fungerer udmærket. Jeg oplever aldrig det er nede, og kommunikation i det fungerer fint.

Hvis jeg skulle kritisere, ville det mere være at kigge på processerne omkring Aula. Den feature jeg mangler mest, er "marker alt som læst", og det skyldes at der kommer en masse støj som jeg aldrig læser, og derfor har jeg en markering på snesevis af ulæste opslag når jeg logger ind.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46499

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf LadyFox » 22. nov 2023, 14:09

Nu bruger jeg det kun på vuggestue-plan, men min oplevelse med AULA er fin. Jeg har indtil videre været forskånet for alle de irriterende tendenser fra andre brugere som jeg ellers har hørt en del om fra andre.
0
...
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6191
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1451
Likede indlæg: 16189

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Urtekussen » 22. nov 2023, 14:37

I vores sfo vil de meget gerne have at vi taster hentetid ind. Det er smart, for man kan jo sætte det til at gentage hver uge, så man kun behøver indtaste det en gang.
Bortset fra os med 7/7 - det er enten gentage hver uge eller aldrig.
Jeg har skrevet til skolen, men det er simpelthen ikke udviklet til det endnu.
Det kunne man på deres tidligere system.
1
2011
2015
2018
2020
2023
didaa
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2378

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf didaa » 22. nov 2023, 15:40

Urtekussen skrev:I vores sfo vil de meget gerne have at vi taster hentetid ind. Det er smart, for man kan jo sætte det til at gentage hver uge, så man kun behøver indtaste det en gang.
Bortset fra os med 7/7 - det er enten gentage hver uge eller aldrig.
Jeg har skrevet til skolen, men det er simpelthen ikke udviklet til det endnu.
Det kunne man på deres tidligere system.


Den funktion burde virkelig skrottes.
1
Lys
Indlæg: 5934
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10701

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Lys » 22. nov 2023, 17:10

App’en som sådan er ret driftstabil, men det fungerer ikke optimalt til daginstitutioner, er mit indtryk. Det virker til at være ret svært at arbejde med på institutionssiden (eller også er de teknisk debile i min datters børnehave :D )

I besked funktionen burde placeringen af henholdsvis “svar” og “svar alle” i højere grad ligestilles, så man ikke så nemt kom til at svare alle, hvor det ikke er relevant.

Og så burde det være muligt at bede om tidsindstillet automatisk sletning af billeder, så pædagogerne ikke skal holde styr på sletning af billeder, de lægger ud af børnenes dagligdag.
0
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1923

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Skvatman » 22. nov 2023, 19:28

abcd skrev:Jeg synes systemet som sådan fungerer udmærket. Jeg oplever aldrig det er nede, og kommunikation i det fungerer fint.

Hvis jeg skulle kritisere, ville det mere være at kigge på processerne omkring Aula. Den feature jeg mangler mest, er "marker alt som læst", og det skyldes at der kommer en masse støj som jeg aldrig læser, og derfor har jeg en markering på snesevis af ulæste opslag når jeg logger ind.

Samme...
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Allmost_Famous » 22. nov 2023, 19:46

Aula er lort langt hen ad vejen. Der var nogle features på intra, som jeg virkelig mangler på Aula. Det er alt for ufleksibelt, og der skal en widget til alt.

Når det så er sagt, så skal man være varsom med at give Aula skylden for mere end det skal have skylden for. Det er ikke Aulas skyld, at der bliver sendt en masse lort begge veje. Det er ikke Aulas skyld, at visse forældre forventer, at man er til rådighed hele tiden, eller svarer i weekender osv. Heller ikke at visse pædagoger og lærere sender komplet ligegyldige informationer ud til forældrene. Der ville det nok være bedre med lidt god, gammeldags pli. Jeg har altid meldt ud til "mine" forældre, at jeg ikke kommer til at sende ugebreve eller lignende ud til dem, ligesom jeg heller ikke bruger min tid på at lægge ugeplaner ud. Mangler man informationer, må man hjertens gerne spørge. Flere af mine kolleger er dybt forargede. Jeg tror, det kan tælles på én hånd hvor mange årlige henvendelser, jeg får omkring de specifikke ting. Det tænker jeg ikke, flere hundrede forældre behøver få generelle informationer om. De kan som udgangspunkt godt forstå, at jeg hellere vil bruge min sparsomme forberedelsestid på noget, der giver mening.
10
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Raenil » 22. nov 2023, 20:59

Allmost_Famous skrev:Aula er lort langt hen ad vejen. Der var nogle features på intra, som jeg virkelig mangler på Aula. Det er alt for ufleksibelt, og der skal en widget til alt.

Når det så er sagt, så skal man være varsom med at give Aula skylden for mere end det skal have skylden for. Det er ikke Aulas skyld, at der bliver sendt en masse lort begge veje. Det er ikke Aulas skyld, at visse forældre forventer, at man er til rådighed hele tiden, eller svarer i weekender osv. Heller ikke at visse pædagoger og lærere sender komplet ligegyldige informationer ud til forældrene. Der ville det nok være bedre med lidt god, gammeldags pli. Jeg har altid meldt ud til "mine" forældre, at jeg ikke kommer til at sende ugebreve eller lignende ud til dem, ligesom jeg heller ikke bruger min tid på at lægge ugeplaner ud. Mangler man informationer, må man hjertens gerne spørge. Flere af mine kolleger er dybt forargede. Jeg tror, det kan tælles på én hånd hvor mange årlige henvendelser, jeg får omkring de specifikke ting. Det tænker jeg ikke, flere hundrede forældre behøver få generelle informationer om. De kan som udgangspunkt godt forstå, at jeg hellere vil bruge min sparsomme forberedelsestid på noget, der giver mening.


Som forælder vil jeg sige dig tak. Jeg har primært brug for at vide hvornår de skal på tur.
2
godtnavn
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf godtnavn » 23. nov 2023, 08:45

Jeg har brugt det 1½-2 år, først kun børnehave men siden maj også til skole. Jeg har 3 gange oplevet den har smidt mig af, når jeg logger på med nem-id kommer jeg til en side hvor der er en forsæt knap der sender mig til samme side med forsæt knap. Alle gangene er der gået 1-2 uger før jeg igen kunne logge på. Heldigvis er det ikke sket siden i skoleugerne (den gjorde det lige i efterårsferien men kom med igen et par dage efter ferien, så skaden var ikke så stor), men hvis det skete nu ville det jo være ret skidt da vi får ret mange og vigtige oplysninger fra skolen, f.eks. skema og "lektier" hver uge.

Udover de par gange har det fungeret perfekt :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19821

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Animi » 23. nov 2023, 09:13

Jeg har kun brugt Aula i forbindelse med min datters vuggestue, men der synes jeg, at det fungerer fint. Det eneste, der irriterer mig er, at jeg ikke kan tjekke hende ind og ud via mobil appen.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46499

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf LadyFox » 23. nov 2023, 09:58

Animi skrev:Jeg har kun brugt Aula i forbindelse med min datters vuggestue, men der synes jeg, at det fungerer fint. Det eneste, der irriterer mig er, at jeg ikke kan tjekke hende ind og ud via mobil appen.


Åh ja. Den manglende funktion har jeg også brokket mig en del over. Dels så er det surt at komme i tanke om det på vej på arbejde - men i min datters første vuggestue var der også flere dage om ugen hvor vuggestuens skærm drillede.
0
...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Rapfisk » 23. nov 2023, 10:48

Animi skrev:Jeg har kun brugt Aula i forbindelse med min datters vuggestue, men der synes jeg, at det fungerer fint. Det eneste, der irriterer mig er, at jeg ikke kan tjekke hende ind og ud via mobil appen.

I min datters institution er det de voksne, der tjekker ind og ud. Nu, jeg tænker over det, synes jeg, det er en virkelig god måde at gøre det på. Der er en godmorgen-voksen og en farvel-voksen, som sørger for, at der bliver sagt godmorgen og farvel i øjenhøjde, og som så lige har en iPad under armen.

Jeg bruger Aula til at læse beskeder fra institutionen og se billeder, så i det daglige meget envejskommunikation. Vi melder selvfølgelig også ferie eller retter, hvis vi henter senere, eller en anden henter. Der er nogle, der er begyndt st sende efterlysninger af huer osv. til alle forældre - over 200 modtagere. Det burde være forbudt, og jeg synes egentlig godt, de kunne fjerne muligheden for massebeskedeller svar til alle fra forældredelen.
1
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12123
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf JoyNips » 23. nov 2023, 12:34

Jeg er fint tilfreds med Aula. Synes det fungerer glimrende, også med børn i forskellige aldre og institutioner.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3428
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10779

Re: Nu skal du spørges om AULA, hvad vil du svare?

Indlægaf Little_Woman » 23. nov 2023, 12:39

Jeg synes det fungerer fint, som mor til et børnehavebarn
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"