Læser I noglesinde forældre blogs

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf EmoJanice » 15. sep 2023, 15:06

I USA kører sagen mod Tony Franke som kørte bloggen "8 passengers". Nogle af børnene var underernæret, en af børnene blev sendt på overlevelsestur, et fænomen som har kostet flere unge livet (Ligger lidt i navnet - ikke alle overlever) og politiet havde fået rapport efter rapport om forholdene i familien.

Det er selvfølgelig USA. Hvad her i Danmark? Følger I danske forældreblogs og ser I nogengange indlæg hvor I tænker: Godt det ikke er hos os?

0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5309

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf AFK » 15. sep 2023, 15:15

Nej.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 600
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1173

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf LittleLemon » 15. sep 2023, 21:24

Næææ
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12408

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf Joe » 16. sep 2023, 06:37

Jeg følger da nogle Instagramprofiler der har forældreliv som fokus, men de skal dælme kunne noget særligt for at jeg ikke finder det rævsygt.

Men helt generelt holder jeg ting der gør mig i dårligt humør ud af mit feed. Vil jeg forarges, går jeg på dertil passende subreddits.

Amerikanere er jo tit mere ekstreme i det, men jeg tænker at den danske ækvivalent til det du nævner er sådan en som NL fra De Unge Mødre. Sådan noget vil jeg ikke støtte op om og konfronteres med side om side med at min veninde har fået en hundehvalp og et billede af min nevø eller noget i den stil.
3
Bergen
Indlæg: 7317
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf Bergen » 16. sep 2023, 06:38

Nej.
0
pinkmoon
Indlæg: 1711
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6836

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf pinkmoon » 16. sep 2023, 10:42

Kan man ikke nøjes med at svare på indlæg hvor man har noget at bidrage med?

Eller i det mindste begrunde hvorfor man ikke synes om tråden, i stedet for de der passive aggressive ‘nej’ svar.
4
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 600
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1173

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf LittleLemon » 16. sep 2023, 19:52

pinkmoon skrev:Kan man ikke nøjes med at svare på indlæg hvor man har noget at bidrage med?

Eller i det mindste begrunde hvorfor man ikke synes om tråden, i stedet for de der passive aggressive ‘nej’ svar.


Mit svar var på ingen måde ment agressiv. Der bliver spurgt til om vi læser forældre-blogs og jeg svarer “Næææ” hvilket var ment som “Nej, det gør jeg ikke..og jeg har egentlig aldrig overvejet at gøre det”

Jeg har aldrig fattet interesse for at læse om andre menneskers børn på en blog…eller på Instagram for den sags skyld …synes nok det er lidt kedeligt og samtidig bryder jeg mig egentlig heller ikke om konceptet hvor man dels “udstiller” sine børn på et åbent forum og dels gør sig selv til en slags guru ud i hvordan man er forælder på den rigtige måde.

Jeg vil gerne høre om og se billeder af familie og venners børn…og jeg vil gerne “snakke” med jer herinde om børn. Men mere eller mindre SoMe-kendte menneskers børn har jeg ikke interesse i.
1
Bergen
Indlæg: 7317
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf Bergen » 16. sep 2023, 20:40

pinkmoon skrev:Kan man ikke nøjes med at svare på indlæg hvor man har noget at bidrage med?

Eller i det mindste begrunde hvorfor man ikke synes om tråden, i stedet for de der passive aggressive ‘nej’ svar.


Jeg ser ikke noget passivt aggressivt i at skrive 'nej'. Jeg læser ikke den slags. Behøver man ligefrem uddybe, at man ikke gør det?

Der blev spurgt 'følger i danske forældreblogs?' - og nej, det gør jeg ikke.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15663
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21063

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2023, 20:57

Det eneste tidspunkt jeg kommer i nærheden af en blog er hvis jeg googler mig til en opskrift. Og der skipper jeg alt det der med at “det er søndag og dejligt vejr og så fik jeg pludselig lyst til at bage en ganske særlig tærte, hvis opskrift har gået i arv i familien igennem generationer” osv osv osv. Jeg skal bare have opskriften og ellers er jeg totalt ligeglad med blogs
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Re: Læser I noglesinde forældre blogs

Indlægaf EmoJanice » 20. dec 2023, 19:50

Så fandt retten hende skyldig. Der er tale om et forlig, så hvor længe hun skal ind, afgøres senere.

Youtuber erkender grov børnemishandling (TV2)

Der er desværre stadig søgning til "Camp Consequence", hvor børnene får lov til at afsone over en weekend og de kan være helt ned til 5-6 år gamle. Man kan finde "Extreme Boot Camp" på youtube.
0

Tilbage til "Forældre"