Klasse "Klassikere"

Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Klasse "Klassikere"

Indlægaf Bimmerdyret » 5. mar 2016, 14:33

I forbindelse med en anden god tråd, så tænke jeg at det kunne være sjovt at lave den der liste over typiske ting skoleforældre oplever der er diskussionsemner om og hvordan det egentlig gik.
Med 2 stks poder kan jeg bidrage med følgende:

Gavebeløb til fødselsdage : I begge klasser blev det besluttet at når der blev holdt fødselsdag, så var det 10 kr + 1 kr pr. klassetrin som man kom med i kreativ indpakning. Det var en succes og der er set mange balloner med penge i, halskæder, isterninger i pose, tegninger mm. gennem årene

Kageliste: i mindstens klasse gik en mor amok i 2. klasse over kageliste som klasselæreren havde lagt på intra. Der var regulær krig i spelt/sukker zonerne. Egentlig ret sjovt fordi der i kagelisten tydeligt stod, at det ikke behøvede at være kage, men sagtens kunne være en grovbolle, frugt og grønt. Krig døde da en af forældrene smed den store bombe (sit ph.d, doktorafhandling et eller andet) om børns indtag af sukker og sagde at en lille stykke kage en gang hver 2. uge var der altså ingen børn der var døde af blevet fede af. :klap:

Cykelhjelm i den ældstes klasse - man besluttede at de cyklede med hjelm og så var der lidt snak om man som forældre skulle "anmelde" hvis man så en klassekammerat uden, nu det var aftalt de skulle.

Alkohol her i 9. klasse er der aftalt mellem forældrene at man ikke drikker alkohol til klassefester/Fødselsdage. Det overholdes til punkt og prikke for INGEN holder klassefester eller holder fødselsdage og har ikke gjort det siden slutningen af 7. klasse ;) . Der holdes kun fester for dem der drikker sig i hegnet om de må eller ej. Dem der ikke må drikke eller ikke bryder sig om det bliver aldrig inviteret fordi det kun drejer sig om druk. :gisp:
Min søn må gerne drikke en øl eller to til en fest - det ved hans kammerater godt han må, men han kan ikke lide vin eller øl, kun sake :wacko: og champagne. Derfor har han aldrig været inviteret til fest. At han ikke er sammen med drukhovederne gør ham intet, men han er lidt ked af ikke engang at få en invitation så han kan sige nej tak.
0

Tilbage til "Forældre"