Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Indlægaf FruKuk » 20. aug 2022, 21:04

Vi har været på løb med diverse poster, lavet mad på bål og så en slikpose at gå hjem på.

Fra 3. klasse har vi så udvidet med overnatning i telte i haven.
2
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Indlægaf Anlewi » 21. aug 2022, 05:55

Jeg tænker ikke man skal underlægge sig andres dyre vaner.
En børnefødselsdag er i min optik en mindre fejring og de store fejringer kommer senere i livet.

Jeg syntes dit oplæg til en børnefødselsdag lyder ganske fornøjeligt og minder meget om den måde vi har fejret mine drenge på da de havde den alder
3
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Indlægaf Cosi » 21. aug 2022, 05:59

Vi har lige holdt i sidste weekend. 8 års fødselsdag for drengene i klassen. Hjemmebagte boller, popcorn, sodavand og is.

Her har der også været hoppeborg, trampolinpark osv. til flere børnefødselsdage.

Personligt synes jeg det er lidt for meget. Vi kunne dog godt overveje at holde det ude næste gang. Både pga den tid, vi har lagt i det (uanset hvordan man vender og drejer det, skal der jo lige gøres lidt rent, dækkes bord osv.), men også for at undgå at ting i hjemmet bliver ødelagt. Der var lidt vilde drenge imellem (vores søn er ikke en del af den gruppe).
3
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Indlægaf Panton » 21. aug 2022, 10:25

Jeg har holdt en del fede fødselsdage, sammen med den samme mor og søn alle år. Vi har haft svømmehal to år i streg, de kunne spise mad inden i svømmehallwn og så kunne de hoppe i vandet igen. Det var en kæmpe succes.
vi har også været ude at køre gocart, sumobrydning med fatsuit, i 5 klasse sejlede vi hele klassen til flakfortet, hvor man kunne købe sig til en skattejagt. Den var røv svær men hold da op ungerne var glade og samarbejdede på de 4 hold, vi grillede bagefter og nogen sprang i vandet. (dem som havde fået OK af deres forældre) . Den sidste fælles fødselsdag var i 6, da der herefter fra 7 skulle lave nye klasser for udskolingen.

Der holdte vi diskotek, med kulørte drinks (ingen alkohol) men der var smæk på " drinks'ne, vi havde hyret en dj hvor vores drenge havde kommet med en liste af sange som de gerne ville høre, det var i samråd med DJ'en- vi skød fyrværkeri til sidst inden de blev hentet. det var god nok ikke "lovligt" men det var et stor batteri fra nytår som min søn ville gemme til deres fest.
Senest rettet af Panton 21. aug 2022, 18:57, rettet i alt 1 gang.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Indlægaf Studsgaard » 21. aug 2022, 14:56

Jeg har holdt fødselsdag i mange forskellige afskygninger. Lige fra helt lowkey - leg i hus og have, pølsehorn og pynt selv muffins. Til fødselsdag med hoppeborg, slushice og popcornmaskine. Vi har også holdt fællesfødselsdag flere sammen i svømmehal eller funcenter.

Da vi havde hoppeborg m.m var vi to om at holde. Og de andre havde kontakten til hoppeborgen og jeg til popcorn og slushice maskinerne.
Så det kostede os ikke rigtig noget.

Jeg tænker at det er stemningen der er vigtig.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Indlægaf Bøtte » 21. aug 2022, 15:43

Vi har holdt hjemme. Sidst holdt hun i et legeland med en veninde. Veninden blev 10 og ville derfor gerne holde ude og have hele klassen med. Vores blev 9.
Når hun bliver 10 bliver det herhjemme, der skal være diskofest for pigerne en fredag aften.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Hvad gør i ud af klassefødselsdage?

Indlægaf Sorenspige » 21. aug 2022, 19:04

Mine børn har aldrig oplevet hoppeborge i private hjem. Der har været slush ice til en enkelt fødselsdag, fordi den også var blevet brugt i en anden forbindelse (som jeg ikke husker).

Min dreng har holdt fødselsdag i et legeland med to andre, hvor vi medbragte pølsehorn/pizzasnegle og kage/slikposer. Sidste år holdt han det med en anden, hvor der var skattejagt, hjemmebagte boller og kage samt slikposer (skatten).
0

Tilbage til "Forældre"