Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf AlmostFamous35 » 2. aug 2022, 15:23

Vi er i gang med at arbejde med min søns nattetisning. Han er 10, og han er meget motiveret. Der står at man ikke skal tage barnet på toilettet, når man selv går i seng. Kan godt regne ud hvorfor, men det er dælme mange timer, de skal holde sig. Og det er jo sikkert pga de skal lære at holde sig hele natten, at man ikke skal “tage dem op”.

Har du erfaring med ringeapparat? Og hvad gjorde I?
Senest rettet af AlmostFamous35 26. mar 2023, 19:32, rettet i alt 1 gang.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 992

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Iforbifarten » 2. aug 2022, 15:32

Man lærer ikke at holde sig, men at vågne når man skal tisse. Det var i hvert fald det jeg fik at vide.

Jeg har kun mine egne erfaringer fra jeg var den alder. Jeg blev vækket i en-to uger, (hvor jeg ikke nødvendigvis havde nået at tisse det hele) og så havde min hjerne fanget sammenhængen.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2022, 15:38

Jeg var nattevæder til jeg var 14. Siden jeg var 6-7 år prøvede vi mange ting. Zoneterapi, ringeapparat af flere omgange, næsespray, piller, en klog kone med akupunktur og urtedråber.
I alle årene sov jeg med bukseble, medmindre jeg havde ringeapparat. Det var ringeapparatet der i sidste ende hjalp mig.

Min søster tager min niece på 6 op hver nat, for at hun skal tisse. Står der man ikke skal det?
1
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf AlmostFamous35 » 2. aug 2022, 16:05

Iforbifarten skrev:Man lærer ikke at holde sig, men at vågne når man skal tisse. Det var i hvert fald det jeg fik at vide.

Jeg har kun mine egne erfaringer fra jeg var den alder. Jeg blev vækket i en-to uger, (hvor jeg ikke nødvendigvis havde nået at tisse det hele) og så havde min hjerne fanget sammenhængen.


Altså vækket da dine forældre gik i seng?
0
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf AlmostFamous35 » 2. aug 2022, 16:06

Shmartiesh skrev:Jeg var nattevæder til jeg var 14. Siden jeg var 6-7 år prøvede vi mange ting. Zoneterapi, ringeapparat af flere omgange, næsespray, piller, en klog kone med akupunktur og urtedråber.
I alle årene sov jeg med bukseble, medmindre jeg havde ringeapparat. Det var ringeapparatet der i sidste ende hjalp mig.

Min søster tager min niece på 6 op hver nat, for at hun skal tisse. Står der man ikke skal det?


Ja.. Og tænkte egentlig det var for at lære at holde sig. Alternativt at man jo ikke lærer at reagere/vågne hvis man skal tisse, hvis man “tisser af” der midtvejs.

Ville have spurgt på Riget, hvor vi har været tilknyttet. Men de holder vist ferie og har ikke åbne telefoner.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 992

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Iforbifarten » 2. aug 2022, 17:16

AlmostFamous35 skrev:
Iforbifarten skrev:Man lærer ikke at holde sig, men at vågne når man skal tisse. Det var i hvert fald det jeg fik at vide.

Jeg har kun mine egne erfaringer fra jeg var den alder. Jeg blev vækket i en-to uger, (hvor jeg ikke nødvendigvis havde nået at tisse det hele) og så havde min hjerne fanget sammenhængen.


Altså vækket da dine forældre gik i seng?


Nej af ringeapparatet, når jeg tissede.

Det andet var praktiseret indtil ringeapparatet kom ind i billedet. Jeg producerede/producerer ikke nok antidiuretisk hormon og næsesprayen satte ikke gang i nogen produktion, men virkede kun når den blev taget.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. aug 2022, 18:22

AlmostFamous35 skrev:Vi er i gang med at arbejde med min søns nattetisning. Han er 10, og han er meget motiveret. Der står at man ikke skal tage barnet på toilettet, når man selv går i seng. Kan godt regne ud hvorfor, men det er dælme mange timer, de skal holde sig. Og det er jo sikkert pga de skal lære at holde sig hele natten, at man ikke skal “tage dem op”.

Har du erfaring med ringeapparat? Og hvad gjorde I?


Erfaring ja. Men det virkede ikke. Vågnede ikke af lyden :genert: Først ved brug af minirin næsespray stoppede det.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2022, 18:57

Må jeg spørge ind til hvordan i gør nu? Vækker du ham eller tisser han i sengen hver nat eller bruger han bukseble?
0
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf AlmostFamous35 » 2. aug 2022, 20:00

Shmartiesh skrev:Må jeg spørge ind til hvordan i gør nu? Vækker du ham eller tisser han i sengen hver nat eller bruger han bukseble?


Han har brugt ble indtil for lidt over en uge siden. Vi har brugt Minirin i en måned. Enkelte morgener har bleen været tør, men han har generelt tisset store mængder. Uden Minirin kører han 2 bleer per nat. Med: kun en enkelt, og få morgener har bleen været tør.

Men pludselig ønskede han at prøve apparatet, og dels pga dén motivation, dels fordi bleerne hæmmer ham socialt, så gik vi med på den her mens vi havde ferie.

Et par nætter har jeg vækket ham da jeg gik i seng. Og der har der (måske tilfældigt) ikke været uheld om natten. Men så læste jeg at man ikke burde gøre det, og har undladt det. Med 2 tørre nætter, 2 med 2 uheld og resten med 1 per nat.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2022, 20:13

AlmostFamous35 skrev:
Shmartiesh skrev:Må jeg spørge ind til hvordan i gør nu? Vækker du ham eller tisser han i sengen hver nat eller bruger han bukseble?


Han har brugt ble indtil for lidt over en uge siden. Vi har brugt Minirin i en måned. Enkelte morgener har bleen været tør, men han har generelt tisset store mængder. Uden Minirin kører han 2 bleer per nat. Med: kun en enkelt, og få morgener har bleen været tør.

Men pludselig ønskede han at prøve apparatet, og dels pga dén motivation, dels fordi bleerne hæmmer ham socialt, så gik vi med på den her mens vi havde ferie.

Et par nætter har jeg vækket ham da jeg gik i seng. Og der har der (måske tilfældigt) ikke været uheld om natten. Men så læste jeg at man ikke burde gøre det, og har undladt det. Med 2 tørre nætter, 2 med 2 uheld og resten med 1 per nat.

Altså jeg er ret sikker på det var ringeapparatet der hjalp mig i sidste ende, lagt sammen med min alder. Hvis han allerede nu har tørre nætter med minirin så tror jeg sagtens i kunne få succes med det. Jeg havde aldrig, som i aldrig, tørre nætter. (I hvert fald så få jeg ikke kan huske det og ikke kan huske sammenhængen)

Jeg vil dog give jer et råd som jeg fik dengang af min sundhedsplejerske, da jeg havde problemer med at jeg ikke kunne nå på toilettet efter jeg havde tisset de første dråber, at jeg skulle sove uden trusser, fordi urinen ellers skulle nå gennem for meget stof.

Det var i start 00’erne, så apparaterne og lagenerne er formentlig noget bedre nu, men blot noget i måske skal overveje for at undgå urin over det hele.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf MrMister » 3. aug 2022, 06:49

Vi kører pille plus bukseble. Den er tør 90% af gangene, men vi tager ikke chancer pt.

Før pillen kunne bukseble (de dyre, som suger bedst) og dobbelt lag tisselagen ikke holde mængden tilbage. For os er det klart pillen der virker og - måske - uret vi skal prøve engang. H*n er god til at vågne om morgenen og løbe på toilettet
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf AlmostFamous35 » 3. aug 2022, 09:29

Shmartiesh skrev:
AlmostFamous35 skrev:
Shmartiesh skrev:Må jeg spørge ind til hvordan i gør nu? Vækker du ham eller tisser han i sengen hver nat eller bruger han bukseble?


Han har brugt ble indtil for lidt over en uge siden. Vi har brugt Minirin i en måned. Enkelte morgener har bleen været tør, men han har generelt tisset store mængder. Uden Minirin kører han 2 bleer per nat. Med: kun en enkelt, og få morgener har bleen været tør.

Men pludselig ønskede han at prøve apparatet, og dels pga dén motivation, dels fordi bleerne hæmmer ham socialt, så gik vi med på den her mens vi havde ferie.

Et par nætter har jeg vækket ham da jeg gik i seng. Og der har der (måske tilfældigt) ikke været uheld om natten. Men så læste jeg at man ikke burde gøre det, og har undladt det. Med 2 tørre nætter, 2 med 2 uheld og resten med 1 per nat.

Altså jeg er ret sikker på det var ringeapparatet der hjalp mig i sidste ende, lagt sammen med min alder. Hvis han allerede nu har tørre nætter med minirin så tror jeg sagtens i kunne få succes med det. Jeg havde aldrig, som i aldrig, tørre nætter. (I hvert fald så få jeg ikke kan huske det og ikke kan huske sammenhængen)

Jeg vil dog give jer et råd som jeg fik dengang af min sundhedsplejerske, da jeg havde problemer med at jeg ikke kunne nå på toilettet efter jeg havde tisset de første dråber, at jeg skulle sove uden trusser, fordi urinen ellers skulle nå gennem for meget stof.

Det var i start 00’erne, så apparaterne og lagenerne er formentlig noget bedre nu, men blot noget i måske skal overveje for at undgå urin over det hele.


Hvor satte I så ringeapparatet fast? Vores skal klipses fast på underbukserne..
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Shmartiesh » 4. aug 2022, 11:24

AlmostFamous35 skrev:
Shmartiesh skrev:
AlmostFamous35 skrev:
Shmartiesh skrev:Må jeg spørge ind til hvordan i gør nu? Vækker du ham eller tisser han i sengen hver nat eller bruger han bukseble?


Han har brugt ble indtil for lidt over en uge siden. Vi har brugt Minirin i en måned. Enkelte morgener har bleen været tør, men han har generelt tisset store mængder. Uden Minirin kører han 2 bleer per nat. Med: kun en enkelt, og få morgener har bleen været tør.

Men pludselig ønskede han at prøve apparatet, og dels pga dén motivation, dels fordi bleerne hæmmer ham socialt, så gik vi med på den her mens vi havde ferie.

Et par nætter har jeg vækket ham da jeg gik i seng. Og der har der (måske tilfældigt) ikke været uheld om natten. Men så læste jeg at man ikke burde gøre det, og har undladt det. Med 2 tørre nætter, 2 med 2 uheld og resten med 1 per nat.

Altså jeg er ret sikker på det var ringeapparatet der hjalp mig i sidste ende, lagt sammen med min alder. Hvis han allerede nu har tørre nætter med minirin så tror jeg sagtens i kunne få succes med det. Jeg havde aldrig, som i aldrig, tørre nætter. (I hvert fald så få jeg ikke kan huske det og ikke kan huske sammenhængen)

Jeg vil dog give jer et råd som jeg fik dengang af min sundhedsplejerske, da jeg havde problemer med at jeg ikke kunne nå på toilettet efter jeg havde tisset de første dråber, at jeg skulle sove uden trusser, fordi urinen ellers skulle nå gennem for meget stof.

Det var i start 00’erne, så apparaterne og lagenerne er formentlig noget bedre nu, men blot noget i måske skal overveje for at undgå urin over det hele.


Hvor satte I så ringeapparatet fast? Vores skal klipses fast på underbukserne..

Ja så er der da sket noget nyt, :lol: for dengang jeg havde det, var det et stiklagen man lagde ovenpå det almindelige lagen, hvor der så var tråde i og et apparat sat fast i en lang ledning.
1
Lupa2800
Indlæg: 120
Tilmeldt: 22. dec 2015, 18:32
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Lupa2800 » 13. aug 2022, 20:21

Hvornår skal man overveje at kontakte lægen omkring nattevædderi?
Vores den yngste bliver 6 om nogle dage og har altid ret våde bleer om morgnen. Kun få gange har den været en smule mindre våd. Bonusinfo, jeg var selv nattevædderi indtil jeg blev 11 og sov troligt igennem på trods af ringelagen. Næsespray hjalp her, men jeg nød den på ingen måde og har virkelig svært ved at forestille mig at knægten synes at det skulle være en god ide.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Har du erfaring med ringeapparat (nattevæder)?

Indlægaf Sorenspige » 13. aug 2022, 20:40

Lupa2800 skrev:Hvornår skal man overveje at kontakte lægen omkring nattevædderi?
Vores den yngste bliver 6 om nogle dage og har altid ret våde bleer om morgnen. Kun få gange har den været en smule mindre våd. Bonusinfo, jeg var selv nattevædderi indtil jeg blev 11 og sov troligt igennem på trods af ringelagen. Næsespray hjalp her, men jeg nød den på ingen måde og har virkelig svært ved at forestille mig at knægten synes at det skulle være en god ide.


Min læge sagde omkring 6-7 års alderen, da jeg spurgte til min piges 5 års undersøgelse. Hvis det dog ikke er et problem for ham/hende, kan man jo også vente.
1

Tilbage til "Forældre"