Mit barn har brugt penge i mobilspil

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Mit barn har brugt penge i mobilspil

Indlægaf Aragorn » 13. jul 2022, 20:45

Ntl86 skrev:Hej
Mit barn /bonus datter har brugt 510kr på et mobilspil. Penge som hun ikke har og jeg/vi ikke har.
Det skete søndag eftermiddag. Hendes mor og jeg talte om hvordan og hvad vi gør. Og snakken blev til at hendes mor vil tage den fra hende på ubestemt tid. Og det er jeg enig i. (Det er sket en gang før for år tilbage der var beløbet flere tusind).
Hun er 10 år i næste måned og jeg mener at hun skal kunne mærke savnet til den i noget tid. Og det er nok det eneste der virker.
Det er hendes mor enig i.
I dag onsdag formiddag. For hun så tlf tilbage. Uden jeg er indover beslutningen.
Så hun har reelt ikke haft den i 2 dage.

Spillet hun har brugt penge i, har hun stadig alle de ting hun har købt og sidder nu og spiller med min 11årige søn. Med en masse “fordele” i spillet.

Jeg har lyst til at sige pyt og lade det passere. Men det fylder indeni mig.

Jeg syntes ikke hun har fået en konsekvens for sin handling.
Og jeg tænker ikke det er fair.

Hvad tænke i? Jeg har brug for råd om jeg skal handle på det eller lade vær.


Jeg tænker mest af alt at det er jeres egen skyld fordi I har tilladt hende adgang til betalingsmidler, og da det er sket for jer før er det fuldstændigt tåbeligt at I ikke har fået det fjernet.

Derudover så vil en partners børn fra tidligere altid veje tungere end dig, og sådan er det bare. Det kan være frustrende, men det er livet.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
pinkmoon
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 187
Likede indlæg: 6762

Re: Mit barn har brugt penge i mobilspil

Indlægaf pinkmoon » 13. jul 2022, 21:43

Aragorn skrev:Derudover så vil en partners børn fra tidligere altid veje tungere end dig, og sådan er det bare. Det kan være frustrende, men det er livet.


Det var da den mest malplacerede og unødvendige kommentar. Hvordan er det relevant for emnet :forvirret:
4
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Mit barn har brugt penge i mobilspil

Indlægaf Aragorn » 13. jul 2022, 22:15

pinkmoon skrev:
Aragorn skrev:Derudover så vil en partners børn fra tidligere altid veje tungere end dig, og sådan er det bare. Det kan være frustrende, men det er livet.


Det var da den mest malplacerede og unødvendige kommentar. Hvordan er det relevant for emnet :forvirret:


Trådstarter giver udtryk for at de ikke er enige og at han ikke føler han bliver taget med på råd i forhold til hvordan barnet skal opdrages (i den konkrete situation). Han skriver direkte at han gerne vil lade være med at snakke om det, men at det fylder.

Og der må man bare konstatere at sådan ér det bare.

Det står lige i det første indlæg, og jeg forstår ikke hvordan du kan kalde det malplaceret - oplægget går ikke på hvordan man skal forhindre at det sker at barnet bruger de penge, eller hvori straffen skal bestå. Oplægget går på at de to voksne er uenige om konsekvenserne, og at trådstarter synes at moderen skulle have talt med ham, inden hun gav telefonen tilbage - altså, han ønsker at hans mening har betydning.

Og så må man konstatere at det har den, men ikke så meget som mors mening har. Og det får den næppe nogensinde.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Mit barn har brugt penge i mobilspil

Indlægaf Sophies-mor » 13. jul 2022, 22:31

Aragorn skrev:
pinkmoon skrev:
Aragorn skrev:Derudover så vil en partners børn fra tidligere altid veje tungere end dig, og sådan er det bare. Det kan være frustrende, men det er livet.


Det var da den mest malplacerede og unødvendige kommentar. Hvordan er det relevant for emnet :forvirret:


Trådstarter giver udtryk for at de ikke er enige og at han ikke føler han bliver taget med på råd i forhold til hvordan barnet skal opdrages (i den konkrete situation). Han skriver direkte at han gerne vil lade være med at snakke om det, men at det fylder.

Og der må man bare konstatere at sådan ér det bare.

Det står lige i det første indlæg, og jeg forstår ikke hvordan du kan kalde det malplaceret - oplægget går ikke på hvordan man skal forhindre at det sker at barnet bruger de penge, eller hvori straffen skal bestå. Oplægget går på at de to voksne er uenige om konsekvenserne, og at trådstarter synes at moderen skulle have talt med ham, inden hun gav telefonen tilbage - altså, han ønsker at hans mening har betydning.

Og så må man konstatere at det har den, men ikke så meget som mors mening har. Og det får den næppe nogensinde.

Helt enig.
Er selv stedmor og selv om jeg holder voldsomt meget af de to unger, så har jeg INTET at skulle have sagt mht andet og mere end at bede dem opføre sig pænt i mit hjem.
Jeg kan ikke tage nogen af dem til frisøren fx, bestemme sengetider (uden at have clearet med far) osv osv.
Som ekstra i familien, har man bare ikke den store indflydelse, i forhold til børnene. Det er kun for og mor, der har. I den målestok.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Mit barn har brugt penge i mobilspil

Indlægaf Tanten » 13. jul 2022, 23:49

Hvordan skal en 10-årig kunne konsekvensberegne, når I som voksne ikke kan? Det er sket før, og hun har stadig haft mulighed for at betale via sin telefon.
8

Tilbage til "Forældre"