Far spiller computer og vi andre må vente…?

Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Far spiller computer og vi andre må vente…?

Indlægaf MrsHyacinth » 4. jul 2022, 21:06

Ata skrev:
Urtekussen skrev:Hvis han både træner om morgenen og spiller 6 timer eftermiddag/aften, så tænker jeg ikke han hjælper ret meget til i husholdningen.
Så må det være fair nok at skrue ned for en af delene.

6 timer til hobby hver dag :8:
Jeg har ikke engang 6 timer "fritid" hver dag.

Nu taler vi i en hverdag med ferie/uden job. Når han arbejder, spiller han klart nok ikke 6 timer hver dag.


Du kan bare ignorere mit indlæg, hvis det falder udenfor hvad du har lyst til at komme ind på, men jeg tænker; hvad laver I andre, når han spiller? Er det hver jeres ting, hvor børnene så henvender sig med forespørgsler efter behov, eller laver I ting sammen, mens han er optaget af pc’en?

Jeg spørger, fordi det påvirker mit svar på dit oprindelige spm. Hvis børnene og dig laver ting sammen, mens han spiller i seks timer, tror jeg seriøst ikke, det gør en afgørende forskel for deres relation, om de skal vente 5-10 minutter mere. Dermed ikke sagt, at jeg synes, det er cool, men som andre er jeg nok på “5-10 min ventetid er det mindste problem her”. I hvert fald ift børnenes opfattelse af deres fars rolle ift dem.

Jeg forstår, at det er et område, du har svært ved at forestille dig, han ændrer sig på, men spørgsmålet er, hvem de 5-10 min går mest på/udover. Dig eller børnene?

Jeg tror ikke, det afgørende for dem er lidt ventetid et par gange om ugen men snarere følelsen af (eventuelt) at have en far, der ikke er tilstede i familielivet, når I faktisk har mulighed for tid sammen.

Set ift dig isoleret forstår jeg, at det kan være en torn i øjet og noget, du - i modsætning til timetallet - tænker, du kan ændre på. Det er også fair nok, men det er måske mest for din skyld?

Debatdisclaimer: Selvfølgelig er der tidspunkter, hvor det vil være væsentligt, at børn ikke skal vente på hjælp. Det tænker jeg giver sig selv men alligevel - there, I said it.
7
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Far spiller computer og vi andre må vente…?

Indlægaf Ata » 5. jul 2022, 08:33

MrsHyacinth skrev:
Ata skrev:
Urtekussen skrev:Hvis han både træner om morgenen og spiller 6 timer eftermiddag/aften, så tænker jeg ikke han hjælper ret meget til i husholdningen.
Så må det være fair nok at skrue ned for en af delene.

6 timer til hobby hver dag :8:
Jeg har ikke engang 6 timer "fritid" hver dag.

Nu taler vi i en hverdag med ferie/uden job. Når han arbejder, spiller han klart nok ikke 6 timer hver dag.


Du kan bare ignorere mit indlæg, hvis det falder udenfor hvad du har lyst til at komme ind på, men jeg tænker; hvad laver I andre, når han spiller? Er det hver jeres ting, hvor børnene så henvender sig med forespørgsler efter behov, eller laver I ting sammen, mens han er optaget af pc’en?

Jeg spørger, fordi det påvirker mit svar på dit oprindelige spm. Hvis børnene og dig laver ting sammen, mens han spiller i seks timer, tror jeg seriøst ikke, det gør en afgørende forskel for deres relation, om de skal vente 5-10 minutter mere. Dermed ikke sagt, at jeg synes, det er cool, men som andre er jeg nok på “5-10 min ventetid er det mindste problem her”. I hvert fald ift børnenes opfattelse af deres fars rolle ift dem.

Jeg forstår, at det er et område, du har svært ved at forestille dig, han ændrer sig på, men spørgsmålet er, hvem de 5-10 min går mest på/udover. Dig eller børnene?

Jeg tror ikke, det afgørende for dem er lidt ventetid et par gange om ugen men snarere følelsen af (eventuelt) at have en far, der ikke er tilstede i familielivet, når I faktisk har mulighed for tid sammen.

Set ift dig isoleret forstår jeg, at det kan være en torn i øjet og noget, du - i modsætning til timetallet - tænker, du kan ændre på. Det er også fair nok, men det er måske mest for din skyld?

Debatdisclaimer: Selvfølgelig er der tidspunkter, hvor det vil være væsentligt, at børn ikke skal vente på hjælp. Det tænker jeg giver sig selv men alligevel - there, I said it.

Du har ret i, at det skal ses i det samlede billede. Og her er pointen ikke så meget, hvad jeg og børnene laver imens - det kan variere, hvor vi nogen gange er sammen og nogen gange laver andre ting hver for sig. Pointen er nok mere, at når de spørger deres far om noget, så er det fordi det er noget, jeg ikke så godt kan hjælpe med, fx fixe noget med computeren, ordne cyklen eller at far skal putte (jeg putter så bagefter) - og de sjældne gange, hvor det så er ham de henvender sig til, der synes jeg simpelthen ikke, at det kan være rigtigt, at computerspil så er det, der står i vejen for, at han kan være der for dem. Altså, 97 % af alle henvendelser går nok til mig, og 3 % går til ham. Og når det er sådan, så skal halvdelen af de 3 % ikke afvises med, at far har travlt med et computerspil. Det gider jeg simpelthen ikke, at mine børn skal udsættes for. Så på den vis synes jeg ikke, det handler om mig eller at det belaster mig. Det handler om, at jeg ikke gider have, at mine børn skal føle, at deres far sylter dem mere end det allerede er tilfældet.

Og her vil jeg så sige, at han jo OGSÅ er en masse andet. Fx spiller badminton med dem, laver familiestyrketræning for os, finder gode film, får os med ud at spise og alt muligt. Han er bare ikke særligt god til at være nærværende og tilstedeværende i hjemmet. Og derfor rammer det her på et ømt punkt.
0

Tilbage til "Forældre"