Det må man ikke sige... - Forældre edition

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Rapfisk » 28. dec 2023, 17:57

Jeg glæder mig til, at min baby får håret tilbage. :whine:

Og så ærgrer jeg mig over, at han ikke er så pæn (med det manglende hår), når vi får nytårsgæster.

Udseende betyder åbenbart mere for mig end jeg troede.
5
Livslinjen: 70 201 201
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 28. dec 2023, 21:00

Rapfisk skrev:Jeg glæder mig til, at min baby får håret tilbage. :whine:

Og så ærgrer jeg mig over, at han ikke er så pæn (med det manglende hår), når vi får nytårsgæster.

Udseende betyder åbenbart mere for mig end jeg troede.

Forældreskabet har lært mig, at jeg er væsentlig mere overfladisk end jeg troede :fløjt:
2
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7826
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11589

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Kerrigan » 29. dec 2023, 04:13

Rapfisk skrev:Jeg glæder mig til, at min baby får håret tilbage. :whine:

Og så ærgrer jeg mig over, at han ikke er så pæn (med det manglende hår), når vi får nytårsgæster.

Udseende betyder åbenbart mere for mig end jeg troede.

Tilbage? :genert:
Jeg må have misset noget.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Rapfisk » 29. dec 2023, 07:02

Kerrigan skrev:
Rapfisk skrev:Jeg glæder mig til, at min baby får håret tilbage. :whine:

Og så ærgrer jeg mig over, at han ikke er så pæn (med det manglende hår), når vi får nytårsgæster.

Udseende betyder åbenbart mere for mig end jeg troede.

Tilbage? :genert:
Jeg må have misset noget.

Bare, at han er ved at tabe babyhåret. Min datter blev også lidt mere tyndhåret efter de første måneder (indtil håret voksede ud igen), men jeg husker ikke, at det var så meget.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1857
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8832

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf englishchannel » 29. dec 2023, 14:38

99,9% af tiden er jeg oprigtigt glad og tilfreds med at være mor til en dreng.

Af og til kan det dog godt stikke en lille smule i et skjult længselsrum, når jeg ser små piger i tylkjoler, der kører rundt med dukkevogne, og jeg kan blive lidt ked af, at jeg nok aldrig selv får en datter. Jeg ville dog have det på fuldkommen samme måde, hvis jeg havde en pige, så jeg tror bare, at det er noget med at længes efter det, man ikke selv har.
13
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 29. dec 2023, 19:25

englishchannel skrev:99,9% af tiden er jeg oprigtigt glad og tilfreds med at være mor til en dreng.

Af og til kan det dog godt stikke en lille smule i et skjult længselsrum, når jeg ser små piger i tylkjoler, der kører rundt med dukkevogne, og jeg kan blive lidt ked af, at jeg nok aldrig selv får en datter. Jeg ville dog have det på fuldkommen samme måde, hvis jeg havde en pige, så jeg tror bare, at det er noget med at længes efter det, man ikke selv har.

Jeg tror, at det er ret almindeligt. Jeg har i hvert fald fået mange spørgsmål, om jeg ikke godt kunne tænke mig, at have haft en dreng ved nr.2. Og min veninde, der føder dreng nr. 3 om lidt, er ved blive rigtig træt af spørgsmålet.
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 631
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1251

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LittleLemon » 29. dec 2023, 20:45

1234 skrev:
englishchannel skrev:99,9% af tiden er jeg oprigtigt glad og tilfreds med at være mor til en dreng.

Af og til kan det dog godt stikke en lille smule i et skjult længselsrum, når jeg ser små piger i tylkjoler, der kører rundt med dukkevogne, og jeg kan blive lidt ked af, at jeg nok aldrig selv får en datter. Jeg ville dog have det på fuldkommen samme måde, hvis jeg havde en pige, så jeg tror bare, at det er noget med at længes efter det, man ikke selv har.

Jeg tror, at det er ret almindeligt. Jeg har i hvert fald fået mange spørgsmål, om jeg ikke godt kunne tænke mig, at have haft en dreng ved nr.2. Og min veninde, der føder dreng nr. 3 om lidt, er ved blive rigtig træt af spørgsmålet.


Jeg har en af hver og må indrømme at jeg blev meget glad og nærmest lettet da jeg havde født nr to og hun var/er en pige, eftersom vi i forvejen havde en dreng. Jeg ville virkelig gerne have en af hver.
Sådan tror jeg faktisk mange har det, selvom de færreste siger det højt.
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Luffegås » 1. jan 2024, 17:34

Den her ferie er ved at være alt for lang. Shit jeg ikke gider mere, slet ikke med Frk. modsat...
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf billiebean » 1. jan 2024, 17:49

Luffegås skrev:Den her ferie er ved at være alt for lang. Shit jeg ikke gider mere, slet ikke med Frk. modsat...


Jamen, det kan jeg godt følge!
Vores er 5 og snakker (fortsat) non stop og har så meget energi i kroppen. Jeg er gravid i uge 38 og vi er begge to bare trætte forældre, der genre vil tage den med ro også. Det er fint nok med gang i den nogle gange, men det er jo.. altid. Den eneste måde vi kan få lidt ro er hvis hun ser tv - og det må børn jo helst ikke - og da slet ikke for forældrenes skyld ;) Så det er sådan et dejligt afslappende spændingsfelt mellem træthed og dårlig samvittighed!
1
godtnavn
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf godtnavn » 3. jan 2024, 13:27

Mine børn er meget nemmere når min mand/deres far ikke er hjemme :genert:

Jeg tror dog det er fordi de ved at jeg er syg og de dermed ved at jeg ikke kan hvad jeg plejer, så de accepterer lidt mere tingenes tilstand, da manden også havde ferie forventede de nok lidt mere. Men de sidste 2 dage hvor jeg har haft ferie med dem alene har tilsammen været nemmere end bare ½ time de andre dage.
1
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 631
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1251

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LittleLemon » 3. jan 2024, 14:03

Min datters skole har meldt ud at de forventer at holde sne-lukket i morgen.
Fååårk hvor jeg ikke gider have børn hjemme mere. Jeg er selv startet på job efter ferien, men har fri i morgen formiddag og havde glædet mig til lidt alenetid.
2
Kolibrien
Indlæg: 409
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Kolibrien » 4. jan 2024, 15:29

Jeg trænger så meget til at få afleveret min familie i børnehave, skole og på job (min mand). Har i to uger glædet mig til at få hverdagen igen og få struktur i hverdagen, men pga. sneen, er de nu alle sammen hjemme til på mandag :shock:
2
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4658
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 249
Likede indlæg: 8424

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Tibbler » 4. jan 2024, 16:26

englishchannel skrev:99,9% af tiden er jeg oprigtigt glad og tilfreds med at være mor til en dreng.

Af og til kan det dog godt stikke en lille smule i et skjult længselsrum, når jeg ser små piger i tylkjoler, der kører rundt med dukkevogne, og jeg kan blive lidt ked af, at jeg nok aldrig selv får en datter. Jeg ville dog have det på fuldkommen samme måde, hvis jeg havde en pige, så jeg tror bare, at det er noget med at længes efter det, man ikke selv har.


For mig er det tanken om at jeg aldrig kan blive mormor.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 7. jan 2024, 13:52

Jeg synes ikke livet som forældre er et hamsterhjul.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Luffegås » 16. jan 2024, 09:00

Det bedste ved at min datter er bagud sprogligt, er at hun stadig har været lidt babyagtig :blush2: Det er lidt flovt at indrømme. Da storesøster var samme alder 2½ år) kunne hun sige SÅ meget og hun virkede SÅ stor.
Men lillesøster har været lidt bagud sprogligt, er ved at indhente det, men åh jeg ser faktisk ikke frem til hun kan tale flydende, for så mister hun lidt af babyfølelsen, og så er hun endnu mere et barn, og ikke min lille gugu med søde hjemmelavede ord og pludren vi ikke forstår.

(men selvfølgelig bliver det da rart man kan spørge hende "hvad er der galt?" og hun kan svare bedre end "DET DER!!")
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Forældre"