Det må man ikke sige... - Forældre edition

Vaniljestang
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 439

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Vaniljestang » 7. sep 2022, 21:03

abcd: tråden hedder "Hvornår har dit barn sidst været en nar?"
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 8. sep 2022, 04:50

Vaniljestang skrev:
kartoffelpizza skrev:
Akehurst2 skrev:
1234 skrev:Når jeg læser i det gode liv uden børn tråden bliver jeg glad for, at jeg har energi til at have et barn og et helt normalt liv med afslapning, fritid og arbejde. Det åbenbart mere end mange frivillige barnløse kan holde til/overskue :fløjt:


Det var dog et røvnederen indlæg.

Det lader ellers til på flere at hvis barnløse siger lignende til folk med børn og man bliver ked af det så er man krænkelsesparat og kan ikke tage en joke.
Stort set ordret citeret fra den anden tråd


PaleSeptembers indlæg i den anden tråd blev leveret med humor og et glimt i øjet og citat"jeg elsker lidt den her tråd" hvorimod ovenstående indlæg fra 1234 er med en nedladende tone og en tydelig forsøg på "at give igen" /dem mod os. Barnløse versus dem med børn. Men går ud fra, når man føler sig personlig ramt af et indlæg som var alt andet end personligt, så er det åbenbart okay at skrive nederen til/om andre i forsøget på at vise en eller anden form for twisted perspektivering.


Altså mit indlæg har intet med andre indlæg at gøre end dem i det gode liv uden børn. Jeg blev bare vitterlig glad for at jeg kunne få mange af de gode og dejlige ting i livet der er nævnt i den tråd og have et barn. Det må folk i trådene jo åbenbart vurdere, at de ikke ville kunne siden de nævnt der. Og så har jeg altså ingen beef med barnløs. Jeg har mange frivillige barnløse venner. Men jeg skal, da holde mig til at lave sjov med mig selv fremover. Det andet falder åbenbart ikke i god jord :genert:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 8. sep 2022, 05:00

Og så undrer jeg mig over, at folk tænker, jeg skriver noget pga. En tredje tråd jeg aldrig har deltaget i :gruble:
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9605
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26886

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Santa » 8. sep 2022, 05:06

1234 skrev:Når jeg læser i det gode liv uden børn tråden bliver jeg glad for, at jeg har energi til at have et barn og et helt normalt liv med afslapning, fritid og arbejde. Det åbenbart mere end mange frivillige barnløse kan holde til/overskue :fløjt:

Eller osse så prøver vi måske bare at fokusere på de positive sider af vores barnløse liv. Det er ikke os alle som selv har valgt barnløsheden, nogen af os ville gerne have haft børn.
Det er selvfølgelig en sorg for os at undvære børn.
Derfor er din kommentar unødvendigt sårende.

Hvis det er hævn for noget, nogen andre har skrevet, kunne du så ikke tage det med den enkelte, i stedet for at skyde på en stor gruppe?
9
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
abcd
Indlæg: 6285
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 291
Likede indlæg: 10288

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf abcd » 8. sep 2022, 05:09

1234 skrev:
Vaniljestang skrev:
kartoffelpizza skrev:
Akehurst2 skrev:
1234 skrev:Når jeg læser i det gode liv uden børn tråden bliver jeg glad for, at jeg har energi til at have et barn og et helt normalt liv med afslapning, fritid og arbejde. Det åbenbart mere end mange frivillige barnløse kan holde til/overskue :fløjt:


Det var dog et røvnederen indlæg.

Det lader ellers til på flere at hvis barnløse siger lignende til folk med børn og man bliver ked af det så er man krænkelsesparat og kan ikke tage en joke.
Stort set ordret citeret fra den anden tråd


PaleSeptembers indlæg i den anden tråd blev leveret med humor og et glimt i øjet og citat"jeg elsker lidt den her tråd" hvorimod ovenstående indlæg fra 1234 er med en nedladende tone og en tydelig forsøg på "at give igen" /dem mod os. Barnløse versus dem med børn. Men går ud fra, når man føler sig personlig ramt af et indlæg som var alt andet end personligt, så er det åbenbart okay at skrive nederen til/om andre i forsøget på at vise en eller anden form for twisted perspektivering.


Altså mit indlæg har intet med andre indlæg at gøre end dem i det gode liv uden børn. Jeg blev bare vitterlig glad for at jeg kunne få mange af de gode og dejlige ting i livet der er nævnt i den tråd og have et barn. Det må folk i trådene jo åbenbart vurdere, at de ikke ville kunne siden de nævnt der. Og så har jeg altså ingen beef med barnløs. Jeg har mange frivillige barnløse venner. Men jeg skal, da holde mig til at lave sjov med mig selv fremover. Det andet falder åbenbart ikke i god jord :genert:


En barnløs kunne skrive "jeg er glad for at jeg har et så rigt socialt liv at jeg ikke behøver bekymre mig om at blive ensom når jeg bliver gammel. Jeg har masser af venner der er både yngre og ældre. Godt jeg ikke behøver få børn for at have nogen til at besøge mig på plejehjemmet".
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. sep 2022, 05:13

Santa skrev:
1234 skrev:Når jeg læser i det gode liv uden børn tråden bliver jeg glad for, at jeg har energi til at have et barn og et helt normalt liv med afslapning, fritid og arbejde. Det åbenbart mere end mange frivillige barnløse kan holde til/overskue :fløjt:

Eller osse så prøver vi måske bare at fokusere på de positive sider af vores barnløse liv. Det er ikke os alle som selv har valgt barnløsheden, nogen af os ville gerne have haft børn.
Det er selvfølgelig en sorg for os at undvære børn.
Derfor er din kommentar unødvendigt sårende.

Hvis det er hævn for noget, nogen andre har skrevet, kunne du så ikke tage det med den enkelte, i stedet for at skyde på en stor gruppe?


Ret skal være ret, 1234 skriver “frivillige barnløse”.

Hvis der bare stod barnløse var jeg enig.
4
fisken80
Indlæg: 22514
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52914

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf fisken80 » 8. sep 2022, 05:28

1234 skrev:
Vaniljestang skrev:
kartoffelpizza skrev:
Akehurst2 skrev:
1234 skrev:Når jeg læser i det gode liv uden børn tråden bliver jeg glad for, at jeg har energi til at have et barn og et helt normalt liv med afslapning, fritid og arbejde. Det åbenbart mere end mange frivillige barnløse kan holde til/overskue :fløjt:


Det var dog et røvnederen indlæg.

Det lader ellers til på flere at hvis barnløse siger lignende til folk med børn og man bliver ked af det så er man krænkelsesparat og kan ikke tage en joke.
Stort set ordret citeret fra den anden tråd


PaleSeptembers indlæg i den anden tråd blev leveret med humor og et glimt i øjet og citat"jeg elsker lidt den her tråd" hvorimod ovenstående indlæg fra 1234 er med en nedladende tone og en tydelig forsøg på "at give igen" /dem mod os. Barnløse versus dem med børn. Men går ud fra, når man føler sig personlig ramt af et indlæg som var alt andet end personligt, så er det åbenbart okay at skrive nederen til/om andre i forsøget på at vise en eller anden form for twisted perspektivering.


Altså mit indlæg har intet med andre indlæg at gøre end dem i det gode liv uden børn. Jeg blev bare vitterlig glad for at jeg kunne få mange af de gode og dejlige ting i livet der er nævnt i den tråd og have et barn. Det må folk i trådene jo åbenbart vurdere, at de ikke ville kunne siden de nævnt der. Og så har jeg altså ingen beef med barnløs. Jeg har mange frivillige barnløse venner. Men jeg skal, da holde mig til at lave sjov med mig selv fremover. Det andet falder åbenbart ikke i god jord :genert:


Både formuleringen og dit smiley-valg er altså meget svært ikke at opfatte som enormt nedladende.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 8. sep 2022, 06:23

Havde jeg vist, at frivillige barnløse var et lige så ømtåleligt minefelt at lave sjovt med, som nybagte mødre så havde jeg da ladet være :genert:
Nogen synes det var sjovt andre ikke. Man kan enten tro på, at jeg vitterlig bare synes det var komisk, at jeg som småbørnsmor havde lavet flertallet af de ting nævnt i den tråd, da jeg lige bladrede den igennem og forsøgte at lave en joke omkring det blandt ligesindede forældre eller man kan tro, at jeg hader alle eller nogle specifikke barneløse og derfor prøvede at angribe dem. Det er sådan set helt op til folk selv.
0
fisken80
Indlæg: 22514
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52914

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf fisken80 » 8. sep 2022, 06:36

1234 skrev:Havde jeg vist, at frivillige barnløse var et lige så ømtåleligt minefelt at lave sjovt med, som nybagte mødre så havde jeg da ladet være :genert:
Nogen synes det var sjovt andre ikke. Man kan enten tro på, at jeg vitterlig bare synes det var komisk, at jeg som småbørnsmor havde lavet flertallet af de ting nævnt i den tråd, da jeg lige bladrede den igennem og forsøgte at lave en joke omkring det blandt ligesindede forældre eller man kan tro, at jeg hader alle eller nogle specifikke barneløse og derfor prøvede at angribe dem. Det er sådan set helt op til folk selv.


Jeg tror ikke der er nogen der tror, at du hader barnløse, men det ændrer bare ikke på, at både din formulering og dit ordvalg var nedladende. Det var sikkert ikke ment sådan, men sådan fremstår det. Især når man bruger :fløjt: og har et ordvalg, der får det til at lyde som om du synes barnløse er nogle sarte typer.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 8. sep 2022, 06:42

fisken80 skrev:
1234 skrev:Havde jeg vist, at frivillige barnløse var et lige så ømtåleligt minefelt at lave sjovt med, som nybagte mødre så havde jeg da ladet være :genert:
Nogen synes det var sjovt andre ikke. Man kan enten tro på, at jeg vitterlig bare synes det var komisk, at jeg som småbørnsmor havde lavet flertallet af de ting nævnt i den tråd, da jeg lige bladrede den igennem og forsøgte at lave en joke omkring det blandt ligesindede forældre eller man kan tro, at jeg hader alle eller nogle specifikke barneløse og derfor prøvede at angribe dem. Det er sådan set helt op til folk selv.


Jeg tror ikke der er nogen der tror, at du hader barnløse, men det ændrer bare ikke på, at både din formulering og dit ordvalg var nedladende. Det var sikkert ikke ment sådan, men sådan fremstår det. Især når man bruger :fløjt: og har et ordvalg, der får det til at lyde som om du synes barnløse er nogle sarte typer.

Jamen det er fint og du har et meget hård skrivestil.
Sådan har vi alle forskellige måder at skrive og bruge smileys på.
For mig er :fløjt: sådan set bare en smiley, der betyder, at man laver sjov og sådan ser jeg også andre bruge den.
Man kan vælge at tro det værste eller det bedste om det andre skriver.
Det er helt op til en selv.
1
Akehurst2
Indlæg: 14222
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40955

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Akehurst2 » 8. sep 2022, 07:18

1234 skrev:Havde jeg vist, at frivillige barnløse var et lige så ømtåleligt minefelt at lave sjovt med, som nybagte mødre så havde jeg da ladet være :genert:
Nogen synes det var sjovt andre ikke. Man kan enten tro på, at jeg vitterlig bare synes det var komisk, at jeg som småbørnsmor havde lavet flertallet af de ting nævnt i den tråd, da jeg lige bladrede den igennem og forsøgte at lave en joke omkring det blandt ligesindede forældre eller man kan tro, at jeg hader alle eller nogle specifikke barneløse og derfor prøvede at angribe dem. Det er sådan set helt op til folk selv.


1234 skrev:Altså mit indlæg har intet med andre indlæg at gøre end dem i det gode liv uden børn. Jeg blev bare vitterlig glad for at jeg kunne få mange af de gode og dejlige ting i livet der er nævnt i den tråd og have et barn. Det må folk i trådene jo åbenbart vurdere, at de ikke ville kunne siden de nævnt der. Og så har jeg altså ingen beef med barnløs. Jeg har mange frivillige barnløse venner. Men jeg skal, da holde mig til at lave sjov med mig selv fremover. Det andet falder åbenbart ikke i god jord :genert:


Når bare du kan blive enig med dig selv om du laver sjov med de frivilligt barnløse eller bare er vitterligt glad og helt uden intention om at rette det mod andre.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 8. sep 2022, 07:32

Akehurst2 skrev:
1234 skrev:Havde jeg vist, at frivillige barnløse var et lige så ømtåleligt minefelt at lave sjovt med, som nybagte mødre så havde jeg da ladet være :genert:
Nogen synes det var sjovt andre ikke. Man kan enten tro på, at jeg vitterlig bare synes det var komisk, at jeg som småbørnsmor havde lavet flertallet af de ting nævnt i den tråd, da jeg lige bladrede den igennem og forsøgte at lave en joke omkring det blandt ligesindede forældre eller man kan tro, at jeg hader alle eller nogle specifikke barneløse og derfor prøvede at angribe dem. Det er sådan set helt op til folk selv.


1234 skrev:Altså mit indlæg har intet med andre indlæg at gøre end dem i det gode liv uden børn. Jeg blev bare vitterlig glad for at jeg kunne få mange af de gode og dejlige ting i livet der er nævnt i den tråd og have et barn. Det må folk i trådene jo åbenbart vurdere, at de ikke ville kunne siden de nævnt der. Og så har jeg altså ingen beef med barnløs. Jeg har mange frivillige barnløse venner. Men jeg skal, da holde mig til at lave sjov med mig selv fremover. Det andet falder åbenbart ikke i god jord :genert:


Når bare du kan blive enig med dig selv om du laver sjov med de frivilligt barnløse eller bare er vitterligt glad og helt uden intention om at rette det mod andre.


Altså kan man ikke begge dele?
Jeg blev både vitterligt glad for, at mit barn ikke var en forhindring for de nævnte ting og synes samtidig det var lidt komisk, at barnløse åbenbart så det som en hindring for helt normale hverdagsting, hvorfor jeg prøvede at lave en joke om det. Så jeg prøvede sådan set bare at rette en finger mod det. Altså forestillingen om alt det folk med børn ikke kan ud fra barnløses perspektiv, men som de altså gør hver dag.

Og så gider jeg sådan set ikke forklare mit forsøg på at være sjov mere. Fair nok, at folk ikke synes det var sjovt. Det var der andre, som gjorde.
SÅ må folk tænke jeg peger fingre eller er nedladende overfor barnløse alt det de vil. Jeg har forklaret min intention.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6187
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 16171

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Urtekussen » 8. sep 2022, 09:16

Jeg har to syge børn og mulighed for at arbejde hjemmefra i sådanne situationer.
"arbejde"

Jeg har tudet mere end dem allerede
7
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15254

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Zonta » 8. sep 2022, 09:38

Urtekussen skrev:Jeg har to syge børn og mulighed for at arbejde hjemmefra i sådanne situationer.
"arbejde"

Jeg har tudet mere end dem allerede

Altså det er jo umuligt at arbejde hjemme med syge børn IMO (i hvert fald hvis de er små....)

Jeg har et job hvor jeg taler med kunder i telefonen. Det fungerer ikke så godt med "Moar? Moaaaar? MOAAAAR!!!! MÅ JEG FÅ ROSINER?!?!" i baggrunden :tie:

God bedring med ungerne.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6187
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 16171

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Urtekussen » 8. sep 2022, 10:03

Det gik nemmere sidst, da jeg kun havde 1 hjemme. De er "desværre" ikke syge nok til bare at sove, de er pjevsede og slås.
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Forældre"