Det må man ikke sige... - Forældre edition

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2876
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5611

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Luffegås » 16. jan 2024, 09:04

godtnavn skrev:Mine børn er meget nemmere når min mand/deres far ikke er hjemme :genert:

Jeg tror dog det er fordi de ved at jeg er syg og de dermed ved at jeg ikke kan hvad jeg plejer, så de accepterer lidt mere tingenes tilstand, da manden også havde ferie forventede de nok lidt mere. Men de sidste 2 dage hvor jeg har haft ferie med dem alene har tilsammen været nemmere end bare ½ time de andre dage.

Det kender jeg SÅ godt og jeg forstår det ikke rigtig. Min ældste er en rigtig fars pige, og han er sød og god som dagen er lang. Men da hun netop var 2-3 år gik det strygende når vi var alene. Hun var SÅ sød, rolig, samarbejdsvillig, hyggelig, og vi havde det så godt alene.
Når far var hjemme var der skrig, skrål, ulykker, og kæmpe forventninger til ham fra hende om at han skulle lege rumraket, flyveture, og alt det vilde far ikke kan holde til en hel dag.
Lillesøster er mere mors pige, hun har ikke oplevet far kan lege de vilde lege (for han er for gammel nu synes han), så der er slet ikke samme problem, hun er lige så glad/vred uanset hvem der er hjemme
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 21. jan 2024, 08:35

Min datter har en del dage, hvor hun virker understimuleret fra det øjeblik, hun står op. Hvis vi ikke stimulerer hende hvert sekund af hendes vågne tid, så løber hun konstant frem og tilbage i sofaen eller kaster med ting. I dag væltede hun alt det rene vasketøj ned på et beskidt gulv og gav sig derefter til at smække med samtlige skabslåger.

På de dage overvejer jeg at sætte hende til salg på DBA. Det er til at blive idiot af...
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2024, 12:17

Jeg hader at putte min datter. I dag gav jeg op efter en time - sulten og rasende. Det er selvfølgelig synd for hende, at hun ikke får sovet. Men det er mere synd for mig, at jeg ikke får mine 45 minutters pause (måske en time på en rigtig god dag).
1
:lun: Be brave
Lys
Indlæg: 5927
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10673

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Lys » 25. jan 2024, 13:14

LaMariposa skrev:Jeg hader at putte min datter. I dag gav jeg op efter en time - sulten og rasende. Det er selvfølgelig synd for hende, at hun ikke får sovet. Men det er mere synd for mig, at jeg ikke får mine 45 minutters pause (måske en time på en rigtig god dag).


Jeg føler med dig! Jeg håber for dig, at hun går tidligere i seng i aften, så du får lidt mere voksentid dér.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2024, 13:19

Lys skrev:
LaMariposa skrev:Jeg hader at putte min datter. I dag gav jeg op efter en time - sulten og rasende. Det er selvfølgelig synd for hende, at hun ikke får sovet. Men det er mere synd for mig, at jeg ikke får mine 45 minutters pause (måske en time på en rigtig god dag).


Jeg føler med dig! Jeg håber for dig, at hun går tidligere i seng i aften, så du får lidt mere voksentid dér.


Håbet er jo lysegrønt, men jeg tvivler. En ting er puttehelvedet, noget andet er opvågningerne. Jeg får det decideret dårligt, når babyalarmen lyser op.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Zonta » 25. jan 2024, 16:56

LaMariposa skrev:
Lys skrev:
LaMariposa skrev:Jeg hader at putte min datter. I dag gav jeg op efter en time - sulten og rasende. Det er selvfølgelig synd for hende, at hun ikke får sovet. Men det er mere synd for mig, at jeg ikke får mine 45 minutters pause (måske en time på en rigtig god dag).


Jeg føler med dig! Jeg håber for dig, at hun går tidligere i seng i aften, så du får lidt mere voksentid dér.


Håbet er jo lysegrønt, men jeg tvivler. En ting er puttehelvedet, noget andet er opvågningerne. Jeg får det decideret dårligt, når babyalarmen lyser op.

Kæmpe kram til dig - jeg havde det på præcis samme måde, da min søn var mindre. Både i forhold til super mange putninger og så den der skide babyalarm, som gav mig totalt stress.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8803

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf englishchannel » 25. jan 2024, 17:31

LaMariposa skrev:
Håbet er jo lysegrønt, men jeg tvivler. En ting er puttehelvedet, noget andet er opvågningerne. Jeg får det decideret dårligt, når babyalarmen lyser op.


Er hun ked af det, når hun vågner, eller er der mulighed for at hun bare skal ligge lidt selv inden hun falder til ro?

Vi har netop rykket vores søn til sit eget værelse. Det er relativt sent (han er lige fyldt 2,5), men jeg har udskudt det, fordi jeg simpelthen ikke kunne overskue at skulle ind på et børneværelse 3-4 gange hver nat for at få ham til at falde til ro (så er det nemmere, når han er lige ved siden af). Min mand holdt dog på, at vi skulle prøve det af, og efter de første to nætter var der ikke behov for at vi kom ind til ham om natten. Jeg formoder at han stadig vågner, men selv kan falde i søvn igen. Helt ærligt fortryder jeg lidt at vi ikke gjorde det noget før :genert:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2024, 18:00

englishchannel skrev:
LaMariposa skrev:
Håbet er jo lysegrønt, men jeg tvivler. En ting er puttehelvedet, noget andet er opvågningerne. Jeg får det decideret dårligt, når babyalarmen lyser op.


Er hun ked af det, når hun vågner, eller er der mulighed for at hun bare skal ligge lidt selv inden hun falder til ro?

Vi har netop rykket vores søn til sit eget værelse. Det er relativt sent (han er lige fyldt 2,5), men jeg har udskudt det, fordi jeg simpelthen ikke kunne overskue at skulle ind på et børneværelse 3-4 gange hver nat for at få ham til at falde til ro (så er det nemmere, når han er lige ved siden af). Min mand holdt dog på, at vi skulle prøve det af, og efter de første to nætter var der ikke behov for at vi kom ind til ham om natten. Jeg formoder at han stadig vågner, men selv kan falde i søvn igen. Helt ærligt fortryder jeg lidt at vi ikke gjorde det noget før :genert:


Hun vågner og græder rigtig meget med det samme. Jeg har rigtig svært ved at blive vækket på den måde, mit nervesystem går helt i selvsving med det samme, fordi der var så meget gråd under min barsel. Vil hellere holde mig vågen end jeg vil vækkes af det der.

Hun har sovet på eget værelse i en lang periode med en enkelt opvågning og havde også nogle måneder, hvor hun sov igennem uden problemer (her stod hun så op klokken 04.30 de fleste dage). Men i september gik det pludselig tilbage til, at hun vågner mange gange og græder. Vi ved ikke, hvorfor, men har taget hende ind i vores seng, fordi hun trods alt vågner færre gange der.

Hun er bare ikke et sovebarn.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2024, 18:02

Selvom det er hyggeligt, at hun sover i vores seng, så føler jeg også lidt, at jeg intet privatliv har. Min megagode og trygge seng er ikke sådan rigtigt min mere.
0
:lun: Be brave
pinkmoon
Indlæg: 1725
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 192
Likede indlæg: 6872

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf pinkmoon » 25. jan 2024, 19:36

LaMariposa skrev:Selvom det er hyggeligt, at hun sover i vores seng, så føler jeg også lidt, at jeg intet privatliv har. Min megagode og trygge seng er ikke sådan rigtigt min mere.


Jeg bliver altså lige nødt til at slå et slag mere for at dele nætterne op. Det er den vildeste lifesaver for mig.

Vores soveværelse hænger sammen med børneværelset afskilt af et walk-in closet, så det er ikke fordi man ikke kan høre natteroderiet, men jeg oplever alligevel at jeg sover markant bedre når jeg ved at det ikke er mig der ‘har den’.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2024, 19:47

pinkmoon skrev:
LaMariposa skrev:Selvom det er hyggeligt, at hun sover i vores seng, så føler jeg også lidt, at jeg intet privatliv har. Min megagode og trygge seng er ikke sådan rigtigt min mere.


Jeg bliver altså lige nødt til at slå et slag mere for at dele nætterne op. Det er den vildeste lifesaver for mig.

Vores soveværelse hænger sammen med børneværelset afskilt af et walk-in closet, så det er ikke fordi man ikke kan høre natteroderiet, men jeg oplever alligevel at jeg sover markant bedre når jeg ved at det ikke er mig der ‘har den’.


Jeg vågner desværre, når hun græder, også selvom jeg ikke "har den". Men måske jeg kan vænne mig til at overhøre det over tid.
0
:lun: Be brave
Sorenspige
Indlæg: 7136
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9520

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Sorenspige » 25. jan 2024, 19:53

Zonta skrev:
LaMariposa skrev:
Lys skrev:
LaMariposa skrev:Jeg hader at putte min datter. I dag gav jeg op efter en time - sulten og rasende. Det er selvfølgelig synd for hende, at hun ikke får sovet. Men det er mere synd for mig, at jeg ikke får mine 45 minutters pause (måske en time på en rigtig god dag).


Jeg føler med dig! Jeg håber for dig, at hun går tidligere i seng i aften, så du får lidt mere voksentid dér.


Håbet er jo lysegrønt, men jeg tvivler. En ting er puttehelvedet, noget andet er opvågningerne. Jeg får det decideret dårligt, når babyalarmen lyser op.

Kæmpe kram til dig - jeg havde det på præcis samme måde, da min søn var mindre. Både i forhold til super mange putninger og så den der skide babyalarm, som gav mig totalt stress.


Jeg har haft det på samme måde med begge børn. Ved den ældste kom det først efter et par måneder, men ved den yngste var det meget hurtigt. Måske af samme grund har jeg ikke været særligt glad for at være på barsel.

Kæmpe kram. Det bliver bedre - om ikke andet så, når hun ikke længere skal sove lur (ok, måske ikke den store trøst).
1
pinkmoon
Indlæg: 1725
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 192
Likede indlæg: 6872

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf pinkmoon » 25. jan 2024, 19:58

LaMariposa skrev:
pinkmoon skrev:
LaMariposa skrev:Selvom det er hyggeligt, at hun sover i vores seng, så føler jeg også lidt, at jeg intet privatliv har. Min megagode og trygge seng er ikke sådan rigtigt min mere.


Jeg bliver altså lige nødt til at slå et slag mere for at dele nætterne op. Det er den vildeste lifesaver for mig.

Vores soveværelse hænger sammen med børneværelset afskilt af et walk-in closet, så det er ikke fordi man ikke kan høre natteroderiet, men jeg oplever alligevel at jeg sover markant bedre når jeg ved at det ikke er mig der ‘har den’.


Jeg vågner desværre, når hun græder, også selvom jeg ikke "har den". Men måske jeg kan vænne mig til at overhøre det over tid.


Jeg vågner også. Men jeg falder hurtigere i søvn igen og min samlede søvnkvalitet er bedre kan jeg mærke, når der ikke er barn i sengen.
1
Mette
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1851

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Mette » 26. jan 2024, 12:46

pinkmoon skrev:
LaMariposa skrev:
pinkmoon skrev:
LaMariposa skrev:Selvom det er hyggeligt, at hun sover i vores seng, så føler jeg også lidt, at jeg intet privatliv har. Min megagode og trygge seng er ikke sådan rigtigt min mere.


Jeg bliver altså lige nødt til at slå et slag mere for at dele nætterne op. Det er den vildeste lifesaver for mig.

Vores soveværelse hænger sammen med børneværelset afskilt af et walk-in closet, så det er ikke fordi man ikke kan høre natteroderiet, men jeg oplever alligevel at jeg sover markant bedre når jeg ved at det ikke er mig der ‘har den’.


Jeg vågner desværre, når hun græder, også selvom jeg ikke "har den". Men måske jeg kan vænne mig til at overhøre det over tid.


Jeg vågner også. Men jeg falder hurtigere i søvn igen og min samlede søvnkvalitet er bedre kan jeg mærke, når der ikke er barn i sengen.

Vi delte os også op i mange år. Og så sov jeg på børneværelset med ørepropper og barnet i dobbeltsengen med far.

Jeg kan så godt huske den der angst over søvn, opvågning, babyalarm osv.
I lange perioder har det været far der tog helt over om natten, fordi jeg håndterede det så dårligt. Desuden anede han ikke, om han havde været vågen 1 gang eller 13 gange, for han faldt i søvn igen med det samme når barnet havde været vågen.
2
pinkmoon
Indlæg: 1725
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 192
Likede indlæg: 6872

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf pinkmoon » 26. jan 2024, 13:55

Vi skiftes til at sove i den her :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Tilbage til "Forældre"