Når ens børn flytter ud

Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1168
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1096

Re: Når ens børn flytter ud

Indlægaf Mivsen » 14. okt 2021, 06:16

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Hvorfor vil hun ikke være sammen med jævnaldrende? Har det altid været sådan?


Det har altid været sådan. Hun har altid været en stille forsigtig pige. Faktisk har hun altid ( da jeg var gift ) været meget bare på værelset. Men da vi blev alene kom hun ligesom ud der fra og havde bare kun lyst til at være tæt på mig. Hvilket vi virkelig har nydt meget. Jeg var jo også alene og må indrømme jeg nød det :kram:

Det sidste år har hun dog været meget bedre til at komme ud, eller haft en veninde på besøg. Men når veninden har været der har de også opholdt sig sammen med mig/os det meste af tiden.

Hun er på gymnasiet nu, har kæreste og kommer nu faktisk en del ud :) hun har også arbejde.
Så har egentlig tænkt der bare sker en masse med hende lige nu og at der bare er mere ro hos far.
4
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Når ens børn flytter ud

Indlægaf Anlewi » 19. jan 2022, 20:12

Hvordan går det med dig og din datter, har i fundet jer tilrette med beslutningen om ar flytte hjem til far?
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1168
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1096

Re: Når ens børn flytter ud

Indlægaf Mivsen » 19. jan 2022, 21:23

Anlewi skrev:Hvordan går det med dig og din datter, har i fundet jer tilrette med beslutningen om ar flytte hjem til far?


Det går rigtig godt faktisk. Hun kommer meget tit på besøg og vi har stadig et meget tæt forhold. Så føler faktisk ikke jeg har mistet noget. Savner selvfølgelig at hun er her hver dag men det er okay faktisk.
Min søn på 19 er også begyndt at komme meget mere. Så alt er endt godt efter jeg lige kom mig over det. :)
8
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Når ens børn flytter ud

Indlægaf Anlewi » 20. jan 2022, 04:46

Mivsen skrev:
Anlewi skrev:Hvordan går det med dig og din datter, har i fundet jer tilrette med beslutningen om ar flytte hjem til far?


Det går rigtig godt faktisk. Hun kommer meget tit på besøg og vi har stadig et meget tæt forhold. Så føler faktisk ikke jeg har mistet noget. Savner selvfølgelig at hun er her hver dag men det er okay faktisk.
Min søn på 19 er også begyndt at komme meget mere. Så alt er endt godt efter jeg lige kom mig over det. :)


Sikke en dejlig Update :-)
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Når ens børn flytter ud

Indlægaf IrmaPigen » 6. jun 2022, 07:59

Akehurst2 skrev:Jeg kan godt se, at det må føles som en afvisning af dig, men måske er din store pige bare ved at løsrive sig helt generelt?

Egentlig synes jeg det lyder lidt uhensigtsmæssigt, at en 17-årig 'sidder sin mor på låret hver aften og aldrig er sammen med andre end hende', så hvis en flytning kan hjælpe til, at hun bliver mere selvstændig og omgås andre end sin mor, så er det ret positivt.


Enig.

Plus det må være skide svært at være skilsmissebarn og blive bragt ind/ud af nye forhold, og havne i "familie"konstruktioner, man ikke selv havde valgt.

Jeg er med på dine følelser er såret. Men tænk på alle hendes følelser og nye ting hun skal rumme, og det er i en teenage-tid, hvor alt i forvejen er følelsesmæssigt kaos inde i hende.

Jeg tror det bedste du kan gøre er at være den voksne og ubetinget rumme hendes valg, og indrette dig på det, og så få det bedste ud af det.

Edit:
Har lige læst din opdatering. Dejligt det er gået godt.
1

Tilbage til "Forældre"