Navne, som man ikke hører hver dag

rosena
Indlæg: 240
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 186

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf rosena » 7. aug 2021, 08:19

Sorenspige skrev:Stian

Det er et helt almindeligt norsk drengenavn :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22046

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf dgd2007 » 7. aug 2021, 10:58

Nesnay skrev:
Misantropen skrev:
Bergen skrev:
Misantropen skrev:Bende

Samme kategori så jeg Hendrik i dag. Udtalt som Henrik...

Jeg så kun navnet på skrift, men det er åbenbart et unisex navn og der er et par hundrede personer der hedder det. Jeg kan ikke mindes nogensinde at være stødt på det før, men jeg ved heller ikke om det udtales som Bente og om det overhovedet er et dansk navn :gruble:
Jeg har mødt to Bender. De var begge danske kvinder, og deres navn blev bare udtalt som Bente :)

Man kan også hedder Bend, men dem er der ikke så mange af.

Jeg opfatter det bare som (gamle) alternative stavninger af Bente:

Bente: 22K+
Benthe: 800+
Bende: 200+

Jeg vil tro de fleste af dem er pensionister :-D
2
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2021, 18:18

Jeg synes Cleo er så fint! Jeg kender også en lille pige, hun er vel omkring en 8-10 år (en del år siden jeg så dem meget). Kan dog ikke lide betydningen af navnet, og det betyder noget for mig, ellers havde det været på vores liste.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22046

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2021, 18:37

godtnavn skrev:Jeg synes Cleo er så fint! Jeg kender også en lille pige, hun er vel omkring en 8-10 år (en del år siden jeg så dem meget). Kan dog ikke lide betydningen af navnet, og det betyder noget for mig, ellers havde det været på vores liste.

Hvad betyder det da?
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2021, 18:52

dgd2007 skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes Cleo er så fint! Jeg kender også en lille pige, hun er vel omkring en 8-10 år (en del år siden jeg så dem meget). Kan dog ikke lide betydningen af navnet, og det betyder noget for mig, ellers havde det været på vores liste.

Hvad betyder det da?


Mener det var berømt/kendt og noget med farens ære eller sådan noget. Er et par år siden jeg sidst var gravid og kiggede navne :)

MEn er nok mere til Clea, men det har jeg slet ikke undersøgt betydning af, for det kender jeg en der hedder så det ville være mærkeligt at kalde mit barn, men elsker navnet.
1
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Bergen » 10. aug 2021, 00:55

Medine - fra kundeservice. Gad vide om de egentlig bruger deres egne navne i de mails.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7640
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Nesnay » 10. aug 2021, 04:12

godtnavn skrev:
dgd2007 skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes Cleo er så fint! Jeg kender også en lille pige, hun er vel omkring en 8-10 år (en del år siden jeg så dem meget). Kan dog ikke lide betydningen af navnet, og det betyder noget for mig, ellers havde det været på vores liste.

Hvad betyder det da?


Mener det var berømt/kendt og noget med farens ære eller sådan noget. Er et par år siden jeg sidst var gravid og kiggede navne :)

MEn er nok mere til Clea, men det har jeg slet ikke undersøgt betydning af, for det kender jeg en der hedder så det ville være mærkeligt at kalde mit barn, men elsker navnet.
Ja, Cleo er en kortform af Kleopatra/Cleopatra, der netop betyder "faders ære" :) Hvis du fjerner "patra", fjerner du delen med faderen.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. aug 2021, 04:46

Syntes "Cleo" lyder som et drengenavn - måske fordi jeg associerer det med "Cleon." Jeg mødte en "Chastity" den anden dag. Så et tryllekunstnershow for mange år siden med David Copperfield hvor han inviterede en ung kvinde op på scenen, som fortalte hun hed "Bambi". David Copperfield var sådan, "eh really?" og hun var "Oh yeah ¯\_ (ツ)_/¯"
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7640
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Nesnay » 10. aug 2021, 06:37

Bergen skrev:Medine - fra kundeservice. Gad vide om de egentlig bruger deres egne navne i de mails.
Altså, jeg kan kun tale ud fra egen erfaring, men på min tidligere arbejdsplads inden for retail (stor virksomhed, 40.000+ ansatte) gjorde de.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Zonta » 10. aug 2021, 07:10

Nesnay skrev:
Bergen skrev:Medine - fra kundeservice. Gad vide om de egentlig bruger deres egne navne i de mails.
Altså, jeg kan kun tale ud fra egen erfaring, men på min tidligere arbejdsplads inden for retail (stor virksomhed, 40.000+ ansatte) gjorde de.

Samme her (H&M).
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2021, 12:56

Nesnay skrev:
godtnavn skrev:
dgd2007 skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes Cleo er så fint! Jeg kender også en lille pige, hun er vel omkring en 8-10 år (en del år siden jeg så dem meget). Kan dog ikke lide betydningen af navnet, og det betyder noget for mig, ellers havde det været på vores liste.

Hvad betyder det da?


Mener det var berømt/kendt og noget med farens ære eller sådan noget. Er et par år siden jeg sidst var gravid og kiggede navne :)

MEn er nok mere til Clea, men det har jeg slet ikke undersøgt betydning af, for det kender jeg en der hedder så det ville være mærkeligt at kalde mit barn, men elsker navnet.
Ja, Cleo er en kortform af Kleopatra/Cleopatra, der netop betyder "faders ære" :) Hvis du fjerner "patra", fjerner du delen med faderen.


Synes bare flere steder skrev det betød berømt/kendt, og det var den betydning jeg ikke var fan af :)
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7640
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Nesnay » 10. aug 2021, 13:14

godtnavn skrev:
Nesnay skrev:Ja, Cleo er en kortform af Kleopatra/Cleopatra, der netop betyder "faders ære" :) Hvis du fjerner "patra", fjerner du delen med faderen.


Synes bare flere steder skrev det betød berømt/kendt, og det var den betydning jeg ikke var fan af :)
Det er fordi, "Cleo" på græsk betyder stolthed/ære/pryd. Så ja, man kan godt sige, at det betyder "berømt", men det er som i at være berømt for noget godt/stort - ikke som i at være kendt bare for at være det :) Altså mere som det engelske "glory" end som det danske "at være berømt".
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2021, 13:31

Nesnay skrev:
godtnavn skrev:
Nesnay skrev:Ja, Cleo er en kortform af Kleopatra/Cleopatra, der netop betyder "faders ære" :) Hvis du fjerner "patra", fjerner du delen med faderen.


Synes bare flere steder skrev det betød berømt/kendt, og det var den betydning jeg ikke var fan af :)
Det er fordi, "Cleo" på græsk betyder stolthed/ære/pryd. Så ja, man kan godt sige, at det betyder "berømt", men det er som i at være berømt for noget godt/stort - ikke som i at være kendt bare for at være det :) Altså mere som det engelske "glory" end som det danske "at være berømt".


Men uanset hvad ønsker jeg ikke mine børn bliver kendte, om det er for ingenting eller at de er seje til noget, håber de bliver seje til noget uden at blive kendt/berømt for det. Så synes det var lidt nederen med et navn der på dansk betyder berømt.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7640
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Nesnay » 10. aug 2021, 13:47

godtnavn skrev:
Nesnay skrev:
godtnavn skrev:
Nesnay skrev:Ja, Cleo er en kortform af Kleopatra/Cleopatra, der netop betyder "faders ære" :) Hvis du fjerner "patra", fjerner du delen med faderen.


Synes bare flere steder skrev det betød berømt/kendt, og det var den betydning jeg ikke var fan af :)
Det er fordi, "Cleo" på græsk betyder stolthed/ære/pryd. Så ja, man kan godt sige, at det betyder "berømt", men det er som i at være berømt for noget godt/stort - ikke som i at være kendt bare for at være det :) Altså mere som det engelske "glory" end som det danske "at være berømt".


Men uanset hvad ønsker jeg ikke mine børn bliver kendte, om det er for ingenting eller at de er seje til noget, håber de bliver seje til noget uden at blive kendt/berømt for det. Så synes det var lidt nederen med et navn der på dansk betyder berømt.
Det var ikke for at sige, at dit argument ikke holdt - hvis der er noget, man ikke bryder sig om ved et navn, skal man selvfølgelig ikke kalde sit barn det :)
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Little_Woman » 11. aug 2021, 01:39

Nessa
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"