Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4443
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7393

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Neenah » 5. feb 2024, 22:15

Min skønne lille dreng har lige sunget hele "solen er så rød mor" - alle vers, i rigtig rækkefølge og helt forståeligt. Han elsker musik og synger virkelig meget hele tiden :lun: Han er 2 år og 2 måneder.
12
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Lys » 5. feb 2024, 22:33

Min 4-årige var så supersej til 4-års undersøgelsen hos lægen. Hun samarbejdede med lægen hele vejen igennem og blev kun en smule ked af det, da hun blev vaccineret, men sad stille undervejs og var hurtigt helt ok igen. Hun bliver så stor!
3
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34050

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf JoyNips » 6. feb 2024, 05:52

Neenah skrev:Min skønne lille dreng har lige sunget hele "solen er så rød mor" - alle vers, i rigtig rækkefølge og helt forståeligt. Han elsker musik og synger virkelig meget hele tiden :lun: Han er 2 år og 2 måneder.


Hvor er han sej! Min på samme alders største musikalske præstation er at kombinere samtlige vers i hjulene på bussen i ét, inkl fagter :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4443
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7393

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Neenah » 6. feb 2024, 08:14

JoyNips skrev:
Neenah skrev:Min skønne lille dreng har lige sunget hele "solen er så rød mor" - alle vers, i rigtig rækkefølge og helt forståeligt. Han elsker musik og synger virkelig meget hele tiden :lun: Han er 2 år og 2 måneder.


Hvor er han sej! Min på samme alders største musikalske præstation er at kombinere samtlige vers i hjulene på bussen i ét, inkl fagter :lol:

Jeg har en video af min store fra hun var 2 år og 5 måneder, hvor hun synger fætter mikkel, hvor hun kan ordene, men melodien er heeelt off, så jeg er helt på røven over hvor god lillebror er. Det er nok en måned siden jeg hørte ham synge Solen er så rød mor første gang.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3413
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10722

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Little_Woman » 6. feb 2024, 08:16

Otto kom hjem i går og fortalte, at han havde set at der var flag på bussen de skulle køre med i børnehaven, havde spurgt chaufføren og fået at vide at det var fordi Dronning Mary havde fødselsdag.

"Altså, mor, hende der er gift med Kong Frederik og mor til prinserne og prinsesserne. Ikke den gamle dronning Margrethe, der abdicerede i januar."

Måske ikke specielt genialt, men det med at han kan undre sig over noget han ser, opsøger viden selvstændigt og kan formidle det korrekt, mange timer senere- til sin mor der ikke vidste at Mary havde fødselsdag i går. Det synes jeg tegner godt for hans læringsparathed i den nærtstående skolegang :lun:
13
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Lys » 10. feb 2024, 08:43

Min fireårige fortæller om at de har fået boller med glasur på i børnehaven i går i forbindelse med fastelavn - og at hun havde opdaget, at hun godt kunne lide glasur.

Lidt efter siger hun så, at glasur og glas rimer, men laver det så om til at “glas” både er et ord i selv selv (“ligesom en kop”) men også er det første i “glasur”. Synes det er sejt reflekteret og “reddet”, da hun erfarede at hun var på vildspor med rim.
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. feb 2024, 16:12

Den 13 årige er for 2. gang i erhverspraktik, som mekaniker, og han ELSKER det.
Og nu er han gået i fixer mode...

Da han kom hjem foreslog han noget værktøj, og en god dunkraft, så skal han nok skifte fra vinterhjul til sommerhjul for mig og papfar, så vi ikke skal betale for det hver gang :D - og han kan også godt lige rense bremseskiverne.
Han synes også storebror kan købe sig en halvgammel bil når han får kørekort, så skal han nok hjælpe ham med at skrue og banke på den så den kan køre (måske en kende optimistik, men godt med store drømme :D )

Og hans fixermode har nu rettet fokus mod div. småting i huset, og en stor kasse med skraldenøgler, skruedimser og halløj
Låsekasse i døren til lillebrors værelse er fikset
Hundegitteret der sat løst er sat ordentligt fast
spisebordsstolene er spændt efter

Og nu pusler de to "små" ude i garagen med et eller andet projekt.

Lige hvad det angår, der ELSKER jeg hans popcorn ADHD hjerne, at han har en pratisk og logisk tilgang, og relativt nemt kan gennemskue hvordan ting fungerer, og hvad der skal til for at fixe det, og hans tro på at det kan han sagtens (og det kan han somregel)
11
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52726

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf fisken80 » 13. feb 2024, 17:08

Madam Pomfrey skrev:Den 13 årige er for 2. gang i erhverspraktik, som mekaniker, og han ELSKER det.
Og nu er han gået i fixer mode...

Da han kom hjem foreslog han noget værktøj, og en god dunkraft, så skal han nok skifte fra vinterhjul til sommerhjul for mig og papfar, så vi ikke skal betale for det hver gang :D - og han kan også godt lige rense bremseskiverne.
Han synes også storebror kan købe sig en halvgammel bil når han får kørekort, så skal han nok hjælpe ham med at skrue og banke på den så den kan køre (måske en kende optimistik, men godt med store drømme :D )

Og hans fixermode har nu rettet fokus mod div. småting i huset, og en stor kasse med skraldenøgler, skruedimser og halløj
Låsekasse i døren til lillebrors værelse er fikset
Hundegitteret der sat løst er sat ordentligt fast
spisebordsstolene er spændt efter

Og nu pusler de to "små" ude i garagen med et eller andet projekt.

Lige hvad det angår, der ELSKER jeg hans popcorn ADHD hjerne, at han har en pratisk og logisk tilgang, og relativt nemt kan gennemskue hvordan ting fungerer, og hvad der skal til for at fixe det, og hans tro på at det kan han sagtens (og det kan han somregel)


Det er seriøst praktisk med en mekaniker i familien. Det gad jeg virkelig godt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. feb 2024, 18:14

fisken80 skrev:
Madam Pomfrey skrev:Den 13 årige er for 2. gang i erhverspraktik, som mekaniker, og han ELSKER det.
Og nu er han gået i fixer mode...

Da han kom hjem foreslog han noget værktøj, og en god dunkraft, så skal han nok skifte fra vinterhjul til sommerhjul for mig og papfar, så vi ikke skal betale for det hver gang :D - og han kan også godt lige rense bremseskiverne.
Han synes også storebror kan købe sig en halvgammel bil når han får kørekort, så skal han nok hjælpe ham med at skrue og banke på den så den kan køre (måske en kende optimistik, men godt med store drømme :D )

Og hans fixermode har nu rettet fokus mod div. småting i huset, og en stor kasse med skraldenøgler, skruedimser og halløj
Låsekasse i døren til lillebrors værelse er fikset
Hundegitteret der sat løst er sat ordentligt fast
spisebordsstolene er spændt efter

Og nu pusler de to "små" ude i garagen med et eller andet projekt.

Lige hvad det angår, der ELSKER jeg hans popcorn ADHD hjerne, at han har en pratisk og logisk tilgang, og relativt nemt kan gennemskue hvordan ting fungerer, og hvad der skal til for at fixe det, og hans tro på at det kan han sagtens (og det kan han somregel)


Det er seriøst praktisk med en mekaniker i familien. Det gad jeg virkelig godt.


Ja det ville være mega nice, eller bare en eller anden form for håndværker, vi mangler en der kan tage over efter morfar :D

Han trækker lidt på om det er det han vil, men mor skubber på ifht at han går håndværker vejen, han har rigtig stor glæde og gavn af at skulle bruge både hoved og krop samtidig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. feb 2024, 14:27

Min kærestes søster havde inviteret til fælles fødselsdagsfejring af deres børn, for hele familien.
Min kæreste og jeg kan ikke, pga. arbejde.

men mine 2 ældste teens, og den enes kæreste, er taget afsted til fødselsdag, og har sørget for flotte gaver.
Min svigerinde skrev til mig en dag, at hun syntes det var mega fedt at de ville komme uden os, og at deres børn var virkelig glade for det, især deres datter der ser meget op til de unge damer mine knægte er kærester med :lol:

Men jeg er sgu stolt af dem, og rørt, over at de har taget hans familie til sig på den måde, at de prioriterer dem, og har lyst til at være sammen med dem.
13
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17261
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42124

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf LaMariposa » 25. feb 2024, 17:06

Vores datter sidder sjældent stille, men hun er faktisk ret god til at være på restaurant. Hun kan bruge rigtig lang tid på at sidde og hygge med sin mad og kigge på mennesker. Det er så dejligt, at vi godt kan gå ud og spise morgenmad på en café.
7
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13000

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2024, 11:35

Min lille langsomme forsigtige pige har endelig i en alder af 4½ lært at cykle på 2 hjulet. Hun har nok kunne længe men ikke turde. Ved egentlig ikke om det er langsomt eller om storesøster bare var hurtig da hun lærte det som 2 årig. Men uanset er det stort at hun endelig springer ud i det.
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18325

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2024, 13:08

godtnavn skrev:Min lille langsomme forsigtige pige har endelig i en alder af 4½ lært at cykle på 2 hjulet. Hun har nok kunne længe men ikke turde. Ved egentlig ikke om det er langsomt eller om storesøster bare var hurtig da hun lærte det som 2 årig. Men uanset er det stort at hun endelig springer ud i det.


Vores 5-årige, som er samme type med alt nyt, er slet ikke tæt på, så hun er i hvert fald ikke den langsomste i debat-historien :D
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Lys » 26. feb 2024, 13:56

Mi55y skrev:
godtnavn skrev:Min lille langsomme forsigtige pige har endelig i en alder af 4½ lært at cykle på 2 hjulet. Hun har nok kunne længe men ikke turde. Ved egentlig ikke om det er langsomt eller om storesøster bare var hurtig da hun lærte det som 2 årig. Men uanset er det stort at hun endelig springer ud i det.


Vores 5-årige, som er samme type med alt nyt, er slet ikke tæt på, så hun er i hvert fald ikke den langsomste i debat-historien :D


Jeg tænker heller ikke det er langsomt - min på 4,4 år skal i hvert fald ikke ud på to hjul, hvis man spørger hende selv. Hun har kun kørt på løbecykel siden hun var 3,5-ish.

Bortset fra det praler hun nu vidt og bredt med at hun tør alle mulige ting :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19663
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46344

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf LadyFox » 6. mar 2024, 18:42

F laver åbenbart lort på toilettet flere gange om ugen nede i vuggestuen. Herhjemme går hun bare med ble.
0
...

Tilbage til "Forældre"