Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7507
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 830
Likede indlæg: 19662

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Animi » 1. aug 2022, 21:15

Min datter har lært at vinke. Hun er 8 måneder, og det kan godt være, at det er helt normalt at lære i den alder- men jeg er SÅ stolt :lol:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5116
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20860

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Zombie » 1. aug 2022, 21:30

S tisser på potte morgen og aften. Derudover ønsker han bleen, men den er tør om morgenen når han vågner, og så kommer han direkte på potten i børneværelset, og tisser.

Han bliver 2 år på torsdag og jeg synes, det er lidt skræmmende, hvis han er gået i gang med at smide bleen. Han er jo bare en (min) baby. :genert:
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19657
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46335

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf LadyFox » 14. aug 2022, 08:35

Da jeg i morges sad og tog min ene sandal på kom F kravlende med den anden sandal som lå flere meter fra mig og rakte den til mig med et kæmpe smil.

Det synes jeg er ret sejt, især fordi hverken det der med at aflevere ting til mig, eller det der med at ting passer sammen er noget vi har leget specielt meget med.
10
...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17246
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42078

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf LaMariposa » 14. aug 2022, 18:13

Lillefisen er rullet fra ryg til mave for første gang i aften. Mor er stolt.
10
:lun: Be brave
JoyNips
Indlæg: 12102
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34023

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf JoyNips » 14. aug 2022, 19:15

S har helt styr på hvad de forskellige hedder. I går legede vi “kan du give sutten til far? Kan du give sutten til mor?” og hun trillede rundt af grin når hun proppede sutten i munden på os på skift.

Her til morgen imiterede hun et nys. Det var åndssvagt nuttet. Komplet med næsten at hamre panden i bordet og alt muligt :lol:

Og så begynder hun at forsøge at tale. Jeg hedder mmmmmåå og far hedder baaa og storebror hedder bwarbwar. Og hun siger bå-bå af hunden og ov! når hun taber noget. Det er helt tydeligt at der er ord i lydene. Det husker jeg ikke at storebror havde så tidligt.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6280

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf MrsHyacinth » 14. aug 2022, 21:09

Zombie skrev:S tisser på potte morgen og aften. Derudover ønsker han bleen, men den er tør om morgenen når han vågner, og så kommer han direkte på potten i børneværelset, og tisser.

Han bliver 2 år på torsdag og jeg synes, det er lidt skræmmende, hvis han er gået i gang med at smide bleen. Han er jo bare en (min) baby. :genert:


Jeg ved ikke hvorfor, men for mig er det virkelig stort at droppe bleen, så jeg forstår dig.

Sønnike på 20 mdr har i dag tisset på både potte og helt nyindkøbt toiletbræt til det “store” toilet. Vi har ikke gjort noget som sådan for at introducere det, men de seneste dage er han begyndt at sige “tis”, når han skal tisse, så jeg greb muligheden og introducerede brættet.

Det er jo helt åndssvagt stolt man kan blive over små ting :genert:
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2022, 09:43

Konrad kan nu hoppe, så han lige for en kort bemærkning helt slipper gulvet. Til gengæld går det så viiirkelig langsomt med sproget :lol:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3994
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5239

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf girl_beat » 15. aug 2022, 17:52

I dag hoppede den 3-årige op på sin nye pedalcykel for første gang, og da vi ikke kunne finde en passende forældre-hjælpe-stang at sætte bag sadlen, småløb jeg bare ved siden af og støttede hans balance ved at holde ham på ryggen.

Efter 100 meter fortsatte han bare selv, som om han aldrig havde lavet andet :8: :klap: :lun:

Så vi har et sæt støttehjul i overskud, hvis nogen mangler :-D
9
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Dipsy » 20. aug 2022, 20:01

Min 2,5 årige kan kende en trekant og en firkant. Han peger selv på ting fx ude i haven der danner en trekant eller firkant. Det synes jeg er ret vildt!
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3412
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10712

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Little_Woman » 21. aug 2022, 19:50

Otto har lært højre og venstre og kan bruge det - “nu tager jeg højre støvle på” etc.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5116
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20860

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Zombie » 3. sep 2022, 18:14

Det her er totalt random, men. :genert:

En baby i dagplejen har en fletning af hår fra en dukke, de bruger til at nulre, fordi de godt kan lide at nulre mors hår derhjemme. Det fungerer super.
Jeg har dagpleje, som S på 2 år går i.

Forleden dag var babyen ked af det, fordi de gned leverpostej i øjet. Og mens jeg vaskede med en klud, gik S ud på badeværelset, tog min hårbørste, kom ind til bordet, hev noget hår af børsten og forsøgte at proppe det i hånden på babyen.

Jeg fik det stoppet og han fik lov at hente babyens "dukkehår" i stedet, men jeg synes det er meget empatisk og logisk tænkende, at S prøver at skaffe noget trøste-hår til vedkommende, nu de er kede af det og han har set løst hår i min hårbørste. Så lagde han selv 2 og 2 sammen og gik i gang.
17
aka Forbies

:gammel:
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2022, 21:09

Luna har lavet en bog i dag. Med en historie hun selv har fundet på og skrevet (godt nok fik hun hjælp til stavning) og tegninger af hvad der sker i historien. Det synes jeg er ret vildt når man kun er 5 år. Tror der er en 10 sider med tekst og samme antal med tegninger.
3
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3412
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10712

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Little_Woman » 5. sep 2022, 05:03

Jeg skal i gang med at skrue med en skruetrækker, skruen skal ud, kommer til at dreje den forkerte vej. Otto kigger og udbryder straks: “nej, mor, så skruer du den jo ind, du skal dreje den anden vej!”.

Han er mere handy end sin mor.
10
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16307
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30298

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf TinaW » 5. sep 2022, 16:33

Nu har vi ikke lige en tråd, om hvornår ens barn er fremstået mindre intelligent, så det ryger i denne her :genert:
Min søn er normalvis ret kvik, men vi kan godt mærke han er ved at komme i den fase, hvor teenage drenges hjerne går lidt i dvale :D
Vi satser på, han bliver sit normale kvikke jeg, om et par år :fløjt:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8951
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25646

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. sep 2022, 18:29

TinaW skrev:Nu har vi ikke lige en tråd, om hvornår ens barn er fremstået mindre intelligent, så det ryger i denne her :genert:
Min søn er normalvis ret kvik, men vi kan godt mærke han er ved at komme i den fase, hvor teenage drenges hjerne går lidt i dvale :D
Vi satser på, han bliver sit normale kvikke jeg, om et par år :fløjt:


Lige når man bliver allermest bekymret, sætter de gerne ind med et lysende klart øjeblik... Bare så man ikke går helt i panik :D

Har har nr. 2 været en del værre end nr 1, sådan virkelig på WTF niveau, og hvor man overvejer hvilken planet hans hjerne er draget til.
På et tidspunkt fik han en ide, jeg husker ikke hvad, men bare at det sådan helt grundlæggende var en virkelig dårlig ide.
Han kunne godt selv høre det, da han udtalte det, - og her satte selvironien og humoren ind for fuld styrke, og han mente at vi da i det mindste, ham selv inklusiv, skulle være glade for at han faktisk havde fået en ide, det kunne godt være den var dårlig, men han havde trods alt fået den.
Det var næsten på "det skal fejres" niveau :D

Det er blevet en del bedre det sidste års tid, heldigvis :genert:
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forældre"