Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4733

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Panton » 20. jan 2024, 09:48

Madam Pomfrey skrev:Den imorgen 12 år gamle mindste mus
- fandt opskrift på cookies
- gik i brugsen og handlede det der manglende
- lavede dej
- puttede på bradepander
- satte i osv
- fik papfar til at tage dem ud af ovnen
- sendte billede af perfekte cookies!
- lavede 100 cookies i alt, opskriften hed til 60 :lol:
- delte smagsprøver ud til sin mor da hun kom hjem, og de er perfekte, sprøde og lækre :ivrig:

Det er første gang nogen sinde jeg IKKE selv har bagt eller deltaget i bagning i forbindelse med et barn skulle dele kage ud i skolen :banan:



Det er sgu da vildt sejt gået, det kunne min ikke da han var 12, ja any age :genert: Vi bager så aldrig her, så han har aldrig set det.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25709

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. jan 2024, 21:09

Panton skrev:
Madam Pomfrey skrev:Den imorgen 12 år gamle mindste mus
- fandt opskrift på cookies
- gik i brugsen og handlede det der manglende
- lavede dej
- puttede på bradepander
- satte i osv
- fik papfar til at tage dem ud af ovnen
- sendte billede af perfekte cookies!
- lavede 100 cookies i alt, opskriften hed til 60 :lol:
- delte smagsprøver ud til sin mor da hun kom hjem, og de er perfekte, sprøde og lækre :ivrig:

Det er første gang nogen sinde jeg IKKE selv har bagt eller deltaget i bagning i forbindelse med et barn skulle dele kage ud i skolen :banan:



Det er sgu da vildt sejt gået, det kunne min ikke da han var 12, ja any age :genert: Vi bager så aldrig her, så han har aldrig set det.


Der er mine børn helt sikkert også foran på point, de har ofte været med i køkkenet til både madlavning og bagning.

Men især den yngste er dog virkelig glad for at være med i køkkenet, og synes det er sjovt, og han har flair for det, fornemmelse for mængder, forståelse for processer
Hans lærer i madlavning er også virkelig imponeret.

Han og jeg har fx i fælleskab kastet os ud i projekt hjemmelavet pasta, hvilket vi virkelig har hygget os med. Og kan kommer med forslag og ideer til nye ting vi skal prøve.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5687
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23048

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. jan 2024, 19:05

Hun har været så sej til at komme på eget værelse. Hun har sovet inde hos os, indtil hun var 2 år og er (modvilligt for mig) rykket i ny seng i eget rum i december, fordi der var baby på vej.

Jeg troede, at det ville være en kamp, fordi vi har ventet så længe. Men hun er kun kommet ind til os en enkelt nat i begyndelsen, og hun falder endda selv i søvn, selvom hun har været vant til, at vi sad/lå hos hende, til hun sov.

Nu siger hun bare, at vi skal gå ind i stuen, og lægger sig til at sove. Store pige.
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18381

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Mi55y » 25. jan 2024, 07:23

Den 5-årige øver sig i at stå på hovedet, og den anden dag slap hun væggen med benene og stod helt stille uden støtte i 3-4 sekunder! Aner ikke om det er noget særligt for den alder, men jeg synes, at det var ret sejt! :D
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12122
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34090

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2024, 15:02

Min datter som er 2 år, 3 mdr og 5 dage har i dag lavet en “pluuuut” på toilettet.

Mor er stolt. Det er barnet også :-D
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46486

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf LadyFox » 2. feb 2024, 17:13

JoyNips skrev:Min datter som er 2 år, 3 mdr og 5 dage har i dag lavet en “pluuuut” på toilettet.

Mor er stolt. Det er barnet også :-D

Jeg er misundelig. Min jævnaldrende er begyndt ar lave dem på gulvet :nerve:

I det mindste synes hun selv hun er et geni...
0
...
JoyNips
Indlæg: 12122
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34090

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2024, 17:22

LadyFox skrev:
JoyNips skrev:Min datter som er 2 år, 3 mdr og 5 dage har i dag lavet en “pluuuut” på toilettet.

Mor er stolt. Det er barnet også :-D

Jeg er misundelig. Min jævnaldrende er begyndt ar lave dem på gulvet :nerve:

I det mindste synes hun selv hun er et geni...


Altså, storebroren smed først dag-bleen da han var 3,5 og natte-bleen på sin 4-års fødselsdag under bestikkelse, så jeg synes også jeg fortjener ét barn der godt gider at blive blefri :banan:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5687
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23048

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf POCKETKITTEN » 2. feb 2024, 17:42

Jeg synes, hun er så sej sprogligt, og det er så fedt, at man kan føre samtaler med hende nu.

Men nogle gange kommer der bare lige en af de sætninger, hvor det kun er forældre, der kan afkode grammatikken. Hvis hun ikke lige havde bøvset, havde jeg ikke fattet noget.

“De griner for migs bøvs”

(Vi griner ad min bøvs)
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4733

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Panton » 3. feb 2024, 11:27

Jeg kender godt nok ikke resultatet endnu, kampen er først om en time ca. Det er den sværeste kamp min søn har stået overfor, og han er lige rykket op i voksen elite kategorien. Hans modstander er 10 gange finsk mester, nordisk mester, deltaget ved EM og VM for amatører. Han er 29 år modstanderen. Min søn har kun dyrket sporten i ca 5 år, så det er ret meget en ulig kamp, men han glæder sig (håber bare ikke han får rigtig klø)

jeg håndtere de her kampe lidt svært, og det er også derfor jeg aldrig er med, for jeg kan ikke lide det, at se på det. Jeg ville bare stresse min søn hvis jeg var der, så jeg tager aldrig med.

Nu sidder jeg bare med nerverne uden på tøjet!
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4733

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Panton » 3. feb 2024, 12:46

Han vandt fandme, 5-0 :love: Han træner hårdt og alt hvad han laver handler om hans sport, og det bærer frugt nu. Jeg er bare så stolt af ham. Det var en mega ulig kamp, men min søn tog det helt roligt og glædede sig, han tvivler sgu ikke på sig selv, jeg er stolt af ham :genert:
8
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf 1234 » 3. feb 2024, 18:56

Min datter på 10 måneder er tæt på at kunne gå :nerve:
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25709

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. feb 2024, 09:31

Søskende kærlighed... :lun:

med 4 drenge, så har jeg/vi/de uden tvivl haft en del udfordringer med konflikter m.v.
Men jeg er heller ikke i tvivl om at de elsker hinanden, og er der for hinanden, og jeg er VILD med det, det gør mig så glad, rørt, stolt :love:

I går holdt vi ungdomsfest for nr. 2, i forbindelse med hans 18 års fødselsdag, med fri bar.
- Storebror havde lejet festlokalet hvor han bor (nr 2's bekendtskaber har ved flere lejligheder vist sig at være nogle svin, gad ikke ha dem hjem)
- storebror har hjulpet med at oprette begivenhed på facebook, og på mange måder budt ind med egne erfaringer, og vejledning til div.
- yngstebror har været med i tyskland og handle ind til fest, og selvom han gerne ville snolde selv, var fokus at vi fik alt nødvendigt til fest
- storebror har hentet nøgler osv
- alle ungerne, og den ældstes kæreste stod klar kl. 17, for at gøre klar til fest, slæbte drikkevarer ind
- lillebror "sad i døren" og fik streget alle ud på gæstelisten og udstyret gæster med et "jeg hører til" armbånd :)
- yngstebror styrede baren med hård hånd, kun lige fyldt 12 år, fik hurtigt styr på hvordan man lavede de forskellige drinks, og charmede både de unge damer og mænd, han har fået så mange komplimenter og ros, highfive og "bro-håndtryk" :D
- lillebror tog ofte turen igennem lokalet og hentede div. tomme dåser, glas osv. satte stole på plads, snakkede med de unge damer :D
- storebror trak rammerne op for en flok at unge mennesker der ikke lige helt havde styr på hvordan man opfører sig til fest.
- og de var alle 3 hans ubetingede største heppekor da 18 shots skulle bundes (mærkelig tradition :wacko: ) og storebror stod klar med spanden :tie:
- alle tog et stort slæb med oprydning, rengøring, og at få pakket ned, da festen sluttede, så vi har heldigvis ikke den store oprydning og rengøring foran os i eftermiddag.

De har alle hver især gjort en stor indsat for at deres bror kunne få en super fed fest :lun:
13
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4733

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Panton » 4. feb 2024, 11:07

Madam Pomfrey skrev:Søskende kærlighed... :lun:

med 4 drenge, så har jeg/vi/de uden tvivl haft en del udfordringer med konflikter m.v.
Men jeg er heller ikke i tvivl om at de elsker hinanden, og er der for hinanden, og jeg er VILD med det, det gør mig så glad, rørt, stolt :love:

I går holdt vi ungdomsfest for nr. 2, i forbindelse med hans 18 års fødselsdag, med fri bar.
- Storebror havde lejet festlokalet hvor han bor (nr 2's bekendtskaber har ved flere lejligheder vist sig at være nogle svin, gad ikke ha dem hjem)
- storebror har hjulpet med at oprette begivenhed på facebook, og på mange måder budt ind med egne erfaringer, og vejledning til div.
- yngstebror har været med i tyskland og handle ind til fest, og selvom han gerne ville snolde selv, var fokus at vi fik alt nødvendigt til fest
- storebror har hentet nøgler osv
- alle ungerne, og den ældstes kæreste stod klar kl. 17, for at gøre klar til fest, slæbte drikkevarer ind
- lillebror "sad i døren" og fik streget alle ud på gæstelisten og udstyret gæster med et "jeg hører til" armbånd :)
- yngstebror styrede baren med hård hånd, kun lige fyldt 12 år, fik hurtigt styr på hvordan man lavede de forskellige drinks, og charmede både de unge damer og mænd, han har fået så mange komplimenter og ros, highfive og "bro-håndtryk" :D
- lillebror tog ofte turen igennem lokalet og hentede div. tomme dåser, glas osv. satte stole på plads, snakkede med de unge damer :D
- storebror trak rammerne op for en flok at unge mennesker der ikke lige helt havde styr på hvordan man opfører sig til fest.
- og de var alle 3 hans ubetingede største heppekor da 18 shots skulle bundes (mærkelig tradition :wacko: ) og storebror stod klar med spanden :tie:
- alle tog et stort slæb med oprydning, rengøring, og at få pakket ned, da festen sluttede, så vi har heldigvis ikke den store oprydning og rengøring foran os i eftermiddag.

De har alle hver især gjort en stor indsat for at deres bror kunne få en super fed fest :lun:



Det lyder vildt fedt, godt at alle på den måde går sammen om en event, tillykke med knægten :banan:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
JoyNips
Indlæg: 12122
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34090

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf JoyNips » 4. feb 2024, 19:31

Min 7-årige er en snu lille type.

“Mor? Må jeg godt komme ned og få et kram?” siger han, efter at være blevet lagt i seng. Og når han så får et kram, så kravler han helt op på skødet af mig og putter sig ind til mig og siger “jeg har BRUG for at du krammer mig lidt længere”.

Og man nægter jo ikke at kramme et barn der har BRUG for det, vel? :-D
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18381

Re: Jeg siger ikke mit barn er er geni, men... en praletråd for stolte forældre

Indlægaf Mi55y » 5. feb 2024, 19:42

Konrad samlede lige dette puslespil her til aften på 20 minutter og helt uden hjælp. Mens han sang variationer over "Skal den være her, eller heeeer - nej, deeeer!"

Screenshot_20240205_203806_Gallery.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"