"Drop opdragelsen" - og andre metoder

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: "Drop opdragelsen" - og andre metoder

Indlægaf Sangius » 6. okt 2021, 16:50

godtnavn skrev:
Sangius skrev:
Bergen skrev:

Det med leg og at udsætte wcbesøg og ende i uheld er helt normalt.
Vi løste det med regelmæssige/faste toilettider.
For min datter havde dimseri gjort det unødvendigt besværligt.


Den har vi også prøvet, men hun nægter fuldstændig, og så er gode råd dyre synes jeg. Jeg kan ikke tvinge hende til det, og vil heller ikke, for oplevelsen skal jo være god. Så tror vi bliver nødt til at have en form for gulerod, så det bliver eftertragteligt at komme ud på det toilet. :)


Luna var markant yngre da hun smed bleen, men vi havde en periode hvor hun måtte sætte et klistermærke på vasketøjskurven ved siden af toilettet hver gang hun havde været på toilettet, det var noget tid efte rhun havde smidt bleen og der pludselig kom mange uheld fordi hun glemte det. Måske kunne man gøre det sådan at der var samme belønning ved at gå på toilettet som at sige at der var sket et uheld? På den måde er gå på toilettet fedt fordi man får et klistermærke/et-eller-andet, og at lave i bukserne er okay fordi man får et klistermærke/et-eller-andet men man skal samtidig det nederen med at få skiftet tøj. Så er toilettet fedest men ingen af tingene er helt øv :) Ved ikke om det ville virke?


Udviklingen er desværre fuldstændig i stå på dette område. Hun bruger nu ble hver dag, hele dagen. Gør hun ikke det, laver hun bare i bukserne, og ignorere det fuldstændig. Det er meget svært at vurdere, om hun blot ikke ved det, eller om hun nægter at anerkende det.

Lige i dag har vi indført, at man får en lille gave (har købt en stor pose med dimserier på et loppemarked) hvis man selv fortæller, at man har noget i bleen.
Vi dropper alt med potter, toilet eller selv at sige til før det sker. Nu handler det egentlig bare om, om vi kan få hende til at forholde sig til det, og fortælle om det.
Hun er skoleudsat nu, så hun skal heldigvis ikke starte til sommer, men først næste sommer.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"