Weekend-tråden

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Weekend-tråden

Indlægaf Moxy-lady » 3. okt 2020, 10:59

Jeg så lige at det blev nævnt at man kunne lave sådan en tråd her, så vi alle kan se hvad børnefamilier laver (eller ikke laver) med deres børn i weekenden.

Jeg tænker både at den kan fungere som inspiration men også som, ligesom i den anden tråd, at dele at det altså ikke er alle der er super pædagogiske eller aktive i deres weekender så vi måske kan skubbe lidt af den dårlige samvittighed væk.

Håber I vil være med!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Moxy-lady » 3. okt 2020, 11:10

Nu er det jo kun midt på dagen om lørdagen, men jeg kan da fortælle hvad vi har lavet indtil videre. Vi stod op 6.30 og gik ind i stuen og satte noget Børnetv på. Der kommer Paw patrol kl 7, og det plejer hun at se og i morges fik hun også Blu's clues med. Jeg ristede noget toastbrød til hende og lod hende sidde i sofaen med det, med sin dyne, mens jeg smed det brød i ovnen M havde lavet klar i går. Zoe tullede lidt rundt til og fra tvet og ind på værelset og legede, mens jeg sad med min telefon og vågnede op/legede med hende. Kl 8 stod far op og vi satte og og spiste morgenmad sammen kl 8.30 med te og friskbagt franskbrød. Kl 9.30 tog han til København og Zoe og jeg pakkede os sammen og gik en tur ned i "byen" og prøvede vinterstøvler og i netto og herefter på legepladsen indtil kl 12 hvor vi gik op og spiste frokost og 12.30 kom M hjem og tog hende med ud og gå tur i klapvognen (for at se om hun vil sove, han har lige skrevet at hun er faldet i søvn.) så nu vil jeg sætte noget græskarsuppe over til Zoe og så tror jeg at jeg skal pille mig selv lidt i navlen en times tid. Jeg er i gang med en god lydbog som jeg kan gå og høre mens jeg ordner køkken og laver mad.
0
My world 12-10-18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Weekend-tråden

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2020, 11:39

I dsg stod vi op kl 5 (de plejer at sove til 7-8 tiden) og tullede rundt herhjemme til kl 09, her smuttede vi alle på legeplads, og glemt madpakke gjorde at vi købte grød på hjemvejen, den store mener nu vi skal glemme mad oftere :lol:

Nu ligger jeg og puttet i sengen med den lille, Luna tegner og manden slapper af/ordner prsktiske ting.

Senere skal vi passe høns og ellers bare lege hjemme.

I morgen er dagens vilde planer en tur i Silvan samt oprydning, vi har været en tand for afslappede denne uge og for at her ikke ender med kaos må vi lige sætte nogle timer af til det.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Weekend-tråden

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2020, 11:43

Idag står den på afslapning. Jeg har været ude at ride i formiddag, imens har far og Ulrik hængt et spejl op og gardiner. Nu bager jeg småkager - formet som blå skildpadder - og det er hvad vi kan svinge os op på i dag, tror jeg.

I morgen skal vi på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør sammen med mormor og efterfølgende spise på en cafe et sted.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Fledermäuslein » 3. okt 2020, 12:14

JoyNips skrev:Idag står den på afslapning. Jeg har været ude at ride i formiddag, imens har far og Ulrik hængt et spejl op og gardiner. Nu bager jeg småkager - formet som blå skildpadder - og det er hvad vi kan svinge os op på i dag, tror jeg.

I morgen skal vi på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør sammen med mormor og efterfølgende spise på en cafe et sted.


Er det et godt sted til børn? Vi er i Helsingør et par gange om året og kunne godt bruge lidt nye ideer.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Weekend-tråden

Indlægaf achillaxedprune » 3. okt 2020, 12:26

I går havde Klint på snart 4 besøg af sin bedste ven, hvor jeg hentede dem begge efter børnehave. Det var første gang bedstevennen skulle være herhjemme uden mor og far. De legede ca. 1,5 time inden han blev hentet. Resten af aftenen stod på at spise aftensmad, lege og så ind og putte omkring kl. 19.

I dag stod Klint op kl. 6, hvor hans far stod op med ham. Kl. 8 stod jeg op og vi har set tv, snakket og kl. 9.30 fik Klint lørdagsslik mens han ser Disneyshow på Ramasjang (ugens højdepunkt :lol:). Min mor kom kl. 11 og efter en halv times sludren tog hun sønnike på legepladsen, hvor de har hygget sig og drukket saftevand. Mormor kørte kl. 13.30, og så har vi bare leget lidt i stuen, set lidt tv og skal ikke andet end bare at nuldre rundt resten af dagen. Far lagde sig op for at sove kl. 12 og sover stadig (kl. er 14.30 nu).

I morgen skal far og søn i svømmehallen og ellers bare hygge herhjemme. Tænker vi nok skal tegne lidt.
Senest rettet af achillaxedprune 3. okt 2020, 12:36, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Weekend-tråden

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2020, 12:31

Fledermäuslein skrev:
JoyNips skrev:Idag står den på afslapning. Jeg har været ude at ride i formiddag, imens har far og Ulrik hængt et spejl op og gardiner. Nu bager jeg småkager - formet som blå skildpadder - og det er hvad vi kan svinge os op på i dag, tror jeg.

I morgen skal vi på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør sammen med mormor og efterfølgende spise på en cafe et sted.


Er det et godt sted til børn? Vi er i Helsingør et par gange om året og kunne godt bruge lidt nye ideer.


Ja, jeg synes faktisk der er ret meget fedt i Helsingør. Kronborg er også fin og søfartsmuseet som ligger ved Kronborg er mega-børnevenligt (og der er god streetfood lige ved siden af).

Øresundsakvariet er til gengæld meget lille, så det er hurtigt overstået. Særligt hvis børnene ikke gider at ae krabber og rødspætter. Det gider min ikke...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Fledermäuslein » 3. okt 2020, 12:38

JoyNips skrev:
Fledermäuslein skrev:
JoyNips skrev:Idag står den på afslapning. Jeg har været ude at ride i formiddag, imens har far og Ulrik hængt et spejl op og gardiner. Nu bager jeg småkager - formet som blå skildpadder - og det er hvad vi kan svinge os op på i dag, tror jeg.

I morgen skal vi på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør sammen med mormor og efterfølgende spise på en cafe et sted.


Er det et godt sted til børn? Vi er i Helsingør et par gange om året og kunne godt bruge lidt nye ideer.


Ja, jeg synes faktisk der er ret meget fedt i Helsingør. Kronborg er også fin og søfartsmuseet som ligger ved Kronborg er mega-børnevenligt (og der er god streetfood lige ved siden af).

Øresundsakvariet er til gengæld meget lille, så det er hurtigt overstået. Særligt hvis børnene ikke gider at ae krabber og rødspætter. Det gider min ikke...


Tak for det. Vi har været på søfartsmuseet, som vi rigtig godt kunne lide. Vi er som regel også altid på biblioteket, som er superfint.

Jeg tror, den 3-årige endnu er for lille til Kronborg, så jeg sætter Teknisk Museum og akvariet på listen til næste gang (ved ikke, om børnene vil se krabber, selv vil jeg gerne være fri!)
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Weekend-tråden

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2020, 13:06

Fledermäuslein skrev:
JoyNips skrev:
Fledermäuslein skrev:
JoyNips skrev:Idag står den på afslapning. Jeg har været ude at ride i formiddag, imens har far og Ulrik hængt et spejl op og gardiner. Nu bager jeg småkager - formet som blå skildpadder - og det er hvad vi kan svinge os op på i dag, tror jeg.

I morgen skal vi på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør sammen med mormor og efterfølgende spise på en cafe et sted.


Er det et godt sted til børn? Vi er i Helsingør et par gange om året og kunne godt bruge lidt nye ideer.


Ja, jeg synes faktisk der er ret meget fedt i Helsingør. Kronborg er også fin og søfartsmuseet som ligger ved Kronborg er mega-børnevenligt (og der er god streetfood lige ved siden af).

Øresundsakvariet er til gengæld meget lille, så det er hurtigt overstået. Særligt hvis børnene ikke gider at ae krabber og rødspætter. Det gider min ikke...


Tak for det. Vi har været på søfartsmuseet, som vi rigtig godt kunne lide. Vi er som regel også altid på biblioteket, som er superfint.

Jeg tror, den 3-årige endnu er for lille til Kronborg, så jeg sætter Teknisk Museum og akvariet på listen til næste gang (ved ikke, om børnene vil se krabber, selv vil jeg gerne være fri!)


Vi har heller ikke været inde på Kronborg endnu pga alder (omend han faktisk synes Rosenborg var okay spændende, så måske er det snart tid...), men vi går gerne en tur rundt udenfor og kigger på kanoner, taler om Holger Danske og Harald Blåtand og finder på røverhistorier. Det synes vores 3-årige er ret hyggeligt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Kanga » 3. okt 2020, 13:18

Vi stod op ved 9-tiden i dag. Kæreste kørte til hobby, sønnike fes den af med iPad, jeg gik i bad.
Ved 11-kørte jeg sønnike til kæreste, mens jeg selv handlede og forsøgte at arrangere legeaftale.
Den kom i hus, og nu leges der med LEGO med bedstevennen.
I aften skal vise en film og hygge på sofaen.

I morgen er der ny legeaftale.
Hvad vi voksne finder på, må vi se.

Kanga
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Weekend-tråden

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2020, 14:13

Vi hat i øvrigt 3 dages weekend der rimelig fast er inddelt således at den ene dag (hvor det kun er mig og børnene) tager vi på lang tur hvor vi er afsted fra morgen til 14-16-tiden. Det kan være experimentarium, frilandsmuseet, skoven osv.. de to dage hvor vi er hele familien er den ene en hjemmedag, hvor vi dog godt kan tage den lille legeplads tæt på, men primært er vi hjemme, i haven, bager eller laver nogst hyggeligt hjemme. Den sidste weekenddag tager vi på en fælles tur, det kan være rundetårn, zoologisk museum eller som i dag hvor den store bare gerne ville på en legeplads længere væk. Her er vi ofte hjemme når den lille skal sove, men af og til tager vi også en længere tur, men f.eks. experimentarium, zoo osv. er udelukket da de er pfoppede i weekender og det vil vi ikke med corona.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Little_Woman » 3. okt 2020, 16:00

Vi stod op 4.30, hyggede hjemme i huset med legetøj, bøger, morgenmad og formiddagsmad, inden vi cykLede til rytmik. Han elsker det! Hjem til en rugbrødsmad og så to timers lur til den lille - og 1,5 til mig. Så edtermiddagsmad og leg inde og ude i haven, og en lille gåtur. Dans og pjat inden maden og godnat kl 19-ish.

I morgen kommer min mor på et tidspunkt og ellers skal vi vist bare hygge og lave lidt husligt.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Bergen » 3. okt 2020, 16:32

Vi har en ikke aktiv weekend. Og nyder det.

Vi bagte boller i går efter skole, så er der til morgenmaden og 10 mad på mandag for skolebarnet.

I dag satte vi "Frost" på 7.30, da ingen følte for at stå op. Vi fik dog morgenmad kl 8.30 - og de voksne læste Weekendavisen i sengen. Barnet tegnede og hørte lydbog.

Vi endte med at komme op og i bad og tøj på - danseskolen er vores eneste faste gøremål i weekenden. Det kom barnet da også.

Efterfølgende på vej hjem fik de voksne influenza vaccination på apoteket, da de tilbød det og så det fikset.

Eftermiddagen er gået med frokost, de 20 minutter læsning og skrivning som skolen jo forventer er klaret på mandag og almindelig leg ala legoklodser.

Vi har ingen planer for i morgen.
Pt er byens tilbud ikke aktuelle på grund af Corona.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Urtekussen » 3. okt 2020, 17:14

Ham på 2 år har stort set kigget ipad hele dagen...
Vi er (stadig) i gang med ombygning, så han har underholdt sig selv, mens far har bygget udenfor og jeg har sandspartlet inde.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Weekend-tråden

Indlægaf Luffegås » 3. okt 2020, 17:58

Vi har en 2 årig
I dag var vi på biblioteket til sådan noget musik-lørdag hvor nogle fra kommunens musikskole kommer på biblioteket med sange, instrumenter, og sjov og spas. Det var sjovt at se min datter springe op og danse løs. Hun kiggede ikke rigtig efter hvad de andre skulle, eller hvad lederen gjorde, hun råbte bare "SE MOR & FAR - JEG ER SOMMERFUGL".
Så gik vi en kort tur i skoven, plukkede brombær og hyldebær.
Hjem - frokost- sove 2 timer.
Stå op, se lidt tv, spillede lidt ipad. Efter mad er der 0 skærmtid, så vi øvede grib og kast bold. Så gik vi på værelset, legede med alt muligt, tog sangkufferten ned og sang, og nu puttes hun.

I morgen har vi ingen planer, men tror vi skal i haven, det er vi ret sjældent for tiden.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Forældre"