Hvor længe brugte I klapvogn?

Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Frandsen » 4. maj 2020, 11:21

Lillesøster på 4 år og 4 mdr. sidder stadig i klapvogn, når vi skal på længere gåture. På det seneste har jeg dog ind i mellem tænkt over, om det er helt 'off'. Især fordi jeg kan huske, at jeg engang læste en kommentar herinde om, at det var decideret underligt at transportere sit barn rundt i klapvogn, når de er i børnehavealderen.

Altså jeg er egentlig ligeglad og fortsætter også med det, så længe det fungerer for os. Det skal lige siges, at når hun eksempelvis skal i børnehave 500 meter væk, så går hun selv. Men når vi går længere ture om aftenen og i weekenden, så har vi vognen med.

Kan slet ikke forstå, hvad andre med børn i samme alder gør, hvis de skal gå eksempelvis 5 kilometer og ikke har klapvogn ... :gruble:
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Bergen » 4. maj 2020, 11:27

Vi parkede den ved 3 år herhjemme. Vi havde 1000 m til børnehaven og tog tog/bus ved lange ture, men klarede os fint på gåben i hverdagen.

Jeg gav klapvognen væk ved 3.5 år, da vi havde taget den med på ferie for at være på den sikre side. Hun ville ikke sidde i den og gik 10 km i børnetempo uden at klage. Så gad jeg ikke slæbe den med retur fra ferie.
1
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf DannyZuko » 4. maj 2020, 11:31

Vi bruger den stadig ved sjældne lejligheder til ham på 4,5 år. F.eks. efter en hel dag i Tivoli. Jeg synes ikke det er underligt, at små ben kan blive trætte. Hell, jeg lod mig da også gerne selv transportere sådan efter en hel dag på benene, hvis ellers nogen gad at skubbe mig. :lol:
7
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf JoyNips » 4. maj 2020, 11:46

Min er 3 år og det er efterhånden længe siden at vi brugte den. Han går selv eller har cykel med.
Også hvis vi går længere. Bliver han træt i benene holder vi bare en lille pause eller han kommer lige op på skuldrene at sidde og så kan han lidt igen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Loopyloop
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30. sep 2019, 08:30
Kort karma: 10
Likede indlæg: 143

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Loopyloop » 4. maj 2020, 11:56

Jeg har en datter på et år og otte måneder, og hun bruger ikke klapvogn mere. Hun vil ikke sidde i den, men elsker til gengæld at gå selv.
Vi er meget ude, og hun kan sagtens gå op til 5 km sammen med os andre - også i raskt tempo, men som regel vil hun gerne undersøge en masse undervejs. Nogle gange kommer hun op på vores skuldre for en stund, men klapvogn, det nægter hun.
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Sof » 4. maj 2020, 11:56

Min bliver 3 i juni og vi er ved at udfase den. Vi har den med i skoven osv., hvor der kan være lidt langt hjem, hvis benene ikke virker længere (som han selv siger). Han vil dog helst gå ved siden af og det er tit den ikke kommer i brug, til andet end et sted at opbevare ting.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf hotlips » 4. maj 2020, 12:01

Jeg tror han var næsten 5 da den sidste gang blev brugt, de sidste halvandet år var det ikke ret tit men det var sq fedt at have den til kulturnat fks og andet hvor man med rimelig sikkerhed vidste at han ville blive dødtræt før vi kom hjem og vi har ikke nogen bil.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf hotlips » 4. maj 2020, 12:28

DannyZuko skrev:Vi bruger den stadig ved sjældne lejligheder til ham på 4,5 år. F.eks. efter en hel dag i Tivoli. Jeg synes ikke det er underligt, at små ben kan blive trætte. Hell, jeg lod mig da også gerne selv transportere sådan efter en hel dag på benene, hvis ellers nogen gad at skubbe mig. :lol:


Det er jo ikke bare et spørgsmål om komfort, men små ben kan også få skader af overanstrengelse og problemer på langt sigt og det er jo ikke for sjov man anbefaler cirka en kilometer pr år som grænsen
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Bøtte » 4. maj 2020, 12:30

Vi har givet den væk, den havde stået ude og var blevet jordslået. Så vi gav den til en der gad gøre den ren, jeg gad ikke :genert:
Vores yngste datter er 3,5 år.

Tror dog jeg kommer til at savne den til transport af jakker og madpakker :lol:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Sangius » 4. maj 2020, 13:26

Vi har aldrig brugt klapvogn. Min datter har altid kunne gå meget langt uden problemer, og gider ikke sidde i klapvogn. Hun er 3,5 nu.
Min søn er ikke af samme støbning, han gider/kan ikke gå særlig langt. Jeg bruger vikle, da jeg ikke er fan af at slæbe rundt på en vogn i bus/tog osv. Synes det er besværligt.

Jeg tænker ikke rigtig noget om folk der bruger klapvogn "længe". Børn er så forskellige, og jeg tænker at forældrene vel nok kan vurdere behovet bedre end jeg kan.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf JoyNips » 4. maj 2020, 13:30

hotlips skrev:
DannyZuko skrev:Vi bruger den stadig ved sjældne lejligheder til ham på 4,5 år. F.eks. efter en hel dag i Tivoli. Jeg synes ikke det er underligt, at små ben kan blive trætte. Hell, jeg lod mig da også gerne selv transportere sådan efter en hel dag på benene, hvis ellers nogen gad at skubbe mig. :lol:


Det er jo ikke bare et spørgsmål om komfort, men små ben kan også få skader af overanstrengelse og problemer på langt sigt og det er jo ikke for sjov man anbefaler cirka en kilometer pr år som grænsen


Per hvad? Dag, uge?
Og hvor har du den anbefaling fra, den er jeg godt nok aldrig stødt på? Det lyder mere som en tommelfingerregel end en sundhedsanbefaling?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Sof » 4. maj 2020, 13:31

Noget andet er at jeg synes min søn er alt for lang til klapvognen. Vi har en City Elite, som jeg ellers ser noget ældre børn sidde i, men han må være anderledes proportioneret end de fleste. Han er godt nok lidt lang, men ikke SÅ lang.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf AgentPixie » 4. maj 2020, 13:34

Vi har tænkt os at bruge klapvognen, så længe det er nødvendigt. A er næsten 3 år, vi har en paraplyklapvogn i bilen til ham, hvis vi skal ud og gå langt.
Lillesøsteren bruger primærvognen.

Ser ikke noget mærkeligt i at børnehavebørn sidder i klapvogn, vi kan jo alle blive trætte i benene eller lignende. Vores søn fatter ikke når man siger “du må lige holde ud”. Et hvil hjælper heller ikke super meget.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf HappyHippo » 4. maj 2020, 13:35

Vi stoppede, da den yngste blev 4år. Han er i bedre form end sin dovne storesøster og kan sagtens gå lange ture. Det kommer også tit an på, hvad de er vandt til.

Jeg har den stadig, fordi jeg ikke har bil og sommetider skal hente tunge pakker.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor længe brugte I klapvogn?

Indlægaf Lulu » 4. maj 2020, 13:36

Vi holdt op med at bruge den (ved begge) da de holdt op med at sove lur, så Ca ved 2 år og 8 mdr.

Vi afstemmer vores ture til ungerne og hvor langt de kan gå den dag. Har vi regnet forkert kommer de op på skulderen. Eller nu er det kun den lille, den store er for stor.
Vi har også en trækvogn der kan klappes sammen, så vi ikke altid skal slæbe alle madpakke, ekstra tøj etc. Her kan de også komme op og holde pause.
0

Tilbage til "Forældre"