Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf AgentPixie » 22. feb 2020, 08:52

Let’s face it, børn kan være voldsomt irriterende og øretæveindbydende, men det kan man ikke rigtig sige til dem - så lad os fortælle hinanden om det!

Del jeres skøre eller pisseirriterende konflikter, de irriterende ting barnet gør eller siger, deres belastende vaner eller reaktionsmønstre.
Fortæl også gerne barnets alder, så os med de yngre børn har noget at se frem til :slem:




Tråden er selvfølgelig ikke udtryk for, hvad vi helt generelt synes om vores børn, det er alle de “forbudte” tanker der luftes.
Lad os ikke dømme hinanden, vi ved jo alle godt at børn er som de er og det er en naturlig del af deres udvikling.
.. men derfor kan de stadig være en pain in the ass.

Jeg kommer selv med nogle bidrag, når min trætte baby fatter at søvn er løsningen :deer:
10
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3413
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10722

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Little_Woman » 22. feb 2020, 18:29

Jeg byder gerne ind med Otto, der kyler langt det meste af sin mad på gulvet. Helt med vilje og til stor fryd. Bagefter ynder han at pege det ud for mig, mens han ser meget stolt ud. Især hvis det lander langt væk.

Vand er han heller ikke særligt vild med - jo, hvis han kan få poten ned i koppen eller hive den ud af hånden på mig, så er han rigtig vild med vand!

(Jeg ved godt det er naturligt, det er bare jævnt belastende, når man jo gerne vil at barnet rent faktisk spiser noget)
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Moxy-lady » 22. feb 2020, 18:36

Little_Woman skrev:Jeg byder gerne ind med Otto, der kyler langt det meste af sin mad på gulvet. Helt med vilje og til stor fryd. Bagefter ynder han at pege det ud for mig, mens han ser meget stolt ud. Især hvis det lander langt væk.

Vand er han heller ikke særligt vild med - jo, hvis han kan få poten ned i koppen eller hive den ud af hånden på mig, så er han rigtig vild med vand!

(Jeg ved godt det er naturligt, det er bare jævnt belastende, når man jo gerne vil at barnet rent faktisk spiser noget)


Zoe ELSKER at smide mad ned i koppen for så at fiske det op og spise det. Eller drikke maden ud af koppen :wacko: jeg burde sige noget til det, men nogle gange lader jeg som om jeg ikke ser det :ninja: i det mindste spiser hun, så.
5
My world 12-10-18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Kolibrien » 22. feb 2020, 18:37

I dag da vi skulle til fastelavn, og hun NÆGTEDE at tage sit kostume på, som hun død og pine skulle have.. Så hun kom i sit normale tøj, klædt ud som en fucking pain in the ass......
34
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Moxy-lady » 22. feb 2020, 18:40

Kolibrien skrev:I dag da vi skulle til fastelavn, og hun NÆGTEDE at tage sit kostume på, som hun død og pine skulle have.. Så hun kom i sit normale tøj, klædt ud som en fucking pain in the ass......


:lol:
0
My world 12-10-18 :lun:
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Bergen » 22. feb 2020, 18:55

Taget på weekend hos bedsteforældre og ikke set sig tilbage i 24 timer. Vi har ikke hørt en lyd.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf AgentPixie » 22. feb 2020, 19:52

Moxy-lady skrev:
Little_Woman skrev:Jeg byder gerne ind med Otto, der kyler langt det meste af sin mad på gulvet. Helt med vilje og til stor fryd. Bagefter ynder han at pege det ud for mig, mens han ser meget stolt ud. Især hvis det lander langt væk.

Vand er han heller ikke særligt vild med - jo, hvis han kan få poten ned i koppen eller hive den ud af hånden på mig, så er han rigtig vild med vand!

(Jeg ved godt det er naturligt, det er bare jævnt belastende, når man jo gerne vil at barnet rent faktisk spiser noget)


Zoe ELSKER at smide mad ned i koppen for så at fiske det op og spise det. Eller drikke maden ud af koppen :wacko: jeg burde sige noget til det, men nogle gange lader jeg som om jeg ikke ser det :ninja: i det mindste spiser hun, så.

Argh, det er SÅ klamt :tie: Asger havde også sådan en fase, da han var på Zoes alder. Og den er vendt tilbage :whine:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf AgentPixie » 22. feb 2020, 19:57

Lige for tiden er Asger simpelthen for klam.
Han hælder mad i koppen, hiver det op igen, ned igen, drikker og spytter ud i koppen. Drikker igen.

Han propper munden med mad og tygger det, hvorefter han spytter hele lortet ud igen. Det. Er. Så. Klamt.
Han ved godt han ikke må, men han er så fascineret, og synes nok det er sjovt at drille sin sarte mor.

De sidste mange uger har hans aftensmad bestået af spaghetti med ketchup. Han NÆGTER alt andet. I dagplejen er han altædende.
I det mindste er han billig af have på kost.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf AgentPixie » 22. feb 2020, 20:09

Asger er også meget ubeslutsom.
A: ha’ mad
Mig: Er du sulten?
A: Ja! Ha’ rugbrød med xyz
Mig: *smører rugbrød med xyz* værsgo.
A kvitterer ved at gå HELT banjo. Hvor vover jeg at gøre, som han bad om? Er jeg helt fra forstanden? Hvorfor havde jeg ikke læst hans tanker, for det var jo æøå han ville have haft!

Det er det samme shitshow når det er tid til bad. Ungen nægter og han vræler og skriger, så ingen er i tvivl om at nu skal Asger udsættes for den værste forbrydelse: et bad.
Men han vil fandeme heller ikke op igen! Skrig og skrål forfra og ve den der vover at køre en kam gennem hans hår.

I går satte han gang i et kæmpe tantrum, fordi han var tæt på, at være lige ved at snuble over sin bamse, der lå og flød på gulvet.
Kæft, hvor var han fornærmet. Den fik på alle tangenterne med gråd, “pust”, sætte sig på gulvet, skrige, kaste med legetøj, slå sig selv på hovedet, vræle over at nu gjorde hovedet ondt og jeg skal komme efter dig.
Og han vil selvfølgelig aldrig trøstes i de situationer, vi kan ikke gøre andet end at se det eskalere og forsøge at komme i kontakt.

Jesus..
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Moxy-lady » 22. feb 2020, 20:44

AgentPixie skrev:Lige for tiden er Asger simpelthen for klam.
Han hælder mad i koppen, hiver det op igen, ned igen, drikker og spytter ud i koppen. Drikker igen.

Han propper munden med mad og tygger det, hvorefter han spytter hele lortet ud igen. Det. Er. Så. Klamt.
Han ved godt han ikke må, men han er så fascineret, og synes nok det er sjovt at drille sin sarte mor.

De sidste mange uger har hans aftensmad bestået af spaghetti med ketchup. Han NÆGTER alt andet. I dagplejen er han altædende.
I det mindste er han billig af have på kost.


Nå ja, det har vi også glæde af. Og så er det fedt at åbne munden helt op og vise os hendes tyggede mad :tie: vi forsøger at lade være med at gøre en stor deal ud af det, men hun kan nok godt se på os at vi ikke er begejstrede. Hun synes i hvert fald at det er megasjovt.

Generelt set så er hun bare smadret af grin når vi irettesætter hende for tiden. Hun gad ikke sidde og spise i dag til aften, så vi lader hende komme ned. Hun kravler op i sofaen og begynder så at stå og forsøge at hive billederne ned fra væggen, og griner helt vildt når vi siger "nej", "stop" eller andet i den stil. Det samme når vi fjerner hende fra billederne. Møgunge. Hun prøver virkelig grænser af pt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf FruKuk » 22. feb 2020, 21:04

7 og knap 10 år

7: “Jeg vil holde nøglen”
Knap 10; “Du gjorde det også sidst”
7; “Men du låste op”
Knap 10; “Det er ikke det samme”
7; “jo”
Knap 10; “næ”
7; “jo”
Knap 10; “næ”
Fortsæt selv. Gerne med højere og højere stemmer

Slåskamp om nøgle begynder. Undertegnede får nedsmeltning svarende til, at en 2 årig skal i bad/have børstet tænder/tørres om munden og spændes fast i autostol på en gang...

Og nej de er ikke 2 og 5...

Heldigvis var det i en hotellobby, så der var masser af mennesker til at se optrinnet...
8
MrMister
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6952

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf MrMister » 23. feb 2020, 09:27

En af børnene havde for egne penge købt en sodavand, sat navn på og lagt i køleskabet. Og gjort stort nummer ud af vi andre ikke måtte tage den.

Gemte den bag alt det “voksne” i køleskabet og stillede en identisk, tom sodavand derind. Dét var sjovt i de 1-2 minutter vi lod den køre.
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34050

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2020, 10:13

MrMister skrev:En af børnene havde for egne penge købt en sodavand, sat navn på og lagt i køleskabet. Og gjort stort nummer ud af vi andre ikke måtte tage den.

Gemte den bag alt det “voksne” i køleskabet og stillede en identisk, tom sodavand derind. Dét var sjovt i de 1-2 minutter vi lod den køre.


Er det ikke nærmere “hvornår har du sidst været en nar overfor dit barn”?
23
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Kalimsofie » 23. feb 2020, 13:00

For sådan rundt regnet fem minutter siden, da den fireårige med sine smør-og-marmelade-indsmurte hænder og mund fra morgenbollen lige kravlede op i vindueskarmen og klaskede begge hænder samt ansigt midt på ruden :rulle: :sur:
2
MrMister
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6952

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf MrMister » 23. feb 2020, 13:42

JoyNips skrev:
MrMister skrev:En af børnene havde for egne penge købt en sodavand, sat navn på og lagt i køleskabet. Og gjort stort nummer ud af vi andre ikke måtte tage den.

Gemte den bag alt det “voksne” i køleskabet og stillede en identisk, tom sodavand derind. Dét var sjovt i de 1-2 minutter vi lod den køre.


Er det ikke nærmere “hvornår har du sidst været en nar overfor dit barn”?


Pis, læste forkert :/

Nu er mindste en “jeg-har-sukkerchok”-fastelavnsnar, som græder over at tårerne fjerner ansigtsmalingen.
2
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Forældre"