Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Zonta » 6. sep 2022, 20:00

PaleSeptember skrev:
Zonta skrev:
PaleSeptember skrev:
Zonta skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg elsker lidt den her tråd. Jeg bliver så bekræftet i, at det var rigtigt ikke at få børn :-D

Spøjst indlæg at skrive i en tråd udelukkende med folk, der har børn. Der er jo en udmærket tråd om det gode liv uden børn, der vel kunne bruges fint til ovenstående konklusion :fløjt:


Seriøst? Så jeg må ikke skrive i andre tråde på debatten?

Lige præcis - fuldstændig rigtigt forstået. Det var nemlig præcis det jeg skrev :stoned:

Du skriver, at jeg ikke må skrive i "jeres" tråd. Fint, så anmeld mig.

Ej, hold... Ligesom man ikke går ind i tråden for dem der elsker sommer og skriver "Guuuud hvor skønt, at det regner og blæser i dag. Eeeeeelsker bare efterår og vinter." så går man heller ikke ind i en tråd for folk med børn og skriver "Hvor er jeg glad for, at jeg ikke fik børn, sådan som de opfører sig".
Et indlæg i "Det gode liv uden børn" kunne have lydt noget i retning af "Efter at have læst i tråden om hvornår børn er idioter, så er jeg endnu mere glad for at være uden børn! Amirite?". Dét ville have givet mening.

Og så kammer du helt over og går i "Nå, så jeg må aldrig skrive nogen andre steder på debatten????"-tonen - det ved du jo godt ikke var det jeg skrev. Jeg har i øvrigt aldrig sagt, at du aldrig måtte skrive i "vores" tråd - blot konstateret, at dit indlæg var spøjst og nok havde gjort sig bedre i en anden type af tråd.
28
J, juli 2018.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf fisken80 » 7. sep 2022, 06:32

Øh - det giver da netop mening at skrive i den her tråd, at man er glad for, at man ikke har fået børn. Det havde til gengæld været noget ganske andet at vælte ind i en tråd, der handler om det gode liv med børn og så skrive "ej jeg er glad for, at jeg ikke har fået børn". Der havde det været upassende.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan PaleSeptember gør noget som helst mærkeligt eller galt med sit indlæg. Overhovedet. Tværtimod faktisk
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf fisken80 » 7. sep 2022, 06:35

kartoffelpizza skrev:
PaleSeptember skrev:
Zonta skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg elsker lidt den her tråd. Jeg bliver så bekræftet i, at det var rigtigt ikke at få børn :-D

Spøjst indlæg at skrive i en tråd udelukkende med folk, der har børn. Der er jo en udmærket tråd om det gode liv uden børn, der vel kunne bruges fint til ovenstående konklusion :fløjt:


Seriøst? Så jeg må ikke skrive i andre tråde på debatten?

Selvfølgelig må du det men altså man går jo heller ikke ind i tråde om folks kæledyr og skriver at alle hjem med dyr stinker (jo de gør, også dem folk siger ikke gør). Det er jo bare unødigt


I en tråd, der handler om, at ens kæledyr er irriterende? Der ville det da passe fint ind, hvis man skrev, at man var blevet bekræftet i, at man ikke skulle have et kæledyr.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf lulu-p » 7. sep 2022, 06:42

kartoffelpizza skrev:
Zonta skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg elsker lidt den her tråd. Jeg bliver så bekræftet i, at det var rigtigt ikke at få børn :-D

Spøjst indlæg at skrive i en tråd udelukkende med folk, der har børn. Der er jo en udmærket tråd om det gode liv uden børn, der vel kunne bruges fint til ovenstående konklusion :fløjt:

Ja man kunne jo fx passende kvittere med at hver gang jeg ser de ældre på job (plejehjem) der aldrig fik børn og sidder mutters alene og er kede af manglende besøg så er jeg glad for vi får børn.
Men det giver jo næppe folk uden lyst til børn lyst til at få det…


Eller man kunne liste ind i tråden for det gode live UDEN børn og skrive, at man bliver så glad for at læse i netop den tråd, for den bekræfter hvorfor det var godt at få børn.

Gad vide hvordan reaktionen ville være i den tråd…jeg har et godt bud.
7
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf fisken80 » 7. sep 2022, 06:58

lulu-p skrev:
kartoffelpizza skrev:
Zonta skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg elsker lidt den her tråd. Jeg bliver så bekræftet i, at det var rigtigt ikke at få børn :-D

Spøjst indlæg at skrive i en tråd udelukkende med folk, der har børn. Der er jo en udmærket tråd om det gode liv uden børn, der vel kunne bruges fint til ovenstående konklusion :fløjt:

Ja man kunne jo fx passende kvittere med at hver gang jeg ser de ældre på job (plejehjem) der aldrig fik børn og sidder mutters alene og er kede af manglende besøg så er jeg glad for vi får børn.
Men det giver jo næppe folk uden lyst til børn lyst til at få det…


Eller man kunne liste ind i tråden for det gode live UDEN børn og skrive, at man bliver så glad for at læse i netop den tråd, for den bekræfter hvorfor det var godt at få børn.

Gad vide hvordan reaktionen ville være i den tråd…jeg har et godt bud.


Det er nogle seriøst underlige sammenligninger I kommer med. Det her er jo netop IKKE tråden om det gode liv med børn. Og det er netop IKKE den tråd Pale vælter ind i.
Det her er en tråd om, hvornår ens barn sidst har været en nar, det er sgu da ret oplagt, at det får én til at skrive "godt det ikke er mig". Det kan jeg simpelthen ikke se noget som helst upassende i uanset hvor meget jeg så anstrenger mig.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Moxy-lady » 7. sep 2022, 07:06

AgentPixie skrev:Let’s face it, børn kan være voldsomt irriterende og øretæveindbydende, men det kan man ikke rigtig sige til dem - så lad os fortælle hinanden om det!

Del jeres skøre eller pisseirriterende konflikter, de irriterende ting barnet gør eller siger, deres belastende vaner eller reaktionsmønstre.
Fortæl også gerne barnets alder, så os med de yngre børn har noget at se frem til :slem:




Tråden er selvfølgelig ikke udtryk for, hvad vi helt generelt synes om vores børn, det er alle de “forbudte” tanker der luftes.
Lad os ikke dømme hinanden, vi ved jo alle godt at børn er som de er og det er en naturlig del af deres udvikling.
.. men derfor kan de stadig være en pain in the ass.

Jeg kommer selv med nogle bidrag, når min trætte baby fatter at søvn er løsningen :deer:


Der står ikke noget om at der opfordres til at folk uden børn kommer og skriver hvor fedt livet uden børn er. Hvilket også er oplagt, når der er en udemærket tråd til det.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Zonta » 7. sep 2022, 07:31

fisken80 skrev:
lulu-p skrev:
kartoffelpizza skrev:
Zonta skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg elsker lidt den her tråd. Jeg bliver så bekræftet i, at det var rigtigt ikke at få børn :-D

Spøjst indlæg at skrive i en tråd udelukkende med folk, der har børn. Der er jo en udmærket tråd om det gode liv uden børn, der vel kunne bruges fint til ovenstående konklusion :fløjt:

Ja man kunne jo fx passende kvittere med at hver gang jeg ser de ældre på job (plejehjem) der aldrig fik børn og sidder mutters alene og er kede af manglende besøg så er jeg glad for vi får børn.
Men det giver jo næppe folk uden lyst til børn lyst til at få det…


Eller man kunne liste ind i tråden for det gode live UDEN børn og skrive, at man bliver så glad for at læse i netop den tråd, for den bekræfter hvorfor det var godt at få børn.

Gad vide hvordan reaktionen ville være i den tråd…jeg har et godt bud.


Det er nogle seriøst underlige sammenligninger I kommer med. Det her er jo netop IKKE tråden om det gode liv med børn. Og det er netop IKKE den tråd Pale vælter ind i.
Det her er en tråd om, hvornår ens barn sidst har været en nar, det er sgu da ret oplagt, at det får én til at skrive "godt det ikke er mig". Det kan jeg simpelthen ikke se noget som helst upassende i uanset hvor meget jeg så anstrenger mig.

For mig tror jeg lidt der er to ting i det. Den ene er en børne-version af "No uterus, no opinion". Den anden er "Hvis du ikke har noget pænt at sige, så lad være". Os med børn ved jo godt, at vores børn af og til at nogle narre - det er overflødigt at gå ind og "kritisere" vores valg om at få børn. Som om det er forkert, sådan lidt "I er jo selv ude om det, fordi I har valgt at få børn. Jeg var klog nok til at lade være.". Og det er meget muligt, at jeg læser noget forkert ind i det, men det er de vibes jeg får af Pales indspark - og det synes jeg ikke giver mening i tråden.
8
J, juli 2018.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf PaleSeptember » 7. sep 2022, 08:49

Zonta skrev:For mig tror jeg lidt der er to ting i det. Den ene er en børne-version af "No uterus, no opinion". Den anden er "Hvis du ikke har noget pænt at sige, så lad være". Os med børn ved jo godt, at vores børn af og til at nogle narre - det er overflødigt at gå ind og "kritisere" vores valg om at få børn. Som om det er forkert, sådan lidt "I er jo selv ude om det, fordi I har valgt at få børn. Jeg var klog nok til at lade være.". Og det er meget muligt, at jeg læser noget forkert ind i det, men det er de vibes jeg får af Pales indspark - og det synes jeg ikke giver mening i tråden.


Jeg gider overhovedet ikke stå på mål for, at du læser nogle ting ind i min kommentar, som ikke står der. Min kommentar var en humoristisk bemærkning - endda med smiley, i en tråd, som jeg synes er lidt sjov at læse. Jeg har hverken nedgjort nogen af jeres børn eller jeres valg om at få dem, så jeg synes faktisk, I skulle slappe lidt af.
11
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Mani » 7. sep 2022, 09:00

Er der ikke brugt indlæg nok på det? Jeg tænker PaleSeptember ved det ikke er det rette sted fremadrettet, men som jeg kender hende herindfra har der ikke være dårlig bagtanke bag indlægget.

-----------------------

Han ville stille en tallerken i opvaskemaskinen i går og fik den ikke ordentligt lukket.
Den var sat til at vaske i nat, men det skete så ikke...
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 7. sep 2022, 14:07

Hun hader sin barnevogn og græder som pisket, når jeg forsøger at lægge hende i den. Og så kan jeg selvfølgelig putte hende i bæresele, men det er bare ikke altid, at jeg gider rende rundt med otte kilo varmeapparat på maven.
1
:lun: Be brave
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Oak123 » 7. sep 2022, 14:22

LaMariposa skrev:Hun hader sin barnevogn og græder som pisket, når jeg forsøger at lægge hende i den. Og så kan jeg selvfølgelig putte hende i bæresele, men det er bare ikke altid, at jeg gider rende rundt med otte kilo varmeapparat på maven.


Jeg kan ikke helt huske hendes alder, men hvis hun er begyndt at ligge på maven, så kan det måske underholde hende mere at ligge på maven i barnevognen, med en foldet dyne under maven og hoved ud imod dig - da hun så kan se ud.
Når hun så bliver træt kan du måske have held til at lægge hende om på ryggen og sove.
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Sangius » 7. sep 2022, 14:31

Han tog fat om min brækkede finger og rykkede i den, så jeg skreg.

Og så ville HAN trøstes bagefter.
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Vaniljestang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 416

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Vaniljestang » 7. sep 2022, 17:50

Ej okay, PaleSeptember sender en uskyldig kommentar med en grine smiley bagefter og pludselig er hun upassende og nedgør andres valg om at få børn. Læs da lige meget ind i en fredelig/humoristisk kommentar. Perfekt eksempel på, vi ser krænkelser alle vegne. Krænket på forældrerollen. Det er en big time hvepserede.
6
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 7. sep 2022, 17:55

Oak123 skrev:
LaMariposa skrev:Hun hader sin barnevogn og græder som pisket, når jeg forsøger at lægge hende i den. Og så kan jeg selvfølgelig putte hende i bæresele, men det er bare ikke altid, at jeg gider rende rundt med otte kilo varmeapparat på maven.


Jeg kan ikke helt huske hendes alder, men hvis hun er begyndt at ligge på maven, så kan det måske underholde hende mere at ligge på maven i barnevognen, med en foldet dyne under maven og hoved ud imod dig - da hun så kan se ud.
Når hun så bliver træt kan du måske have held til at lægge hende om på ryggen og sove.


Det må jeg prøve af. Det andet skrigeri er i hvert fald ikke til at holde ud for nogen af os - eller dem, der bor i nærheden :-D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Little_Woman » 7. sep 2022, 18:37

Jeg slog min hæl grusomt meget, jeg lukkede en havedør op i hælen. Det gjorde åndssvagt ondt!

Hvad gør barnet? Griner!!!!

Jeg bad ham om at tie stille, med samme stemme som når jeg skal parkere eller trafikken er svær. Den diskuterer man ikke med!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"