Delte mavemuskler

Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Delte mavemuskler

Indlægaf Torn » 3. dec 2019, 11:56

Er her nogen med erfaring i delte mavemuskler?

Jeg fødte for 2 måneder siden, men mine mavemuskler er slet ikke faldet på plads. Der er stadig 5-6 cm mellem dem lige over navlen. Jeg har endnu ingen gener som sådan, men det er bare ikke pænt.

Jeg har meldt mig til et træningshold, der har specifikt fokus på netop dette, men jeg kan læse mig til, at forskningen på området beretter meget forskelligt i forhold til effekten af træning.

Så - hvad gjorde I ved delte mavemuskler og er der nogen, der lykkedes med at samle dem?
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Nomnom » 3. dec 2019, 13:31

Ja jeg har.
Jeg fik et akut kejsersnit og brugte et online træningsforløb fra Kejserinderne. Det hjalp mig med at kunne mærke mine mavemuskler igen og jeg begyndte at samle dem (jeg kunne nærmest stille to hænder ned imellem mine mavemuskler)
Jeg synes dog ikke det gav nok så efter tre måneders tid gik jeg til et nyt forløb: Superfit mor. Det er fantastisk. Jeg fik samlet mine mavemuskler helt. Jeg bruger det stadig jævnligt. Jeg tror der er adgang til de første to niveauer på YouTube. Man starter med niveau 0 og arbejder så op igennem niveauerne efterhånden som ens kerne styrkes.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Zonta » 3. dec 2019, 13:55

Maven og Mig har også et forløb til genoptræning :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Fru Sunshine » 3. dec 2019, 17:41

Jeg fik dem syet sammen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Torn » 5. dec 2019, 10:04

Nomnom skrev:Ja jeg har.
Jeg fik et akut kejsersnit og brugte et online træningsforløb fra Kejserinderne. Det hjalp mig med at kunne mærke mine mavemuskler igen og jeg begyndte at samle dem (jeg kunne nærmest stille to hænder ned imellem mine mavemuskler)
Jeg synes dog ikke det gav nok så efter tre måneders tid gik jeg til et nyt forløb: Superfit mor. Det er fantastisk. Jeg fik samlet mine mavemuskler helt. Jeg bruger det stadig jævnligt. Jeg tror der er adgang til de første to niveauer på YouTube. Man starter med niveau 0 og arbejder så op igennem niveauerne efterhånden som ens kerne styrkes.


Dejligt at høre en succeshistorie!

Jeg kan ikke finde programmerne på youtube. Har du mulighed for at linke?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Torn » 5. dec 2019, 10:05

Lathyrus skrev:Jeg har ikke selv erfaring med det, men har en veninde hvis mavemuskler skilte sig helt ad under hendes 3. graviditet. Hun er ikke lykkes med at få dem samlet igen, så hun har fået en operation i udlandet.
Hun havde spurgt sin egen læge efter en henvisning og havde også kunnet få det hvis hun havde haft et normalt BMI. Men da hun vejede 15 kg for meget, så kunne hun først få henvisning efter vægttab, hvilket hun aldrig har opnået. Så betalte selv en operation i Polen.

Så hvis nu det ikke lykkes for dig og dit BMI er normalt, så kan man altså godt få en operation hvor de samles igen.


Tak. Det er rart med en nødplan. Jeg har dog hørt, at det er et ret voldsomt indgreb med lang restitutionstid.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Torn » 5. dec 2019, 10:06

Fru Sunshine skrev:Jeg fik dem syet sammen.


Vil du fortælle lidt om operationen og tiden bagefter? Fik du gjort det i det offentlige?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Torn » 5. dec 2019, 10:08

Jeg vil gerne begynde at løbe igen (bare små rolige og korte distancer), men nogle steder på internettet taler de om absolut no-go, fordi tyngden ved løb kan medføre brok m.m., når mavemusklerne er delte. Er det sandt - og betyder det, at jeg fortsat kun må gå ture og lave forsigtigt bækken-mavetræning?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Torn » 5. dec 2019, 10:09

Zonta skrev:Maven og Mig har også et forløb til genoptræning :)


Tak for fif. Har du prøvet det?
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Sof » 5. dec 2019, 10:22

Torn skrev:Jeg vil gerne begynde at løbe igen (bare små rolige og korte distancer), men nogle steder på internettet taler de om absolut no-go, fordi tyngden ved løb kan medføre brok m.m., når mavemusklerne er delte. Er det sandt - og betyder det, at jeg fortsat kun må gå ture og lave forsigtigt bækken-mavetræning?

Det var i hvert fald det jeg fik at vide af min læge, det samme gjorde min svigerinde af sin. Hun fik et sæt øvelser fra lægen, min var mere “sådan er det bare, du kan kan prøve at træne det væk”.....

Opsøgte derfor selv Superfit mors og de hjalp virkelig meget. Derudover begyndte jeg at dyrke pilates, det var en god, skånsom træningsform for mig.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2019, 10:31

Torn skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg fik dem syet sammen.


Vil du fortælle lidt om operationen og tiden bagefter? Fik du gjort det i det offentlige?

Jeg fik det gjort i forbindelse med hudreduktion, og det var i offentligt regi.

Jeg husker ikke så meget om selve proceduren, men jeg husker, at det gjorde ret ondt efterfølgende. Jeg synes også, at jeg mindes noget om, at de blotlagde mavemusklerne og syede med en lang "tråd", som så blev brugt til at trække musklerne sammen.

Jeg var sygemeldt i 6 uger, men det var nok mest på grund af huden.
Som jeg husker det, gjorde mavemusklerne ondt i 14 dages tid.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Nomnom » 5. dec 2019, 11:47

https://youtu.be/LCaD3mA9-Yw

Det kan du tro. Her er et link til niveau 0.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Zonta » 5. dec 2019, 12:01

Torn skrev:
Zonta skrev:Maven og Mig har også et forløb til genoptræning :)


Tak for fif. Har du prøvet det?

Både og :D Jeg har købt programmet og splinten, men har ikke fået gået igang med det endnu. Der er dog rigtig gode resultater og det tager ikke mange uger :)

Du skal holde dig væk fra alt andet træning indtil du har fået samlet mavemusklerne igen. Og operation er meget sjældent en nødvendighed :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Torn » 6. dec 2019, 12:45

Det lyder til at jeg skal holde mig fra at løbe. Og øvrig motion udover genoptræningen. Bare lige for en god ordens skyld: Tænker I at cykelture ligeledes er udelukket? Jeg får også lige talt med min læge om det til 8 ugers undersøgelse, men jeg frygter at hun ikke ved så meget om det.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Delte mavemuskler

Indlægaf Jedi » 6. dec 2019, 13:29

Torn skrev:Det lyder til at jeg skal holde mig fra at løbe. Og øvrig motion udover genoptræningen. Bare lige for en god ordens skyld: Tænker I at cykelture ligeledes er udelukket? Jeg får også lige talt med min læge om det til 8 ugers undersøgelse, men jeg frygter at hun ikke ved så meget om det.


Alt der giver et pres udad skal du holde dig fra. Da det er relativt kort tid siden du var højgravid, vil din bækkenbund være knap så stærk og så vil du formentlig forsøge at kompensere med mavemusklerne, hvilket ikke er godt.
Hvis det er en cykeltur på en mormorcykel fint. Hvis det er på en mountainbike over en pukkelpiste, så nej.

https://www.youtube.com/watch?v=Uxz0A9EyvWc er et bud på skånsomme maveøvelser
1

Tilbage til "Forældre"