Enlig forsørger - ny årsopgørelse

Bergen
Indlæg: 7316
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11944

Re: Enlig forsørger - ny årsopgørelse

Indlægaf Bergen » 6. nov 2019, 19:06

DenBruneMunk skrev:
Bergen skrev:
DenBruneMunk skrev:
Wizzze skrev:
DenBruneMunk skrev:
Wizzze skrev:TV2 har også historien nu, så vi kommer nok til at høre politikere tale skat igen igen i morgen tidlig.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11- ... opgoerelse

Well , nu lyder det jo så til at være en fejl hos Udbetaling Danmark, så ikke helt så SKAT relateret som så..


Skats system burde fange en sådan mængde fejldata, og ikke bare automatisk pumpe 110.000 mails om nye årsopgørelser ud. Skat ved udmærket når der er store udsendelser på vej, så der burde have været en manuel kontrol, når der kom så stor en mængde ændringer uden for normalen, men nej igen en svaghed med automatisering afdækket hos Skat :rulle: Man skulle tro at de havde lært bare lidt, ovenpå alle de automatiske udbetalinger af udbytterefusioner....

Og hvem ved, måske har de talt med UD, og en eller anden mindre smart medarbejder har godkendt og de har fortsat. Man skal måske lige vente og ikke dømme nogen , fordi man tror en masse, vi kender jo ikke detaljerne udover det kommer fra UD.


De kunne jo starte med at sende en undskyldning ud med forsikring om, at de har kvajet sig og nan skal se bort fra henvendelsen - det har min kollega ikke fået.

Det er pinligt, at information om en fejl udsendt fra Skat skal hentes andet steds - og ikke fra Skat selv.

Enig, de kunne vist nok have sendt et brev ud via e-boks til samme gruppe, bare så alle fik informationen. Dem som vil få breve, får det så også.

Måske er det på vej fra UD, det er vel dem som stadig har leveret forkerte oplysninger til kørslen, som jeg forstår det.


Den besked/undskyldning i e-boks skulle have været ude så hurtigt, som fejlen blev opdaget.
Jeg finder det endog tankevækkende, at der et døgn senere er sket nul og nik fra myndighedernes side.
Det højner ikke deres image.
0
MOGA
Indlæg: 4054
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Enlig forsørger - ny årsopgørelse

Indlægaf MOGA » 6. nov 2019, 20:27

Bergen skrev:
DenBruneMunk skrev:
Wizzze skrev:
DenBruneMunk skrev:
Wizzze skrev:TV2 har også historien nu, så vi kommer nok til at høre politikere tale skat igen igen i morgen tidlig.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11- ... opgoerelse

Well , nu lyder det jo så til at være en fejl hos Udbetaling Danmark, så ikke helt så SKAT relateret som så..


Skats system burde fange en sådan mængde fejldata, og ikke bare automatisk pumpe 110.000 mails om nye årsopgørelser ud. Skat ved udmærket når der er store udsendelser på vej, så der burde have været en manuel kontrol, når der kom så stor en mængde ændringer uden for normalen, men nej igen en svaghed med automatisering afdækket hos Skat :rulle: Man skulle tro at de havde lært bare lidt, ovenpå alle de automatiske udbetalinger af udbytterefusioner....

Og hvem ved, måske har de talt med UD, og en eller anden mindre smart medarbejder har godkendt og de har fortsat. Man skal måske lige vente og ikke dømme nogen , fordi man tror en masse, vi kender jo ikke detaljerne udover det kommer fra UD.


De kunne jo starte med at sende en undskyldning ud med forsikring om, at de har kvajet sig og nan skal se bort fra henvendelsen - det har min kollega ikke fået.

Det er pinligt, at information om en fejl udsendt fra Skat skal hentes andet steds - og ikke fra Skat selv.


Det har jeg fået:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Bergen
Indlæg: 7316
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11944

Re: Enlig forsørger - ny årsopgørelse

Indlægaf Bergen » 6. nov 2019, 21:01

MOGA skrev:
Bergen skrev:
DenBruneMunk skrev:
Wizzze skrev:
DenBruneMunk skrev:
Wizzze skrev:TV2 har også historien nu, så vi kommer nok til at høre politikere tale skat igen igen i morgen tidlig.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11- ... opgoerelse

Well , nu lyder det jo så til at være en fejl hos Udbetaling Danmark, så ikke helt så SKAT relateret som så..


Skats system burde fange en sådan mængde fejldata, og ikke bare automatisk pumpe 110.000 mails om nye årsopgørelser ud. Skat ved udmærket når der er store udsendelser på vej, så der burde have været en manuel kontrol, når der kom så stor en mængde ændringer uden for normalen, men nej igen en svaghed med automatisering afdækket hos Skat :rulle: Man skulle tro at de havde lært bare lidt, ovenpå alle de automatiske udbetalinger af udbytterefusioner....

Og hvem ved, måske har de talt med UD, og en eller anden mindre smart medarbejder har godkendt og de har fortsat. Man skal måske lige vente og ikke dømme nogen , fordi man tror en masse, vi kender jo ikke detaljerne udover det kommer fra UD.


De kunne jo starte med at sende en undskyldning ud med forsikring om, at de har kvajet sig og nan skal se bort fra henvendelsen - det har min kollega ikke fået.

Det er pinligt, at information om en fejl udsendt fra Skat skal hentes andet steds - og ikke fra Skat selv.


Det har jeg fået:


Det har min kollega ikke fået. Nu fik jeg så skræmt livet af hende.
0

Tilbage til "Forældre"