Frustrationer over en ex

Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Frustrationer over en ex

Indlægaf Giraffie » 18. jun 2019, 19:33

Jeg deler min søn i 7/7 ordning med hans far.
Jeg får børnefamilieydelsen. Hans far bidrager med 0 kr og køber heller ikke noget tøj, sko eller betaler fritidsaktiviteter.
Jeg sender hver uge 8 sæt tøj med og hver gang mangler der noget når jeg får det retur.
Denne uge sendte jeg 8 (helt nye) T-shirts med og har fået 4 retur, han kan ikke finde de andre.
Jeg sendte 8 par strømper med og har fået 3,5 par retur.
Han har også forlagt vores søns mobil tlf (som jeg har købt og betalt).
Jeg er meget frustreret og føler mig lidt til grin, at han bare kan køre økonomisk frikort på den front :sur:
Jeg vælter mig ikke i penge og prøver at købe tøj når der er udsalg.

Jeg kan lige se at vi skal dele børnefamilieydelsen hvis det bliver indført. Det bliver sjovt.

Nå, jeg skulle bare ud med det. Der er vel ikke så meget at gøre udover at sige suk :wacko:
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf TomKah » 18. jun 2019, 19:43

Jeg ville stoppe med at sende tøj med.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Jedi » 18. jun 2019, 19:44

Giraffie skrev:Jeg deler min søn i 7/7 ordning med hans far.
Jeg får børnefamilieydelsen. Hans far bidrager med 0 kr og køber heller ikke noget tøj, sko eller betaler fritidsaktiviteter.
Jeg sender hver uge 8 sæt tøj med og hver gang mangler der noget når jeg får det retur.
Denne uge sendte jeg 8 (helt nye) T-shirts med og har fået 4 retur, han kan ikke finde de andre.
Jeg sendte 8 par strømper med og har fået 3,5 par retur.
Han har også forlagt vores søns mobil tlf (som jeg har købt og betalt).
Jeg er meget frustreret og føler mig lidt til grin, at han bare kan køre økonomisk frikort på den front :sur:
Jeg vælter mig ikke i penge og prøver at købe tøj når der er udsalg.

Jeg kan lige se at vi skal dele børnefamilieydelsen hvis det bliver indført. Det bliver sjovt.

Nå, jeg skulle bare ud med det. Der er vel ikke så meget at gøre udover at sige suk :wacko:


Skal han ikke betale børnebidrag? Ellers kan han jo selv sørge for tøj osv. ved samvær
2
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Giraffie » 18. jun 2019, 19:45

Jedi skrev:
Giraffie skrev:Jeg deler min søn i 7/7 ordning med hans far.
Jeg får børnefamilieydelsen. Hans far bidrager med 0 kr og køber heller ikke noget tøj, sko eller betaler fritidsaktiviteter.
Jeg sender hver uge 8 sæt tøj med og hver gang mangler der noget når jeg får det retur.
Denne uge sendte jeg 8 (helt nye) T-shirts med og har fået 4 retur, han kan ikke finde de andre.
Jeg sendte 8 par strømper med og har fået 3,5 par retur.
Han har også forlagt vores søns mobil tlf (som jeg har købt og betalt).
Jeg er meget frustreret og føler mig lidt til grin, at han bare kan køre økonomisk frikort på den front :sur:
Jeg vælter mig ikke i penge og prøver at købe tøj når der er udsalg.

Jeg kan lige se at vi skal dele børnefamilieydelsen hvis det bliver indført. Det bliver sjovt.

Nå, jeg skulle bare ud med det. Der er vel ikke så meget at gøre udover at sige suk :wacko:


Skal han ikke betale børnebidrag? Ellers kan han jo selv sørge for tøj osv. ved samvær


Det tror jeg ikke de skal når man har 7/7 ordning.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Honningprut » 18. jun 2019, 19:48

Det er indført at far og mor skal dele børnefamilieydelse ved deleordning 7/7 eller 6/8.

Har du bedt ham om at få tøjet tilbage? Altså sagt:" X jeg har brug for at du sender tøjet med tilbage, for ellers har Y ikke noget tøj her."

Ellers kan løsningen være:" Jeg giver dig en taske med fra nu af. Når Y har brugt tøjet smider du det der i, og så vasker jeg det selv, når Y kommer hjem."
Senest rettet af Honningprut 18. jun 2019, 19:50, rettet i alt 1 gang.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Giraffie » 18. jun 2019, 19:49

TomKah skrev:Jeg ville stoppe med at sende tøj med.


Han bliver bare så barnlig når jeg bringer sådan noget på banen. Jeg frygter det går ud over vores søn, ex er nemlig ikke klog nok til at holde søn ude af sådan nogen ting og deler (efter.min mening) alt for meget med en dreng på 7 år.

Jeg får børnefamilieydelse og det der ekstra bidrag som enlig forsøger, men jeg bruger da mere på søn end de.

Kan man forlange han selv køber tøj?
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Giraffie » 18. jun 2019, 19:52

Honningprut skrev:Det er indført at far og mor skal dele børnefamilieydelse fra 2020.

Har du bedt ham om at få tøjet tilbage? Altså sagt:" X jeg har brug for at du sender tøjet med tilbage, for ellers har Y ikke noget tøj her."

Ellers kan løsningen være:" Jeg giver dig en taske med fra nu af. Når Y har brugt tøjet smider du det der i, og så vasker jeg det selv, når Y kommer hjem."


Ja hver gang. Jeg sender en sms med hvad er mangler.
Ex vasker ikke hans tøj, jeg får det snavset tilbage og jeg vasker det. Så det er bare at smide det i tasken og aflevere.

Forudser at der bliver tungt administrativt i kommunerne at styre alt det økonomi-halløj for skilsmissebørn.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Misantropen » 18. jun 2019, 19:52

Giraffie skrev:Han bliver bare så barnlig når jeg bringer sådan noget på banen. Jeg frygter det går ud over vores søn, ex er nemlig ikke klog nok til at holde søn ude af sådan nogen ting og deler (efter.min mening) alt for meget med en dreng på 7 år.

Jeg får børnefamilieydelse og det der ekstra bidrag som enlig forsøger, men jeg bruger da mere på søn end de.

Kan man forlange han selv køber tøj?

Umiddelbart ja, men hvad er grunden til han intet betaler?
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf TomKah » 18. jun 2019, 19:59

Jeg ville så skrive en seddel med hvad der var i tasken og forlange at han supplerer op hvis han ikke holdt styr på det
Jeg er ikke skilt men står for at købe alt børnetøj herhjemme og man mand havde en tendens til at mistet tøjet i børnehaven fordi han glemte hvad de havde på.
Jeg fik ham til at tage billeder hver morgen og sørge for at få det med hjem.
Hvis jeg skal bruge tid og overskud på at købe så skal han da også udvise respekt for det.
2
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Giraffie » 18. jun 2019, 19:59

Misantropen skrev:
Giraffie skrev:Han bliver bare så barnlig når jeg bringer sådan noget på banen. Jeg frygter det går ud over vores søn, ex er nemlig ikke klog nok til at holde søn ude af sådan nogen ting og deler (efter.min mening) alt for meget med en dreng på 7 år.

Jeg får børnefamilieydelse og det der ekstra bidrag som enlig forsøger, men jeg bruger da mere på søn end de.

Kan man forlange han selv køber tøj?

Umiddelbart ja, men hvad er grunden til han intet betaler?


Det har altid været sådan i de næsten 4 år vi ikke har været sammen. Engang fik jeg ham til at købe 6 par underbukser (så det var ikke helt snart, at han ikke har købt noget). Men det måtte jeg sige til ham ugentligt i 1,5 måned at han skulle.
Hver gang jeg nævner noget med bidrag griner han hånligt.

Vi har aldrig haft kommunen inden over vores samordning.

Alt har været slemt her på det sidste, fordi jeg har fået en kæreste. Det kan han slet ikke rumme.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Jedi » 18. jun 2019, 20:01

Giraffie skrev:
Jedi skrev:
Giraffie skrev:Jeg deler min søn i 7/7 ordning med hans far.
Jeg får børnefamilieydelsen. Hans far bidrager med 0 kr og køber heller ikke noget tøj, sko eller betaler fritidsaktiviteter.
Jeg sender hver uge 8 sæt tøj med og hver gang mangler der noget når jeg får det retur.
Denne uge sendte jeg 8 (helt nye) T-shirts med og har fået 4 retur, han kan ikke finde de andre.
Jeg sendte 8 par strømper med og har fået 3,5 par retur.
Han har også forlagt vores søns mobil tlf (som jeg har købt og betalt).
Jeg er meget frustreret og føler mig lidt til grin, at han bare kan køre økonomisk frikort på den front :sur:
Jeg vælter mig ikke i penge og prøver at købe tøj når der er udsalg.

Jeg kan lige se at vi skal dele børnefamilieydelsen hvis det bliver indført. Det bliver sjovt.

Nå, jeg skulle bare ud med det. Der er vel ikke så meget at gøre udover at sige suk :wacko:


Skal han ikke betale børnebidrag? Ellers kan han jo selv sørge for tøj osv. ved samvær


Det tror jeg ikke de skal når man har 7/7 ordning.

Ikke hvis man deler udgifterne, nej. Og her deler I jo ikke udgifterne? Med mindre tøjet dukker op næste gang og det mest handler om, han ikke vasker det/det gives med lidt efter lidt og aldrig med det samme. Hvis tingene decideret forsvinder eller går i stykker uden erstatning, så er han medvirkende til øgede udgifter.
Jeg er med på, det formenligt er en frustrationstråd :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Slettet bruger » 18. jun 2019, 20:13

Fra hans synspunkt er det dig der får pengene, så dig der skal betale det hele. Ville det ikke være lettere hvis du gav ham halvdelen af børnepengene? Så havde du et bedre udgangspunkt for at kræve halvdelen af udgifterne betalt.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Misantropen » 18. jun 2019, 20:14

Giraffie skrev:
Misantropen skrev:
Giraffie skrev:Han bliver bare så barnlig når jeg bringer sådan noget på banen. Jeg frygter det går ud over vores søn, ex er nemlig ikke klog nok til at holde søn ude af sådan nogen ting og deler (efter.min mening) alt for meget med en dreng på 7 år.

Jeg får børnefamilieydelse og det der ekstra bidrag som enlig forsøger, men jeg bruger da mere på søn end de.

Kan man forlange han selv køber tøj?

Umiddelbart ja, men hvad er grunden til han intet betaler?


Det har altid været sådan i de næsten 4 år vi ikke har været sammen. Engang fik jeg ham til at købe 6 par underbukser (så det var ikke helt snart, at han ikke har købt noget). Men det måtte jeg sige til ham ugentligt i 1,5 måned at han skulle.
Hver gang jeg nævner noget med bidrag griner han hånligt.

Vi har aldrig haft kommunen inden over vores samordning.

Alt har været slemt her på det sidste, fordi jeg har fået en kæreste. Det kan han slet ikke rumme.

Hvis det kan mindske nogle frustrationer hos dig synes jeg helt sikkert du skal kontakte kommunen/statsforvaltningen, eller hvad det hedder. Hans opførsel er fuldstændig urimelig overfor dig. Hvad bilder han sig ind at grine hånligt og ikke bidrage økonomisk når du beder ham aflevere tøjet? :sur: Han kan ikke både blæse og have mel i munden. Vil han have jeres søn 7/7 må han komme ind i kampen.

Han lyder tung at danse med og jeg forstår godt din bekymring over om det går ud over jeres søn at du kræver nogle ting af din eks. Hvis det kan hjælpe dig synes jeg ikke du skal tøve med at lade kommunen eller lignende fastsætte reglerne og lade dem klare inddrivelsen osv. Du kan evt. give ham en frist til at ændre sin attude når du fortæller hvad du har tænkt dig.
Senest rettet af Misantropen 18. jun 2019, 20:15, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Honningprut » 18. jun 2019, 20:15

Giraffie skrev:
Honningprut skrev:Det er indført at far og mor skal dele børnefamilieydelse fra 2020.

Har du bedt ham om at få tøjet tilbage? Altså sagt:" X jeg har brug for at du sender tøjet med tilbage, for ellers har Y ikke noget tøj her."

Ellers kan løsningen være:" Jeg giver dig en taske med fra nu af. Når Y har brugt tøjet smider du det der i, og så vasker jeg det selv, når Y kommer hjem."


Ja hver gang. Jeg sender en sms med hvad er mangler.
Ex vasker ikke hans tøj, jeg får det snavset tilbage og jeg vasker det. Så det er bare at smide det i tasken og aflevere.

Forudser at der bliver tungt administrativt i kommunerne at styre alt det økonomi-halløj for skilsmissebørn.


Jeg tænker det er Familieretshuset og Udbetaling Danmark der kommer til at stå med den økonomiske del.

Jeg tror, at jeg ville stoppe med at give tøj med. Han kan forøvrigt ikke kræve at du betaler tøj, når han ikke betaler underholdningsbidrag.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Frustrationer over en ex

Indlægaf Purple Haze » 18. jun 2019, 20:18

Hvor gammel er jeres dreng?
Kan han hjælpe med at holde styr på tingene?

Og har din ex tøj på selv?
Hvordan jan han administrere det og ikke drengens tøj.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forældre"