Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. apr 2019, 07:58

Det vil komme an på barnet, tror jeg, for det skal passe ind i deres livsstil.
Dog vil tommelfingerreglen være, at jeg som forælder til en under 18 altid vil være (med)afsender på mit barns fremtoning, og fra den vinkel jeg har svært ved at forestille mig, at jeg vil gå med til mere end huller i ørene.
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Fræksak » 26. apr 2019, 18:40

Mine piger har begge fået deres første hul i ørerne som 6-7-årige. For godt et år siden ville min ældste (12 år på det tidspunkt) gerne have lavet et ekstra hul i det ene øre, og på vej til pierceren besluttede både min yngste datter (8 på det tidspunkt) og jeg selv, at vi også ville have et ekstra hul. Så nu har vi alle tre ét hul i det højre øre og to i venstre.

Min yngste har haft betændelse én gang (hvor det til gengæld også var voldsomt), men derudover har vi aldrig oplevet problemer med det, og jeg forstår nok ikke helt, hvorfor mange har modstand mod det. Eller jo - da min ældste var lille og plagede, fik hun først, at vide, at det måtte hun få som 10-årig. Med tiden blev jeg dog selv i tvivl om hvad grunden skulle være til at vente :lol:, så hun fik lov, kort før hun fyldte 7.

Den store er i mellemtiden blevet 13,5 og og overvejer et hul eller to mere i ørerne. Dog stadig ikke i brusken. Hun vil også gerne tatoveres, men det ved hun godt først bliver når hun er fyldt 18 (og hvem ved om lysten er der til den tid).
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf xxx---xxx » 27. apr 2019, 18:42

DetSorteCirkus skrev:Det vil komme an på barnet, tror jeg, for det skal passe ind i deres livsstil.
Dog vil tommelfingerreglen være, at jeg som forælder til en under 18 altid vil være (med)afsender på mit barns fremtoning, og fra den vinkel jeg har svært ved at forestille mig, at jeg vil gå med til mere end huller i ørene.



Jeg forstår bare virkelig ikke hvilke fremtoning det er du hentyder til, ved et barn/ungt menneske med mere end 2 huller i ørene.

Jeg kunne forstå hvis vi taler piercinger i hovedet. Men det er 1 eller 2 huller mere :forvirret:
3
julle2102
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. sep 2023, 07:50
Kort karma: 0

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf julle2102 » 9. sep 2023, 01:35

min datter fik et hul i hvert øre da hun blev 5år og ca 8mdr efter fik hun lavet et hul mere i hver øre i starten ville hendes mor ikke gå med til at vores datter fik dem lavet men efter cirka 3 måneder hvor vores datter stort set dagligt havde plaget os og jeg havde næsten opgivet at overtale hende lige indtil jeg hørte vores datter fortælle sin mor at hun jo bare ville have at deres øre var lige smukke nogle minutter efter kom hendes mor ud i køkkenet og jeg kunne tydeligt fornemme at den sætning min datter lige sagt havde ramte hende hårdt så Jeg valgte at give det en sidste chance for at overtale hende og efter et par timers snakken frem og tilbage gik hun med til at vores datter fik lavet hul nummer 2 i hver øre og da hun blev 8 år fik hun hul nummer tre i begge øre en måneds tid inden hun blev 10 kom hun og gav os en ønskeseddel og til vores store overraskelse så havde hun skrevet tre ønsker på sedlen ønsker nr 1 var en næsepiercing ønsker nr 2 var en navlepiercing og ønske nr 3 var en tur i Disneyland Hvilket vores økonomi umulig kunne klar på daværende tidspunkt og da hun altid havde fået minimum en af de ting der stod på hendes tidligere ønskesedler så det kunne vi naturligvis ikke lave om på det nu så dagen efter hun blev 10 år fik hun en piercing i næsen i samme side som hendes mor 5 måneder efter lavede jeg en aftale med hende at jeg ville bestille en tid ved vores piercer så hun kunne få den navlepiercing lavet men inden jeg ville ringe til vores piercer og bestille tid Så skulle hun love mig at hun ikke bad om flere piercinger eller huller i ørerne før hun var min 15år og vigtigst af alt at hun ikke måtte sige noget til hendes mor om vores aftale og få dage efter jeg havde lavet den aftale med hende fik hun hendes navle piercede da vi kom hjem løb hun nærmest ind fordi hun ikke kunne vente med at vise hendes mor at hun havde fået hendes navlepiercing og hendes mor gav hende et stort kram og sagde at den så flot ud til hende vores datter er stadig lykkelig over alle sine piercinger og hun glæder sig bare til at hun bliver 15 så hun kan få lavet et par ekstra huller i ørene hendes mor og jeg har aftalt at når hun er blevet 15 vil vi går med til at hun får op til tre mere i hver af hendes øre og tre huller ekstra når hun bliver 16 og de sidste to kan hun få noget hun bliver 17 år på den måde vil hendes største barndomsdrøm gå i opfyldelse nemlig at have 11 huller i hvert øre præcis ligesom hendes mor har

Jeg har vedhæftet et billede så i kan se hvor smukt hendes mors øre er pyntede
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf BlueBunny » 9. sep 2023, 06:16

julle2102 skrev:min datter fik et hul i hvert øre da hun blev 5år og ca 8mdr efter fik hun lavet et hul mere i hver øre i starten ville hendes mor ikke gå med til at vores datter fik dem lavet men efter cirka 3 måneder hvor vores datter stort set dagligt havde plaget os og jeg havde næsten opgivet at overtale hende lige indtil jeg hørte vores datter fortælle sin mor at hun jo bare ville have at deres øre var lige smukke nogle minutter efter kom hendes mor ud i køkkenet og jeg kunne tydeligt fornemme at den sætning min datter lige sagt havde ramte hende hårdt så Jeg valgte at give det en sidste chance for at overtale hende og efter et par timers snakken frem og tilbage gik hun med til at vores datter fik lavet hul nummer 2 i hver øre og da hun blev 8 år fik hun hul nummer tre i begge øre en måneds tid inden hun blev 10 kom hun og gav os en ønskeseddel og til vores store overraskelse så havde hun skrevet tre ønsker på sedlen ønsker nr 1 var en næsepiercing ønsker nr 2 var en navlepiercing og ønske nr 3 var en tur i Disneyland Hvilket vores økonomi umulig kunne klar på daværende tidspunkt og da hun altid havde fået minimum en af de ting der stod på hendes tidligere ønskesedler så det kunne vi naturligvis ikke lave om på det nu så dagen efter hun blev 10 år fik hun en piercing i næsen i samme side som hendes mor 5 måneder efter lavede jeg en aftale med hende at jeg ville bestille en tid ved vores piercer så hun kunne få den navlepiercing lavet men inden jeg ville ringe til vores piercer og bestille tid Så skulle hun love mig at hun ikke bad om flere piercinger eller huller i ørerne før hun var min 15år og vigtigst af alt at hun ikke måtte sige noget til hendes mor om vores aftale og få dage efter jeg havde lavet den aftale med hende fik hun hendes navle piercede da vi kom hjem løb hun nærmest ind fordi hun ikke kunne vente med at vise hendes mor at hun havde fået hendes navlepiercing og hendes mor gav hende et stort kram og sagde at den så flot ud til hende vores datter er stadig lykkelig over alle sine piercinger og hun glæder sig bare til at hun bliver 15 så hun kan få lavet et par ekstra huller i ørene hendes mor og jeg har aftalt at når hun er blevet 15 vil vi går med til at hun får op til tre mere i hver af hendes øre og tre huller ekstra når hun bliver 16 og de sidste to kan hun få noget hun bliver 17 år på den måde vil hendes største barndomsdrøm gå i opfyldelse nemlig at have 11 huller i hvert øre præcis ligesom hendes mor har

Jeg har vedhæftet et billede så i kan se hvor smukt hendes mors øre er pyntede


Var det efter en god bytur der skulle trolles, eller kunne du bare ikke sove :lol:
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf FruKuk » 9. sep 2023, 06:48

FruKuk skrev:Min datter skal være 10 år, før hun får huller i ørerne. Hun må heller ikke få en trekantsbikini, make up eller sko med hæl. Alt sammen fordi jeg synes, at det er for voksent. Jeg har kun taget stilling til alderen for huller, fordi hun indtil videre ikke har spurgt til de andre ting.

En piercing i øverste del af øret kunne komme på tale omkring de 16 år. Tror jeg. I hvert fald ikke som 12 årig.


Nu kom tråden jo lige frem, så jeg blev lige lidt nysgerrig på, hvad jeg havde svaret der tilbage i 2019 - og som så meget andet i det her mor-show, så havde jeg holdning til jeg fik en ny :lol: Min datter fik en næsepiercing kort efter sin 12 års fødselsdag, og har tid til en helix piercing om en månedstid, hvor hun er 13 år...

Men hun må stadig ikke gå med trekantsbikini og stiletter, så lidt principper har jeg da holdt fast i :-D
3
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf JoyNips » 9. sep 2023, 09:24

julle2102 skrev:min datter fik et hul i hvert øre da hun blev 5år og ca 8mdr efter fik hun lavet et hul mere i hver øre i starten ville hendes mor ikke gå med til at vores datter fik dem lavet men efter cirka 3 måneder hvor vores datter stort set dagligt havde plaget os og jeg havde næsten opgivet at overtale hende lige indtil jeg hørte vores datter fortælle sin mor at hun jo bare ville have at deres øre var lige smukke nogle minutter efter kom hendes mor ud i køkkenet og jeg kunne tydeligt fornemme at den sætning min datter lige sagt havde ramte hende hårdt så Jeg valgte at give det en sidste chance for at overtale hende og efter et par timers snakken frem og tilbage gik hun med til at vores datter fik lavet hul nummer 2 i hver øre og da hun blev 8 år fik hun hul nummer tre i begge øre en måneds tid inden hun blev 10 kom hun og gav os en ønskeseddel og til vores store overraskelse så havde hun skrevet tre ønsker på sedlen ønsker nr 1 var en næsepiercing ønsker nr 2 var en navlepiercing og ønske nr 3 var en tur i Disneyland Hvilket vores økonomi umulig kunne klar på daværende tidspunkt og da hun altid havde fået minimum en af de ting der stod på hendes tidligere ønskesedler så det kunne vi naturligvis ikke lave om på det nu så dagen efter hun blev 10 år fik hun en piercing i næsen i samme side som hendes mor 5 måneder efter lavede jeg en aftale med hende at jeg ville bestille en tid ved vores piercer så hun kunne få den navlepiercing lavet men inden jeg ville ringe til vores piercer og bestille tid Så skulle hun love mig at hun ikke bad om flere piercinger eller huller i ørerne før hun var min 15år og vigtigst af alt at hun ikke måtte sige noget til hendes mor om vores aftale og få dage efter jeg havde lavet den aftale med hende fik hun hendes navle piercede da vi kom hjem løb hun nærmest ind fordi hun ikke kunne vente med at vise hendes mor at hun havde fået hendes navlepiercing og hendes mor gav hende et stort kram og sagde at den så flot ud til hende vores datter er stadig lykkelig over alle sine piercinger og hun glæder sig bare til at hun bliver 15 så hun kan få lavet et par ekstra huller i ørene hendes mor og jeg har aftalt at når hun er blevet 15 vil vi går med til at hun får op til tre mere i hver af hendes øre og tre huller ekstra når hun bliver 16 og de sidste to kan hun få noget hun bliver 17 år på den måde vil hendes største barndomsdrøm gå i opfyldelse nemlig at have 11 huller i hvert øre præcis ligesom hendes mor har

Jeg har vedhæftet et billede så i kan se hvor smukt hendes mors øre er pyntede


Hvis blot du satte punktummer med samme hyppighed som du øjensynligt lader dit barn blive piercet…
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Seance
Indlæg: 377
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1878

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Seance » 9. sep 2023, 09:52

Min dater var 10 da hun fik hul i øret. Hun vil gerne have flere, men jeg har sagt at det må vente til hun bliver 15.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf ajnaM » 9. sep 2023, 11:32

Mine drenge har heldigvis ikke efterspurgt det, men de kan gøre, hvad de vil, udi piercinger og tatoveringer, når de bliver 18 - og er flyttet hjemmefra. :deer:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Kanga » 9. sep 2023, 11:52

ajnaM skrev:Mine drenge har heldigvis ikke efterspurgt det, men de kan gøre, hvad de vil, udi piercinger og tatoveringer, når de bliver 18 - og er flyttet hjemmefra. :deer:

Det er et kæmpe emne hos os. Min søn er 11 år og har plaget om hul i det ene øre siden han var 9 år.
Vi har sagt nej og forsøgt at argumentere, men han er ikke så modtagelig. :lol:

Indtil videre holder vi stand og lukker den ned, når han spørger. Og ja, samme her; når han er 18 år, kan han gøre, hvad han vil.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Urtekussen » 9. sep 2023, 13:28

ajnaM skrev:Mine drenge har heldigvis ikke efterspurgt det, men de kan gøre, hvad de vil, udi piercinger og tatoveringer, når de bliver 18 - og er flyttet hjemmefra. :deer:

Min søn på 4 vil gerne have "ørering i navlen" som hans søster på 18
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. sep 2023, 06:48

Urtekussen skrev:
ajnaM skrev:Mine drenge har heldigvis ikke efterspurgt det, men de kan gøre, hvad de vil, udi piercinger og tatoveringer, når de bliver 18 - og er flyttet hjemmefra. :deer:

Min søn på 4 vil gerne have "ørering i navlen" som hans søster på 18
Er dine årstal dine børn? Hvis så, tillykke med den gode flok!

Min danske døtre var 18. Min asiatiske søn kan spørge når han er 48 - det bliver stadig nej. Min asiatiske datter, er det kutyme her at få piercing som nyfødt. Men kommer til at insisterer på at hun skal være 6mdr eller 1 år.
0
Grab them by the pussy
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2023, 07:28

Min 4 årige siger hun vil have det når hun bliver stor, den 6 årige har ingen interesse, hun er også bange for nåle og vacciner så jeg tænker at det er infoen om at huller laves med en nål der har gjort hun tænker hun aldrig skal have huller i ørerne :lol:

Tænker de sikkert får lov fra ca 10 år hvis de gerne vil og det er et ønske der har været der mindst et år. Jeg var selv 18 år før jeg fik huller i ørene, ikke fordi jeg ikke måtte før men havde ikke lyst før.
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 552
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 26
Likede indlæg: 1101

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf LittleLemon » 10. sep 2023, 09:40

Min datter fik huller i ørene som 8 årig. Jeg havde oprindeligt tænkt hun skulle være minimum 10 år, men endte med at give køb på det. Der var/er så mange andre kampe jeg hellere vil tage i forhold til påklædning, mobil, SoMe, sengetider osv osv, så øreringene blev der jeg gav lov. Hun må dog kun bruge ørestikker, ikke nogen der hænger ned under øret.

Andre piercinger må hun vente med til hun er betydeligt ældre…nogen typer må hun ikke få så længe hun bor i mit hjem.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Kanga » 10. sep 2023, 09:48

Er der forskel på drenge og piger for jer?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 4 år. Det ville jeg synes var for tidligt i dag.
Jeg er mere large overfor huller i ørerne til piger end til drenge. Til drenge synes jeg det er sådan lidt meh... min søns kammerater som har huller i ørerne, dem kan jeg på en eller anden måde tage mindre seriøst, end dem der ikke har.
0

Tilbage til "Forældre"