Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. sep 2023, 09:53

:engel: Jeg har lige "overtalt" min store 17 årige til at få lavet hul i øret, og har betalt for det :engel:

Han har snakket om det er stykke tid, og fået lov, men gjorde ikke rigtig noget ved det.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Raenil » 10. sep 2023, 10:42

Vores piger må få huller i ørene når de selv kan holde det rent og håndtere øreringe.
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Lys » 10. sep 2023, 12:01

Kanga skrev:Er der forskel på drenge og piger for jer?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 4 år. Det ville jeg synes var for tidligt i dag.
Jeg er mere large overfor huller i ørerne til piger end til drenge. Til drenge synes jeg det er sådan lidt meh... min søns kammerater som har huller i ørerne, dem kan jeg på en eller anden måde tage mindre seriøst, end dem der ikke har.


Nej, det tror jeg ikke (men fordi jeg aldrig får en søn er det jo svært at sige med sikkerhed). Min egen smag er nok forskellig, men jeg synes ikke, at min æstetik alene skal være afgørende for sådan en beslutning. Og jeg synes egentlig, at du fremstår både fordomsfuld og fordømmende i din beskrivelse af, hvordan du tager din søns venner mindre seriøst pga en ørering.

Min datter knapt 4 år, så det er ikke aktuelt med øreringe endnu. Men jeg forestiller mig umiddelbart 10-års alderen, men hvis det bliver et stærkt ønske før det, kan det være at det bliver før.
3
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Kanga » 10. sep 2023, 12:23

Lys skrev:
Kanga skrev:Er der forskel på drenge og piger for jer?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 4 år. Det ville jeg synes var for tidligt i dag.
Jeg er mere large overfor huller i ørerne til piger end til drenge. Til drenge synes jeg det er sådan lidt meh... min søns kammerater som har huller i ørerne, dem kan jeg på en eller anden måde tage mindre seriøst, end dem der ikke har.


Nej, det tror jeg ikke (men fordi jeg aldrig får en søn er det jo svært at sige med sikkerhed). Min egen smag er nok forskellig, men jeg synes ikke, at min æstetik alene skal være afgørende for sådan en beslutning. Og jeg synes egentlig, at du fremstår både fordomsfuld og fordømmende i din beskrivelse af, hvordan du tager din søns venner mindre seriøst pga en ørering.

Min datter knapt 4 år, så det er ikke aktuelt med øreringe endnu. Men jeg forestiller mig umiddelbart 10-års alderen, men hvis det bliver et stærkt ønske før det, kan det være at det bliver før.

Jamen, det er da muligt at jeg både er fordomsfuld og fordømmende. Jeg prøvede lige at spole det frem til en mand på 25 år og en på 45 år. Og der har jeg det på samme måde. Jeg kan ikke sætte fingeren på, hvad der præcist gør det. Men der er altså et eller andet, som gør, ar jeg synes det er useriøst. Personens fremtoning og personlighed på andre punkter skal virkelig være positiv, hvis jeg skal kunne se bort fra det, der tricker mig.

Jeg havde et fritidsjob engang, hvor drenge med langt hår og/eller ørering, måtte lade sig klippe inden ansættelse og tage øreringen ud, når de var på arbejde. Og den holdning kunne jeg faktisk godt lide. Jeg var 18 år dengang.
3
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3013
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5212

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf AFK » 10. sep 2023, 12:36

Kanga skrev:Er der forskel på drenge og piger for jer?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 4 år. Det ville jeg synes var for tidligt i dag.
Jeg er mere large overfor huller i ørerne til piger end til drenge. Til drenge synes jeg det er sådan lidt meh... min søns kammerater som har huller i ørerne, dem kan jeg på en eller anden måde tage mindre seriøst, end dem der ikke har.


Njaeh.. Både piger og drenge ville få afslag fra mig, men jeg synes øreringe til mænd er gustent. Til kvinder synes jeg bare det er kedeligt og overflødigt. Det er bare ikke noget der gør folk pænere, efter min mening. Men sådan har jeg det med alle smykker.

Principielt er jeg imod tatoveringer, piercinger, og lignende kropsmodifikationer til børn under 18 år, så det ville jeg ikke godkende hos egne børn. Det må de anskaffe sig som myndige.
1
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 552
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 26
Likede indlæg: 1101

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf LittleLemon » 10. sep 2023, 13:05

Kanga skrev:Er der forskel på drenge og piger for jer?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 4 år. Det ville jeg synes var for tidligt i dag.
Jeg er mere large overfor huller i ørerne til piger end til drenge. Til drenge synes jeg det er sådan lidt meh... min søns kammerater som har huller i ørerne, dem kan jeg på en eller anden måde tage mindre seriøst, end dem der ikke har.


Jeg synes ørering(e) er grimt til drenge og mænd…men hvis min søn skulle ønske at få huller i ørene, så skal min smag ikke stå i vejen for at han må få det samme som min datter har fået.
2
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Raenil » 10. sep 2023, 13:32

Kanga skrev:Er der forskel på drenge og piger for jer?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 4 år. Det ville jeg synes var for tidligt i dag.
Jeg er mere large overfor huller i ørerne til piger end til drenge. Til drenge synes jeg det er sådan lidt meh... min søns kammerater som har huller i ørerne, dem kan jeg på en eller anden måde tage mindre seriøst, end dem der ikke har.


Ja. Jeg vil ikke være stålsat modstander af at knægten får hul i ørerne, men jeg vil nok forsøge at tale det væk længst muligt, hvis det bliver et issue. Jeg synes ikke at det er pænt.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2023, 16:53

Her gælder samme regler uanset køn, jeg kan ikke rigtig komme på noget hvor jeg ville gøre forskel på børn pga deres kønsorganer.
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Animi » 10. sep 2023, 17:23

Nej, selvfølgelig ville jeg ikke gøre forskel på mine børn ift. øreringe udelukkende pga. deres køn.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Mette » 10. sep 2023, 17:24

Inden jeg fik børn, havde jeg en skarp holdning om, at fremtidige børn skulle være minimum 13 år.

Nu har min datter på 7 og min søn på 10 begge huller i ørerne.. :)
Og de må gerne få flere. De kan jo altid tages ud igen, hvis de fortryder.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Animi » 10. sep 2023, 17:28

Animi skrev:Jeg tænker at mit hypotetiske barn nå få almindelige huller i øreflippen som 10-årig, men andre piercinger må vente til hun fylder 18.


Efter jeg fik barn, har jeg rent faktisk haft denne her samtale med min kæreste. Og som mor er jeg åbenbart blevet mere striks, fordi hvis det står til mig, skal mit barn være 15 år, før hun må få huller i ørene. Min kæreste synes det er lige strengt nok, så vi blev enige om 13 år i stedet. Om vi så ender med at ændre mening og hun må få lov som yngre, det må tiden jo vide. Men kan godt mærke, at jeg har det lidt stramt ved tanken om børn og huller i ørene/piercinger.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Kirstenkp » 10. sep 2023, 19:17

AFK skrev:
Kanga skrev:Er der forskel på drenge og piger for jer?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 4 år. Det ville jeg synes var for tidligt i dag.
Jeg er mere large overfor huller i ørerne til piger end til drenge. Til drenge synes jeg det er sådan lidt meh... min søns kammerater som har huller i ørerne, dem kan jeg på en eller anden måde tage mindre seriøst, end dem der ikke har.


Njaeh.. Både piger og drenge ville få afslag fra mig, men jeg synes øreringe til mænd er gustent. Til kvinder synes jeg bare det er kedeligt og overflødigt. Det er bare ikke noget der gør folk pænere, efter min mening. Men sådan har jeg det med alle smykker.

Principielt er jeg imod tatoveringer, piercinger, og lignende kropsmodifikationer til børn under 18 år, så det ville jeg ikke godkende hos egne børn. Det må de anskaffe sig som myndige.


x2. Jeg er så også påvirket af selv at blive meget hårdt angrebet af eksem efter at have fået øreringe (som voksen)
Jeg forstår faktisk ikke det er lovligt at pierce børn under 18?
1

Tilbage til "Forældre"