Røg/brandalarmer og børn

Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf Kattefjæs » 29. okt 2018, 20:24

På et eller andet tidspunkt var der en debattør som skrev om at røg/brandalarmen var gået derhjemme midt om natten, men at hendes børn ikke var vågnet af det. Det var selvfølgelig noget hun fandt ret bekymrende.

Jeg kan selvfølgelig overhovedet ikke huske hvem debattøren var. Men jeg læste det her i The Times i fredags, og det fik mig selvfølgelig til at tænke på vedkommende.

Det er åbenbart ikke så usædvanligt igen.

Gad vide om der findes firmaer i DK som laver custom alarmer så man selv kan indspille det den skal sige når ulykken er ude? :gruble:

Anyway, det var bare det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. okt 2018, 20:33

vildt alligevel... Men det kommer heller ikke helt bag på mig.
Mine unger sover snildt fra alm. hverdagsstøj i hjemmet, og de hører aldrig alarmen på min mobil når det er tid til at stå op.
Men de vågner derimod meget hurtigt når jeg siger godmorgen og kalder på dem.

jeg kan også sagtens selv lukke irrelevante lyde ude, og ville nok også være lidt tid om at vågne ved en røg/brandalarm.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf Kattefjæs » 29. okt 2018, 20:39

Madam Pomfrey skrev:vildt alligevel... Men det kommer heller ikke helt bag på mig.
Mine unger sover snildt fra alm. hverdagsstøj i hjemmet, og de hører aldrig alarmen på min mobil når det er tid til at stå op.
Men de vågner derimod meget hurtigt når jeg siger godmorgen og kalder på dem.

jeg kan også sagtens selv lukke irrelevante lyde ude, og ville nok også være lidt tid om at vågne ved en røg/brandalarm.


Både manden og jeg sover med ørepropper - ellers ville vi aldrig få sovet. Så der er nok en vis risiko for at vi ville sove fra en del, selvom jeg normalt vågner af høje lyde.

Vi har faktisk en talende alarm, men det er dog ikke mor som har indtalt stemmen. :lol:

Det er vist meget normalt at carbon monoxide alarmer taler herovre. Der er noget med at hvis en alarm bare bipper, så har folk en tendens til at pille dem fra hinanden fordi de tror det er batteriet. Men med carbon monoxide har man ikke ret mange sekunder til at slippe ud af hjemmet, og man kan jo ikke se faren, så jeg tror det er mere effektivt hvis den råber af én at man skal evakuere i en fart.

Jeg har hørt den råbe, men kun fordi vi testede den, så jeg ved jo ikke om jeg ville vågne af den. Det er heldigvis aldrig sket at vi har haft brug for alarmen sådan for real.

Men der er virkelig stor forskel på 28 sekunder og 3-4 hele minutter.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf Kattefjæs » 29. okt 2018, 20:43

Lathyrus skrev:Det var mig der skrev om det :)

Mine børn hører simpelthen hverken røgalarmen eller vækkeuret og de er generelt også længe om at vågne hvis de bliver kaldt på. Der skal helst berøring til for at få dem vækket.


Ahaaaa! :D

Gad vide om man kan få en alarm som både råber af én og giver en ordentlig rusker i armen.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf Rapfisk » 29. okt 2018, 21:25

Jeg har prøvet det som barn - heldigvis ved falsk alarm, men mine forældre kunne næsten ikke få liv i mig, og det første jeg husker er min mors stemme. Jeg har været 10 år gammel.
1
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf Lys » 29. okt 2018, 21:36

Jeg har prøvet som barn at sove fra røgalarmen, som gik om dagen pga røg i køkkenet ;) Det sad i mig længe, at jeg ikke var vågnet og gjorde mig ret bange for ildebrand. Mine forældre har formentlig bare fortalt mig det som en sjov historie (måske endda flere år senere) - de ville jo aldrig have forladt huset uden deres børn og havde i øvrigt soveværelse lige ved siden af børneværelset. Men jeg husker stadig skrækken for ildebrand og at jeg ikke nåede ud.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf Kattefjæs » 29. okt 2018, 22:34

Åh det må have været virkelig ubehageligt.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Røg/brandalarmer og børn

Indlægaf milisa » 30. okt 2018, 20:16

Vildt alligevel. Altså, jeg plejer at sige, at min unge kan sove fra en atombombe, hvis først hun er faldet i søvn, men jeg tror nu nok, jeg havde forventet, at hun ville vågne af brandalarmen. Men så igen, jeg kan støvsuge i hendes rum med lyset tændt uden problemer, når hun sover.....
0
Tally-ho

Tilbage til "Forældre"