Hvad kan du bedst huske fra fødegangen?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Hvad kan du bedst huske fra fødegangen?

Indlægaf FruKuk » 10. nov 2018, 07:55

TomKah skrev:
FruKuk skrev:Første fødsel: Husker bedst, at der ikke var nogen ledig fødestue, så jeg sad i en stol på gangen, indtil en stakkels nybagt mor blev kørt i kørestol ud fra en fødestue og en sygeplejerske meldte "vi tager lige det værste, så du kan komme til".

Anden fødsel: At det var dumt, at min mand ikke vidste hvor fødeafdelingen lå, nu jeg kom ind med ambulance (grundet lillebror endte med at blive født på badeværelsesgulvet hjemme ved et uheld), og han ikke kunne følge med i bilen.
At en mand der lige har taget imod sit eget barn hjemme på gulvet, nok er i stand til at spørge om vej, faldt mig ikke ind :stoned:


Det sidste minder lidt om min sidste fødsel. Babyen kom til verden 5 minutter før vi ramte hospitalet. Manden løber ind på hospitalet og kan ikke finde fødegangen fordi han har glemt sine briller i al hast. Det er mig stadig en gåde at vi ikke bare ringede til dem med mobilen.
Samtlige ledige jordemødre kom løbende ned på pladsen med varme håndklæder og saks etc.


Min mand var heldigvis smartere end mig. For da han stod foran sygehuset, ringede han da bare til jordmoderen og spurgte, om hun ikke ville hente ham. Jeg selv havde bekymret mig hele vejen i ambulancen om, at han nok aldrig fandt frem :stoned:

Og han havde endda nået at fjerne det værste nas hjemme på gulvet, inden han kørte "for jeg tænkte, at det blev vi trætte af at komme hjem til - vi har jo gulvvarme, så det ville sætte sig pænt meget fast". Tak min rolige mand med overblik :lol:
Senest rettet af FruKuk 10. nov 2018, 17:05, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Hvad kan du bedst huske fra fødegangen?

Indlægaf FruKuk » 10. nov 2018, 07:56

Mani skrev:Første gang:
Den første jordmoder ville ikke give epidural, fordi der var alt for længe til fødsel - den anden fordi jeg ville føde inden for den næste 1/2 time.
Hun insisterede i øvrigt på jeg ville føde indenfor den næste 1/2 time i over 5 timer - ja, der hang et giga ur på fødestuen! Jeg fik derfor kun lattergas, som jeg kastede op af.
Da jeg fødte tvilling A begyndte de at snakke om tvilling B havde det skidt - og at et akut kejsersnit var aktuelt. Det nåede vi ikke, men tvilling B havde en apgar på 1 efter 5 minutter og det er et under vi har ham i dag.
Og så syede en elev mig. Og spurgte ved hvert sting om det var rigtigt :tie:

Anden gang gik det stærkt. Jeg selv hævdede, at jeg nok gik i stå - men jeg fødte altså mindre end 20 minutter efter vi ankom, knap 3 timer efter første ve.


Py lyder lidt hårdt med tvilling B. Kom han sig hurtigt?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Hvad kan du bedst huske fra fødegangen?

Indlægaf Mani » 10. nov 2018, 08:14

FruKuk skrev:
Mani skrev:Første gang:
Den første jordmoder ville ikke give epidural, fordi der var alt for længe til fødsel - den anden fordi jeg ville føde inden for den næste 1/2 time.
Hun insisterede i øvrigt på jeg ville føde indenfor den næste 1/2 time i over 5 timer - ja, der hang et giga ur på fødestuen! Jeg fik derfor kun lattergas, som jeg kastede op af.
Da jeg fødte tvilling A begyndte de at snakke om tvilling B havde det skidt - og at et akut kejsersnit var aktuelt. Det nåede vi ikke, men tvilling B havde en apgar på 1 efter 5 minutter og det er et under vi har ham i dag.
Og så syede en elev mig. Og spurgte ved hvert sting om det var rigtigt :tie:

Anden gang gik det stærkt. Jeg selv hævdede, at jeg nok gik i stå - men jeg fødte altså mindre end 20 minutter efter vi ankom, knap 3 timer efter første ve.


Py lyder lidt hårdt med tvilling B. Kom han sig hurtigt?

Ja, det gjorde han heldigvis. Det er er til stadighed et under for mig ar det ikke gik værre.
Vi kunne begynde at få ham over til os efter 20 timer og vi blev udskrevet efter en uge.
Det første 1/2 år var han meget følsom ifht støj og uro, hvilket de mente skyldtes manglende ilt ifbm fødslen.
I dag er han lidt genert og til den introverte side, men det er jo ikke unormalt. Han er på efterskole i år og nyder det.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Cbas
Indlæg: 525
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Hvad kan du bedst huske fra fødegangen?

Indlægaf Cbas » 10. nov 2018, 08:24

Jeg husker bedst en episode fra min første fødsel.

Jeg blev sat i gang men der skete ikke rigtig noget. Først efter 1 døgn fik jeg veer. Og da de først kom gik det stærkt. Efter ca en time med veer da var der, men som på ingen måde gjorde ondt gik jordmoderen ud for at irdne noget. Og så begyndte det at gå stærkt, jeg sagde til min kæreste, at NU måtte han godt få fat i den jordmoder igen og da hun så kommer tilbage, siger jeg med panik i stemmen, at der er noget på vej ud af mig, hvilket hun ikke tror på. Men da hun får kigget kan hun se hovedet og 5 min efter kommer min søn nærmest flyvende ud. Jordmoderens første kommentar: “jeg har aldrig set en baby før med så flotte øjenvippper”.
1

Tilbage til "Forældre"