Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Sof » 18. sep 2018, 10:45

Havde glemt alt om sveden!

Både mig og baby svedte så det drev, særligt når han spiste. For mig var det ikke så slemt om natten, som jeg lige mindes det.

Men har bemærket at jeg stadig ofte har det ret varmt, det er nyt for mig, har ellers været typen der altid frøs før.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf JoyNips » 18. sep 2018, 10:57

Åh ja, hormonsveden. Og jeg sprøjtede mælk til højre og venstre, så jeg var nødt til at sove med amme-BH så der ligesom var noget til at holde indlæggene fast, ellers havde hele sengen simpelthen været drivvåd. Og så havde jeg jo læst, at man skulle have sokker på for at undgå brystbetændelse. Kææææft, det var varmt!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Bøtte » 18. sep 2018, 14:27

Sangius skrev:
Sophies-mor skrev:
Sangius skrev:
Sophies-mor skrev:At babyperioden er den nemme del.
Jeg vil 10 x hellere have et barn, der skulle trænes som mit skulle i de første 3 års tid - end jeg vil igennem 4-6 års alderen igen!
Selvstændighedsalderen var nem til sammenligning :lol:

Tag det, som det kommer.
Vælg dine kampe. Både i forhold til barn og parforhold og i forhold til alle andre.
Det er okay at give flaske, sut osv.


Hvad mener du med, at dit barn skulle trænes? :D

Intensiv fysioterapi, hjemmetræning, hjemmeergoterapeut.


Ah OK. :)

Jeg forventer at 4-6 er nemmere end 0-3 :kryds: . Men jeg har også et barn der aldrig har sovet igennem, og det håber jeg hun begynder at gøre et sted mellem 3 og 6 år da :nerve:



Min 5 årige sover ikke i gennem endnu :genert: Men nu går hun oftest bare selv ind til os om natten uden vi vågner.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Sangius » 18. sep 2018, 14:49

Bøtte skrev:
Sangius skrev:
Sophies-mor skrev:
Sangius skrev:
Sophies-mor skrev:At babyperioden er den nemme del.
Jeg vil 10 x hellere have et barn, der skulle trænes som mit skulle i de første 3 års tid - end jeg vil igennem 4-6 års alderen igen!
Selvstændighedsalderen var nem til sammenligning :lol:

Tag det, som det kommer.
Vælg dine kampe. Både i forhold til barn og parforhold og i forhold til alle andre.
Det er okay at give flaske, sut osv.


Hvad mener du med, at dit barn skulle trænes? :D

Intensiv fysioterapi, hjemmetræning, hjemmeergoterapeut.


Ah OK. :)

Jeg forventer at 4-6 er nemmere end 0-3 :kryds: . Men jeg har også et barn der aldrig har sovet igennem, og det håber jeg hun begynder at gøre et sted mellem 3 og 6 år da :nerve:



Min 5 årige sover ikke i gennem endnu :genert: Men nu går hun oftest bare selv ind til os om natten uden vi vågner.


Det skulle jeg nok kunne klare. De sidste par uger har vi haft minimum 5 opvågninger hver nat, og det er kun mor der dur :rulle:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Lykke » 18. sep 2018, 17:37

At nogen babyer bare ikke vil amme. Heller ikke selv om man læser tusind råd på ammenet. Og det er helt okay!

Nogen babyer er bare nemme og vil gerne sove gode lange lure. Det er bare skønt! Nyd det!
3
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Vixen » 18. sep 2018, 18:14

Jeg læste i den der 40 uger senere-bog, at ens underliv ikke falder ud, første gang, man skal lave stort efter fødslen. Hun skriver specifikt: “jeg lover, at det gør det ikke”. Det messede jeg for mig selv de første par gange, jeg var på toilettet efter fødslen :-D

Derudover gabte jeg over for meget i den første tid. For mange besøg, for mange julearrangementer (min datter er fra 30. November) og så var jeg for utålmodig til at sidde derhjemme og køre hud-mod-hud sammen med min baby. Lidt mere ro havde nok være smart.

Jeg ville gerne have haft ENDNU flere baby-billeder og små videoer. Tag for Guds skyld en masse billeder, også flere end du tror er nødvendigt. Den første tid går så hurigt! Tag også gerne billeder af fødestuen og hvis du orker, så få nogle billeder af dig i fødsel med baby. Det behøver jo ikke at være direkte op i skrævet. Når mindet om fødslen begynder at falme, kommer man til at ønske, at man havde flere billeder derfra. Det gjorde jeg i hvert fald.
6
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Little_Woman » 19. sep 2018, 10:12

Sof skrev:Havde glemt alt om sveden!

Både mig og baby svedte så det drev, særligt når han spiste. For mig var det ikke så slemt om natten, som jeg lige mindes det.

Men har bemærket at jeg stadig ofte har det ret varmt, det er nyt for mig, har ellers været typen der altid frøs før.


Jeg har allerede hedeture non-stop - så det skal nok blive en sved-fest hér :lol:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Little_Woman » 19. sep 2018, 10:20

Sikke mange gode indlæg - det hele er noteret et sted inde i præ-ammehjernen, til jeg står med den lille og tænker: “HVAD! Bløder man SÅ meget!”, “Hvad er nu det smarte til at undgå rød nummer?”, “gider jeg bage kage til gæsterne? Hell no!”, “hvem har taget min baby og lagt et hylemonster i stedet?”, og alt det andet.

Åh, hvor jeg altså glæder mig, her 32+1 :lun:
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf JoyNips » 19. sep 2018, 10:27

Endnu et tip: Få en app til at dele billeder med (fx Lifecake, som jeg er vildt glad for) eller brug iCloud eller sådan noget. Så kan du nøjes med at dele med dem, der rent faktisk gider at se dem og resten af dine facebook-venner slipper for at se dem (og du har ikke givet Mark Zuckerberg og hans samarbejdspartnere rettigheder over dine billeder).
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf billiebean » 19. sep 2018, 14:09

Jo, ville også gerne have kendt appen "Babytummel" noget før med mange forslag til, hvordan man leger med og aktiverer sit spædbarn.

Og så tror jeg, at det er smart med en app til at få fremkaldt nogle af de mange billeder man tager. Har fx downloaded LALALAB, men har ikke fået det eksekveret endnu.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf FruKuk » 19. sep 2018, 14:49

- At hvis baby sutter dine brystvorter til blods, så er det muligvis fordi, han/hun sutter skævt og ikke bare fordi "amning godt kan gøre ondt at få op at køre, og du bare skal hænge i"
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf billiebean » 19. sep 2018, 19:42

Og at man ikke nødvendigvis taber sig af at amme. :(
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Sangius » 19. sep 2018, 19:46

billiebean skrev:Og at man ikke nødvendigvis taber sig af at amme. :(


Jeg tog på :D :rulle:

Og bare hvis man skulle tro det, så kan man sagtens blive gravid også, selvom man fortsat ammer. Jeg ammer stadig, og har termin om en måned :lol:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Zonta » 20. sep 2018, 01:38

Det med principperne; man vil gøre alt for at få dem til at sove/lade være med at vågne. "Baby skal kunne sove i larm" - tjek! Men når man står med en hysterisk baby, der har sovet 20 minutter i løbet af de sidste 8 timer, så vil man skide hul i de principper og så lister man rundt som en anden ninja, når den endelig sover :deer: Og død over den, der kommer til at vække baby! :naughty:
7
J, juli 2018.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Før baby kom, ville jeg gerne have vidst at...

Indlægaf Vixen » 20. sep 2018, 21:15

Zonta skrev:Det med principperne; man vil gøre alt for at få dem til at sove/lade være med at vågne. "Baby skal kunne sove i larm" - tjek! Men når man står med en hysterisk baby, der har sovet 20 minutter i løbet af de sidste 8 timer, så vil man skide hul i de principper og så lister man rundt som en anden ninja, når den endelig sover :deer: Og død over den, der kommer til at vække baby! :naughty:



PRÆCIS. Min kæreste trampede rundt og larmede med service i køkkenet da vores baby var helt ny, og jeg fik et sammenbrud over det. “Jamen hun skal jo lære det!” “Måske, men jeg skal også overleve det her!!! Fucking vær stille eller jeg splitter dig ad!”
8
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forældre"