Barnedåb eller navngivning?

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Barnedåb eller navngivning?

Indlægaf Shmartiesh » 10. jun 2018, 15:30

Vi valgte dåb pga. Traditionen. Vi er medlem af folkekirken men ikke troende.

Vi har været til dåb ved venners børn hvor gudstjenesten en søndag tog 1,5 time. Fordi det var 1. Søndag efter trinitatis. :rulle: Aner ikke hvad det betyder, men to vennepar valgte ‘samme’ søndag med 3 års mellemrum. Jøsses altså.....

Vi valgte en lørdag for at undgå alt mulig der er ligegyldigt i vores øjne.
Argumentet som mange har med at de ikke vil vælge trosretning for deres barn, har jeg aldrig forstået. Ens børn er underlagt mange af forældrenes beslutninger de første mange år af deres liv, og denne beslutning synes jeg ikke har nogen ‘konsekvens’, hvis man kan sige det sådan, for barnets opvækst. (Disclaimer: sådan som vi opdrager og i forhold til hvor lidt kristne vi er, har det ingen konsekvens. At nogen religioner tror på omskæring og what not, er en anden sag)
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Barnedåb eller navngivning?

Indlægaf fisken80 » 11. jun 2018, 10:29

Sidespring til det med ikke at være døbt og alligevel være medlem af folkekirken. Det kan forekomme. Min veninde er aldrig blevet døbt, da hendes forældre ikke er medlemmer af folkekirken, men hun opdagede ved et tilfælde, at hun betalte kirkeskat og meldte sig herefter ud. Så det sker.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Forældre"