Ferie med børn.

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Ferie med børn.

Indlægaf xxx---xxx » 10. maj 2018, 10:38

I år bliver for os første ferie i udlandet med to børn.
Drengene er 4 og 1 år.

Vi har 3 ugers ferie, hvor vi som udgangspunkt skal den ene uge til Grækenland.

Vi plejer at booke en lejlighed de andre år vi kun har været afsted med den store, men er i tvivl om det måske er en fordel at købe All inklusiv?
De gange jeg har prøvet det har været inden jeg fik børn, og jeg var ærligt talt ikke imponeret.

Jeg kan godt lide at lave et ca budget over vores ferie, og hvad vi har af lommepenge. Men jeg bliver pludselig i tvivl om hvor meget en familie på 4 år bruger på en sommer.
Jeg synes pengene hurtigt røg ud af kortet sidste år, selvom vi kun holdte ferie herhjemme.

Hvad ligger jeres budget på til rejse både lommepenge samt forplejning. Plejer i at bo på hotel eller lejlighed, og er det med mad eller uden?

Hvad plejer i at bruge af lommepenge i sommerferien herhjemme?

Pt har jeg sat 12.000 kr af til rejse
10.000 kr til lommepenge på ferien
14.000 kr til lommepenge til de 2 uger herhjemme.

Jeg regner med vi skal besøge zoo, Tivoli osv i de uger vi er hjemme.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Ferie med børn.

Indlægaf Sorenspige » 10. maj 2018, 11:17

Rejser I uden for højsæsonen? Ellers tror jeg ikke, at 12.000 slår til. I hvert fald ikke med all inklusiv.

Hvis I vælger all inklusiv, behøver I til gengæld ikke bruge så mange lommepenge.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Ferie med børn.

Indlægaf Bøtte » 10. maj 2018, 11:26

Jeg tror heller ikke 12.000 slår til i højsæsonen. Den store koster jo næsten fuld pris.
Til gengæld synes jeg at 10.000 er et virkeligt højt lommepengeforbrug på en ferie med evt all incl. :genert:

Vi har kun rejst sammen med mine forældre, søskende + kæreste så vi er 8-10 mand afsted. Der er all incl godt. Og tror også jeg ville vælge det, hvis vi rejste alene med børnene, som er nogenlunde samme alder som jeres. Det er virkeligt nemt, at børnene kan spise i poolbaren, når de er sultne, at man ikke behøver tænke på mad.


Vi skal en uge til Grækenland med all inkl og jeg regner med at lommepengene udgør cirka den uges madbudget hjemmefra (1000-1500 kr), måske lidt mere.

Derudover skal vi 4 dage til København. Det koster omkring 5000 i hytteleje og derudover tænker jeg vi ikke bruger mere end 5000 derovre. Vi spiser dog også nogle dage hos min mands mormor.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Ferie med børn.

Indlægaf xxx---xxx » 10. maj 2018, 18:51

Hov det er da rigtig relevant det glemte jeg. Men ja vi rejser ugen efter skolerne er starter, så der er priserne ikke så høje.
Indtil videre har jeg set mange fine hoteller til omkring 8000 kr for os alle.
Men hvis det var med All inklusiv så ville nogle lommepenge jo gå til rejsens pris tænker jeg.
0

Tilbage til "Forældre"