Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Moxy-lady » 3. apr 2018, 19:20

Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Har du overvejet at sælge det hele i en (eller flere) store pakke(r)? Det ser jeg mange gøre med tøj, og det virker til at det er en del nemmere og uden at folk skal have mål på alt muligt.


Ikke en dum ide. Jeg køber aldrig selv brugt fordi alt hvad jeg har er fra en veninde med pseudo tvillinger så der er dobbelt op på alt altid.

Men hvad sælges det som, 5 styks? Men hvad så hvis man ikke gider have nr 3 af 5 osv. Ideen lyder fin egentlig, jeg ville nok bare ikke selv købe sådan :gruble:


Det er nogle gange bare hele molevitten - nogle af vores venner købte en tøjpakke med alt i størrelserne 50-92 eller sådan noget. Det var de mega glade for - de skulle ikke anskaffe noget som helst andet tøj, og de kunne bare kassere det som var for brugt eller som de ikke var interesserede i. Det tror jeg mange er interesserede i.

Jeg ville selv springe til med det samme, hvis det var nemmere at finde kønsneutrale pakker.


Same. Det er også min plan at købe en stor pakke brugt tøj, og bruge det jeg synes om. Man får så meget tøj i gave i starten, og det lader til at det sjældent bliver brugt alt sammen. Jeg synes at det er det glade vanvid at købe alt fra nyt, når det meste babytøj ikke når at blive brugt særlig meget.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Neenah » 3. apr 2018, 19:20

FormerlyKnownAs skrev:
girl_beat skrev:Hvad med herinde, FB grupper eller DBA? :)

Som nygravid med udsigt til at skulle anskaffe ALT til baby, synes jeg rigtig godt om idéen med tøjpakker. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af frem for at skulle købe en hel garderobe enkeltvis :)


Hvis du skal have en dreng siger du bare til :lol: jeg har til 3 garderober i alle størrelser


Er det tøj I har meget blåt og deslige? Jeg kunne godt være interesseret i at aftage noget af det, tror jeg.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Moxy-lady » 3. apr 2018, 19:22

Jeg tror reshopper er et hit ja. Men også fb marketplace kunne jeg forestille mig. Du kunne også smide det herind :) som du kan se er der flere interesserede i baby pakker.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf girl_beat » 3. apr 2018, 19:22

FormerlyKnownAs skrev:
girl_beat skrev:Hvad med herinde, FB grupper eller DBA? :)

Som nygravid med udsigt til at skulle anskaffe ALT til baby, synes jeg rigtig godt om idéen med tøjpakker. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af frem for at skulle købe en hel garderobe enkeltvis :)


Hvis du skal have en dreng siger du bare til :lol: jeg har til 3 garderober i alle størrelser

Will do! Jeg er overhovedet ikke kræsen, så længe tøjet er pænt og i orden - i de små størrelser ville jeg være lykkelig, hvis andre sælger en samlet pakke :-D
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:26

Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
girl_beat skrev:Hvad med herinde, FB grupper eller DBA? :)

Som nygravid med udsigt til at skulle anskaffe ALT til baby, synes jeg rigtig godt om idéen med tøjpakker. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af frem for at skulle købe en hel garderobe enkeltvis :)


Hvis du skal have en dreng siger du bare til :lol: jeg har til 3 garderober i alle størrelser


Er det tøj I har meget blåt og deslige? Jeg kunne godt være interesseret i at aftage noget af det, tror jeg.


Blåt og gråt og i alle nuancer, meget lidt grønt, lidt pang og sort her og der men ikke meget. Det er generelt ret cool/street i stilen og meget HM, Zara, nogle udenlandske mærker og så en del fra de danske mærker.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:27

Moxy-lady skrev:Jeg tror reshopper er et hit ja. Men også fb marketplace kunne jeg forestille mig. Du kunne også smide det herind :) som du kan se er der flere interesserede i baby pakker.


Aner ikke hvad marketplace er :genert:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:28

Kom til at tænke på at det mest ideelle for mig ville være at folk kom hjem til mig og kiggede igennem hvad de ville have :lol:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Neenah » 3. apr 2018, 19:31

FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
girl_beat skrev:Hvad med herinde, FB grupper eller DBA? :)

Som nygravid med udsigt til at skulle anskaffe ALT til baby, synes jeg rigtig godt om idéen med tøjpakker. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af frem for at skulle købe en hel garderobe enkeltvis :)


Hvis du skal have en dreng siger du bare til :lol: jeg har til 3 garderober i alle størrelser


Er det tøj I har meget blåt og deslige? Jeg kunne godt være interesseret i at aftage noget af det, tror jeg.


Blåt og gråt og i alle nuancer, meget lidt grønt, lidt pang og sort her og der men ikke meget. Det er generelt ret cool/street i stilen og meget HM, Zara, nogle udenlandske mærker og så en del fra de danske mærker.


:gogo:

Holder det lige i mente til efter vi har været til MD i næste uge :) Jeg tror i hvert fald du vil få afsat en del med en tråd herinde :)
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Bøtte » 3. apr 2018, 19:31

Jeg har en veninde, der køber alt vores børnetøj fra den lille. Heldigvis. For så slipper jeg for bøvlet.
Hun får hver størrelse for 250 kr. Det er billigt, synes jeg. Men mere tror jeg ikke, jeg kan få. Det er en blanding af nyt og brugt (til 1, 2 eller 3 børn, det svinger meget hvor brugt det er), det er uden pletter, huller og (ret meget) fnuller.
Overtøj giver hun som regel ekstra for.

Det udstyr jeg har solgt har primært været via Reshopper. Der er OK aktivitet, synes jeg.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Moxy-lady » 3. apr 2018, 19:32

FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg tror reshopper er et hit ja. Men også fb marketplace kunne jeg forestille mig. Du kunne også smide det herind :) som du kan se er der flere interesserede i baby pakker.


Aner ikke hvad marketplace er :genert:


Det er en fælles salgsside for alle de annoncer man sætter op i diverse grupper.
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... lzbtN8b0s1

Aner ikke om dette link virker. Kunne ikke overskue at prøve at forklare det :genert:
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:33

Bøtte skrev:Jeg har en veninde, der køber alt vores børnetøj fra den lille. Heldigvis. For så slipper jeg for bøvlet.
Hun får hver størrelse for 250 kr. Det er billigt, synes jeg. Men mere tror jeg ikke, jeg kan få. Det er en blanding af nyt og brugt (til 1, 2 eller 3 børn, det svinger meget hvor brugt det er), det er uden pletter, huller og (ret meget) fnuller.
Overtøj giver hun som regel ekstra for.

Det udstyr jeg har solgt har primært været via Reshopper. Der er OK aktivitet, synes jeg.


Der er ikke flere der gider have børn i min omgangskreds :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:34

Dittemus skrev:Jeg ville også dele op i str. og sælge hele pakken hvor det er alt eller intet. Det er længe siden jeg har solgt børnetøj da lillesøster arver storesøsterens og hvis der er noget der stadig er for fint til at smide ud, ryger det til mødrehjælpen. De gange jeg har købt brugt har det også været som pakke til en billig pris, jeg hverken gider sælge eller købe enkelte dele børnetøj brugt når det alligevel fås relativt billigt.
Reshopper er vist et hit til børnetøj og ellers er der flere der ser det på fb Marketplace i nærområdet hvis man ikke vil sende- og det vil man jo ikke når det drejer sig om så store mængder! :)


Ja jeg tror de der pakker af 5 eller 10 måske er løsningen.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:35

Moxy-lady skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg tror reshopper er et hit ja. Men også fb marketplace kunne jeg forestille mig. Du kunne også smide det herind :) som du kan se er der flere interesserede i baby pakker.


Aner ikke hvad marketplace er :genert:


Det er en fælles salgsside for alle de annoncer man sætter op i diverse grupper.
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... lzbtN8b0s1

Aner ikke om dette link virker. Kunne ikke overskue at prøve at forklare det :genert:


Tak :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2018, 19:36

FormerlyKnownAs skrev:Kom til at tænke på at det mest ideelle for mig ville være at folk kom hjem til mig og kiggede igennem hvad de ville have :lol:

Det kan du sagens skrive opslag om. Jeg har selv lige købt en masse pigetøj hos en på den måde, ognjeg solgte så godt som alt mit ventetøj til en der kiggede forbi.

De store tøjpakker jeg sælger, har bare et par billeder af tøjet i stakke (og der er virkelig meget). Når jeg sælger det som alt eller intet er det seriøst så billigt (som 400 kr for fx 50 stykker tøj), at man så må affinde sig med at man ikke kan bruge få af tingene (dem kan man jo så selv sælge videre eller donere væk).
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Bøtte » 3. apr 2018, 19:37

FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:Jeg har en veninde, der køber alt vores børnetøj fra den lille. Heldigvis. For så slipper jeg for bøvlet.
Hun får hver størrelse for 250 kr. Det er billigt, synes jeg. Men mere tror jeg ikke, jeg kan få. Det er en blanding af nyt og brugt (til 1, 2 eller 3 børn, det svinger meget hvor brugt det er), det er uden pletter, huller og (ret meget) fnuller.
Overtøj giver hun som regel ekstra for.

Det udstyr jeg har solgt har primært været via Reshopper. Der er OK aktivitet, synes jeg.


Der er ikke flere der gider have børn i min omgangskreds :lol:


Øv :lol:

Min venindes datter er faktisk kun 2 uger yngre end vores.
Hun er en lille mus, der ligger under gennemsnittet, hvor imod V er en basse :-D Hun er over gennemsnittet i vægt og længde.
Senest rettet af Bøtte 3. apr 2018, 19:38, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Forældre"