Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 18:26

Jeg har 5-6 flyttekasser med brugt drengetøj fra 0-4 år. En stor blanding af HM og deslige til de lidt dyrere danske mærker.

Jeg hader at sælge brugte ting, det er dødens pølse. Men det er også fjollet at smide så mange penge ud af vinduet. Vi har allerede afleveret temmelig meget hos mødrehjælpen.

Vi har den der børneloppen her i byen. 640 for en stand i en måned og 15% kommission. Eller skal det på reshopper, TS, dba andet? Jeg magter ikke rigtig noget af det, men jeg må tage mig sammen. Hvad benytter i jer af når i køber brugt, eller har bedst erfaring med?

Jeg har ikke selv være på børneloppen og se, men en mor i børnehaven vandt 2 stande i 14 dage i en konkurrence til hende selv og en veninde. På 14 dage solgte de for 3000kr. Hvis vi bare siger 50/50 så sælger en stand for 1500 kr. 14 dages leje koster 380 og så 15% kommission af salget. Så er det 856 kr af de 1500 der ryger i lommen. Det ved egentlig ikke om min indre købmand synes er en god deal hvis jeg regne det ud sådan. Tilgengæld er man fri for bøvlet med at sælge selv :gruble:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Moxy-lady » 3. apr 2018, 19:00

Har du overvejet at sælge det hele i en (eller flere) store pakke(r)? Det ser jeg mange gøre med tøj, og det virker til at det er en del nemmere og uden at folk skal have mål på alt muligt.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2018, 19:01

Jeg bruger hovedsageligt Reshopper og lokale Facebook salgsgrupper til at få solgt ud af den stores tøj og ting.

Jeg magter ikke for meget palaver, så jeg samler det der er pænt og brugbart i store tøjpakker til en billig pris. Alt eller intet. Større og dyrere ting sælger jeg separat.

Det kan gå lidt langsomt men jeg er i perioder heldig og får solgt ganske meget :)

Vil sige at det vigtigste er at være realistisk med priserne og så gode billeder og beskrivelser.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf girl_beat » 3. apr 2018, 19:04

Hvad med herinde, FB grupper eller DBA? :)

Som nygravid med udsigt til at skulle anskaffe ALT til baby, synes jeg rigtig godt om idéen med tøjpakker. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af frem for at skulle købe en hel garderobe enkeltvis :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Olaf » 3. apr 2018, 19:09

Jeg bruger Reshopper. Jeg gider dog ikke sende hvor jeg kunne sælge langt mere ved at sende. Har prøvet med en enkelt tøjpakke uden held så sælger primært seperat. HM og lign sælges dog i mængder f.eks. 4 par short i en str. da det ellers skal sælges så billigt at jeg ikke gider.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:10

Moxy-lady skrev:Har du overvejet at sælge det hele i en (eller flere) store pakke(r)? Det ser jeg mange gøre med tøj, og det virker til at det er en del nemmere og uden at folk skal have mål på alt muligt.


Ikke en dum ide. Jeg køber aldrig selv brugt fordi alt hvad jeg har er fra en veninde med pseudo tvillinger så der er dobbelt op på alt altid.

Men hvad sælges det som, 5 styks? Men hvad så hvis man ikke gider have nr 3 af 5 osv. Ideen lyder fin egentlig, jeg ville nok bare ikke selv købe sådan :gruble:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Moxy-lady » 3. apr 2018, 19:13

Det er alt fra 5 stykker til 20-30 stykker. Fordelt oftest på størrelser. Mange af dem jeg har set har ikke rigtig nogen beskrivelse, andet end en om rensning af mærker. Andre ligger tøjet på gulvet og tager billeder af flere ting samlet som så er i annoncen. Det tænker jeg er overskueligt som sælger, og rart som køber.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:13

HappyPaww skrev:Jeg bruger hovedsageligt Reshopper og lokale Facebook salgsgrupper til at få solgt ud af den stores tøj og ting.

Jeg magter ikke for meget palaver, så jeg samler det der er pænt og brugbart i store tøjpakker til en billig pris. Alt eller intet. Større og dyrere ting sælger jeg separat.

Det kan gå lidt langsomt men jeg er i perioder heldig og får solgt ganske meget :)

Vil sige at det vigtigste er at være realistisk med priserne og så gode billeder og beskrivelser.


Jeg vil hellere sælge for 5-10-15-20 kr og få det solgt hurtigt end højere pris og lang tid.

Er ikke med i fb salgsgrupper. Har været, magter det ikke :lol: Må se på reshopper. Der er jo bare sygt meget tøj der skal tages billeder af. Jeg har cirka en flyttekasse pr størrelse tøj :tie: fra 56-116.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Moxy-lady » 3. apr 2018, 19:14

Priserne er ofte så gode at folk bare køber hele pakken og så sælger/giver det videre de ikke er interesseret i (vil jeg tro)
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:14

Moxy-lady skrev:Det er alt fra 5 stykker til 20-30 stykker. Fordelt oftest på størrelser. Mange af dem jeg har set har ikke rigtig nogen beskrivelse, andet end en om rensning af mærker. Andre ligger tøjet på gulvet og tager billeder af flere ting samlet som så er i annoncen. Det tænker jeg er overskueligt som sælger, og rart som køber.


Måske det er værd at overveje på reshopper. Der er nemlig virkelig meget tøj. Ca 1 flyttekasse pr tøjstørrelse fra 56-116
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Neenah » 3. apr 2018, 19:15

FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Har du overvejet at sælge det hele i en (eller flere) store pakke(r)? Det ser jeg mange gøre med tøj, og det virker til at det er en del nemmere og uden at folk skal have mål på alt muligt.


Ikke en dum ide. Jeg køber aldrig selv brugt fordi alt hvad jeg har er fra en veninde med pseudo tvillinger så der er dobbelt op på alt altid.

Men hvad sælges det som, 5 styks? Men hvad så hvis man ikke gider have nr 3 af 5 osv. Ideen lyder fin egentlig, jeg ville nok bare ikke selv købe sådan :gruble:


Det er nogle gange bare hele molevitten - nogle af vores venner købte en tøjpakke med alt i størrelserne 50-92 eller sådan noget. Det var de mega glade for - de skulle ikke anskaffe noget som helst andet tøj, og de kunne bare kassere det som var for brugt eller som de ikke var interesserede i. Det tror jeg mange er interesserede i.

Jeg ville selv springe til med det samme, hvis det var nemmere at finde kønsneutrale pakker.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:15

Olaf skrev:Jeg bruger Reshopper. Jeg gider dog ikke sende hvor jeg kunne sælge langt mere ved at sende. Har prøvet med en enkelt tøjpakke uden held så sælger primært seperat. HM og lign sælges dog i mængder f.eks. 4 par short i en str. da det ellers skal sælges så billigt at jeg ikke gider.

Could be. Jeg gider heller ikke sende må jeg indrømme.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Moxy-lady » 3. apr 2018, 19:17

FormerlyKnownAs skrev:
HappyPaww skrev:Jeg bruger hovedsageligt Reshopper og lokale Facebook salgsgrupper til at få solgt ud af den stores tøj og ting.

Jeg magter ikke for meget palaver, så jeg samler det der er pænt og brugbart i store tøjpakker til en billig pris. Alt eller intet. Større og dyrere ting sælger jeg separat.

Det kan gå lidt langsomt men jeg er i perioder heldig og får solgt ganske meget :)

Vil sige at det vigtigste er at være realistisk med priserne og så gode billeder og beskrivelser.


Jeg vil hellere sælge for 5-10-15-20 kr og få det solgt hurtigt end højere pris og lang tid.

Er ikke med i fb salgsgrupper. Har været, magter det ikke :lol: Må se på reshopper. Der er jo bare sygt meget tøj der skal tages billeder af. Jeg har cirka en flyttekasse pr størrelse tøj :tie: fra 56-116.


Jeg ville seriøst lave tøjpakker når du har så meget. En pakke med str 56-62 en med 68-74 osv. Sæt en ca. Pris på hvert stykke tøj og regn det sammen og fastsæt prisen for pakken til dette minus 10-20%.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:17

girl_beat skrev:Hvad med herinde, FB grupper eller DBA? :)

Som nygravid med udsigt til at skulle anskaffe ALT til baby, synes jeg rigtig godt om idéen med tøjpakker. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af frem for at skulle købe en hel garderobe enkeltvis :)


Hvis du skal have en dreng siger du bare til :lol: jeg har til 3 garderober i alle størrelser
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:18

Moxy-lady skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
HappyPaww skrev:Jeg bruger hovedsageligt Reshopper og lokale Facebook salgsgrupper til at få solgt ud af den stores tøj og ting.

Jeg magter ikke for meget palaver, så jeg samler det der er pænt og brugbart i store tøjpakker til en billig pris. Alt eller intet. Større og dyrere ting sælger jeg separat.

Det kan gå lidt langsomt men jeg er i perioder heldig og får solgt ganske meget :)

Vil sige at det vigtigste er at være realistisk med priserne og så gode billeder og beskrivelser.


Jeg vil hellere sælge for 5-10-15-20 kr og få det solgt hurtigt end højere pris og lang tid.

Er ikke med i fb salgsgrupper. Har været, magter det ikke :lol: Må se på reshopper. Der er jo bare sygt meget tøj der skal tages billeder af. Jeg har cirka en flyttekasse pr størrelse tøj :tie: fra 56-116.


Jeg ville seriøst lave tøjpakker når du har så meget. En pakke med str 56-62 en med 68-74 osv. Sæt en ca. Pris på hvert stykke tøj og regn det sammen og fastsæt prisen for pakken til dette minus 10-20%.


God idé. Det vil jeg gøre. Det er vel reshopper der giver mest mening så. Jeg bor i provinsen. Ved sgu ikke rigtig hvor meget salg der er i det her.
0

Tilbage til "Forældre"