Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf HerErJeg » 5. mar 2018, 05:58

Vi var til stævne i weekenden. Det var ret langt væk, +100 km. så der skulle laves fælleskørsel.
Tanken er så, at børnene skal samles i få biler på turen ud, så de kan gejle hinanden op, turen hjem er tit med respektive forældre, som møder op og kigger på.
Vi var 3 biler afsted med børn. Der gik jo ikke ret længe, så var 1. bil stukket af. Jeg satte farten rimeligt pæn, 90 på GPS på jysk landevej, så faktisk er det ikke helt pænt gjort, alligevel var den første bil for længst væk. På halvvejen cirka, så blev jeg overhalet af den 3. bil, og så var jeg rosinen i pølseenden.
Et eller andet sted synes jeg det bare er for hurtigt med henblik på at have ansvar for andres børn. De andre biler ligger nok på 100-110 på GPS, og når der er tid nok, så er det unødvendigt på alle måder.
Der er jo også det sociale element, at man følges ad og møder fælles op, det blev så også slået helt i stykker. De andre var i omklædningsrummet og i gang med omklædning da vi så kommer væltende ind.

Hvordan arranger I samkørsel, når og hvis dit barn er afsted? Du må også have en forventning om, at færdselsloven ikke bliver tilsidesat fuldstændigt under sådan en køretur.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Sangius » 5. mar 2018, 06:00

Jeg kunne nok godt finde på at blive rasende, hvis folk ikke fulgte fartgrænserne med mit barn i bilen. Synes det er dybt uansvarligt og uforskammet.
12
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Sophies-mor » 5. mar 2018, 06:09

Sangius skrev:Jeg kunne nok godt finde på at blive rasende, hvis folk ikke fulgte fartgrænserne med mit barn i bilen. Synes det er dybt uansvarligt og uforskammet.

Dette!
Og ville påtale det kraftigt.
At de gør det med deres eget barn, lig med deres eget ansvar. Men ikke med andres ...
2
Hæklerier på hjernen :cool:
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf HerErJeg » 5. mar 2018, 06:58

Sophies-mor skrev:
Sangius skrev:Jeg kunne nok godt finde på at blive rasende, hvis folk ikke fulgte fartgrænserne med mit barn i bilen. Synes det er dybt uansvarligt og uforskammet.

Dette!
Og ville påtale det kraftigt.
At de gør det med deres eget barn, lig med deres eget ansvar. Men ikke med andres ...


Nu tænker jeg ikke at vores idrætsforening er værre eller bedre end andre, så hvis der engang er forældremøde, så kunne det jo være et emne.
En ting er at køre lidt for stærkt, hvis man ellers er alene på vejen, noget andet er at presse sig gennem trafikken med overhalinger, hvilket er nødvendigt hvis man skal holde 100 km/t. Så kommer der en helt anden risikofaktor i forbindelse med overhalinger, det synes jeg man skal holde sig fra, med mindre det er langsomkørende biler.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf JoyNips » 5. mar 2018, 08:35

Lovligt.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Ficus » 5. mar 2018, 08:56

Forventer at man kører efter fartgrænserne og lovligt.

Måske også at man lige holder igen med at kalde andre billister for røvhuller, holder igen med fagterne og lign., hvis det er noget man normalt gør.

Men jeg tror ikke at hvis man fx må køre 100 hele strækningen og én bil kører 90 og de andre 100, at jeg ville påtale noget.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Anlewi » 5. mar 2018, 11:16

Vi har ofte køreordning i forbindelse med min søns sport.

Jeg forventer at der køres lovligt både i forhold til hastighed og seler.

Vi følges altid i kortege da det er som du skriver sjovest at ankomme sammen
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Studsgaard » 5. mar 2018, 13:27

Jeg forventer de kører pænt når de har mit barn med, ligesom jeg kører pænt og overholder reglerne når jeg har andres børn i bilen.
En overskridelse på 5 km (så man kørte 85 hvor man må køre 80) ville jeg ikke tænke så meget over hvis bare kørslen eller var sikker. Men det i trådestarten ville jeg ikke syntes om.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Mani » 5. mar 2018, 16:21

Lovligt.
Men vi kører ikke i kortege. Så stor forskel er der alligevel ikke i ankomsten.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Zoxa » 5. mar 2018, 16:34

JoyNips skrev:Lovligt.


Og der udover hvis vejrliget og vej banen er som den er her lige nu - efter forholdende....
0
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Generalen » 5. mar 2018, 17:32

Jeg har oplevet at blive kørt fra. Vi havde ikke adressen og bilen som var vejviser kørte så hurtig op i fart og øgede den så hurtigt, at vi ikke kunne følge med. Så det var lidt heldigt at vi fandt stedet :gruble:
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf missme » 5. mar 2018, 17:35

Det samme oplever jeg, når der er kørsel til kampe med mine børn. Jeg pointerede lige overfor en mor her i weekende, som mente at man kunne komme hurtigere frem end jeg gjorde, at jeg altså kører efter fartgrænserne og at det tager den tid som det gør!
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf HerErJeg » 5. mar 2018, 18:16

missme skrev:Det samme oplever jeg, når der er kørsel til kampe med mine børn. Jeg pointerede lige overfor en mor her i weekende, som mente at man kunne komme hurtigere frem end jeg gjorde, at jeg altså kører efter fartgrænserne og at det tager den tid som det gør!

Det er ikke så lidt flabet hvis man kommenterer andres kørsel. Og så er det en mor som er motorbøllen? Det er usædvanligt.
Idrætsanlæg kan være svære at få ordentlige adresser på, og hvor skal man så gå hen efterfølgende? Jeg synes det er dårlig stil ikke at vente ved indgangen, bare 2 minutter.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf Allmost_Famous » 5. mar 2018, 19:41

Er det et trickspørgsmål?

Selvfølgelig forventer jeg, at folk kører ordentligt med min unge i bilen. Det forventer jeg så også, de gør, når han ikke er med i deres bil.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan forventer du andre kører med dit barn i bil?

Indlægaf HerErJeg » 5. mar 2018, 20:49

Allmost_Famous skrev:Er det et trickspørgsmål?

Selvfølgelig forventer jeg, at folk kører ordentligt med min unge i bilen. Det forventer jeg så også, de gør, når han ikke er med i deres bil.

Det burde være aldeles indlysende, at selvfølgelig køres der pænt og ordentligt. Noget tyder bare på at det ikke er tilfældet. Derfor er der grundlag for at tage en lille sludder, hvis nogen føler for det.
0

Tilbage til "Forældre"