Udendørs fodbold i dag?

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf HerErJeg » 26. feb 2018, 06:39

Desværre bor vi nok i en noget fanatisk by mht. fodbold.
Derfor er det sandsynligvis ingen hindring overhovedet at det i dag eftermiddag vil fryse -6 grader og udendørs træningen gennemføres.
Jeg synes det er er fuldstændigt vanvittigt. Vi snakker om 11 årige drenge i 3 lag tøj og fodboldstøvler i plastik og bomuldsstrømper.
Det er bare ingen beskyttelse mod noget som helst, og slet ikke i 1½ time.
Jeg vil vente spændt på en aflysning, men tror ikke på at den kommer.

Det er en af de meget sjældne tilfælde, hvor jeg så nok lige vil tage et opgør med træneren, og så bestemme, at jeg holder min søn hjemme i dag. Det er ikke curling, men simpel sund fornuft i min optik. Det er ganske særlige vejrforhold, så må man også gerne tage ganske særligt forholdsregler.
Jeg har før oplevet grædende drenge som ikke selv kunne tage deres støvler af fordi de frøs som bare pokker, og det var ikke så koldt som i dag.

Er jeg helt galt på den, jeg er helt sikkert farvet af, at jeg IKKE selv er fodboldfanatiker.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf HappyPaww » 26. feb 2018, 06:49

Jeg vil mene at det er op til børnenes forældre. Fair nok at de gennemfører træningen men mon ikke mange vælger at holde ungerne hjemme? Man kender jo også sig barn bedst selv, og ved hvordan de har det med kulde.

Men altså, jeg har overvejet st give min søn kuldefri fra børnehave, fordi de er meget ude i al slags vejr (udflytter) :lol:
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf HerErJeg » 26. feb 2018, 07:01

HappyPaww skrev:Jeg vil mene at det er op til børnenes forældre. Fair nok at de gennemfører træningen men mon ikke mange vælger at holde ungerne hjemme? Man kender jo også sig barn bedst selv, og ved hvordan de har det med kulde.

Men altså, jeg har overvejet st give min søn kuldefri fra børnehave, fordi de er meget ude i al slags vejr (udflytter) :lol:


Den er lidt mere kompliceret end som så. Der er mødepligt til træningen, og hvis man "bare" bliver væk, så bruger man den slags frafald til at vurdere om barnet skal spille på det bedste eller næstbedste hold, sammenholdt med indsatsen under træning i øvrigt.
Jeg skal bare lige gøre træneren fuldstændigt krystalklart, at det her er MIN beslutning, og det skal ikke bruges som indirekte straf på nogen tænkelig måde.
Øv, hvor jeg har det anstrengt med sådan et system.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf Annione » 26. feb 2018, 07:50

Kan man ikke pakke drengene ind i lidt uld?
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf Sophies-mor » 26. feb 2018, 09:19

Uldundertøj?
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf Olaf » 26. feb 2018, 09:28

Knægtens U9 hold trænede på kunst i går - temperaturen var i hvert fald minus 5. Drengen brokkede sig ikke da jeg afleverede dem men det var for koldt til at jeg blev og kiggede med (faren er træner). Umiddelbart var der stort fremmøde.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. feb 2018, 09:29

Jeg har før set et superligahold træne udendørs i frostvejr, men jeg ville ærlig talt være lidt betænkelig ved det.

Ikke så meget pga at det bliver koldt, for de skal nok holde sig varme når de spiller, men der er altså en skaderisiko ved at spille på en frossen bane fordi der bare ikke er noget eftergivenhed i jorden. Det er lidt det samme med astrobaner, hvor skadesraterne går op.

De skal nok holde sig varme ved at være aktive. Jeg er pt. Hos en professionel klub i en del af England hvor det rent ud sagt er skide koldt. De træner enten ude eller på astro, lige meget hvor koldt det er. Hvis du står som tilskuer, så forlader du banen iskold, men der er aldrig nogle af spillerne der har det koldt. Tværtimod smider de gerne overtrøjer, jakker og ekstra bukser fordi det bliver for varmt for dem. Så kulden ville ærlig talt ikke gøre mig så meget igen.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf Orchidea » 26. feb 2018, 09:30

Min dreng træner også udendørs 2 gange om ugen og ikke 10 vilde heste kunne holde ham væk fra træning.

Han har skiundertøj på, langærmet fodboldtrøje, kortarmet fodboldtrøje og en god sweatshirt. Herudover selvfølgelig fodboldshorts (som hverken gør fra eller til, men som jo er en del af det), hue og vanter.

Man skal heller ikke underkende at de er til træning og derfor ikke står stille i et hjørne og fryser. De er igang hele tiden.

Jeg har ingen skrubler over det.
3
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf Pax Romana » 26. feb 2018, 10:05

Annione skrev:Kan man ikke pakke drengene ind i lidt uld?

Sophies-mor skrev:Uldundertøj?


Jo mere man sveder, jo større er risikoen for dehydrering. Bevægelse skaber varme. Når man bevæger sig, så skaber musklerne enorm megen varme. Op til 80 procent af den energi man bruger, bliver til varme.
Hvis ellers træneren har erfaring med vintertræning, så ser jeg ingen problemer.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf HerErJeg » 26. feb 2018, 10:48

Min største bekymring går på fødderne. Der er fodboldstøvler simpelthen nådesløse, og han har før haft problemer med at fryse fødderne.
Vi har prøvet at købe den tyndeste sål vi kunne finde, men støvlerne levner ikke plads til dem.
Strømperne er jo kun bomuldsstrømper i lang model, så de kan dække over benskinnerne.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf Maoam » 26. feb 2018, 12:12

HerErJeg skrev:Min største bekymring går på fødderne. Der er fodboldstøvler simpelthen nådesløse, og han har før haft problemer med at fryse fødderne.
Vi har prøvet at købe den tyndeste sål vi kunne finde, men støvlerne levner ikke plads til dem.
Strømperne er jo kun bomuldsstrømper i lang model, så de kan dække over benskinnerne.


Kan han bruge skisokker? De er jo både lange og varme.

Jeg tænker også på skadesrisikoen, når banen er frossen. Der er i forvejen ingen stødabsorbering i fodboldstøvler. Det var årsagen til at fik en knæskade, og min læge rådede mig til at stoppe med at spille fodbold.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Udendørs fodbold i dag?

Indlægaf HerErJeg » 15. mar 2018, 18:39

Så skete der det som ikke måtte ske. Han kom i dag tudbrølende hjem fordi han var totalt gennem frossen. Han var blevet sat på mål den sidste halve time, spillet var bare ikke i hans ende, så det har været stilstand i en isnende østenvind.
Børn kan ikke sanse at holde sig selv i gang, når kulden kommer, så går tempoet ned, og så fryser man endnu mere.
Det er fodboldidioti i min verden, jeg finder det urimeligt og unødvendigt, så det kommer vi til at tage en alvorlig snak om.
0

Tilbage til "Forældre"