Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Lykke » 20. feb 2018, 08:18

Jeg troede jeg var klar. Men jeg blev noget overrasket over virkeligheden. Min mand er seks år ældre end mig, og det er som om at han bare var mere klar end mig.
Nu er barnet 2,5 år, og jeg kan stadig savne friheden og det liv jeg havde før.
Men for mig er det mere sådan en følelse. For vi har aldrig rejst så meget som efter vi fik barn, vi har aldrig taget så meget ud at spise/høre musik osv som efter vi fik barn.
Jeg havde for meget et Instagrambillede af hvad det vil sige at få et barn.
Det har krævet noget at lære at acceptere virkeligheden. Mange snakke med manden om hvad det er for et liv vi ønsker.
Manden har endnu ikke fået et fast arbejde efter endt uddannelse, og jeg er stadig studerende. Det har ikke været pengene som har gjort noget fra eller til for os.

Nu snakker vi om barn nr to. Og i går gik jeg ind og tjekkede hvornår jeg kunne blive gravid i forhold til cyklus. Jeg ved ikke lige hvorfor nu. Barnet er inde i en relativt skrækkelig periode, men sover til gengæld igennem og er skøn på så mange andre områder.

Et par jeg kender som også lige har fået barn, spurgte manden i forholdet mig ofte om hvor tit man kunne gå i byen efter at ha fået barn. Måske han bare var nervøs for omstillingen, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at så er man måske ikke rigtig klar.
Jo jeg kan da også blive ærgerlig hvis ikke vi kan få barnet passet til et eller andet fedt arrangement. Men så kan enten manden eller jeg tage afsted. Og der kommer altid en fest mere.

Svarede jeg overhovedet på spørgsmålet? Haha. Jeg tror ikke rigtigt der er et svar.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 20. feb 2018, 18:23

1234 skrev:
Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:Det er bare lidt svært at huske, når alle I ens familie bliver gravide i første forsøg :lol:



;) det gør de så heller ikke altid... :fløjt:


Hvad mener du?
Altså jeg ved da godt, at alle mennesker ikke bliver gravide i første forsøg :)
Men det ændrer jo ikke bare at de sidste 3 babyer er lavet i første forsøg/cyklus i min familie.
Og det derfor let kommer til at påvirke ens forventning på området.


Jo men generelt (læste det som generelt) kan man faktisk ikke lige være sikker på at det faktisk er tilfældet at det sker i første hug.
Mange fortæller ikke at de eksempelvis har prøvet flere gange, bl.a fordi det går tæt på.

Skal man forholde sig til noget, så kan man jo se på statistikkerne.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf 1234 » 20. feb 2018, 20:58

Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:
Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:Det er bare lidt svært at huske, når alle I ens familie bliver gravide i første forsøg :lol:



;) det gør de så heller ikke altid... :fløjt:


Hvad mener du?
Altså jeg ved da godt, at alle mennesker ikke bliver gravide i første forsøg :)
Men det ændrer jo ikke bare at de sidste 3 babyer er lavet i første forsøg/cyklus i min familie.
Og det derfor let kommer til at påvirke ens forventning på området.


Jo men generelt (læste det som generelt) kan man faktisk ikke lige være sikker på at det faktisk er tilfældet at det sker i første hug.
Mange fortæller ikke at de eksempelvis har prøvet flere gange, bl.a fordi det går tæt på.

Skal man forholde sig til noget, så kan man jo se på statistikkerne.


Jo men det ændre jo ikke på at statistik i ens egen familie med stor sandsynlighed fortæller om, hvordan det vil være for en selv pga. genetik. Og samtidig er jeg rimelig ung så min fertilitet er ikke dalet endnu, så jeg ser virkelig ikke nogen grund til at skulle bekymrer mig en helt masse om det. Det gjorde min søster før hun overhovedet havde smidt prævention og så blev hun gravid i første forsøg selvfølgelig. Så ser ingen grund til at tage sorger der måske ikke kommer på forskud.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 20. feb 2018, 21:55

1234 skrev:
Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:
Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:Det er bare lidt svært at huske, når alle I ens familie bliver gravide i første forsøg :lol:



;) det gør de så heller ikke altid... :fløjt:


Hvad mener du?
Altså jeg ved da godt, at alle mennesker ikke bliver gravide i første forsøg :)
Men det ændrer jo ikke bare at de sidste 3 babyer er lavet i første forsøg/cyklus i min familie.
Og det derfor let kommer til at påvirke ens forventning på området.


Jo men generelt (læste det som generelt) kan man faktisk ikke lige være sikker på at det faktisk er tilfældet at det sker i første hug.
Mange fortæller ikke at de eksempelvis har prøvet flere gange, bl.a fordi det går tæt på.

Skal man forholde sig til noget, så kan man jo se på statistikkerne.


Jo men det ændre jo ikke på at statistik i ens egen familie med stor sandsynlighed fortæller om, hvordan det vil være for en selv pga. genetik. Og samtidig er jeg rimelig ung så min fertilitet er ikke dalet endnu, så jeg ser virkelig ikke nogen grund til at skulle bekymrer mig en helt masse om det. Det gjorde min søster før hun overhovedet havde smidt prævention og så blev hun gravid i første forsøg selvfølgelig. Så ser ingen grund til at tage sorger der måske ikke kommer på forskud.


Min erfaring er at man ikke altid kan tro på hvad folk siger...heller ikke selvom det er familie.
Nej, ingen grund til at tage forskud på sorger, men man skal heller ikke se det som en garanti og det har intet med fertilitet at gøre for lige at slå den myte ned og genetik har heller ikke noget at skulle sige.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Zonta » 20. feb 2018, 21:59

Det kan jo også variere parret imellem. En af mine veninder blive gravid i første hug, da hun smed p-pillerne. Et par år senere ville de gerne have nummer to - det tog næsten 3 år.

Man skal aldrig tage noget for givet på forhånd, hverken positivt eller negativt. Det kan være du er sådan en der bliver gravid af at kigge på en diller, men at din kærestes sæd ikke er særlig god. Det kan også være, at jeres miljøer ikke passer sammen og derfor går der lang tid. Men det kan jo også være, at der er bid i første hug. Derfor er det jo vigtigt at vide hvad chancen er, når man smider præventionen - og det er et barn. Der skal kun et knald til for at lave en baby :)
0
J, juli 2018.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf 1234 » 21. feb 2018, 05:28

Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:
Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:
Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:Det er bare lidt svært at huske, når alle I ens familie bliver gravide i første forsøg :lol:



;) det gør de så heller ikke altid... :fløjt:


Hvad mener du?
Altså jeg ved da godt, at alle mennesker ikke bliver gravide i første forsøg :)
Men det ændrer jo ikke bare at de sidste 3 babyer er lavet i første forsøg/cyklus i min familie.
Og det derfor let kommer til at påvirke ens forventning på området.


Jo men generelt (læste det som generelt) kan man faktisk ikke lige være sikker på at det faktisk er tilfældet at det sker i første hug.
Mange fortæller ikke at de eksempelvis har prøvet flere gange, bl.a fordi det går tæt på.

Skal man forholde sig til noget, så kan man jo se på statistikkerne.


Jo men det ændre jo ikke på at statistik i ens egen familie med stor sandsynlighed fortæller om, hvordan det vil være for en selv pga. genetik. Og samtidig er jeg rimelig ung så min fertilitet er ikke dalet endnu, så jeg ser virkelig ikke nogen grund til at skulle bekymrer mig en helt masse om det. Det gjorde min søster før hun overhovedet havde smidt prævention og så blev hun gravid i første forsøg selvfølgelig. Så ser ingen grund til at tage sorger der måske ikke kommer på forskud.


Min erfaring er at man ikke altid kan tro på hvad folk siger...heller ikke selvom det er familie.
Nej, ingen grund til at tage forskud på sorger, men man skal heller ikke se det som en garanti og det har intet med fertilitet at gøre for lige at slå den myte ned og genetik har heller ikke noget at skulle sige.

Jeg synes godt nok det noget mærkeligt noget at begynde at påstå at min familie lyver overfor mig :lol:
Jeg kender nok min egen familie lidt bedre end du gør.

Og hvad har intet med fertilitet at gøre? Om man bliver gravid eller ej? For det er altså selve ordret betydning hvis du slår det op i ordbogen. Og genetik har da i høj grad noget at gøre med ens fertilitet. Selvfølgelig er der andre faktorer der kan gøre at man har problemer, men der ændre jo ikke på genetik har betydning.

Men jeg forstår egentlig ikke hele den her diskussion. Den er jo total irrelevant for ligegyldigt hvad bliver man ikke gravid før man smider prævention og det ligesom hele det skridt vi taler om. Om der så går 1 sek eller 20 år før man bliver gravid eller det aldrig sker er sådan set helt ligegyldig for den diskussionen. Jeg forstår samtidig ikke dit behov for komme og være sortseer i en tråd. Det svarer lidt til at gå en i en bryllupsplanlægningstråd og skrive at man jo ikke skal regne med at ægteskabet holder og at 50% af alle par jo bliver skilt. Faktisk er sandsynligheden for min kæreste og jeg bliver skilt langt større end for at vi lider af infertilitet, men alligevel ville ingen gøre ovenstående.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 21. feb 2018, 09:16

1234 skrev:Jeg synes godt nok det noget mærkeligt noget at begynde at påstå at min familie lyver overfor mig :lol:
Jeg kender nok min egen familie lidt bedre end du gør.

Og hvad har intet med fertilitet at gøre? Om man bliver gravid eller ej? For det er altså selve ordret betydning hvis du slår det op i ordbogen. Og genetik har da i høj grad noget at gøre med ens fertilitet. Selvfølgelig er der andre faktorer der kan gøre at man har problemer, men der ændre jo ikke på genetik har betydning.

Men jeg forstår egentlig ikke hele den her diskussion. Den er jo total irrelevant for ligegyldigt hvad bliver man ikke gravid før man smider prævention og det ligesom hele det skridt vi taler om. Om der så går 1 sek eller 20 år før man bliver gravid eller det aldrig sker er sådan set helt ligegyldig for den diskussionen. Jeg forstår samtidig ikke dit behov for komme og være sortseer i en tråd. Det svarer lidt til at gå en i en bryllupsplanlægningstråd og skrive at man jo ikke skal regne med at ægteskabet holder og at 50% af alle par jo bliver skilt. Faktisk er sandsynligheden for min kæreste og jeg bliver skilt langt større end for at vi lider af infertilitet, men alligevel ville ingen gøre ovenstående.



Well..jeg svarer udfra erfaringer, og hvis du ikke kan lide dem, eller tror på dem, så er det dit valg :)
Tro du på din famile :)hvis du vil og du mener at din familie sætter retningen,

Det er fint nok at du siger du kender din familie i den pågældende situation, jeg kender ikke din familie, mem jeg har været i din situation så...jeg ved...

Og surprise...familier kan lyve - og de lytver om mange ting - been there done that...så lad være med at forkaste anders erfaringer - listen and learn.


Mhy fertilitet... stop... bare stop ..
Kør du bare på happy-go-lucky..hvis det er det du vil - jeg har 2 børn, jeg har været gennem mange graviditeter så...

Best wishies...
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf avdotja » 21. feb 2018, 09:44

Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:Jeg synes godt nok det noget mærkeligt noget at begynde at påstå at min familie lyver overfor mig :lol:
Jeg kender nok min egen familie lidt bedre end du gør.

Og hvad har intet med fertilitet at gøre? Om man bliver gravid eller ej? For det er altså selve ordret betydning hvis du slår det op i ordbogen. Og genetik har da i høj grad noget at gøre med ens fertilitet. Selvfølgelig er der andre faktorer der kan gøre at man har problemer, men der ændre jo ikke på genetik har betydning.

Men jeg forstår egentlig ikke hele den her diskussion. Den er jo total irrelevant for ligegyldigt hvad bliver man ikke gravid før man smider prævention og det ligesom hele det skridt vi taler om. Om der så går 1 sek eller 20 år før man bliver gravid eller det aldrig sker er sådan set helt ligegyldig for den diskussionen. Jeg forstår samtidig ikke dit behov for komme og være sortseer i en tråd. Det svarer lidt til at gå en i en bryllupsplanlægningstråd og skrive at man jo ikke skal regne med at ægteskabet holder og at 50% af alle par jo bliver skilt. Faktisk er sandsynligheden for min kæreste og jeg bliver skilt langt større end for at vi lider af infertilitet, men alligevel ville ingen gøre ovenstående.



Well..jeg svarer udfra erfaringer, og hvis du ikke kan lide dem, eller tror på dem, så er det dit valg :)
Tro du på din famile :)hvis du vil og du mener at din familie sætter retningen,

Det er fint nok at du siger du kender din familie i den pågældende situation, jeg kender ikke din familie, mem jeg har været i din situation så...jeg ved...

Og surprise...familier kan lyve - og de lytver om mange ting - been there done that...så lad være med at forkaste anders erfaringer - listen and learn.


Mhy fertilitet... stop... bare stop ..
Kør du bare på happy-go-lucky..hvis det er det du vil - jeg har 2 børn, jeg har været gennem mange graviditeter så...

Best wishies...

Jeg ved ikke om du er klar over det, men der er en del af dine indlæg (ikke kun i den her tråd) som har en rigtig træls (nedladende og bedrevidende), underliggende tone. Det er en debat og der skal være plads til uenigheder og forskellige erfaringer/meninger, men derfor kan man godt overveje hvordan man formulerer sig.
7
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf girl_beat » 21. feb 2018, 09:53

avdotja skrev:
Bimmerdyret skrev:
1234 skrev:Jeg synes godt nok det noget mærkeligt noget at begynde at påstå at min familie lyver overfor mig :lol:
Jeg kender nok min egen familie lidt bedre end du gør.

Og hvad har intet med fertilitet at gøre? Om man bliver gravid eller ej? For det er altså selve ordret betydning hvis du slår det op i ordbogen. Og genetik har da i høj grad noget at gøre med ens fertilitet. Selvfølgelig er der andre faktorer der kan gøre at man har problemer, men der ændre jo ikke på genetik har betydning.

Men jeg forstår egentlig ikke hele den her diskussion. Den er jo total irrelevant for ligegyldigt hvad bliver man ikke gravid før man smider prævention og det ligesom hele det skridt vi taler om. Om der så går 1 sek eller 20 år før man bliver gravid eller det aldrig sker er sådan set helt ligegyldig for den diskussionen. Jeg forstår samtidig ikke dit behov for komme og være sortseer i en tråd. Det svarer lidt til at gå en i en bryllupsplanlægningstråd og skrive at man jo ikke skal regne med at ægteskabet holder og at 50% af alle par jo bliver skilt. Faktisk er sandsynligheden for min kæreste og jeg bliver skilt langt større end for at vi lider af infertilitet, men alligevel ville ingen gøre ovenstående.



Well..jeg svarer udfra erfaringer, og hvis du ikke kan lide dem, eller tror på dem, så er det dit valg :)
Tro du på din famile :)hvis du vil og du mener at din familie sætter retningen,

Det er fint nok at du siger du kender din familie i den pågældende situation, jeg kender ikke din familie, mem jeg har været i din situation så...jeg ved...

Og surprise...familier kan lyve - og de lytver om mange ting - been there done that...så lad være med at forkaste anders erfaringer - listen and learn.


Mhy fertilitet... stop... bare stop ..
Kør du bare på happy-go-lucky..hvis det er det du vil - jeg har 2 børn, jeg har været gennem mange graviditeter så...

Best wishies...

Jeg ved ikke om du er klar over det, men der er en del af dine indlæg (ikke kun i den her tråd) som har en rigtig træls (nedladende og bedrevidende), underliggende tone. Det er en debat og der skal være plads til uenigheder og forskellige erfaringer/meninger, men derfor kan man godt overveje hvordan man formulerer sig.

Enig... Fordi du har nogle andre erfaringer end TS, gør det dem ikke bedre eller mere tungtvejende.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf JoyNips » 21. feb 2018, 09:54

Nå men jeg blev gravid første gang jeg havde sex med min kæreste uden beskyttelse og den graviditet gik fint og er nu 13 mdr gammel, så ud fra min erfaring er det nemt.

De fleste bliver nu engang gravide indenfor et år når de går igang. Der er ingen grund til at tro andet end at man fungerer fuldstændig gennemsnitligt før andet er tilfældet.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf 1234 » 21. feb 2018, 11:25

JoyNips skrev:Nå men jeg blev gravid første gang jeg havde sex med min kæreste uden beskyttelse og den graviditet gik fint og er nu 13 mdr gammel, så ud fra min erfaring er det nemt.

De fleste bliver nu engang gravide indenfor et år når de går igang. Der er ingen grund til at tro andet end at man fungerer fuldstændig gennemsnitligt før andet er tilfældet.

Tak også til jer andre. Og så forstår jeg vitterligt ikke hvorfor min tætte familie skulle lyve om den slags de har trods alt fået 2-4 børn ved samme antal graviditeter.
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Xnaiv » 21. feb 2018, 18:59

1234 skrev:Tak også til jer andre. Og så forstår jeg vitterligt ikke hvorfor min tætte familie skulle lyve om den slags de har trods alt fået 2-4 børn ved samme antal graviditeter.


Jeg vil blot lige give et input - jeg kender også en del hvor det er lykkedes enten i første cyklus eller ret hurtigt. Så det sker altså.

Og så tror jeg altså på at man ikke skal bekymre sig om sin fertilitet, hvis der ikke er nogle omstændigheder der skulle gøre at man komme i problemer

Et barn forudsætter nu engang bare i første omgang, at man har sex uden prævention - så den allerbedste løsning må da være at knalde en masse i en periode inden man bekymrer sig over om man fejler noget.

EDIT (tror jeg quotede forkert): det er ikke henvendt til dig, men mod en holdning her i tråden om at man nærmest skal bekymre sig inden man overvejer børnene.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf 1234 » 22. feb 2018, 12:52

For at få tråden lidt tilbage på sporet og få svaret lidt på nogle af dem jeg har glemt.

avdotja skrev:Så længe man har nogle basale ting på plads - såsom egnet psyke/fysik og lidt økonomisk råderum - er man klar; alt andet kan man tage som det kommer - mennesket, som art, er fantastisk tilpasningsdygtigt :) Hvis man altså har LYST! Men har svært ved at komme i tanke om noget dummere, hvis lysten reelt ikke er til stede, men snarere er et udtryk for at man “skylder” sin partner det.

Man kan stort set alt med et barn, men det ændrer ikke på at det at få et barn er en kæmpe livsændrende faktor på flere områder. Det vil påvirke din frihed, økonomi - ja selv din krop (i en kortere eller længere periode) - i mange, mange år ud i fremtiden.

Hvis man erstattede “få et barn” med noget som var bare tilnærmelsesvisende så livsomvæltende (ikke at jeg komme i tanke om hvad det skulle være. Binde sig til en uopsigelig kontrakt på 10 år, på den anden side af jordkloden måske?) er det klart for enhver at det er fuldstændig vanvittig at begive sig ud i hvis man ikke har lyst. Men lige med børn er det åbenbart (af - for mig - uforståelige årsager) helt legalt at sige “Kast dig bare ud i det, du skal nok blive klar når du står med det i armene” :forvirret2:


Jeg er lidt nysgerrig hvad du mener med fysik? Altså om man fysisk kan holde til at gennemføre en graviditet eller?

Jeg er enig med det sidste. Det er lidt sjovt. Det virker nærmest som en universel sandhed, at man ikke bliver klar, men at man nok skal blive det når det sker. Det synes jeg virker lidt crazy. Der er jo heller ikke nogle der gifter sig uden at føle sig klar og det trods alt en del mindre bindende kontrakt.

Tanten skrev:Man er klar, når lysten til at få børn overstiger bekymringerne over følgerne.

Ethvert valg rummer et fravalg, og det er benhårdt at være forældre de første par år - man vokser med opgaven og tilpasser sig omstændighederne.


Jeg kunne ikke lade være med at tænke efter jeg havde læst dit indlæg om der så ikke noget i vejen med den måde samfundet er struktureret på, hvis det er en universel sandhed at det er benhård at have børn de første år? Jeg synes det er det jeg høre fra alle der fået børn inden for de sidste 15 år, mens jeg ikke har opfattelsen af det er det samme i mine forældres generation. Altså mine forældre har 4 børn og det lyder nærmest på dem som det har været vand ved siden af de eksempelvis har været selvstændige.

Lykke skrev:Et par jeg kender som også lige har fået barn, spurgte manden i forholdet mig ofte om hvor tit man kunne gå i byen efter at ha fået barn. Måske han bare var nervøs for omstillingen, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at så er man måske ikke rigtig klar.
Jo jeg kan da også blive ærgerlig hvis ikke vi kan få barnet passet til et eller andet fedt arrangement. Men så kan enten manden eller jeg tage afsted. Og der kommer altid en fest mere.

Svarede jeg overhovedet på spørgsmålet? Haha. Jeg tror ikke rigtigt der er et svar.


Jeg forstår godt hvad du mener, men havde du tænkt det samme om ham, hvis han havde spurgt i forhold til noget der anses som mere vigtigt?
Altså om han havde spurgt om I synes det var svært at passe jeres arbejde?
For det vel et elelr andet sted okay at have nogle ting man prioriterer og derfor undersøger, hvor vanskeligt det er at gøre/have med børn.
Jeg er da den første til at indrømme, at jeg bekymret mig en del om, hvor meget børn ville begrænse ens rejsemuligheder, fordi det er min største hobby og last.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Charly » 22. feb 2018, 13:11

Men det er jo enormt svært at svare på, hvad der skal til før at man er klar. For det er umuligt helt forklare hvad det er, man kaster sig ud i - på godt og ondt. For ja, der er da ting, der bliver anderledes, og der er ting, man kan være nødt til at opgive eller drosle ned på. Men ens prioteter ændrer sig også, og selvom man f.eks. ikke kan ses med sine venner på samme måde eller så tit, som før man fik børn, behøver det ikke at føles som et offer. For man vil jo gerne være sammen med det her barn, man vil gerne have mere end en halv time lige inde puttetid, og pludselig føles det helt naturligt at melde fra til en drukfest, fordi man egentlig gerne vil være frisk dagen efter til at være sammen med sit barn - og så en gang i mellem siger man så ja til fest og opdager dagen efter hvor meget ude af træning man er :-D

Mht at rejse, igen det er svært at spå om. Mange børn vil man kunne slæbe jorden rundt og de vil elske det. Nogle børn kan ikke holde til det. Jeg elsker at rejse, men jeg rejser ikke helt på samme måde som før jeg fik barn. For han har brug for pauser, han har brug for en dag ved swimmingpoolen, hvor jeg derimod elsker at trave rundt i en storby hele dagen. Men så finder man jo en måde, der tilgodeser ens barn samtidig med at man stadig oplever nogle af de ting, man selv gerne vil.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvornår man klar til at være nogens forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 22. feb 2018, 15:33

avdotja skrev:Det er en debat og der skal være plads til uenigheder og forskellige erfaringer/meninger



:kys: og den lader jeg lige stå!
0

Tilbage til "Forældre"