Hvad skal vores pige hedde?

Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Elfenben » 30. dec 2017, 08:14

Mi55y skrev:På listen til mit endnu ikke undfangne barn er:
Kamma
Katla
Laura
Sigrid
Astrid
Karla
Karoline
Agnes
Asta
Sofie
Elin
Lily
Petra
Saga
Sif
Manna
Tora
Mange fine - Kamma og Petra er på listen :gogo:
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Elfenben » 30. dec 2017, 08:18

vibbsen skrev:
Tibbler skrev:Merle
Olea


Det læste jeg så lige som Orla i forbifarten....Og tænkte "Det er måske liiiiige friskt nok til en pige" :-D :-D

Personligt synes jeg naturligvis barnet skal hedde Emma....For "Emma er den bedste, hende kan ingen tæske".... :fløjt: :fløjt: :fløjt: Og så bliver Emmaér sådan nogen søde og velfungerende børn :genert: .....Når nu man ikke kan få lov til at kalde dem Rose (fordi far også vil bestemme)

Nej Orla går nok ikke :lol: he he dejligt at I har valgt det helt rigtige navn til jeres pige, det er det dog ikke lige for os. Har tidligere arbejdet i børnehave og der var den mest irriterende lille Emma, og det billede sidder fast hos mig :genert:
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Miss_no_More » 30. dec 2017, 08:54

Disse er på min liste:

Vera
Ellie
Bella
Bellis
Luna
Vivi
Iben
Mynte
Ingrid
Vea

Jeg har for øvrigt også Harald på drengesiden :love:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf vibbsen » 30. dec 2017, 09:03

Elfenben skrev:
vibbsen skrev:
Tibbler skrev:Merle
Olea


Det læste jeg så lige som Orla i forbifarten....Og tænkte "Det er måske liiiiige friskt nok til en pige" :-D :-D

Personligt synes jeg naturligvis barnet skal hedde Emma....For "Emma er den bedste, hende kan ingen tæske".... :fløjt: :fløjt: :fløjt: Og så bliver Emmaér sådan nogen søde og velfungerende børn :genert: .....Når nu man ikke kan få lov til at kalde dem Rose (fordi far også vil bestemme)

Nej Orla går nok ikke :lol: he he dejligt at I har valgt det helt rigtige navn til jeres pige, det er det dog ikke lige for os. Har tidligere arbejdet i børnehave og der var den mest irriterende lille Emma, og det billede sidder fast hos mig :genert:


Er det ikke sjovt at man kan have det sådan...I Emmas børnehave er der verdens mest irriterende unge der hedder Luka...Hvis Emma nogensinde gør mig til mormor og kalder sin datter for Luka, så er jeg simpelthen nødt til at skære hende ud af mit testamente :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Nuttegris » 1. jan 2018, 20:12

Agathe
Agnete
Krista
1
Brugeravatar
Minjamus
Indlæg: 35
Tilmeldt: 29. sep 2015, 07:06
Kort karma: 3
Likede indlæg: 50

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Minjamus » 2. jan 2018, 16:02

Jeg er nødt til lige at tilføje:

Liane.

Det ville jeg have kaldt min datter, hvis jeg havde fået en. Jeg havde en legekammerat, hvis storesøster hed det, da jeg var barn, så det har jeg altid syntes var utrolig fint. Min veninde hed i øvrigt Lykke - det var måske også en idé :D .
1
“But I don't give up; I forget why not.”
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Whydontyouandi » 3. jan 2018, 08:55

Ella
Petra
Alma
Selma!!!

Jeg kender nogen, der har kaldt deres lille pige for Embla. Først syntes jeg, det lød fjollet, men nu hvor man har set deres lille datter, virker det ret perfekt.
1
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf MyIdea » 3. jan 2018, 09:07

Hvis vi får en datter, er vi lige nu ret enige om Signe eller Anne. Vi vil gerne have et navn med noget power, det skal være klassisk dansk og kunne udtales i udlandet. Og så har jeg selv et navn, som jeg tit har skulle stave for folk, og det gider jeg ikke udsætte mit barn for :)
1
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf sigge » 3. jan 2018, 09:10

MyIdea skrev:Hvis vi får en datter, er vi lige nu ret enige om Signe eller Anne. Vi vil gerne have et navn med noget power, det skal være klassisk dansk og kunne udtales i udlandet. Og så har jeg selv et navn, som jeg tit har skulle stave for folk, og det gider jeg ikke udsætte mit barn for :)


Der må jeg så sige, at Signe ikke er videre internationalt. Hvis engelsktalende personer skal udtale det (ud fra stavemåden), bliver det noget i retning af "sicknee". Og hvis man selv siger det, kan de sjældent gentage det. Jeg har på Starbuck's-kopper heddet "C", "Celia" og "Zena". :lol:

Bortset fra det synes jeg, Signe er et fremragende navn. :-D
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf MyIdea » 3. jan 2018, 11:36

sigge skrev:
MyIdea skrev:Hvis vi får en datter, er vi lige nu ret enige om Signe eller Anne. Vi vil gerne have et navn med noget power, det skal være klassisk dansk og kunne udtales i udlandet. Og så har jeg selv et navn, som jeg tit har skulle stave for folk, og det gider jeg ikke udsætte mit barn for :)


Der må jeg så sige, at Signe ikke er videre internationalt. Hvis engelsktalende personer skal udtale det (ud fra stavemåden), bliver det noget i retning af "sicknee". Og hvis man selv siger det, kan de sjældent gentage det. Jeg har på Starbuck's-kopper heddet "C", "Celia" og "Zena". :lol:

Bortset fra det synes jeg, Signe er et fremragende navn. :-D


Har ellers hørt fra andre Signer, at udlændinge oftest bare udtaler det som Zeena :gruble: det har jo samme lyd til sidst som Anne, og den er vist ikke så udbredt andre steder :D
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Elfenben » 3. jan 2018, 14:22

Whydontyouandi skrev:Ella
Petra
Alma
Selma!!!

Jeg kender nogen, der har kaldt deres lille pige for Embla. Først syntes jeg, det lød fjollet, men nu hvor man har set deres lille datter, virker det ret perfekt.

Tak for fine forslag - Petra er på (min) liste, både Alma og Selma er optagede. Embla bliver lidt krøllet i min mund :gruble: Jeg synes næsten det lyder lidt afrikansk :D
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Elfenben » 3. jan 2018, 14:25

Min liste lige nu (ikke prioriteret rækkefølge :D ):

Elise
Petra
Augusta
Kajsa
Anna
Martha

Min mands (korte) liste :gruble: :

Kamma
Kajsa
Augusta
Anna

Så de tre vi kan blive enige om er: Anna, Augusta og Kajsa
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Elfenben » 3. jan 2018, 14:27

Minjamus skrev:Jeg er nødt til lige at tilføje:

Liane.

Det ville jeg have kaldt min datter, hvis jeg havde fået en. Jeg havde en legekammerat, hvis storesøster hed det, da jeg var barn, så det har jeg altid syntes var utrolig fint. Min veninde hed i øvrigt Lykke - det var måske også en idé :D .

Tak for forslag :D Er ikke så vild med navne med "anden betydning" - altså Liv, Lykke, Birk, Pil, Lærke osv. Ved ikke helt hvorfor, men det er ikke rigtigt mit i hoved :lol:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Aquadorable » 3. jan 2018, 14:34

Elfenben skrev:Min liste lige nu (ikke prioriteret rækkefølge :D ):

Elise
Petra
Augusta
Kajsa
Anna
Martha

Min mands (korte) liste :gruble: :

Kamma
Kajsa
Augusta
Anna

Så de tre vi kan blive enige om er: Anna, Augusta og Kajsa


Synes Augusta er rigtig fint. Og Anna :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Hvad skal vores pige hedde?

Indlægaf Elfenben » 3. jan 2018, 14:45

Aquadorable skrev:
Elfenben skrev:Min liste lige nu (ikke prioriteret rækkefølge :D ):

Elise
Petra
Augusta
Kajsa
Anna
Martha

Min mands (korte) liste :gruble: :

Kamma
Kajsa
Augusta
Anna

Så de tre vi kan blive enige om er: Anna, Augusta og Kajsa


Synes Augusta er rigtig fint. Og Anna :)
Jeg har et lille forbehold ang. Augusta, fordi det er et langt navn som man nok ville finde et kælenavn for. Men ville hun så mon blive kaldt Gusse, Gusta, Agge eller lign :gruble: :nerve: :deer: Det synes jeg ikke er særligt fint :lol:

Kajsa/Kaisa stikker lidt mere ud og der er markant færre som hedder det end eksempelvis Anna (som vi desuden har et vennepar der vil kalde deres pige, så den er også lige på grænsen til om vi kan tillade os det).
0

Tilbage til "Forældre"