Hvad er dit særlige forældretalent?

Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 794
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 40
Likede indlæg: 1205

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Brutus » 18. nov 2023, 09:01

TinaW skrev:Jeg har ærligt talt ikke et eneste punkt, hvor jeg synes jeg kan fremhæve mig selv som en særligt god forælder på :fløjt:
Af uransagelige årsager lader min søn alligevel til, at være ved at udvikle sig til en helt fantastisk ung mand, som jeg er ufatteligt stolt af :lun:


Skift søn ud med datter, og mand med kvinde
så kunne jeg have skrevet det samme :gruble:
1
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12452

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Joe » 18. nov 2023, 12:21

Jeg er en tonser/tumler. Vil gerne med op i klatrestativet, løbe om kap, sidde to på svævebanen, spille mærkelige boldspil ingen forstår reglerne for. Og jeg mener det er vigtigt at jeg bliver ved med at kunne slå koldbøtter.

Det var lidt af en identitetskrise at være gravid tidligere i år, og ikke kunne alle de ting med min dreng.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19727
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2460
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46580

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf LadyFox » 20. nov 2023, 08:49

Jeg tror at hvis jeg skulle have et talent så er det nok noget jeg har taget med fra mit arbejde.
Jeg god til ikke at blive irriteret, synligt frustreret, og ikke at komme til at hæve stemmen og komme til at skælde ud.
3
...
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3436
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10835

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Little_Woman » 20. nov 2023, 19:28

Jeg elsker at lave børneting!

At tage i svømmehallen, i bio og se børnefilm, tegnefilm, sidde og tegne, bygge Lego, finde kastanjer, kaste sten i vandet, grave et hul i haven, læse børnebøger, være på legeplads, tage på museum og se det fra børneperspektiv etc.

Så jeg er let at lokke og nem at tale fra aftensmad, så vi fx tager i svømmer og på McD i stedet. Eller går på legeplads i stedet for at støvsuge.

Jeg er nok ret god til at forstå vigtigheden i at have en god pind med hjem fra fortovet, have hele stuen sejlende i Lego eller sove med 17 sovedyr. Bare fordi. Og så er jeg fx alt for doven til at rydde op hele tiden, så det med at få lov til at lade en leg med diverse remedier stå, det er fint for mig.
8
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5651
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10034

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf FruKuk » 21. nov 2023, 19:56

Jeg er piv god til at hygge huler
4
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7118
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1433
Likede indlæg: 13344

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Rapfisk » 21. nov 2023, 21:35

Jeg er god til at sætte mig i børns sted og husker levende, hvordan det er at være barn (selv om jeg også er opmærksom på, at mine erfaringer ikke er deres). Det gør også, at jeg er tålmodig med dem, selv om jeg ikke generelt er et tålmodigt menneske.

I forlængelse af det elsker jeg "hvorfor"-alderen, både når de er oprigtigt nysgerrige, og når de bare vil teste, hvor langt de kan køre den ud (desværre går min datter til sin far med den del, for jeg er svær at slå i den leg :fløjt: )

Jeg kan godt lide at lege, selv om jeg ikke er god motorisk, og jeg elsker at være til rytmik, salmesang og den slags. Jeg er også god til at finde på små sange.

Om det er en god forældreevne, ved jeg ikke, men jeg kan godt lide forældremøder, bestyrelsesarbejde i institutionen og den slags, og jeg synes selv, jeg er rimelig god til at se sagerne fra det fælles perspektiv, ikke kun fra mit eget barns.
3
Livslinjen: 70 201 201
Rhododendron
Indlæg: 468
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1150

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Rhododendron » 21. nov 2023, 21:42

Jeg er rimelig god til at bygge ting. Så hvis man ønskede sig en højseng med indbygget hule og opbevaring, lavede jeg det. Kæphestene fik også en "stald" og deres egen plads i skuret.
Jeg er god til at lade dem forsøge selv, og inddrage dem i håndværksmæssige og kreative ting, så de kan betjene en skruemaskine, og flytter selv billeder og hylder når de får nye ideer på deres værelser. Men jeg kan ikke overskue at have dem med i køkkenet, så de er ikke særlig gode til madlavning. Og det burde jeg nok have tænkt over og prioriteret omvendt, for det ville give mere værdi i hverdagen hvis de lavede mad :lol:

Mit ene barn kalder mig ofte for en god mor, fordi jeg forstår og favner de udfordringer barnet har, på en meget rummelig måde.

Jeg beundrer de forældre som har børnene med i køkkenet, og ikke er ved at springe i luften over det.
2
ajnaM
Indlæg: 10114
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27697

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf ajnaM » 31. jan 2024, 20:47

Jeg er den, der altid husker at pakke en flaske vand til bilturen. Den, der lige har plaster i tasken og læbepomade i lommen. Den, der trøster, og den, der har husket at købe (det rigtige) fredagsslik, inden vi kørte i sommerhus.

Jeg bager, laver livretter, køber ind, smører madpakker, har styr på garderoberne og vasker det rigtige tøj på det rigtige tidspunkt.

Jeg putter, krammer, kysser, holder i hånd og har altid en hestehale klar til ham, der kun kan sove, når han nusser hår. Jeg læser alt det højt, de orker at lytte til, og jeg finder hylde efter hylde af gode børnebøger til dem.

Jeg arrangerer fødselsdage, fester med vennerne, ferier og ture. Spiller brætspil og kortspil og tegner og perler og limer og syr og strikker med dem.

Jeg tjekker ugeplaner, snakker med lærerne, arrangerer legeaftaler, planlægger med trivselsforældrene, hjælper med at holde styr på lektier og sørger for, at tasken indeholder alt det, den skal. En gang fik jeg seriøst en vabel af at spidse deres blyanter til penalhuset…


… meget lang historie kort, så er jeg den, der ‘har dem’ i alt, hvad de laver. Og selvom jeg bestemt ikke er verdens mest tålmodige menneske, og de helt sikkert kommer til at kunne pege på alt muligt, der kunne have været bedre, så synes jeg sgu egentlig, jeg gør det meget godt, det hele. Gør i hvert fald mit bedste.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Mette
Indlæg: 1299
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1868

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Mette » 31. jan 2024, 22:14

ajnaM skrev:Jeg er den, der altid husker at pakke en flaske vand til bilturen. Den, der lige har plaster i tasken og læbepomade i lommen. Den, der trøster, og den, der har husket at købe (det rigtige) fredagsslik, inden vi kørte i sommerhus.

Jeg bager, laver livretter, køber ind, smører madpakker, har styr på garderoberne og vasker det rigtige tøj på det rigtige tidspunkt.

Jeg putter, krammer, kysser, holder i hånd og har altid en hestehale klar til ham, der kun kan sove, når han nusser hår. Jeg læser alt det højt, de orker at lytte til, og jeg finder hylde efter hylde af gode børnebøger til dem.

Jeg arrangerer fødselsdage, fester med vennerne, ferier og ture. Spiller brætspil og kortspil og tegner og perler og limer og syr og strikker med dem.

Jeg tjekker ugeplaner, snakker med lærerne, arrangerer legeaftaler, planlægger med trivselsforældrene, hjælper med at holde styr på lektier og sørger for, at tasken indeholder alt det, den skal. En gang fik jeg seriøst en vabel af at spidse deres blyanter til penalhuset…


… meget lang historie kort, så er jeg den, der ‘har dem’ i alt, hvad de laver. Og selvom jeg bestemt ikke er verdens mest tålmodige menneske, og de helt sikkert kommer til at kunne pege på alt muligt, der kunne have været bedre, så synes jeg sgu egentlig, jeg gør det meget godt, det hele. Gør i hvert fald mit bedste.

Jeg har købt en elektrisk blyantspidser.. :D
3
ajnaM
Indlæg: 10114
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27697

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf ajnaM » 1. feb 2024, 16:02

Mette skrev:
ajnaM skrev:Jeg er den, der altid husker at pakke en flaske vand til bilturen. Den, der lige har plaster i tasken og læbepomade i lommen. Den, der trøster, og den, der har husket at købe (det rigtige) fredagsslik, inden vi kørte i sommerhus.

Jeg bager, laver livretter, køber ind, smører madpakker, har styr på garderoberne og vasker det rigtige tøj på det rigtige tidspunkt.

Jeg putter, krammer, kysser, holder i hånd og har altid en hestehale klar til ham, der kun kan sove, når han nusser hår. Jeg læser alt det højt, de orker at lytte til, og jeg finder hylde efter hylde af gode børnebøger til dem.

Jeg arrangerer fødselsdage, fester med vennerne, ferier og ture. Spiller brætspil og kortspil og tegner og perler og limer og syr og strikker med dem.

Jeg tjekker ugeplaner, snakker med lærerne, arrangerer legeaftaler, planlægger med trivselsforældrene, hjælper med at holde styr på lektier og sørger for, at tasken indeholder alt det, den skal. En gang fik jeg seriøst en vabel af at spidse deres blyanter til penalhuset…


… meget lang historie kort, så er jeg den, der ‘har dem’ i alt, hvad de laver. Og selvom jeg bestemt ikke er verdens mest tålmodige menneske, og de helt sikkert kommer til at kunne pege på alt muligt, der kunne have været bedre, så synes jeg sgu egentlig, jeg gør det meget godt, det hele. Gør i hvert fald mit bedste.

Jeg har købt en elektrisk blyantspidser.. :D


Jeg har lært ungerne at spidse deres blyanter selv efterhånden. :lol: Giv en mand en fiskestang, og alt det der...
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3462
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 277
Likede indlæg: 3108

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Alphilia » 1. feb 2024, 18:01

Jeg er god til at tage mig tid når vi fx skal til/fra vuggestue, have tøj på osv
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3436
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10835

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Little_Woman » 1. feb 2024, 20:04

Jeg synes jeg er virkelig god til at tale med min søn. Om store ting, små ting, fjollede idéer, alvor, fantasi, rim og remser, kærlighed, forklaringer, følelser og fakta.

Jeg elsker simpelthen at tale med ham!
9
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17539
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3620
Likede indlæg: 42862

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf LaMariposa » 28. mar 2024, 16:28

Jeg er ret god til at involvere hende i praktiske ting og sørge for, at hun hygger sig og føler sig involveret. Og hun bliver simpelthen så stolt og glad, når hun hjælper mig med et eller andet.
2
:lun: Be brave
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Lys » 28. mar 2024, 17:01

LaMariposa skrev:Jeg er ret god til at involvere hende i praktiske ting og sørge for, at hun hygger sig og føler sig involveret. Og hun bliver simpelthen så stolt og glad, når hun hjælper mig med et eller andet.


Hvordan gør du? Er du verdens mest tålmodige menneske :D?

*havde nedsmeltning over muffinsbagning med 4-årig, fordi bagevægten levede sit eget liv…*
3
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2637
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 180
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3961

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Anlewi » 28. mar 2024, 17:12

Mit særlige talent har været nærvær.
Jeg har elsket hver en stund jeg har haft sammen med mine drenge.
Feriedage hvor vi har hygget os med at lave ingenting og trisse rundt i nattøj hele dagen.
Weekender, aftenstunder, ferier med tid til hinanden, lytte/fortælle og være tilstede i nuet sammen.
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Forældre"