Debattens mødregruppe

godtnavn
Kort karma: 549
Likede indlæg: 4994

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 12. aug 2019, 13:27

Lys skrev:
didaa skrev:Jeg skal bruge noget engangsservice og pynt til navngivningsfest på lørdag. Kender I til et sted enten online eller fysisk butik København/Frb? Det skal ikke være sådan noget typisk barnedåbspynt som små sutter osv.

Jeg ville forsøge mig hos Søstrene Grene og ellers har jeg i Fields været i en butik, der gjorde det i den slags. Jeg kan dog ikke huske, hvad den hedder.

Jeg tilslutter mig søstrene grenes, de har rigitg meget fint fest-pynt! Jeg ville gå efter fysiske butikker så du er helt sikker på at have det inden lørdag. Tiger har nogle gange fint engangsservice, men sidst jeg var der var det meget pang/neon farver, så det ville jeg ikke vælge, men kan være de har fået noget andet siden, eller hvis du er til neon er det jo perfekt :D
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 516
Likede indlæg: 7620

Indlægaf Joe » 12. aug 2019, 14:34

Hvordan er det gået i dag, girl-beat?

Jeg selv har haft en rigtigt god dag. Så dejligt at se mine kolleger igen, og jeg har endda fået min gamle plads, som jeg hele tiden har ment var bedste plads i huset. Men har også været godt rundforvirret. Det har været mærkeligt, for det var på nogle måder som om, der slet ikke var gået et år, men på en anden måde som om jeg slet ikke er den Sanne som sidst.
Og så blev jeg ramt af momentvis sorg over at min hverdag som jeg kender den med Birk, definitivt er forandret.

Nu skal jeg bare hjem til min dreng, og det kan ikke gå hurtigt nok!
1
... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3339

Indlægaf girl_beat » 12. aug 2019, 15:16

Joe skrev:Hvordan er det gået i dag, girl-beat?

Jeg selv har haft en rigtigt god dag. Så dejligt at se mine kolleger igen, og jeg har endda fået min gamle plads, som jeg hele tiden har ment var bedste plads i huset. Men har også været godt rundforvirret. Det har været mærkeligt, for det var på nogle måder som om, der slet ikke var gået et år, men på en anden måde som om jeg slet ikke er den Sanne som sidst.
Og så blev jeg ramt af momentvis sorg over at min hverdag som jeg kender den med Birk, definitivt er forandret.

Nu skal jeg bare hjem til min dreng, og det kan ikke gå hurtigt nok!

Tak fordi du spørger :kys:

Det er gået overraskende fint, men jeg kan fuldstændig genkende den dér splittelse. Jeg fik masser af kram og “velkommen tilbage”, men det føltes på en måde bare som om jeg har været væk på en lang ferie - og samtidig var jeg mentalt hjemme hos junior det meste af tiden. Fik et par billeder af en glad dreng, som holder barsel med sin far nu, og det hjalp gevaldigt :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Joe

Indlægaf Joe » 13. aug 2019, 19:09

Så for søren! Så gik min evigtglade dreng lige over til at være pylret og hys. Jeg hentede en betuttet dreng i DP i dag, der havde pylret hele dagen, og sovet ringe. Hjemme har han hidset sig op cirka hvert tredje minut, når tingene ikke gik efter hans hoved. Men i det mindste sov han til tiden.
Den DP-dame der var, da jeg hentede, foreslog at han kunne være ved at blive syg. Jeg tror til gengæld det “blot” er en fuldstændig forventelig reaktion på at familiens måde at leve på, har ændret sig drastisk, i forhold til hvad han har kendt i hele sit liv.
Åha, jeg håber virkelig DP ikke har ret. Jeg er slet ikke klar til det tovtrækkeri, der bliver mellem min mand og jeg, når vi skal afgøre hvem der skal tage barn syg.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 409
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Zonta » 13. aug 2019, 20:08

Der var en af pædagogerne (ikke fra Js stue) i vuggestuen i dag, der blandede sig en anelse for meget efter min smag. Da jeg kom og hentede J kl. 16, havde han været der i 6,5 time. Jeg spørger en af de andre hvordan det er gået med luren (fordi vi som nogen måske husker, ikke har den nemmeste dreng på lur-punktet og det er ikke nemmere for ham i vugger) og hende den pågældende pædagog bryder ind og siger "Det kan I jo se på Infoba. Det er jo derfor vi taster det ind". Og det ved vi godt, men det var ikke det jeg spurgte om. Derefter fortsætter hun og siger, at så længe jeg går hjemme, så synes hun, at jeg skal hente ham tidligere, så han ikke får så lange dage. "Han bliver jo træt ud på eftermiddagen og vi står lidt og prøver at finde ud af om vi skal lægge ham eller ej". Det er en aftale, at han kun skal have én lur, for hverken de eller vi kan få ham til at sove anden lur, når han er i vugger. Det er aftalt med hans primærpædagog. Det fortæller jeg hende. Samtidig siger jeg, at vi prøver at vænne ham til at være der i længere tid, for om 3 uger, når jeg starter arbejde, så er det altså ikke til at give ham korte dage - og slet ikke muligt at hente tidligt. Det kommer til at være afleveringen, der bliver fleksibel. (Disclaimer: Hvis de ringer pt. og siger, at han er ulykkelig om eftermiddagen eller på et andet tidspunkt, så henter jeg ham selvfølgelig fluks!) Og desuden skal han opereres om to uger, hvor han kommer til at være væk 3 hele dage og kun kommer på besøg den fjerde dag, hvis han er klar nok til det. Nårh ja, det kunne hun da vist godt huske noget om.
Jeg fortalte desuden også, at vi i dag først afleverede ham 9.30, fordi han vågnede sent i morges. Til det svarer hun "Naaah, det har vel været tidligere, for jeg mødte 9.30." Ja, på en helt anden stue!!!!! Du kan jo passende selv kigge på Infoba og se hvornår det var :rulle: Ih, jeg bliver sgu lidt irriteret over det.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 83
Likede indlæg: 829

Indlægaf Depeche_Mama » 14. aug 2019, 06:42

Zonta skrev:Der var en af pædagogerne (ikke fra Js stue) i vuggestuen i dag, der blandede sig en anelse for meget efter min smag. Da jeg kom og hentede J kl. 16, havde han været der i 6,5 time. Jeg spørger en af de andre hvordan det er gået med luren (fordi vi som nogen måske husker, ikke har den nemmeste dreng på lur-punktet og det er ikke nemmere for ham i vugger) og hende den pågældende pædagog bryder ind og siger "Det kan I jo se på Infoba. Det er jo derfor vi taster det ind". Og det ved vi godt, men det var ikke det jeg spurgte om. Derefter fortsætter hun og siger, at så længe jeg går hjemme, så synes hun, at jeg skal hente ham tidligere, så han ikke får så lange dage. "Han bliver jo træt ud på eftermiddagen og vi står lidt og prøver at finde ud af om vi skal lægge ham eller ej". Det er en aftale, at han kun skal have én lur, for hverken de eller vi kan få ham til at sove anden lur, når han er i vugger. Det er aftalt med hans primærpædagog. Det fortæller jeg hende. Samtidig siger jeg, at vi prøver at vænne ham til at være der i længere tid, for om 3 uger, når jeg starter arbejde, så er det altså ikke til at give ham korte dage - og slet ikke muligt at hente tidligt. Det kommer til at være afleveringen, der bliver fleksibel. (Disclaimer: Hvis de ringer pt. og siger, at han er ulykkelig om eftermiddagen eller på et andet tidspunkt, så henter jeg ham selvfølgelig fluks!) Og desuden skal han opereres om to uger, hvor han kommer til at være væk 3 hele dage og kun kommer på besøg den fjerde dag, hvis han er klar nok til det. Nårh ja, det kunne hun da vist godt huske noget om.
Jeg fortalte desuden også, at vi i dag først afleverede ham 9.30, fordi han vågnede sent i morges. Til det svarer hun "Naaah, det har vel været tidligere, for jeg mødte 9.30." Ja, på en helt anden stue!!!!! Du kan jo passende selv kigge på Infoba og se hvornår det var :rulle: Ih, jeg bliver sgu lidt irriteret over det.

Hun skal bare blande sig udenom.... Kan godt forstå, du blev sur over det!

PS: Infoba? What is that? Skal de seriøst taste ind, hvornår børnene kommer/sover/whatever?
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 740
Likede indlæg: 9987

Indlægaf Moxy-lady » 14. aug 2019, 06:46

Joe skrev:Så for søren! Så gik min evigtglade dreng lige over til at være pylret og hys. Jeg hentede en betuttet dreng i DP i dag, der havde pylret hele dagen, og sovet ringe. Hjemme har han hidset sig op cirka hvert tredje minut, når tingene ikke gik efter hans hoved. Men i det mindste sov han til tiden.
Den DP-dame der var, da jeg hentede, foreslog at han kunne være ved at blive syg. Jeg tror til gengæld det “blot” er en fuldstændig forventelig reaktion på at familiens måde at leve på, har ændret sig drastisk, i forhold til hvad han har kendt i hele sit liv.
Åha, jeg håber virkelig DP ikke har ret. Jeg er slet ikke klar til det tovtrækkeri, der bliver mellem min mand og jeg, når vi skal afgøre hvem der skal tage barn syg.

Hvordan har Birk det i dag? :kryds:
0
Alle gode ting starter med z. Zebrafinker, Zimbabwe, zombier og kærlighed :lun:
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 14. aug 2019, 06:47

Depeche_Mama skrev:
Zonta skrev:Der var en af pædagogerne (ikke fra Js stue) i vuggestuen i dag, der blandede sig en anelse for meget efter min smag. Da jeg kom og hentede J kl. 16, havde han været der i 6,5 time. Jeg spørger en af de andre hvordan det er gået med luren (fordi vi som nogen måske husker, ikke har den nemmeste dreng på lur-punktet og det er ikke nemmere for ham i vugger) og hende den pågældende pædagog bryder ind og siger "Det kan I jo se på Infoba. Det er jo derfor vi taster det ind". Og det ved vi godt, men det var ikke det jeg spurgte om. Derefter fortsætter hun og siger, at så længe jeg går hjemme, så synes hun, at jeg skal hente ham tidligere, så han ikke får så lange dage. "Han bliver jo træt ud på eftermiddagen og vi står lidt og prøver at finde ud af om vi skal lægge ham eller ej". Det er en aftale, at han kun skal have én lur, for hverken de eller vi kan få ham til at sove anden lur, når han er i vugger. Det er aftalt med hans primærpædagog. Det fortæller jeg hende. Samtidig siger jeg, at vi prøver at vænne ham til at være der i længere tid, for om 3 uger, når jeg starter arbejde, så er det altså ikke til at give ham korte dage - og slet ikke muligt at hente tidligt. Det kommer til at være afleveringen, der bliver fleksibel. (Disclaimer: Hvis de ringer pt. og siger, at han er ulykkelig om eftermiddagen eller på et andet tidspunkt, så henter jeg ham selvfølgelig fluks!) Og desuden skal han opereres om to uger, hvor han kommer til at være væk 3 hele dage og kun kommer på besøg den fjerde dag, hvis han er klar nok til det. Nårh ja, det kunne hun da vist godt huske noget om.

Hun skal bare blande sig udenom.... Kan godt forstå, du blev sur over det!

PS: Infoba? What is that? Skal de seriøst taste ind, hvornår børnene kommer/sover/whatever?

Det er en hjemmeside, hvor man som forældre kan give beskeder til personalet, melde barnet syg/ferie, personalet kan give beskeder osv. Desuden så hænger der en skærm ved indgangen, hvor forældrene tjekker barnet ind, når man afleverer og tjekker det ud, når man henter. Derudover så skriver personalet ind når barnet sover. Dels så man som forældre ikke går forgæves, hvis man en dag vil hente tidligt eller sådan noget. Så til hverdag er det forældrene der sørger for tjek ind og ud og personalet sørger for at skrive sovetider ind. De andre funktioner bruges ikke så tit.
0
didaa
Kort karma: 43
Likede indlæg: 723

Indlægaf didaa » 14. aug 2019, 06:49

Joe skrev:Så for søren! Så gik min evigtglade dreng lige over til at være pylret og hys. Jeg hentede en betuttet dreng i DP i dag, der havde pylret hele dagen, og sovet ringe. Hjemme har han hidset sig op cirka hvert tredje minut, når tingene ikke gik efter hans hoved. Men i det mindste sov han til tiden.

Jeg kan kun anbefale at I beslutter jer for IKKE at gøre det til et tovtrækkeri - og at I tager den snak allerede nu. Vuggestuebørn og DP børn er som regel syge et par gange om måneden (selvfølgelig er der alle mulige andre scenarier også), og det i sig selv giver rigeligt stress! Vi tog den snak efter at have lavet rigeligt tovtrækkeri, og det gjorde det meget nemmere. Feks har vi aftalt at sygedagene skal fordeles ligeligt, og at det kun er møder som under ingen omstændigheder kan aflyses som kan trumfe den regel.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 153
Likede indlæg: 2428

Indlægaf twinkle » 14. aug 2019, 07:59

Barn syg går også på skift hos os, medmindre der selvfølgelig er et sindssygt vigtigt møde... det synes jeg er mest fair.

Min mand er for resten gået med til at søge et andet arbejde uden skiftende arbejdstider :banan: så håber jeg virkelig bare han får det.
4
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 14. aug 2019, 08:43

twinkle skrev:Barn syg går også på skift hos os, medmindre der selvfølgelig er et sindssygt vigtigt møde... det synes jeg er mest fair.

Min mand er for resten gået med til at søge et andet arbejde uden skiftende arbejdstider :banan: så håber jeg virkelig bare han får det.

Ej, hvor godt at høre!!! Krydser alt, hvad der krydses kan! Hvad tror du fik ham til at ændre mening? :gruble:
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 153
Likede indlæg: 2428

Indlægaf twinkle » 14. aug 2019, 15:45

Zonta skrev:
twinkle skrev:Barn syg går også på skift hos os, medmindre der selvfølgelig er et sindssygt vigtigt møde... det synes jeg er mest fair.

Ej, hvor godt at høre!!! Krydser alt, hvad der krydses kan! Hvad tror du fik ham til at ændre mening? :gruble:

Der kom et jobopslag inden for hans interesseområde, men bare ikke på et døgn dækket tilbud :)
2
Brugeravatar
Joe

Indlægaf Joe » 14. aug 2019, 19:37

Moxy-lady skrev:

Hvordan har Birk det i dag? :kryds:

Han er heldigvis ikke blevet syg (endnu...) Men har stadig fået et helt andet og vildere temperament end tidligere. Og et mærkeligt søvnmønster. Så lige nu har jeg virkelig brug for, at han sover ordentligt i nat, jeg er helt kvæste efter de sidste par nætter + første uge af fuldtidsjob.

Tak fordi du spørger ❤️
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 888
Likede indlæg: 7477

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. aug 2019, 07:48

Nellie 7,5 måned
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
/Dullen
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 740
Likede indlæg: 9987

Indlægaf Moxy-lady » 15. aug 2019, 07:55

FormerlyKnownAs skrev:Nellie 7,5 måned

:-D det vejer Zoe på 10 måneder :lol: hun er godt i stand, lille Nellie. Hvilken størrelse tøj bruger hun?
0
Alle gode ting starter med z. Zebrafinker, Zimbabwe, zombier og kærlighed :lun:

Tilbage til "Forældre"