Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9674
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1360
Likede indlæg: 29333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. jul 2019, 09:32

Min store pige kan slet ikke have at man rører hende ved putning. Jeg kan godt ligge i hendes seng, men jeg må bestemt ikke nusse, ae, holde eller trykke nogen steder. Hun går komplet bananas. Vi har overvejet at få sat en hængekøje op over sengen, og se, om hun kunne falde i søvn i sådan en. :lol:

Lillebror falder i søvn på babsen eller til hvid støj. Håber det varer ved.

I morgen starter jeg på arbejde... det er lidt sindssygt. Har kun været væk fra lillebror én gang i nogle timer. Så det bliver nyt for os!
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 14. jul 2019, 09:51

Fuck det er hårdt. Niels vil bare gerne have sin mor. Jeg forsøger at putte og være hos ham når babyen tillader det. Jeg er også bare bange for at babyen bliver smittet. Lige nu er han super ked af at far skal putte og det ikke er mig. Herman er bare sulten.

Er det helt galt at skærme den lille på 2mdr? Jeg er så bange for at han bliver smittet, når han er så lille.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4019
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5268

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 14. jul 2019, 10:21

Kakro05 skrev:Fuck det er hårdt. Niels vil bare gerne have sin mor. Jeg forsøger at putte og være hos ham når babyen tillader det. Jeg er også bare bange for at babyen bliver smittet. Lige nu er han super ked af at far skal putte og det ikke er mig. Herman er bare sulten.

Er det helt galt at skærme den lille på 2mdr? Jeg er så bange for at han bliver smittet, når han er så lille.

Jeg ville også prøve at skærme baby, så meget det nu kan lade sig gøre. Det er bare IKKE fedt for nogen, når sådan en lille størrelse bliver syg, så det ville jeg strække mig langt for at undgå :)

Apropos putning er vi inde i en rolig periode, hvor S nogle dage falder i søvn selv. Han er lige rykket over i tremmeseng (der stadig står som bedside uden den ene side på) og alt skal selvfølgelig undersøges og pilles ved. Men når han ikke er ked af det eller søger os, og bare ligger og dimser med ét eller andet, kan vi sagtens gå ud af rummet, så han selv falder i søvn. Vi kigger selvfølgelig ind til ham lidt efter og tjekker temperatur, dyne osv. :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9674
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1360
Likede indlæg: 29333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. jul 2019, 10:21

Kakro05 skrev:Fuck det er hårdt. Niels vil bare gerne have sin mor. Jeg forsøger at putte og være hos ham når babyen tillader det. Jeg er også bare bange for at babyen bliver smittet. Lige nu er han super ked af at far skal putte og det ikke er mig. Herman er bare sulten.

Er det helt galt at skærme den lille på 2mdr? Jeg er så bange for at han bliver smittet, når han er så lille.


Hvad var det nu Niels fejlede? Ammer du?

Det er død hårdt når ungerne er syge :(
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 14. jul 2019, 10:35

Sangius skrev:
Kakro05 skrev:Fuck det er hårdt. Niels vil bare gerne have sin mor. Jeg forsøger at putte og være hos ham når babyen tillader det. Jeg er også bare bange for at babyen bliver smittet. Lige nu er han super ked af at far skal putte og det ikke er mig. Herman er bare sulten.

Er det helt galt at skærme den lille på 2mdr? Jeg er så bange for at han bliver smittet, når han er så lille.


Hvad var det nu Niels fejlede? Ammer du?

Det er død hårdt når ungerne er syge :(

Roskilde syge. Og ja jeg ammer. Nu sover han heldigvis.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9674
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1360
Likede indlæg: 29333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. jul 2019, 11:03

Kakro05 skrev:
Sangius skrev:
Kakro05 skrev:Fuck det er hårdt. Niels vil bare gerne have sin mor. Jeg forsøger at putte og være hos ham når babyen tillader det. Jeg er også bare bange for at babyen bliver smittet. Lige nu er han super ked af at far skal putte og det ikke er mig. Herman er bare sulten.

Er det helt galt at skærme den lille på 2mdr? Jeg er så bange for at han bliver smittet, når han er så lille.


Hvad var det nu Niels fejlede? Ammer du?

Det er død hårdt når ungerne er syge :(

Roskilde syge. Og ja jeg ammer. Nu sover han heldigvis.


Herhjemme har vi haft roskildesyge TO gange efter lillebror er kommet. Første gang var han kun 5 dage gammel. Anden gang var han 2 måneder. Men han blev ikke smittet nogen af gangene. Også selvom storesøster var så sød at dele sin sodavandis med ham, mens jeg kiggede væk.
Amning beskytter allerbedst mod mavetarminfektioner. Så jeg ville amme så meget som muligt, og håbe og satse på at der beskytter! Og hold en snorlige håndhygiejne, og sprit godt af.
Jeg håber ikke den lille bliver syg ♡
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 14. jul 2019, 12:59

Sangius skrev:
Kakro05 skrev:
Sangius skrev:
Kakro05 skrev:Fuck det er hårdt. Niels vil bare gerne have sin mor. Jeg forsøger at putte og være hos ham når babyen tillader det. Jeg er også bare bange for at babyen bliver smittet. Lige nu er han super ked af at far skal putte og det ikke er mig. Herman er bare sulten.

Er det helt galt at skærme den lille på 2mdr? Jeg er så bange for at han bliver smittet, når han er så lille.


Hvad var det nu Niels fejlede? Ammer du?

Det er død hårdt når ungerne er syge :(

Roskilde syge. Og ja jeg ammer. Nu sover han heldigvis.


Herhjemme har vi haft roskildesyge TO gange efter lillebror er kommet. Første gang var han kun 5 dage gammel. Anden gang var han 2 måneder. Men han blev ikke smittet nogen af gangene. Også selvom storesøster var så sød at dele sin sodavandis med ham, mens jeg kiggede væk.
Amning beskytter allerbedst mod mavetarminfektioner. Så jeg ville amme så meget som muligt, og håbe og satse på at der beskytter! Og hold en snorlige håndhygiejne, og sprit godt af.
Jeg håber ikke den lille bliver syg ♡

Jeg håber han går fri. Vi vasker hænder hele tiden. Han er heldigvis blevet friskere (en god ting ved at han har haft det virkelig mange gange :lol:).
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 14. jul 2019, 17:16

Moxy-lady skrev:
Little_Woman skrev:Når jeg er grøn i hovedet af at putte på X’ne time, tænker jeg altid at Otto ikke KAN sove - i stedet for at tænke at han ikke VIL.

Det hjælper lidt, synes jeg, for hvem kender ikke søvnløshed, selv om man er dødtræt? Det er heller ikke fedt for én selv.


Det synes jeg faktisk er et godt udgangspunkt! Det vil jeg selv prøve at bruge.


Det er vel ikke nogen der tror at babyerne ikke sover med vilje?

At de har siddet i baby klubben og lagt planer om at genere mor og far mest muligt ved at nægte at sove?

Så kan jeg godt forstå man har det svært, hvis man tager det som en personlig fornærmelse at baby har svært ved at finde ro.

Hvem har ikke prøvet at ligge vågen selv om man var træt og burde sove. Gad vide om en irriteret person havde gjort det nemmere... Ellers skulle man måske prøve at græde sig i søvn næste gang det driller med at falde i søvn for en. Det er sikkert også nemt.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7512
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24621

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. jul 2019, 17:23

Buller skrev:
Moxy-lady skrev:
Little_Woman skrev:Når jeg er grøn i hovedet af at putte på X’ne time, tænker jeg altid at Otto ikke KAN sove - i stedet for at tænke at han ikke VIL.

Det hjælper lidt, synes jeg, for hvem kender ikke søvnløshed, selv om man er dødtræt? Det er heller ikke fedt for én selv.


Det synes jeg faktisk er et godt udgangspunkt! Det vil jeg selv prøve at bruge.


Det er vel ikke nogen der tror at babyerne ikke sover med vilje?

At de har siddet i baby klubben og lagt planer om at genere mor og far mest muligt ved at nægte at sove?

Så kan jeg godt forstå man har det svært, hvis man tager det som en personlig fornærmelse at baby har svært ved at finde ro.

Hvem har ikke prøvet at ligge vågen selv om man var træt og burde sove. Gad vide om en irriteret person havde gjort det nemmere... Ellers skulle man måske prøve at græde sig i søvn næste gang det driller med at falde i søvn for en. Det er sikkert også nemt.


Ej, lad da være med at tage det på dén måde?! Jeg mener bare at jeg for eksempel har en tendens til at sige at Zoe ikke vil sove/nægter at sove, i stedet for at have som, udgangspunkt at hun ikke *kan* sove.

Jeez, hvor frelst har man lov til at være? Der er sgu ikke nogen af os der er perfekte, og manglende søvn og en skrigende baby er bare svært for de fleste at tage med oprejst pande og godt humør. Godt for dig at du ikke har det sådan, tillykke, du får et badge.

Denne gruppe skal gerne være rar at være i, og det skal være et sted hvor vi også kan komme af med det grimme og det svære. Zonta har åbnet op for et emne som er lidt tabubelagt, og flere af os siger så at vi genkender problematikken i større eller mindre grad. Det gør du ikke, men i stedet for at være konstruktiv synes jeg du bliver perfid og hånende. Det er sgu ikke særlig rart, når man deler noget man er sårbar omkring.
9
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3436
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10835

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 14. jul 2019, 17:27

Buller skrev:
Moxy-lady skrev:
Little_Woman skrev:Når jeg er grøn i hovedet af at putte på X’ne time, tænker jeg altid at Otto ikke KAN sove - i stedet for at tænke at han ikke VIL.

Det hjælper lidt, synes jeg, for hvem kender ikke søvnløshed, selv om man er dødtræt? Det er heller ikke fedt for én selv.


Det synes jeg faktisk er et godt udgangspunkt! Det vil jeg selv prøve at bruge.


Det er vel ikke nogen der tror at babyerne ikke sover med vilje?

At de har siddet i baby klubben og lagt planer om at genere mor og far mest muligt ved at nægte at sove?

Så kan jeg godt forstå man har det svært, hvis man tager det som en personlig fornærmelse at baby har svært ved at finde ro.

Hvem har ikke prøvet at ligge vågen selv om man var træt og burde sove. Gad vide om en irriteret person havde gjort det nemmere... Ellers skulle man måske prøve at græde sig i søvn næste gang det driller med at falde i søvn for en. Det er sikkert også nemt.


Jo, det var lige præcis det jeg troede før jeg fik vendt skuden. At de små røvhuller GIK efter at ødelægge vores aftner!

Eller, nej.

Men ofte siger/skriver man at “Sulejma ville bare ikke sove i dag”, “Kaj var helt umulig, han ville slet ikke sove middagslur”, “pyh, en aften, Ruth ville slet ikke falde i søvn”.

Det er jo et spørgsmål om ord, men klangen BLIVER bare lidt en anden, hvis man bytter “vil” ud med “kan”. Synes jeg.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 14. jul 2019, 18:58

Generelt synes jeg, at tilgangen med 'det er en fase' og så at gå til putningen med 'det tager den tid, det tager' har reddet sindssygt mange aftener her ved os.
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7512
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24621

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. jul 2019, 19:40

Depeche_Mama skrev:Generelt synes jeg, at tilgangen med 'det er en fase' og så at gå til putningen med 'det tager den tid, det tager' har reddet sindssygt mange aftener her ved os.


Den har jeg svært ved nogle dage. Især fordi jeg synes at den ene fase tager den anden pt :tie:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8561
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1302
Likede indlæg: 15281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. jul 2019, 20:24

Moxy-lady skrev:
Depeche_Mama skrev:Generelt synes jeg, at tilgangen med 'det er en fase' og så at gå til putningen med 'det tager den tid, det tager' har reddet sindssygt mange aftener her ved os.


Den har jeg svært ved nogle dage. Især fordi jeg synes at den ene fase tager den anden pt :tie:

Jeg tror desværre det er noget du/man/vi/jeg er nødt til at vænne sig til..... :lol: Jeg synes det sidste år har været et stort og langt miskmask af faser, nogle mindre frustrerende end andre, nogle længere end andre :lol:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8561
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1302
Likede indlæg: 15281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. jul 2019, 20:29

Generelt set så har jeg grundlæggende ikke det store problem med at putningen tager noget tid - bevares, jeg ville da helst putte på 10 minutter og så have tid til mig selv eller sammen med min mand, men det er ikke så meget dér skoen trykker.
Det er, når det bliver fyldt med gråd og frustrationer, overtræthed og alt det der, at jeg har lyst til at hoppe ud af vinduet.

MEN!!!!!! I dag tog det seriøst min mand 10 minutter at putte! :gisp: Uden gråd og noget andet dårligt. Han måtte lige vende ham om på ryggen, fordi han havde møffet sig om på maven (han kan ikke falde i søvn på maven, men kan godt sove på maven :gruble: :stoned: ), men ellers var det dét. Han sov kl. 18.40 og vi har ikke hørt en lyd fra ham siden. Det er seriøst drømmescenariet! Men jeg er stadig pessimistisk nok til at tænke, at det var en engangsforestilling :genert: Vi får at se i morgen :D
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7512
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24621

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. jul 2019, 20:41

Zonta skrev:Generelt set så har jeg grundlæggende ikke det store problem med at putningen tager noget tid - bevares, jeg ville da helst putte på 10 minutter og så have tid til mig selv eller sammen med min mand, men det er ikke så meget dér skoen trykker.
Det er, når det bliver fyldt med gråd og frustrationer, overtræthed og alt det der, at jeg har lyst til at hoppe ud af vinduet.

MEN!!!!!! I dag tog det seriøst min mand 10 minutter at putte! :gisp: Uden gråd og noget andet dårligt. Han måtte lige vende ham om på ryggen, fordi han havde møffet sig om på maven (han kan ikke falde i søvn på maven, men kan godt sove på maven :gruble: :stoned: ), men ellers var det dét. Han sov kl. 18.40 og vi har ikke hørt en lyd fra ham siden. Det er seriøst drømmescenariet! Men jeg er stadig pessimistisk nok til at tænke, at det var en engangsforestilling :genert: Vi får at se i morgen :D


Lækkert! Men uanset om det er en engangs forestilling eller ej, så kommer gode putninger ikke dårligt tilbage. Dét siger jeg til mig selv på de gode dage. Så har man ikke brugt en masse timer og fået en masse frustrationer dén dag, og det er ik' så ringe endda! :D så har man måske oveni købet mere overskud til en af de dårlige en anden dag. Måske :lol:
2
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forældre"