Debattens mødregruppe

Kolibrien
Kort karma: 53
Likede indlæg: 223

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 10. jan 2019, 19:35

Moxy-lady skrev:Der er mange i min fb terminsgruppe der har haft problemer med at få deres babyer til at tage sut, men langt de fleste har ville tage Philips avent ultra soft 0-6 måneder. Det var også dem jeg startede med at have held med.

Tak for alle suttekommentarerne. Jeg håber, jeg kan lære ham at bruge sut, for det gør bare mange ting nemmere - synes jeg.

Vi har prøvet mange, inkl. Philips Aventen - det er den vi øver mest med, og den afviser han desværre også. Håber der stadig er håb :D
0
AgentPixie
Kort karma: 135
Likede indlæg: 2291

Indlægaf AgentPixie » 10. jan 2019, 19:52

Kolibrien skrev:
Moxy-lady skrev:Der er mange i min fb terminsgruppe der har haft problemer med at få deres babyer til at tage sut, men langt de fleste har ville tage Philips avent ultra soft 0-6 måneder. Det var også dem jeg startede med at have held med.

Tak for alle suttekommentarerne. Jeg håber, jeg kan lære ham at bruge sut, for det gør bare mange ting nemmere - synes jeg.

Vi har prøvet mange, inkl. Philips Aventen - det er den vi øver mest med, og den afviser han desværre også. Håber der stadig er håb :D

Vi havde stor succes med esskas anatomiske sutter :) de faldt ikke så nemt ud af munden.
1
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 251
Likede indlæg: 2246

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 07:40

Mi55y skrev:Er det normalt med opkast efter 3 mdr vaccinen? Når hun ikke sover, græder hun og har kastet op to gange. :trist:

Af hvad jeg kan læse mig frem til, så kan det sagtens være. Jeg ved ikke om det er normalt som sådan, men jeg tror heller ikke det er unormalt. Går det bedre i dag? :kram:
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 461
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6947

Indlægaf Mi55y » 11. jan 2019, 07:50

Zonta skrev:
Mi55y skrev:Er det normalt med opkast efter 3 mdr vaccinen? Når hun ikke sover, græder hun og har kastet op to gange. :trist:

Af hvad jeg kan læse mig frem til, så kan det sagtens være. Jeg ved ikke om det er normalt som sådan, men jeg tror heller ikke det er unormalt. Går det bedre i dag? :kram:

Ja, hun fik det bedre i aftes. Men hele dagen i går kunne hun kun falde til ro på mit bryst. Det var ret hyggeligt, da hun ellers aldrig gider ligge der. Men er lidt ødelagt i kroppen i dag, da hun jo altså er noget større nu, end da hun var spæd, og hendes hoved skulle ligge helt oppe under min hage. Hver eneste gang jeg forsøgte at rykke mig eller hende det mindste, begyndte hun at græde igen.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 07:53

Mi55y skrev:
Zonta skrev:

Ja, hun fik det bedre i aftes. Men hele dagen i går kunne hun kun falde til ro på mit bryst. Det var ret hyggeligt, da hun ellers aldrig gider ligge der. Men er lidt ødelagt i kroppen i dag, da hun jo altså er noget større nu, end da hun var spæd, og hendes hoved skulle ligge helt oppe under min hage. Hver eneste gang jeg forsøgte at rykke mig eller hende det mindste, begyndte hun at græde igen.

Godt at høre, at hun har det bedre. Og ja, det er lidt ambivalent, for på den ene side er det jo virkelig dejligt når de vil ligge tæt, men på den anden side er det også bare virkelig krævende.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 13:11

Tror måske vi er i spring nummer 5 her - :træt2: Han gider ikke rigtig noget... Ligge for sig selv? Måske. På maven? Måske lidt indtil det pludselig bliver for meget. På ryggen? Naaah. Sove? Nope.... Blive MEGA overtræt om aftenen fordi man ikke gider sove om dagen? Ja! Være oppe hos én? Nej, jeg vil gerne ud og opleve noget!! Spise hver 2.-3. time døgnet rundt? Ja daaaaa :nerve: :ticks:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 521
Likede indlæg: 4202

Indlægaf Urtekussen » 11. jan 2019, 14:00

Jeg lagde H på legetæppet i morges, men jeg selv blev klar.
Han faldt i søvn der :ticks:

Barnet, som VIL falde i søvn på arm og ikke kan ligge selv, faldt i søvn på gulvet.
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 608
Likede indlæg: 13074

Indlægaf Sangius » 11. jan 2019, 14:51

Ved afhentning i dag spørger min dagplejemor, om Thea stadig ammes.
Hun mener nemlig, at det kunne være årsagen til, at hun har meget krudt i røven.
Hun er inde i en fase hvor altid er i et højt tempo. Men hun kan godt sidde og tegne eller kigge i bog. Personligt ville jeg ikke mene, at hun er overdrevet aktiv af sin alder.

Det rammer mig bare. Er træt af at det jævnligt bringes op, og er træt af, det så ligger i luften at jeg kunne gøre noget aktivt for at bringe aktivitetsniveauet ned, men at jeg bare ikke "gider".

Jeg kan slet ikke tro på, at amningen skulle øge hendes aktivitet.
2
AgentPixie
Kort karma: 135
Likede indlæg: 2291

Indlægaf AgentPixie » 11. jan 2019, 14:52

Sangius skrev:Ved afhentning i dag spørger min dagplejemor, om Thea stadig ammes.
Hun mener nemlig, at det kunne være årsagen til, at hun har meget krudt i røven.
Hun er inde i en fase hvor altid erbi et højt tempo. Men hun kan godt sidde og tegne eller kigge i bog. Personligt ville jeg ikke mene, at hun er overdrevet aktiv af sin alder.

Det rammer mig bare. Er træt af at det jævnligt bringes op, og er træt af, det så ligger i luften at jeg kunne gøre noget aktivt for at bringe aktivitetsniveauet ned, men at jeg bare ikke "gider".

Har hun et meget stort problem med den amning, eller hvad? Hun er langt ude!

Min søn har også røven fuld af krudt, han hverken ammes eller får flaske :deer:
2
That awkward moment between birth and death.
JoyNips
Kort karma: 634
Likede indlæg: 10503

Indlægaf JoyNips » 11. jan 2019, 14:56

Sangius skrev:Ved afhentning i dag spørger min dagplejemor, om Thea stadig ammes.
Hun er inde i en fase hvor altid er i et højt tempo. Men hun kan godt sidde og tegne eller kigge i bog. Personligt ville jeg ikke mene, at hun er overdrevet aktiv af sin alder.

Hvis nu du bare sulter hende lidt, så falder hendes aktivitetsniveau sikkert fordi hun ikke har så meget energi... :rulle:

Seriøst, WTF? Børn i den alder er sgu da aktive. Min unge har cirka 2 gear pt, løb eller hop. Men det er sikkert også fordi jeg ammer. Hvis bare jeg lod være med det ville han sikkert kun bevæge sig i et civiliseret, adstadigt tempo... :puke:
1
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5624

Indlægaf Zinde » 11. jan 2019, 15:08

Hold kæft hvor er det dumt :lol:

Kan du ikke sige til hende, at du har tænkt dig at amme længe endnu, og at du ikke vil høre flere kommentarer til det fremover.
2
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5624

Indlægaf Zinde » 11. jan 2019, 15:10

I øvrigt har kun ét af mine tre børn krudt i røven. Han e 8 nu og har tonset rundt, siden han lærte at bevæge sig. Han blev ammet 3 døgn som spæd, mon det virker så længe? :sarkasme:
0
Bergen
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1069

Indlægaf Bergen » 11. jan 2019, 15:50

Seriøst jeg havde skreget af grin.
Det er altså ok at sige fra overfor sådan noget der.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 608
Likede indlæg: 13074

Indlægaf Sangius » 11. jan 2019, 16:12

Tak for støtten. Hun får altid sagt disse ting når jeg henter, og det er altid lidt hektisk. I dag græd Max, og hun stod og holdte han mens hun snakkede. Thea bliver hurtig utålmodig når tøjet er på, så med et barn der græd, og en anden der gerne ville ud af døren, nåede jeg slet ikke at få sagt så meget til det.
Jeg bliver nødt til at sige fra. Jeg er bare konfliktsky, og er bange for at gøre forholdet mellem os dårligt :/
0
Bergen
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1069

Indlægaf Bergen » 11. jan 2019, 16:17

Sangius skrev:Tak for støtten. Hun får altid sagt disse ting når jeg henter, og det er altid lidt hektisk. I dag græd Max, og hun stod og holdte han mens hun snakkede. Thea bliver hurtig utålmodig når tøjet er på, så med et barn der græd, og en anden der gerne ville ud af døren, nåede jeg slet ikke at få sagt så meget til det.
Jeg bliver nødt til at sige fra. Jeg er bare konfliktsky, og er bange for at gøre forholdet mellem os dårligt :/

Skal hun snart videre i børnehave? Det løser det jo nogle gange tid.
0

Tilbage til "Forældre"