Skæld ud og straf

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 20:40

Zinde skrev:
abcd skrev:Det er fint, lad os sige at I har fanget mig i at være fuld af løgn.

Måske vi så kan dreje diskussionen over på noget lidt mere generelt i stedet for at tale videre om mig: Flere har nævnt at de synes det er sundt for deres børn at se forældrene have følelser - specifikt vrede. Hvad er idealet i den henseende? Hvor ofte bør man hæve stemmen over for sit barn, og i hvilke situationer?

Hvis man forestiller sig en forælder der aldrig nogensinde hævede stemmen, ville det så være en god eller dårlig forælder? Og hvorfor?

Jeg synes, jeg har svaret på det: Idealet er at være sig selv. Det er synd for børnene, hvis de skal vokse op med en skuespiller.


Men "at være sig selv" varierer jo voldsomt med tiderne. For 70 år siden var kæft, trit og retning normen, det er der ændret voldsomt på siden. Var de ikke sig selv i børneopdragelsen for 70 år siden?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 20:59

Zinde skrev:Som jeg også har skrevet før, så synes jeg ikke, man skal opdrage efter en metode - eller normen, om du vil. Jeg synes som sagt, man skal være autentisk.


Hvordan ved man om man er autentisk, eller om man følger normen?

De fleste mennesker vil sige at de vælger navne til deres børn med hjertet, men alligevel er der klare trends i navne, og ofte ser man se at et navn i en periode aldrig vælges for så senere at få en renæssance. Er det ikke det samme med børneopdragelse? At vi alle mere eller mindre ubevidst følger en eller anden strøm?

Jeg tror de fleste tænker meget over hvilken tilgang/metode de vil have til deres børn, og som du også selv har skrevet, er der f.eks. mange der ønsker sig at skælde mindre ud. Hvorfor skælder de mennesker ikke mindre ud når de nu gerne vil? Og ville de blive mere eller mindre autentiske af at lykkes med deres mål om at skælde mindre ud?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 21:11

Zinde skrev:Jeg prøver igen: jeg synes ikke, man skal lede efter en tilgang eller metode i omgangen med andre mennesker, herunder sine børn. Jeg synes, det er en kunstig måde at leve i en familie på. Jeg ville hade, hvis min mand brugte en bestemt metode i sin omgang med mig. Børn har det på samme måde.


Jeg prøver en omformuleret version af spørgsmålet: Hvis man har et ønske om at skælde mindre ud, bør man så forfølge det mål, eller bliver man mindre autentisk af det?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 21:18

Zinde skrev:
abcd skrev:
Zinde skrev:Jeg prøver igen: jeg synes ikke, man skal lede efter en tilgang eller metode i omgangen med andre mennesker, herunder sine børn. Jeg synes, det er en kunstig måde at leve i en familie på. Jeg ville hade, hvis min mand brugte en bestemt metode i sin omgang med mig. Børn har det på samme måde.


Jeg prøver en omformuleret version af spørgsmålet: Hvis man har et ønske om at skælde mindre ud, bør man så forfølge det mål, eller bliver man mindre autentisk af det?

Nej, hvis man selv ønsker at skælde mindre ud, så er det jo netop autentisk at gøre dét.
Hvis man derimod har det fint med niveauet af skæld ud i hjemmet, men alligevel søger at ændre det pga. Lola Jensen eller facebook eller en ny bog, så bliver det uautentisk og dermed kunstigt.


Hvad hvis man ønsker at følge en metode, er det så autentisk at gøre det?

Og hvis man lykkes med at skælde mindre ud, vil det vel kræve at man på en eller anden måde undertrykker nogle impulser som man naturligt har, og at man på den måde spiller skuespil?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 21:45

Zinde skrev:Børn vil den ægte kontakt, og de protesterer, indtil de har fået den. Så når man er omringet af møgunger og derfor hele tiden skælder ud, kan det sandsynligvis hjælpe at droppe taktikkerne og i stedet bare være sig selv. Det er selvfølgelig groft sat op.

Børn er bare mennesker. De har lige så lidt brug for og gavn af at blive mødt med metoder og taktikker, som vores ægtefæller og venner har.

Og nej, det er ikke autentisk at spille en rolle, selv om man ønsker at gøre det. Det er at snyde både sig selv og sine børn.


Hvis man står med et umuligt barn, det har taget en halv time at komme i tøjet fordi hun brokkede sig over hver eneste lille ting, og da hun endelig står i fuld flyverdragt, skal hun selvfølgelig tisse, og man kan mærke at arrigskaben vokser, og ens autentiske reaktion er at råbe et eller andet af barnet:

Det er vildt irriterende at jeg skal komme for sent til mit møde fordi det er helt umuligt for dig at komme ud ad døren til tiden. Så tag dog tøjet af og gå på toilettet, men skynd dig, jeg bliver vanvittig af at det altid skal tage så lang tid for dig at blive klar til at komme af sted.

Skal man forsøge at holde den svada tilbage?
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Bergen » 12. jul 2018, 23:54

abcd skrev:
Zinde skrev:Børn vil den ægte kontakt, og de protesterer, indtil de har fået den. Så når man er omringet af møgunger og derfor hele tiden skælder ud, kan det sandsynligvis hjælpe at droppe taktikkerne og i stedet bare være sig selv. Det er selvfølgelig groft sat op.

Børn er bare mennesker. De har lige så lidt brug for og gavn af at blive mødt med metoder og taktikker, som vores ægtefæller og venner har.

Og nej, det er ikke autentisk at spille en rolle, selv om man ønsker at gøre det. Det er at snyde både sig selv og sine børn.


Hvis man står med et umuligt barn, det har taget en halv time at komme i tøjet fordi hun brokkede sig over hver eneste lille ting, og da hun endelig står i fuld flyverdragt, skal hun selvfølgelig tisse, og man kan mærke at arrigskaben vokser, og ens autentiske reaktion er at råbe et eller andet af barnet:

Det er vildt irriterende at jeg skal komme for sent til mit møde fordi det er helt umuligt for dig at komme ud ad døren til tiden. Så tag dog tøjet af og gå på toilettet, men skynd dig, jeg bliver vanvittig af at det altid skal tage så lang tid for dig at blive klar til at komme af sted.

Skal man forsøge at holde den svada tilbage?


Det ville jeg gøre ja.
Ansvaret for at minde om at få tisse af er mit og ikke barnets.
Når det er sagt så bruges der ikke 30 min på at komme i tøjet her. Fuldstændigt som vi ikke holder ind 15 min for at få en sele på i bilen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Slettet bruger » 13. jul 2018, 05:23

Zinde skrev:
abcd skrev:
Zinde skrev:Børn vil den ægte kontakt, og de protesterer, indtil de har fået den. Så når man er omringet af møgunger og derfor hele tiden skælder ud, kan det sandsynligvis hjælpe at droppe taktikkerne og i stedet bare være sig selv. Det er selvfølgelig groft sat op.

Børn er bare mennesker. De har lige så lidt brug for og gavn af at blive mødt med metoder og taktikker, som vores ægtefæller og venner har.

Og nej, det er ikke autentisk at spille en rolle, selv om man ønsker at gøre det. Det er at snyde både sig selv og sine børn.


Hvis man står med et umuligt barn, det har taget en halv time at komme i tøjet fordi hun brokkede sig over hver eneste lille ting, og da hun endelig står i fuld flyverdragt, skal hun selvfølgelig tisse, og man kan mærke at arrigskaben vokser, og ens autentiske reaktion er at råbe et eller andet af barnet:

Det er vildt irriterende at jeg skal komme for sent til mit møde fordi det er helt umuligt for dig at komme ud ad døren til tiden. Så tag dog tøjet af og gå på toilettet, men skynd dig, jeg bliver vanvittig af at det altid skal tage så lang tid for dig at blive klar til at komme af sted.

Skal man forsøge at holde den svada tilbage?


Hvis man gerne vil undgå at skælde ud, så skal man jo det. Det har jeg vist skrevet før.


Så alt er lige godt? Hvis man har.det fint med at skælde ud mange gange hver dag, er det så fint fordi det er autentisk?
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Slettet bruger » 13. jul 2018, 05:54

Zinde skrev:Som jeg har skrevet, så gælder det med at være autentisk selvfølgelig kun, hvis man er et normalt, velfungerende menneske. Normale, velfungerende mennesker har det ikke godt med at skælde ud (i betydningen råbe ad/skideballe/skamme ud - ikke bare at hæve stemmen) mange gange om dagen.


Jf. den artikel jeg linkede til i startoplægget, har man spurgt 6.000 danske forældre om de har skældt deres børn ud inden for den seneste uge, og 86% svarer ja. Så det er ret normalt at skælde ud hyppigt, og mon ikke en del af de 86% gør det stort set hver dag. Jeg synes det er en skam, jeg synes i stedet de burde finde andre strategier til at håndtere deres børn - uanset om de bryder sig om at skælde ud eller ej. Når de skælder ud, tror jeg det handler om at det er blevet socialt acceptabelt at gøre fordi der i vores samfund er en drejning imod kæft, trit og retning som reaktion på al curlingforældre-retorikken. Førhen gav man sine børn lussinger eller skideballer, og det var der helt sikkert mange normalt velfungerende mennesker der havde det fint med, børnene fortjente lidt smæk når de nægtede at høre efter. Der har været et skifte i hvad der er socialt acceptabelt (ud over at det selvfølgelig er blevet ulovligt), så nu vil langt de fleste fordømme lussinger og skideballer. Det samme kan ske for skæld ud som er sket for lussinger, og det synes jeg ville være en god udvikling.
2
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Bergen » 13. jul 2018, 06:29

abcd skrev:
Zinde skrev:Som jeg har skrevet, så gælder det med at være autentisk selvfølgelig kun, hvis man er et normalt, velfungerende menneske. Normale, velfungerende mennesker har det ikke godt med at skælde ud (i betydningen råbe ad/skideballe/skamme ud - ikke bare at hæve stemmen) mange gange om dagen.


Jf. den artikel jeg linkede til i startoplægget, har man spurgt 6.000 danske forældre om de har skældt deres børn ud inden for den seneste uge, og 86% svarer ja. Så det er ret normalt at skælde ud hyppigt, og mon ikke en del af de 86% gør det stort set hver dag. Jeg synes det er en skam, jeg synes i stedet de burde finde andre strategier til at håndtere deres børn - uanset om de bryder sig om at skælde ud eller ej. Når de skælder ud, tror jeg det handler om at det er blevet socialt acceptabelt at gøre fordi der i vores samfund er en drejning imod kæft, trit og retning som reaktion på al curlingforældre-retorikken. Førhen gav man sine børn lussinger eller skideballer, og det var der helt sikkert mange normalt velfungerende mennesker der havde det fint med, børnene fortjente lidt smæk når de nægtede at høre efter. Der har været et skifte i hvad der er socialt acceptabelt (ud over at det selvfølgelig er blevet ulovligt), så nu vil langt de fleste fordømme lussinger og skideballer. Det samme kan ske for skæld ud som er sket for lussinger, og det synes jeg ville være en god udvikling.


Jeg tænker at de 86% definerer 'skæld ud' meget forskelligt kontra en lussing er en lussing og det mister debatten. For mig kan skæld ud praktiseres på et hav af måder.
1
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf deliciouscookie » 15. jul 2018, 18:28

abcd skrev:Udsprunget af en diskussion i "Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel": Er skæld ud og straf en god måde at opdrage børn på? Er moderne forældre for bløde? I tråden blev stuearrest og fratagelse af internet-privilegier brugt som eksempler på straf.

Min holdning er at det næppe virker. Skæld ud eller straf hjælper ikke nogen med at udvikle sig positivt, hverken børn eller voksne, det optrapper bare en konflikt. Jeg oplever at skæld ud er ret almindeligt hos forældre, og jeg har på fornemmelsen at det til dels er en reaktion på den snak om curlingforældre og udisciplinerede unge man ofte skal høre på.

Jeg er meget enig med denne artikel: https://samvirke.dk/artikler/derfor-vir ... de-born-ud

"Jeg oplever, at danske forældre skælder alt for meget ud. Det er blevet acceptabelt, at man taler surt og vredt til sine børn. Mange forældre tror, at hvis de ikke skælder ud, så bliver børneopdragelsen laisser faire. Men man kan sagtens opdrage og sætte grænser uden at skælde ud."

"Forskning viser nemlig, at skældud sjældent får børnene til at gøre, som de voksne siger. Tværtimod virker det i de fleste tilfælde konfliktoptrappende. Et internationalt forskningsstudie fra 2010 foretaget i seks lande viser, at skældud, råb og forældre, der udtrykker skuffelse, fører til, at børnene bliver mere aggressive."

"Du skal gentage, hvad du gerne vil have barnet til at gøre 732 gange, før du begynder at hidse dig op. Det er hårdt at være forældre. For måske bliver du nødt til at holde 15 minutter i grøften, før du kan få dit barn til at tage sikkerhedssele på. Men sådan er det. Forældre kan godt være lidt dovne og tro, at skældud er en hurtig smutvej. For så behøver de ikke bruge tre kvarter på at gennemføre en tandbørstning. Men det lærer barnet ikke noget godt af. Hvis man ved, der er problemer med tandbørstningen, eller barnet ikke vil tage sikkerhedssele på, så må man starte noget før"


Vi ved at både skæld ud og straf virker ved opdragelse, men den bedste opdragelses metode er det gode eksempels magt.

Ligesom med ællinger der kopier deres mor, sådan gør børn også. Hvis du vil opdrage dit barn til ikke at lyve, så må du som forældre gå foran med et godt eksempel til efterligning og selv vise barnet at man aldrig lyver.

Det der med, du skal gøre som jeg siger og ikke som jeg gør, den holder bare ikke. Dårligt opdaget børn er det, fordi de har dårlige forældre som er dårlige eksempler - sådan er det med kun ganske få undtagelser.
0
make cookies not war
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf DenBruneMunk » 19. jul 2018, 14:10

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er selv vokset op med autoritære voksne uden pædagogisk sans for at udøve det autoritære over for et barn. Min barndom var en lang stuearrest og ofte fysisk afstraffelse som konsekvens af mine handlinger som udsprang af mangel på omsorg, kærlig, anerkendelse og forståelse. Not a chance in hell vil jeg begå samme fejl som de gjorde.

Jeg føler jeg kom igennem det samme, så spørgsmålet er vel bare, kom vi ikke godt ud af det eller mener du der er noget som ville være bedre hvis din stuearrest blev skåret op i små bidder, så når du ikke spiste din frokost , så fik du ikke aftensmad. Glemte du penalhuset, så fik du kun blyanterne med dagen efter.

Jeg tror mange på 50/60+ ikke har taget så stor skade af den opvækst, ellers ville vi jo bebrejde den generation idag meget mere, og vel slet ikke have dem i positioner hvor de styrede vores land, for der må jo være flere af dem som prøvede det du beskriver eller direkte var årsagen.

Omsorg og kærligheden vil jeg nok gerne have set mere af :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jul 2018, 14:20

DenBruneMunk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er selv vokset op med autoritære voksne uden pædagogisk sans for at udøve det autoritære over for et barn. Min barndom var en lang stuearrest og ofte fysisk afstraffelse som konsekvens af mine handlinger som udsprang af mangel på omsorg, kærlig, anerkendelse og forståelse. Not a chance in hell vil jeg begå samme fejl som de gjorde.

Jeg føler jeg kom igennem det samme, så spørgsmålet er vel bare, kom vi ikke godt ud af det eller mener du der er noget som ville være bedre hvis din stuearrest blev skåret op i små bidder, så når du ikke spiste din frokost , så fik du ikke aftensmad. Glemte du penalhuset, så fik du kun blyanterne med dagen efter.

Jeg tror mange på 50/60+ ikke har taget så stor skade af den opvækst, ellers ville vi jo bebrejde den generation idag meget mere, og vel slet ikke have dem i positioner hvor de styrede vores land, for der må jo være flere af dem som prøvede det du beskriver eller direkte var årsagen.

Omsorg og kærligheden vil jeg nok gerne have set mere af :)


Du ved kun en brøkdel af hvad min barndom gik ud på udfra det jeg hsr skrevet. Mine forældre var og er indbegrebet af rendyrket egoisme uden nogen form for pædagogisk sans. Hvorfor jeg ikke ser nogle af dem i dag og de aldrig kommer i nærheden af mit barn. Nogensinde.

Jeg er ikke kommet godt ud af det min barndom bød på. Og jeg kan love dig for at jeg bebrejder dem og jeg ser et ret entydigt billede på den generation af forældre hos min jævnaldrende, omend ikke så grelt som dem jeg fik tildelt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jul 2018, 14:51

Lemonella skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
DenBruneMunk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er selv vokset op med autoritære voksne uden pædagogisk sans for at udøve det autoritære over for et barn. Min barndom var en lang stuearrest og ofte fysisk afstraffelse som konsekvens af mine handlinger som udsprang af mangel på omsorg, kærlig, anerkendelse og forståelse. Not a chance in hell vil jeg begå samme fejl som de gjorde.

Jeg føler jeg kom igennem det samme, så spørgsmålet er vel bare, kom vi ikke godt ud af det eller mener du der er noget som ville være bedre hvis din stuearrest blev skåret op i små bidder, så når du ikke spiste din frokost , så fik du ikke aftensmad. Glemte du penalhuset, så fik du kun blyanterne med dagen efter.

Jeg tror mange på 50/60+ ikke har taget så stor skade af den opvækst, ellers ville vi jo bebrejde den generation idag meget mere, og vel slet ikke have dem i positioner hvor de styrede vores land, for der må jo være flere af dem som prøvede det du beskriver eller direkte var årsagen.

Omsorg og kærligheden vil jeg nok gerne have set mere af :)


Du ved kun en brøkdel af hvad min barndom gik ud på udfra det jeg hsr skrevet. Mine forældre var og er indbegrebet af rendyrket egoisme uden nogen form for pædagogisk sans. Hvorfor jeg ikke ser nogle af dem i dag og de aldrig kommer i nærheden af mit barn. Nogensinde.

Jeg er ikke kommet godt ud af det min barndom bød på. Og jeg kan love dig for at jeg bebrejder dem og jeg ser et ret entydigt billede på den generation af forældre hos min jævnaldrende, omend ikke så grelt som dem jeg fik tildelt.


Det samme som jeg oplevede, kan jeg læse mig til. :kram:

En hverdag fyldt med straf i alle afskygninger og absolut ingen form for kærlighed, eller omsorg.

Tog jeg skade? Ja! Har jeg lært af det? Ja! Mine unger fik masser af kærlighed. Mængder af “jeg er stolt af dig”. “Du er dygtig”. “Jeg elsker dig”. Præcis det stik modsatte af, hvad mine forældre sagde til mig.

Så jo. Nogle af os tog skade og kæmper stadig med eftervirkningerne, mange år efter.


Spot on.

Min far vedholder at jeg var et barn der var svært at elske fra jeg var helt lille, stadig er- altså ikke et barn, men svær at elske. Heldigvis fralægger han sig samtidig et hvert ansvar for hvordan og hvorledes. Meget belejligt
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf Bergen » 19. jul 2018, 15:18

DenBruneMunk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er selv vokset op med autoritære voksne uden pædagogisk sans for at udøve det autoritære over for et barn. Min barndom var en lang stuearrest og ofte fysisk afstraffelse som konsekvens af mine handlinger som udsprang af mangel på omsorg, kærlig, anerkendelse og forståelse. Not a chance in hell vil jeg begå samme fejl som de gjorde.

Jeg føler jeg kom igennem det samme, så spørgsmålet er vel bare, kom vi ikke godt ud af det eller mener du der er noget som ville være bedre hvis din stuearrest blev skåret op i små bidder, så når du ikke spiste din frokost , så fik du ikke aftensmad. Glemte du penalhuset, så fik du kun blyanterne med dagen efter.

Jeg tror mange på 50/60+ ikke har taget så stor skade af den opvækst, ellers ville vi jo bebrejde den generation idag meget mere, og vel slet ikke have dem i positioner hvor de styrede vores land, for der må jo være flere af dem som prøvede det du beskriver eller direkte var årsagen.

Omsorg og kærligheden vil jeg nok gerne have set mere af :)



Jeg kom ikke godt ud af det. De færreste ved det dog - men det tog terapi og mange vanskelige år at komme over min 'kæft trit retning du skal ikke tro du er noget barndom'. Og mit barn opdrages helt anderledes med fokus på at børn er selvstændige kompetente individer med rettigheder. Og det fungerer meget bedre så vidt jeg kan vurdere.
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Skæld ud og straf

Indlægaf DenBruneMunk » 19. jul 2018, 16:06

FormerlyKnownAs skrev:
DenBruneMunk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er selv vokset op med autoritære voksne uden pædagogisk sans for at udøve det autoritære over for et barn. Min barndom var en lang stuearrest og ofte fysisk afstraffelse som konsekvens af mine handlinger som udsprang af mangel på omsorg, kærlig, anerkendelse og forståelse. Not a chance in hell vil jeg begå samme fejl som de gjorde.

Jeg føler jeg kom igennem det samme, så spørgsmålet er vel bare, kom vi ikke godt ud af det eller mener du der er noget som ville være bedre hvis din stuearrest blev skåret op i små bidder, så når du ikke spiste din frokost , så fik du ikke aftensmad. Glemte du penalhuset, så fik du kun blyanterne med dagen efter.

Jeg tror mange på 50/60+ ikke har taget så stor skade af den opvækst, ellers ville vi jo bebrejde den generation idag meget mere, og vel slet ikke have dem i positioner hvor de styrede vores land, for der må jo være flere af dem som prøvede det du beskriver eller direkte var årsagen.

Omsorg og kærligheden vil jeg nok gerne have set mere af :)


Du ved kun en brøkdel af hvad min barndom gik ud på udfra det jeg hsr skrevet. Mine forældre var og er indbegrebet af rendyrket egoisme uden nogen form for pædagogisk sans. Hvorfor jeg ikke ser nogle af dem i dag og de aldrig kommer i nærheden af mit barn. Nogensinde.

Jeg er ikke kommet godt ud af det min barndom bød på. Og jeg kan love dig for at jeg bebrejder dem og jeg ser et ret entydigt billede på den generation af forældre hos min jævnaldrende, omend ikke så grelt som dem jeg fik tildelt.

Enig, jeg har ikke lyst til at gå i detaljer, så lad os bare formulere det som en brøkdel viden delt, og en masse forklaret til meget få personer i mit liv.
0

Tilbage til "Forældre"