Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 22. jan 2018, 08:33

Århh, hvor lyder det hårdt med syge børn :( Både Godtnavn, kolibri og Lulu.

Joy, A. bider også når han får tænder, og nu er han begyndt på den hyggelig lille vane med at nulre min hud/rive på overarmen imens, Så nu er jeg fyldt med blå mærker..

Egentlig er det der amning ved at blive rigtig problemfyldt, for mig, i hvertfald. I perioder gør selve amningen ondt, og så er der de blå mærker, men samtidig vil han også bare ammes hele tiden.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Hver gang jeg tager ham op vi ham ammes, og skriger hvis jeg nægter ham det. Han er bare 10 mdr. nu, og kan jo ikke blive ammet hele tiden.. Når jeg giver efter så spiser han nærmest ikke noget fast føde, og vågner selvfølgelig mere om natten, og det er det sidste vi har brug for.

Det nærmer sig tiden til at stoppe, men jeg nænner det bare næsten ikke. plus det er den eneste måde jeg kan få ham til at sove videre på, kl 4 om natten. What to do? (Han har ikke brugt sut siden han var 5 mdr.) Har i nogen gode råd?
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 22. jan 2018, 08:41

Åhh. Det føles bare som om det er sådan en endelig gyldig beslutning. Jeg ville gerne at jeg kunne prøve om det virkede, altså, gav øget fødeindtag --> mere nattesøvn --> gladere baby.. Men tænk hvis det ikke virker? Så har jeg bare gjort både ham og mig en bjørnetjeneste..
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 22. jan 2018, 08:51

Sust, hvad med at nøjes med at amme der om natten? Så kan du trappe lidt op igen hvis det er helt ad helvede til. Jeg har skåret helt ned til det nu, og det fungerer fint (hun får dog flaske inden sengetid). A er 9 mdr.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. jan 2018, 08:52

Jeg ammer jo på 17. måned, då jeg har ikke rigtig nogen gode råd. Ud over at det bliver nemmere, og at de begynder at spise pænt af sig selv på et tidspunkt :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 22. jan 2018, 09:26

Sangius jeg ammer også stadig på 17. måned :lol:
Jeg ville egentlig gerne stoppe, men den lille diva er absolut ikke enig :s De nætter hun bare bruger mig som sut er de mest trælse!
Senest rettet af Minionine 22. jan 2018, 09:27, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 22. jan 2018, 09:27

Sangius skrev:Jeg ammer jo på 17. måned, då jeg har ikke rigtig nogen gode råd. Ud over at det bliver nemmere, og at de begynder at spise pænt af sig selv på et tidspunkt :)


Jeg ammer også stadig på 17. måned :lol:
Jeg ville egentlig gerne stoppe, men den lille diva er absolut ikke enig :s De nætter hun bare bruger mig som sut er de mest trælse!
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2018, 09:45

Sustentaculum skrev:Joy, A. bider også når han får tænder, og nu er han begyndt på den hyggelig lille vane med at nulre min hud/rive på overarmen imens, Så nu er jeg fyldt med blå mærker..

Egentlig er det der amning ved at blive rigtig problemfyldt, for mig, i hvertfald. I perioder gør selve amningen ondt, og så er der de blå mærker, men samtidig vil han også bare ammes hele tiden.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Hver gang jeg tager ham op vi ham ammes, og skriger hvis jeg nægter ham det. Han er bare 10 mdr. nu, og kan jo ikke blive ammet hele tiden.. Når jeg giver efter så spiser han nærmest ikke noget fast føde, og vågner selvfølgelig mere om natten, og det er det sidste vi har brug for.

Det nærmer sig tiden til at stoppe, men jeg nænner det bare næsten ikke. plus det er den eneste måde jeg kan få ham til at sove videre på, kl 4 om natten. What to do? (Han har ikke brugt sut siden han var 5 mdr.) Har i nogen gode råd?


Jeg fik den ide at smøre gumme-gele på den der lille fjollede fortand og vente en 10 minutters tid og så lykkedes det at amme i søvn uden mere gumlen på mig. :gogo: Og natamningen har været fin uden bid. Så jeg må bare bruge lidt gummegele når han skal ammes mens han er vågen indtil han er færdig med at afprøve sin nye tand. Han har heldigvis aldrig været den store nulrer, men min venindes pige kunne godt lide at nulre den brystvorte, hun ikke spiste fra og min veninde var ved at blive sindssyg til sidst, så jeg føler med dig! Har du prøvet med en ammehalskæde eller andet, han kan nulre i stedet for dig?

Vi havde også en periode deromkring 10-11 mdr hvor jeg syntes, jeg ammede konstant. Det er heldigvis blevet bedre igen - jeg havde lige nogle nætter hvor det var hver 40. minut og eftersom jeg ikke kan amme liggende (vores seng er smal og mine bryster er simpelthen for faste og ikke lange nok til at det kan lade sig gøre uden at jeg skal ligge helt åndssvagt og ukomfortabelt) må jeg stå op hver gang og amme siddende i sofaen i stuen. Så er de trælse nætter virkelig trælse! U har i øvrigt heller aldrig villet have sut eller sutteflaske. Det er kun den ægte vare der duer!
Anyway, min pointe er, at som med alt andet, så er det en fase og det går over. Jeg har indtryk af, at det er ret normalt at de lige får en periode der ved 10-11 måneder, hvor de skruer lidt op for amningen igen. Jeg tror, det er fordi der sker rigtig meget både mentalt og fysisk, så de har bare lidt ekstra brug for at få trygheden.

Den seneste uge er jeg begyndt at eksperimentere med at hvis det er under 2 timer siden han sidst blev ammet, så prøver jeg at hjælpe ham tilbage i søvn med at vugge og hoppe lidt og nynne. Indimellem virker det, og indimellem vil han bare ammes, men jeg synes allerede, at det egentlig har hjulpet lidt på antallet af opvågninger om natten. De sidste par nætter har der kun været 2 hurtige.

I dagtimerne begyndte jeg her omkring juletid at skære amningen mellem de to lure fra, også ud fra den tanke at den amning kan han jo ikke få i vuggestuen. Så han bliver ammet når han står op om morgenen, om eftermiddagen, om aftenen og om natten. Indimellem har han stadig brug for amning efter frokost og så får han også den.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 22. jan 2018, 11:40

Sangius skrev:Badesko og badetøj!

Har I nogle anbefalinger? Vi skal i sommerhus med indendørs pool snart, og tænker jeg vil købe nogle skridsikre badesko til Thea, så hun ikke går og skvatter hele tiden. Kender I nogle gode?


Vi har bare brugt hendes normale badebukser. Synes ikke man har brug for sko, men min pige er også ret sikker på fødderne. Er det en meget kold pool er en våddragt nok smart, men så ville jeg nok bare bade i lidt kortere tid...
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 22. jan 2018, 11:48

Hvis min drengs første ord ikke bliver neeej eller hans navn sagt med et dybt suk, så bliver jeg virkelig overrasket :genert:

Havde ikke forestillet mig selv at jeg skulle bruge det meste af min dag på barsel, med at løbe rundt efter en 6-måneder gammel baby, for at sørge for at han ikke æder bøger, bordben, ledninger, reklamer, radiatorrør, mine fødder/tæer :ticks:

Har selvfølgelig forsøgt at fjerne og gemme de værste ting, men han kan bare spotte 10 cm ledning langs et panel, fra 5 meters afstand. Godt min kæreste skal på barsel når han nok begynder at kunne gå :lol2:
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 22. jan 2018, 12:13

Jeg er lidt glad for at hører at det lyder til af være endnu en fase, og at jeg ikke gør noget galt ved at blive ved med at amme ham. Jeg synes det ville være så synd at stoppe, når nu både han og jeg egentlig er glade for det. Men jeg er da lidt træt af at blive nulret sådan i stykker. Han er i øvrigt også glad for den anden brystvorte, men jeg er begyndt at have t-shirt på dag og nat, så han ikke kan få fat i den. Det var simpelthen så rædselsfuldt. Jeg må prøve med en halskæde eller lign.

Æble: Da han blev ca. 9 mdr. ammede jeg kun om natten, eller. til nat, og til morgen, men han er helt ustyrligt hvis han kommer op til mig nu, læner sig ned til brystet med åben mund, og vræler og vider sig indtil jeg giver mig, eller giver ham til far/distraherer ham, og hvis jeg ammer ham slipper han ALDRIG af sig selv. Jeg er seriøst verdens største og mest uhandy sut. :rulle:

Sangius: Min den ældste har altid været rigtig hurtig til at blive kold i pool/på stranden, så vi har brugt våddragt til hende rigtig længe. Hun er rigtig glad for det, vi har bare købt hvad vi faldt over, ikke kigget efter noget særlig mærke, men hvis det er indendørs er det måske ikke så relevant.

Ficus: A. har også været over alt siden han var 5-6 mdr. Antallet af ledninger/blomster/vinterstøvler/gamle madrester jeg har pillet ud af munden på ham er vanvittigt. Og det er ikke blevet nemmere.. Jeg satser på at drengen får et godt immunforsvar :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. jan 2018, 15:52

Sustentaculum skrev:Jeg er lidt glad for at hører at det lyder til af være endnu en fase, og at jeg ikke gør noget galt ved at blive ved med at amme ham. Jeg synes det ville være så synd at stoppe, når nu både han og jeg egentlig er glade for det. Men jeg er da lidt træt af at blive nulret sådan i stykker. Han er i øvrigt også glad for den anden brystvorte, men jeg er begyndt at have t-shirt på dag og nat, så han ikke kan få fat i den. Det var simpelthen så rædselsfuldt. Jeg må prøve med en halskæde eller lign.

Æble: Da han blev ca. 9 mdr. ammede jeg kun om natten, eller. til nat, og til morgen, men han er helt ustyrligt hvis han kommer op til mig nu, læner sig ned til brystet med åben mund, og vræler og vider sig indtil jeg giver mig, eller giver ham til far/distraherer ham, og hvis jeg ammer ham slipper han ALDRIG af sig selv. Jeg er seriøst verdens største og mest uhandy sut. :rulle:

Sangius: Min den ældste har altid været rigtig hurtig til at blive kold i pool/på stranden, så vi har brugt våddragt til hende rigtig længe. Hun er rigtig glad for det, vi har bare købt hvad vi faldt over, ikke kigget efter noget særlig mærke, men hvis det er indendørs er det måske ikke så relevant.

Ficus: A. har også været over alt siden han var 5-6 mdr. Antallet af ledninger/blomster/vinterstøvler/gamle madrester jeg har pillet ud af munden på ham er vanvittigt. Og det er ikke blevet nemmere.. Jeg satser på at drengen får et godt immunforsvar :lol:


Hvis du og lille bebs har det godt med amningen, så er der absolut ingen grund til at stoppe. Mange siger "food before one is just for fun" . Så længe du tilbyder mad af forskellige slags, så ville jeg altså ikke bekymre mig det store om, hvor meget det kommer ned. Det skal helt sikkert nok komme. Thea har altid været småtspisende, og det er faktisk først her for nylig, at hun er begyndt at spise mere en en 1/4 rundtom rugbrød til frokost, og 2-3 teske havregrød til morgenmad. Hun har aldrig været tyk, men bestemt heller ikke tynd, og har bare spist det, som hun havde behov for, og så klaret sig på mælken. Nu spiser hun godt til - forleden åd hun en hel hakkebøf selv, og hun elsker kartofler og ærter.
Hvis du er glad for amningen og trives med det, så tror jeg det er rigtig godt givet ud for babys tarme og mavens udvikling, at lade dem tage introduktionen til mad i deres tempo.
Jeg startede på arbejde da Thea var 9 måneder, og så spiste hun ellers bare lidt hist og her i løbet af dagen, og skruede ellers op for amningen om natten :genert: :fløjt:

Men altså - hvis amningen hænger dig ud af halsen, så sker der jo heller intet ved at skære ned, eller bare stoppe helt :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. jan 2018, 16:13

Hej :wave:

Brugernavn: twinkle
Alder: 27
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: født den 20/1, dreng, Benjamin
Andre børn: nej
6
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 24. jan 2018, 16:30

twinkle skrev:Hej :wave:

Brugernavn: twinkle
Alder: 27
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: født den 20/1, dreng, Benjamin
Andre børn: nej


Tillykke med ham :lun:
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 24. jan 2018, 16:54

Tillykke Twinkle! :lun:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. jan 2018, 17:23

Tillykke Twinkle! Har du fået det bedre oven på fødslen?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"